Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 189,417 views

Individual

#241 • • Individual HYPNO!

foobar, 1.2.2007 15:54:
-klip-

Niin noh, maahanmuuttajat ne vain napeilla pelaavat. Onhan meillä sentään omasta takaa Uotin veljekset, Fryckmann sun muut, jotka on kusettaneet tätä maata koko pienen ikänsä. Mutta sinänsä liikuttavaa, että sä noinkin ahkerasti kaivat todisteita iltapäivälehdistöstä tuon rasistisen agendasi pontimeksi.
hallucinogen

#242 • • hallucinogen Edain

Annakins, 31.1.2007 11:58:
Kävin juuri vastailemassa nuorten vaalikoneen kysymyksiin ja kuinka yllättävää, että ehdokkaista mun kanssa on vähiten samaa mieltä kukas muu kuin Jussi Halla-aho! *nauru*

Mulle taas Halla-aho oli ehdokas numero yksi :D

--
pikku-*possu*

Riku

#243 • • Riku The Little Prince

hallucinogen, 1.2.2007 16:08:
Mulle taas Halla-aho oli ehdokas numero yksi :D

Tota ei ehkä tän forumin Halla-Ahon kannattajien perusteella kannattais kertoa julkisesti ;)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

hallucinogen

#244 • • Edited hallucinogen Edain

Riku, 1.2.2007 18:01:
Tota ei ehkä tän forumin Halla-Ahon kannattajien perusteella kannattais kertoa julkisesti ;)

:D No ei täällä se "ääri"vasenkaan kyllä pisteitä kotiin korjaa :D. Voisin melkeen jopa äänestää Jussi Halla-Ahoa mutta puolue on vähän väärä.

edit: Toivon kuitenkin, että hän pääsee läpi ilman minun ääntäni, kuitenkin joistain hänen ajamistaan asioista toivoisin vähän keskustelua. Tosin saas nyt sit nähdä miten juna kääntyy jos pääsee läpi.

--
pikku-*possu*

imja

#245 • • imja
Ehkä turhanpäiväisimmän vaalikoneen nimikkeen saattaisi ansaita http://www.naama.fi *nauru*

(...mutta toki sit kuitenkin lähdin tuohon mukaan koska tykkään nörtteilystä ja kevyemmistäkin jutuista välillä. Tosin ehkä tuon perusteella ei kuitenkaan kannata äänestää...)
siveys

#246 • • Edited siveys lovely

Riku, 25.1.2007 17:07:
Mua hieman huvittaa nää "en äänestä vaaleissa mutta äänestän klubituksen gallupissa"-vastaajat, vaikka vaivan määrä onkin toki eri luokkaa...

Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos ei ole jaksanut yhtään ottaa selvää siitä, että ketä haluaisi äänestää niin on kyllä parempi vain tehdä tietoinen päätös olla äänestämättä kuin käydä heittämässä jonkun käytännössä satunnaisesti valitun poliitikon numero lappuun. Siitä voi sitten olla montaa eri mieltä kuinka mielekästä on kuluttaa aikaa siihen, että ottaisi oikeasti selvää noista asioista jotta voisi käydä antamassa valistuneen äänensä ;)

Onko muuten olemassa jotain hyvää tapaa "tasapainottaa" tällaisten valistumattomien äänestäjien aiheuttamaan äänten kasautumista esimerkiksi ennestään tunnetuille poliitikoille tahi Halmeille? Pitäisikö sitä vain heittää noppaa "vähemmän tunnettujen" ehdokkaiden väliltä jos ei jaksa ottaa selvää ketä äänestäisi? Miten tämä vähemmän tunnetujen poliitikkojen joukko määriteltäisiin?
Sallakat

#247 • • Sallakat jungle, baby !
nyt kun on pikku hiljaa alkanut oikeasti kiinnostamaan jonkin sortin yksilötason vaikutus, ajattelin että jos aikatauluun sopii, voisi mennä äänestämään ekaa kertaa eduskuntavaaleissa.

Tein nyt vaalikone testin maikkarin sivuilla ja tuloksena tuli 80% vihreät. Olinkin ajatellut, etten lähde tähän kokoomus-sdp-keskusta vääntöön mukaan ollenkaan vaan ilmastonmuutosasioista kiinnostuneena lähden vihreälle linjalle. Tämä vaalikonetulos vaan vahvisti päätöstäni.

Eduskuntavaaleissa vaan nihkeetä on se, ettei oikein tiedä KETÄ äänestää. Ei kai sekään nyt ihan sama ole ketä äänestää valitsemansa puolueen sisällä. Pitäisikö sitä taktikoida ja äänestää sellaista kellä on mahdollisuuksia muutenkin eduskuntaan vai antaisiko äänensä jollekin ns. pienemmälle ihmiselle.
phanatic

#248 • • phanatic

Sallakat, 14.2.2007 10:02:
Eduskuntavaaleissa vaan nihkeetä on se, ettei oikein tiedä KETÄ äänestää. Ei kai sekään nyt ihan sama ole ketä äänestää valitsemansa puolueen sisällä. Pitäisikö sitä taktikoida ja äänestää sellaista kellä on mahdollisuuksia muutenkin eduskuntaan vai antaisiko äänensä jollekin ns. pienemmälle ihmiselle.

Oikeastaan - kiitos suhteellisen vaalitavan - ei ole juurikaan väliä mille tietyn puolueen ehdokkaalle annat äänesi.
Dementation

#249 • • Dementation wednesday?

phanatic, 14.2.2007 12:32:
Oikeastaan - kiitos suhteellisen vaalitavan - ei ole juurikaan väliä mille tietyn puolueen ehdokkaalle annat äänesi.

No kyllä sillä nyt vähän on... Koska se henkilö joka eniten saa ääniä, menee sinne ensimmäisenä...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

#250 • • Dementation wednesday?

siveys, 14.2.2007 08:00:
Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos ei ole jaksanut yhtään ottaa selvää siitä, että ketä haluaisi äänestää niin on kyllä parempi vain tehdä tietoinen päätös olla äänestämättä kuin käydä heittämässä jonkun käytännössä satunnaisesti valitun poliitikon numero lappuun. Siitä voi sitten olla montaa eri mieltä kuinka mielekästä on kuluttaa aikaa siihen, että ottaisi oikeasti selvää noista asioista jotta voisi käydä antamassa valistuneen äänensä ;)

Onko muuten olemassa jotain hyvää tapaa "tasapainottaa" tällaisten valistumattomien äänestäjien aiheuttamaan äänten kasautumista esimerkiksi ennestään tunnetuille poliitikoille tahi Halmeille? Pitäisikö sitä vain heittää noppaa "vähemmän tunnettujen" ehdokkaiden väliltä jos ei jaksa ottaa selvää ketä äänestäisi? Miten tämä vähemmän tunnetujen poliitikkojen joukko määriteltäisiin?

Suosittelen joko ottamaan selvää ketä haluaa äänestää tai jos ehdokasta ei jaksa etsiä tai löydy sopivaa, niin mene äänestämään aku ankkaa. Se on kannanottona tehokkaampi kuin äänestämättömyys tai "väärän" edustajan äänestäminen.

--

phanatic

#251 • • phanatic

Dementation, 14.2.2007 12:56:
---
phanatic, 14.2.2007 12:32:

---

No kyllä sillä nyt vähän on... Koska se henkilö joka eniten saa ääniä, menee sinne ensimmäisenä...

Jos alkuperäinen pohdinta oli: "Pitäisikö sitä taktikoida ja äänestää sellaista kellä on mahdollisuuksia muutenkin eduskuntaan vai antaisiko äänensä jollekin ns. pienemmälle ihmiselle." , niin ei ole väliä.
phanatic

#252 • • Edited phanatic

Dementation, 14.2.2007 12:57:
---
mene äänestämään aku ankkaa. Se on kannanottona tehokkaampi kuin äänestämättömyys

Miten niin?
Sallakat

#253 • • Sallakat jungle, baby !

siveys, 14.2.2007 08:00:
---
Pitäisikö sitä vain heittää noppaa "vähemmän tunnettujen" ehdokkaiden väliltä jos ei jaksa ottaa selvää ketä äänestäisi?

kokeile noita vaalikoneita. ne voi antaa osviittaa jos yhtään kiinnostaisi äänestäminen. sitten kun saat hahmotettua millä puolueella on kanssasi samantyylisiä lähtökohtaisia ajatuksia, on puolet päätöksestä jo melkein tehty.
Dementation

#254 • • Dementation wednesday?

phanatic, 14.2.2007 12:58:
Miten niin?

Itsensä toistaminen on tylsää, mutta jos nyt sitten lyhyesti:

- summissa äänestäminen viestii väärää poliittista viestiä
- äänestämättä jättäminen viestii (vaikkei näin olisikaan) ettei henkilö ole kiinnostunut politiikasta, ja täten poliitikkojen silmissä hänen asiaansa ei tarvitse ajaa
- aku ankat lasketaan vuosittain, eli jos äänestysprosentti olis 100 ja niistä 40% olis aku ankkoja, se viestis IMHO että jengi jaksaa nähdä vaivaa tulla uurnille ja äänestää, mutta sopivaa ehdokasta ei löydy tai että systeemi muuten sukkaa.

eri mieltä?

--

Umbala

#255 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Nyt on takana jo muutamakin vaalikone ja tulos hieman hämmästyttää. Lähes jokaisesta on tullut hyvinkin erillainen lopputulos. Tossa kun rupesin tarkemmin tarkastelemaan, huomasin että kysymyksien asettelu vaikutti lopputulokseen todella paljon. Välillä ehdokas oli vihertävä, mutta jos kysymyksessä ei ollut kuin "hippi puristi" vaihtoehto ei ehdokas enään ollutkaan niin vihertävä.

Pitää varmaan käydä lukemassa parhaiten sijoittuneiden ajatuksia ja valita sitten niiden joukosta se kenen pärstä vituttaa vähiten.
Ei oo äänestäminen helppoo. *grr*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

#256 • • ville olen oikeasti ujo
Joo, parempi tyhjä ääni kuin kotiin jääminen.

Yleisesti vaan veikkaan, että aika harva tyhjän äänen antanut on perentynyt kaikkiin vaihtoehtoihin, vaan kyseessä on lähinnä protesti koko järjestelmää vastaan tai yleinen luulo: "paskoja ovat kaikki". Uskoisin, että lähes kaikille löytyy henkilö, joka on niin paljon samaa mieltä kuin itse, että häntä voi äänestää :)
Snaggo

#257 • • Snaggo ;__;
Jahas, nyt se sitten tuli postiluukusta; Ilmoitus äänioikeudesta. Ekat vaalit edessä *pepsodent*. Pitäis vielä löytää sopiva ehdokas... noi vaalikoneet ei jostain syystä tee muhun vaikutusta, kun ei kuitenkaan ole olemassa henkilöä jolla olis 100% munkaltaiset mielipiteet. Ehkä äänestänkin vain puolueen mukaan(jos vielä edes tietäis mitä puoluetta äänestäis..). Joku SDP:n Tuomioja...*igor*

--
bojoing.

-Kerttu-

#258 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
MTV3:n vaalikone flippas eilen vikalla sivulla, joten en saanut selville, ketä mun kuuluis äänestää! *igor* Taitaa mennä siis arvonnaksi.

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Dementation

#259 • • Dementation wednesday?

Snaggo, 14.2.2007 13:12:
Jahas, nyt se sitten tuli postiluukusta; Ilmoitus äänioikeudesta. Ekat vaalit edessä *pepsodent*. Pitäis vielä löytää sopiva ehdokas... noi vaalikoneet ei jostain syystä tee muhun vaikutusta, kun ei kuitenkaan ole olemassa henkilöä jolla olis 100% munkaltaiset mielipiteet. Ehkä äänestänkin vain puolueen mukaan(jos vielä edes tietäis mitä puoluetta äänestäis..). Joku SDP:n Tuomioja...*igor*

Mä suosittelen kaikille nyt vihreitä perustulon vuoksi. *pepsodent*
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=49240;pid=905914#905914

--

Snaggo

#260 • • Snaggo ;__;

Dementation, 14.2.2007 13:13:

Mä suosittelen kaikille nyt vihreitä perustulon vuoksi. *pepsodent*
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=49240;pid=905914#905914

heei, toihan avarsi mun näköpiiriä vihreistä... Itse sossuun vittuuntuneena (pitäis maksaa puolet vuokrasta koska asun 18-vuotiaana kotona, eikä sossu anna koska pitäis ensikädessä ottaa joku homorunq opintolaina :O) toi kiinnostaa, vaik ei ehkä aivan opiskelijaa ensikädessä koske... *joo*
Pitääpä laittaa korvan taakse.

--
bojoing.