NEO presents HALLUCINOGEN & SHPONGLE world tour @ Helsinki 27.7.2007 STUDIO 51

286 posts, 15 pages, 102,917 views

ludde

Posts: 148

#241 • • ludde Anna
Oli aivan mahtavat kekkerit! *plur*

Mun mielestä Studio oli kyllä loistava valinta bilepaikaks jos vaikka vertaa Kaivon tiloihin silloin infectedin keikalla..

Nyt on jalat ihan sika kipeet tamppailemisesta auts. Mut on kuitenkin niin onnellinen fiilis että pääsi kokemaan tän kauan odotetun tapahtuman *sydän*
Nitta

Posts: 5,021

#242 • • Edited Nitta Sateenkaaren päässä

2la, 28.7.2007 12:18:
Hirveetä kun ton uuden tupakkalain aikana baareissa haisee hiki! :D



So true *sars*

Altered, 28.7.2007 12:47:
mielestäni parhaat bileet ehkäpä vuosiin! Ainut miinus puoli oli ne miljoona lasin-sirua pisin mestoja.. Ihan ku tossut ois käyny puimuris. . Kokeilkaa muovi tuoppeja?



*joo* Odottelin että missä ne siivoojatädit luuhaa, viisykösessä kun ne tavallisesti siivoo melko ahkerasti koko ajan, mut yhden maissa vasta ekat näin.


Tiura, 28.7.2007 14:44:
Joo se age of love oli aika hämmentävä..ihan kiva biisi joo, mutta ei oikein sopinut sinne..



*hih* Kiksubiisi yllätti tosiaan.

Pääesiintyjästä en mitään tiennyt ennen kuin ystäväni tänne minut houkutteli *hymy* Kannatti tulla *plur*

Ja samba ja psyke sopii näköjään yllättävän hyvin yhteen *tirsk*
thomas

Posts: 5,618

#243 • • thomas

fnx, 28.7.2007 15:58:
Jees, oli kivat kekkerit, itseäni häiritsi kuumuus ja ahtaus eniten... Onneks musiikit pelasti!

Mitkä oli Shponglen 2 tai 3 ekaa biisiä? Ne sai tanssijalan väpättämään



eka oli ainakin sphongle - dorset perception (lostep's re-edit)

erinomainen ralli :)
FinnRaver

Posts: 240

#244 • • FinnRaver
Jei, no nyt on sit ekat psykebileet takana. Ei voi muuta sanoa kuin kiitos, aivan mahtavaa oli! Tapani mukaan ensimmäisten joukossa sisälle ja nauttimaan hieman erilaisesta musiikista, mihin oli tottunu. No tamppaamaan kun päästiin, ni ryysis oli melkoinen. Postford keräsi yleisöä kuin meren mutaa, no se ei fiilistä tosiaankaan laskenut. Korvatulpat oli hyvä keksintö ottaa mukaan :D

Ainiin, toivottavasti se pilli ei häirinnyt ketään pahasti ;)

--
Start to dance and we put you in the trance
~Scooter

alpha_

Posts: 122

#245 • • alpha_
Olipas loistava ilta! Posfordin setti oli kyllä todella kova, varsinkin Shpongle-puolikas oli täyttä euforiaa. Hallucinogen-osuudessa tuli mukavasti sekaisin uudempaa ja vähän vanhempaa tavaraa, ja kunnon liven tyyliin eri biisejä oli sekoiteltu mukavasti yhteen. Itselleni illan suurimpia helmiä oli varmaankin DMT ja Shamanix. Mesta toimi hyvin ja ihmisillä näytti olevan kivaa, soittajaa myöten. Kiitos!
Unsane

Posts: 5

#246 • • Unsane

thomas, 28.7.2007 16:34:
---
fnx, 28.7.2007 15:58:
Jees, oli kivat kekkerit, itseäni häiritsi kuumuus ja ahtaus eniten... Onneks musiikit pelasti!

Mitkä oli Shponglen 2 tai 3 ekaa biisiä? Ne sai tanssijalan väpättämään

---


eka oli ainakin sphongle - dorset perception (lostep's re-edit)

erinomainen ralli :)



Joo upee ralli, toinen meni mult ohi mut Levitation Nation se viimeistää pisti fiilikset euforian puolelle :) Tulihan siinä Outer Shpongolia myös. Vielä kaikki kiitos neolle tästä. Samoin kiitos neidolle joka siinä Simonin äärellä edessä tanssi avoselkäisenä :) hienoa lisätunnelmaa toit
Viltsu

Posts: 2,010

#247 • • Viltsu noname
AIJUU

When Shall I Be Free <3*1000

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Silja

Posts: 28

#248 • • Silja
Joo, oli aika kaukana hippibileistä. Multa varastettiin laukku, minkä takia jäi melko paska fiilis koko reissusta. Tuli kalliiks.. Ei tällaista olis ennen tapahtunut... Ei niinkään vituta rahapussi eikä puhelin, vaan SILMÄLASIT ja aurinkolasit vahvuuksilla, joilla kukaan muu ei tee mitään mutta itse olen täysin avuton ilman niitä. Jos sinä, joka ne pöllit, luet tätä, niin pyydän, että veisit ne vaikka nimettömänä poliisille Helsinkiin. Ei pelastanut iltaa edes loistava musiikki.
Mixzu

Posts: 6

#249 • • Mixzu
Aivan mahtavat bileet oli !! Vaikka alla oli työpäivä ja ~300km ajo, ni hyvin jakso tamppailla. Tajuttoman kuuma siel kyl oli, mut ei se ainakaa omaa menoa haitannu. Viimeistää Orkidea seti aikan hävis viimesetkii nesteet kehosta =D Lisää psyce bileit !!!
Sleipner

Posts: 88

#250 • • Sleipner
Oli niin kokemuksen arvoinen keikka että wau, onneksi en jättänyt väliin niinkuin ensin meinasin. Kiitos ystävällisille ihmisille jotka olivat apunani vessassa sen jälkeen kun valotikku räjähti naamalleni.

Hyvä huomata että niitä turpaanveto-meiningillä lähteneitä ihmisiä oli vain muutama meidän takana seisoskelemassa. Veikkaan että kun hipit jonottaa sisään niin muut porukat menivät mieluusti kadun toiselle puolelle kuosaamaan *nauru*. Ikävää että noita toisten illan pilaajia pitää silti mahtua aina kemuihin.

Pakko vain kuunnella kotona Shponglea, on vieläkin niin fiilikset päällä!
UzU

Posts: 2,361

#251 • • UzU [33100]

Silja, 29.7.2007 12:29:
Joo, oli aika kaukana hippibileistä. Multa varastettiin laukku



Yeah. Oikeissa hippibileissä olis lisäks vielä lähteneet vaatteet päältä, poltettu pilveä sisällä, "lainattu" vähän ravintolan kalustoa kotiin ja tägätty vessat.
Wavescale

Posts: 9

#252 • • Wavescale
Oli ihan mukavat pirskeet joistain mainituista pointeista huolimatta. Ehkä muutamat biisit oli vähän turhankin erikoisia minun korvaan upotakseen täysillä, mutta muuten kyllä tykkäilin musasta. Orkidean settikin toimi mulle -- Astral Projection - Chaos, aijai.. :)
toma

Posts: 2,009

#253 • • toma Tototoototo

UzU, 29.7.2007 13:45:
Yeah. Oikeissa hippibileissä olis lisäks vielä lähteneet vaatteet päältä, poltettu pilveä sisällä, "lainattu" vähän ravintolan kalustoa kotiin ja tägätty vessat.


:D

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Avatar
#254 • • titityyt Guest
Shponglesta mun konemusiikki innostus alunperin lähtikin, joten bileet oli kaikin puolin hyvin antoisat <3 Ihania hittejä jotka sai kylmiä väreitä aikaan! Hallucinogen toimi myös, samoin uusi tuttavuus Poliisi, varsinkin alkuillan setti! Kuumuudesta ja väentungoksesta johtuen psykeväännöt jäi tällä kertaa väliin, mutta tulipahan jotain heiluttua. Ja kerrankin tunnistin biisejä ja muistan bileistä kaiken, koska en vetänyt naamoja jo alkuillasta. Jeeiiiiii!!
Lyon

Posts: 5

#255 • • Lyon
Joo.....sponsored by Acer computers...jepjep.....Ihan oli hyvät bileet. Itse tosin lähdin heti Hallucinogenin jälkeen. Pikkaisen jäi harmittamaan, että äijä soitti LSD:n heti ekana, olis voinut jättää vaikka vikax in my opinioin. Mutta tulipahan nyt tämäkin artisti kuultua livenä. Hauskaa oli.
sale

Posts: 1,235

#256 • • sale
Ensimmäiset psykebileet takana joo..Väkeä oli kyllä yllättävän paljon paikalla. Jono oli jo kymmenen aikaan huolestuttavan pitkä mutta veti onneksi nopeasti..:) Musiikki toimi itselleni oikein mainiosti Shponglen setti erityisesti..Hallucinogen rokkas huolella myös mutta oman tanssifiiliksen kadotti väsymys totaalisesti..Orkidea soitti alkuun mukavaa matskua joka toimi mulle ihan kivasti..Astralin chaos tuli ainakin jossain vaiheessa*iloinen* Musiikillisesti kyllä loistava ilta vaikka se vokaaliraita ja Muse loppupuoella ei kyl mulle putoa yhtään...
Dzad

Posts: 353

#257 • • Dzad Yks-kaks-RAX!

Lyon, 29.7.2007 19:17:
Pikkaisen jäi harmittamaan, että äijä soitti LSD:n heti ekana, olis voinut jättää vaikka vikax in my opinioin.



Tuliko alkuperäinen versio LSD-stä?

--
Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal - Camus

Mark

Posts: 7,311

#258 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Nam! Eihän nää nyt ihan täysin sama juttu ollut kun jotku kunnon mettäväännöt, mut mun mielestä toimi kyl näinkin ihan loistavasti *plur* Jengiä oli kyl toooodella paljon ja saunaefektiltä ei voinut välttyä *hikoil* Maistuvaa musaa Simonilta :P Thnks neo, I enjoyed <3

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

atmosphear

Posts: 4

#259 • • atmosphear
Olin hyvin lähellä jättää tulematta näihin kemuihin, sillä pelkäsin, ettei Shpongle vaan toimi, kun Simo soittaa yksin Suomessa. Raja Ram oli nähty jo useasti ja hän soittaa mielestäni varsin tylsää soundia, mutta hänen hassu lavakarismansa on yleensä paikallaan.

Juno Reactorin ensimmäinen Suomen-keikka oli jotain aivan kosmisen hienoa ja toisella kertaa MC Rastafari pilasi tunnelman omalta kohdaltani. Olin setin jälkeen vihainen. Kiukkuinen. Ärsyyntynyt. Vihasin sitä MC:tä koko kehollani.

Näin Shponglen ensimmäistä kertaa kaksi vuotta sitten Freedom Festivalissa Portugalissa. Chill-out -teltassa heitetty setti venyi silloin alkuperäisestä kahden tunnin aikataulusta poiketen lähes neljään tuntiin, mahdollisesti Raja Ramin polttaman porkkanankokoisen jointin takia tai sitten sen takia, ettei maassa yleensä jännitetä aikataulujen kanssa.

Simon Posford soitti ja Raja Ram keskittyi näkymättömien bongojen soittamiseen (http://www.youtube.com/watch?v=bt-TNkCh5XE). Olin teltassa tanssimassa vartalonmitan päässä heistä ja tunnelta oli järisyttävän intiimi, kun Simon soitti kaikki mahdolliset Shpongle-hitit sekä myös paljon Hallucinogenin "In Dub"-levyn remiksejä (Ott oli soittanut edellisenä päivänä jo omassa setissään samat, mutta eipä haitannut).

Koska paras ystäväni oli tulossa mukaan Kuopiosta, en voinut jättää näitä väliin. Menimme silti varovaisin askelin sisälle, Juno Reactorin kokemuksesta oppineena; olin varautunut mahdolliseen pettymykseen, sillä paikka ei yllättäen houkutellut kovin paljoa.

Tulimme hieman Shpongle-setin aloituksen jälkeen paikalle. Kun Behind Closed Eyelids alkoi soimaan, ei mikään enää pidellyt minua paikallaan. Olin joskus kokenut huimia visioita rutkasti mieltä avanneessa tilassa kappaleen aikana ja nyt - bileissä minulle tavallisessa tilassa eli täysin päihteettömästi - näin kaleidoskooppisia näkyjä avoimin silminkin jo pelkän musiikin ansiosta. Kymmenennen minuutin aikana tuleva äänen panorointikohta saa minut edelleen tuntemaan kuin musiikki kiertäisi takaraivoni kautta.

Alle tunnissa huomasin, että paidassani oli kuiva kohta. Puuvillainen kevyt oranssi hupparini oli lähes täysin märkä, mutta viisi senttiä alaosasta oli vielä kuivaa. Kun Shpongle-setti loppui ja Hallucinogen alkoi soittaa sekä puhesampleja Gamma Goblinsista että LSD:stä ja narisuttamaan ensimmäisen melodiaa, kostuivat nuo viimeisetkin kuivat osat hiestä.

En ole koskaan ollut mikään suurin Hallucinogen-fani, vaikka se onkin 90-luvun puolesta välistä saakka ollut tuttua. Jorasin silti ystäväni kanssa hullun lailla koko setin ajan omassa pienessä loossissamme, jonka eristimme pöydällä. Etenkin Fly Agaricin I See Myself villitsi minut.

En muista, koska olisin viimeksi tanssinut yhtä kovaa ja kauan. Posfordin molempien settien jälkeen soittovuoroon tullut Poliisi vs. Auspexx soitti myös melodista Israel-soundia, joka toi vanhan Goan raikkaasti mieleen.

Orkidean setistä kuuntelin ensimmäiset 10 minuuttia, sen jälkeen kyllästyin ja hylkäsin tanssilattian. Neljä tuntia nonstop-tanssia riitti. Onneksi myös nykyään liian yleinen ja tylsä nyrkkipano-psytrance loisti poissaolollaan. Minimalistinen psytrance voi kai olla ihan kivaa, mutta kun sitä on tahkonnut neljä päivää putkeen, kyllästyy siihen lähes loppuelämäkseen. Näin kävi minulle Freedom Festivalin aikana.

Kiitos kaikille paikallaolleille. Ystävälliset tuntemattomat sielut tarjosivat juotavaa, kun huomasivat muuten uupuneen tanssijan. Oranssi tanssija kiittää sydämellisesti!
atmosphear

Posts: 4

#260 • • atmosphear

Viltsu, 28.7.2007 19:06:
AIJUU

When Shall I Be Free <3*1000



Tuliko When Shall I Be Free jossain vaiheessa (alku)iltaa? Jos tuli, niin se kombobonuksella The Stamen of the Shaman oli jotain, mitä jäin kaipaamaan.