Singstar appreciation thread

63 posts, 4 pages, 22,717 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#1 • • Aziz Combat Fighter
Nyt on pakko tulla kaapista ja kertoa kaikille, että laulaminen on helvetin hauskaa :D

Kokeilin tätä peliä tuossa muutama viikko sitten isolta screeniltä kunnon PA:n ylitse ilmasen viunan siivittämin taitelijan siivin, ja pakko myöntää että vihdoinkin valkeni, minkätakia vantaalaiset ylimeikatut kiljukaulat änkeävät sankoin parvin mikrofonin varteen tulkitsemaan joutsenlaulua caipiroskien ja gintoniccien voimin.

Singstar on siis teille luddiiteille tiedoksi sellainen peli, jossa pleikka kakkoseen kytketään mikrofooni taikka kaksi. Sisään ladataan CD täynnä mitä ihanimpia luikautuksia (näitä löytyy vaikka mitä, suomirokista klassikoihin, kasariteemalle, etc..) ja sitten lauletaan. Itse pelin idea on pysyä nuotissa, eli peli tutkiskelee kuinka pahasti nuotin viereen kaadutaan ja arvostelee suorituksen.

Sekä mikä pelistä tekee erityisen hauskaa on mahdollisuus ottaa "battleja" toisen kanssa, eli laulaa duettona kilpaa. Kun laulamisesta tehdään kilpalaji, niin pojatkin voi laulaa!

Ootteko kokeilleet? Jos ette niin tänne vaan nauramaan analle ja tyhmille harrastuksille - ainakin yksi silmäätekevä täällä on jo ujosti myöntänyt harrastaneensa tätä pahetta. Sopii muuten etkoille kuin jallu.

Jos ette usko että raavas mies uskaltaa tarttua mikkiin, liitän mukaan todisteen:

IMG_0064.sized.jpg

IMG_0068.sized.jpg
Avatar
#2 • • astaroth Guest
*hih*
bubbelgum

Posts: 2,477

#3 • • bubbelgum ~sylikissa~
Singstar on ihan paras!

Sinänsä ei ehkä yllätys että mun suusta tulee moinen kommentti, oonhan mä tunnetusti jo niittänyt pahamainetta konemusapiireissä sillä että oon karaokejuontaja, ja rakastan laulamista. *nauru*

Mutta siis, systerin muksut sai tollasen systeemin joskus pari jouluu sitten kait, ja sitä on kyllä veivattu moneen otteeseen. *hih* Ja pakko myöntää, että oon melkeen harkinnut hankkimista myös kotiin. *tirsk*

Ana, tästä saat kyllä ainakin tältä tytöltä megaison halin, rohkeudesta myöntää olevasi "erilainen" näissä piireissä! *joo*

Niin, ja missä on ne etkot jossa tota lauletaan? Mä on niiiiin messissä! *vink*

--
Hullu ku pullosta tullu.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#4 • • Edited Aziz Combat Fighter

bubbelgum, 26.12.2006 14:16:
Singstar on ihan paras!

Sinänsä ei ehkä yllätys että mun suusta tulee moinen kommentti, oonhan mä tunnetusti jo niittänyt pahamainetta konemusapiireissä sillä että oon karaokejuontaja, ja rakastan laulamista. *nauru*

Mutta siis, systerin muksut sai tollasen systeemin joskus pari jouluu sitten kait, ja sitä on kyllä veivattu moneen otteeseen. *hih* Ja pakko myöntää, että oon melkeen harkinnut hankkimista myös kotiin. *tirsk*

Ana, tästä saat kyllä ainakin tältä tytöltä megaison halin, rohkeudesta myöntää olevasi "erilainen" näissä piireissä! *joo*

Niin, ja missä on ne etkot jossa tota lauletaan? Mä on niiiiin messissä! *vink*



Elä ny, se oli KILPAILEMISTA! ja mä VOITINKIN monta kertaa!

edit: kiitti halista ^__^
akir0

Posts: 2,554

#5 • • akir0 idleRPG champion 2009
Sori vaan, mut me tanssimattojätkät ollaan kovempia ku singstar-nöröt!
hemuz

Posts: 2,178

#6 • • hemuz kätevä emäntä

akir0, 26.12.2006 14:27:
Sori vaan, mut me tanssimattojätkät ollaan kovempia ku singstar-nöröt!



:D
Jinkso

Posts: 1,209

#7 • • Jinkso FINRG
Kerran kokeilleena luulin olevani hyvä laulaja, kunnes huomasin katsovani vastustajan ruutua.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#8 • • Aziz Combat Fighter

Jinkso, 26.12.2006 14:33:
Kerran kokeilleena luulin olevani hyvä laulaja, kunnes huomasin katsovani vastustajan ruutua.



Mä itseasiassa yllätyin et pysyin nuotissa varsin hyvin, skabasin ehkä viittä ihmistä vastaan joista vain yhdeltä sain ns. turpaani :(
KooKie

Posts: 4,338

#9 • • KooKie aka. Petress Pan
Mun on kyllä niin pakko päästä tänne kertomaan yhdestä anonyymistä henkilöstä, joka sai 6 kertaa peräkkäin "tone deafin" laulellessaan noita veisuja. Hyvä JENNI!!!1 :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Karski

Posts: 6,049

#10 • • Edited Karski Pomon kätyri
Mä ostin kans meille singstarin, ja huomasin
että nuotissa pysyminen ja hyvä lauluääni
on kaks eri asiaa, eli meitsikin pärjää ihan
hyvin.

Ja mä ajattelen tota kans lähinnä PELINÄ
joten sehän on sillon ihan OK.

Bubbel, mä luulen että meillä tulee oleen
yhdet jos toisetkin singstar -etkot vielä
kevään mittaan *hih*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

akir0

Posts: 2,554

#11 • • akir0 idleRPG champion 2009
Laulamisesta kandee muistaa myös tällänen juttu

Recent versions of SingStar measure a player's pitch only, meaning that one can sing a SingStar note in any octave and still score for it. This allows some leniency for singers who may not be capable of singing a song in as high or as low a register as the original recording.



Toisinsanoen, voit vedellä biisit alempaa kuin oikeasti ja silti biisit tulkitaan oikein. Tää on tietty ihan hyvä juttu, koska etenkin jätkien on usein vaikea päästä kovin ylös :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#12 • • Jussi Soro choon!

akir0, 26.12.2006 14:50:
Laulamisesta kandee muistaa myös tällänen juttu


---
Recent versions of SingStar measure a player's pitch only, meaning that one can sing a SingStar note in any octave and still score for it. This allows some leniency for singers who may not be capable of singing a song in as high or as low a register as the original recording.
---


Toisinsanoen, voit vedellä biisit alempaa kuin oikeasti ja silti biisit tulkitaan oikein. Tää on tietty ihan hyvä juttu, koska etenkin jätkien on usein vaikea päästä kovin ylös :)


Toi ilmeisesti perustuu siihen, et se vertailee vaan aallonpituuksia, jolloin siis kerrannaiset osuis aina kohdilleen (eli siis oktaavit).

Mitenköhän toi mahtais toimia, jos vetäis laulun sijasta pinkkiä kohinaa mikkiin?
akir0

Posts: 2,554

#13 • • akir0 idleRPG champion 2009

JussiS, 26.12.2006 14:54:
---
Toi ilmeisesti perustuu siihen, et se vertailee vaan aallonpituuksia, jolloin siis kerrannaiset osuis aina kohdilleen (eli siis oktaavit).

Mitenköhän toi mahtais toimia, jos vetäis laulun sijasta pinkkiä kohinaa mikkiin?



Ymmärtääkseni siihen voi vaikka viheltää, laulamisella ei käsittääkseni ollut merkitystä onnistuneeseen suoritukseen. Mut en pika-googletuksella saanu tolle varmistusta.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#14 • • Jussi Soro choon!

akir0, 26.12.2006 15:00:
Ymmärtääkseni siihen voi vaikka viheltää, laulamisella ei käsittääkseni ollut merkitystä onnistuneeseen suoritukseen. Mut en pika-googletuksella saanu tolle varmistusta.


Joo varmaankin kaikki säveltä tuottavat tavat toimii, sama taajuus samalla nuotilla on soittimesta riippumatta. Kohina kun on periaatteessa kaikki taajuudet yhtäaikaa, niin periaatteessa sekin saattaisi toimia.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#15 • • Aziz Combat Fighter

JussiS, 26.12.2006 15:27:
---
akir0, 26.12.2006 15:00:
Ymmärtääkseni siihen voi vaikka viheltää, laulamisella ei käsittääkseni ollut merkitystä onnistuneeseen suoritukseen. Mut en pika-googletuksella saanu tolle varmistusta.

---

Joo varmaankin kaikki säveltä tuottavat tavat toimii, sama taajuus samalla nuotilla on soittimesta riippumatta. Kohina kun on periaatteessa kaikki taajuudet yhtäaikaa, niin periaatteessa sekin saattaisi toimia.



tuo saattaa myös tarkkailla taajuuden puhtautta, eikä pelkästään sitä löytyykö äänilähteestä taajuus. Mut hei pojat - tää ei oo tekninen threadi!
Jussi Soro

Posts: 6,385

#16 • • Jussi Soro choon!

Ana-5000, 26.12.2006 15:35:
tuo saattaa myös tarkkailla taajuuden puhtautta, eikä pelkästään sitä löytyykö äänilähteestä taajuus. Mut hei pojat - tää ei oo tekninen threadi!


Niin mut tää on kilpailua, ja meitsi ei osaa laulaa, ni mun on pakko huijata.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#17 • • Aziz Combat Fighter

JussiS, 26.12.2006 15:37:
---
Ana-5000, 26.12.2006 15:35:
tuo saattaa myös tarkkailla taajuuden puhtautta, eikä pelkästään sitä löytyykö äänilähteestä taajuus. Mut hei pojat - tää ei oo tekninen threadi!

---

Niin mut tää on kilpailua, ja meitsi ei osaa laulaa, ni mun on pakko huijata.



tai sit voit alkaa deejiiks :P
Vexe

Posts: 1,016

#18 • • Vexe
Tää on kyllä yks niistä peleistä missä on paljon mukavampi etsiä tapoja huijata laitetta, kuin pelata reilusti.
kilobitti

Posts: 2,419

#19 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
perinteinen karaoke on mun mielestä paljon kivempaa, mut mä oonki tylsä.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

UzU

Posts: 2,361

#20 • • UzU [33100]
Mä oon hakannut kaverien kans Guitar Hero II:sta useamman kerran. Viime kerralla kaveri sit kaivoi laukusta myös Singstar Legendsin. Nyt on myös koneellisesti todistettu etten tiedä laulalamisesta tuon taivaallista. Depeche Modea lukuun ottamatta tulokseni oli aina "sävelkorvaton" :D

On kyl kaikis nois tommosis peleis ihan eri fiilis pelata screenilta ja isolla PA:lla kuin kotitelkusta.