Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,311,106 views

Bio

Posts: 4,429

#5941 • • Bio The Bullies / Pinky
Ironman 2

Joo, kyllä kelpas! Luulin et ollu enemmän toimintaa, mut kyl tämäkin toimis. Mickey Rourke oli ihan jees, tosin Samuel L. Jackson oli aika turha. Visuaalisuus oli hienoa ja äänet oli joissain kohdissa ihan mahtavia. Muutamia hauskojakin kohtia. Hyvä leffa.
epicuros

Posts: 7,734

#5942 • • Edited epicuros
(just olin menos treenaa, et tää on sit aika hätäseen kirjoitettu)

Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?



Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D

--
Valid criticism does you a favor.

Ergilion

Posts: 751

#5943 • • Ergilion

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:


Annoin numerot suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D



Oon kattonu kolmosen muutamaankiin otteesee siinä toivossa, että Anakin ei kääntyiskään pimeälle puolelle, leikkais mace windun kättä vaan vangitsis keisarin ja sitten hyvä voittais jee =)

Aina mukava palata näiden pariin kuitenkin *piis*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Jimmyfi

Posts: 904

#5945 • • Jimmyfi
Tyttö, joka leikki tulella.
Ruottalaista yllättävän hyvälaatuista tavaraa.. Hyllyssä oottaa 2 jatko-osaakin mutta ne pitää katsoa tulevalla viikolla. Leffa piti hyvin otteessaan ja oli aika hmm mielenkiintoinen. =) Suosittelen

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Wolverine

Posts: 1,860

#5946 • • Wolverine

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Jimmyfi, 8.5.2010 08:19:
Tyttö, joka leikki tulella.
Ruottalaista yllättävän hyvälaatuista tavaraa.. Hyllyssä oottaa 2 jatko-osaakin mutta ne pitää katsoa tulevalla viikolla. Leffa piti hyvin otteessaan ja oli aika hmm mielenkiintoinen. =) Suosittelen



Toi oli kyl helvetin hyvä leffa. Jatko-osat oli taattua ruotsalaista dekkarikamaa, kyl noi svedut vaan osaa. Tää olis kuitenki toiminu stand alonena ihan missä tahansa ja kuulemma näistä on tulossa jenkkiversiot, saa nähä minkälaista MICHAEL BAY & JERRY BRUCKHEIMER-höttöä siitä tulee :)
Wolverine

Posts: 1,860

#5947 • • Wolverine

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

epicuros, 6.5.2010 20:49:
(just olin menos treenaa, et tää on sit aika hätäseen kirjoitettu)


---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?

---


Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D



Ihan hyvät perustelut, makuasioitahan nää on. Pitääkin kattoa jossain vaiheessa noi kaikki läpi. Sit oma ranking onki semmoinen kuin IV, IV, V, III, II, I
ezzy

Posts: 8,060

#5948 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Bio, 6.5.2010 20:39:
Ironman 2

Joo, kyllä kelpas! Luulin et ollu enemmän toimintaa, mut kyl tämäkin toimis. Mickey Rourke oli ihan jees, tosin Samuel L. Jackson oli aika turha. Visuaalisuus oli hienoa ja äänet oli joissain kohdissa ihan mahtavia. Muutamia hauskojakin kohtia. Hyvä leffa.



Itse diggailin kans paljon enemmän mitä ekasta. Scarlett Johanssoni oli ekaa kertaa hot ja Jackson tosiaan aika lolz. Edelleenkin leffassa vissiin eniten pännii Stark hahmona, jota en vaan saa muovattua sankariksi, mut sehän tossa on kait tarkoituksenakin. Komeeta efektimässyä ja taistelut tyylikkäitä. Aivot=off = nautinto.
Rourke näyttäis vaan paranevan näyttelijänä mitä enemmän se vanhenee :D
akir0

Posts: 2,554

#5949 • • akir0 idleRPG champion 2009
053 - Blade Trinity
Iha muikee vamppyyripätkä edelleen, mutta olihan tässä jo osin eväät loppuneet. Jessica Biel oli kyllä superhottis ja Wesley Snipes omimmillaan. Loppuratkaisu sen sijaan oli leffaan nähden melkoinen antikliimaksi, ihan ku ois rahat loppunu kesken projektin.
KooKie

Posts: 4,338

#5950 • • KooKie aka. Petress Pan

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Wolverine, 8.5.2010 20:34:
---
epicuros, 6.5.2010 20:49:
---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?

---


Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D

---


Ihan hyvät perustelut, makuasioitahan nää on. Pitääkin kattoa jossain vaiheessa noi kaikki läpi. Sit oma ranking onki semmoinen kuin IV, IV, V, III, II, I



Mun mielestä olisi vähintäänkin kohtuullista, että kun lähdit niin kärkkäästi haastamaan Epicin rankingia ja sait hyvät perustelut sille, julkistaisit myös perustelut omalle näkemyksellesi. Elokuvien paremmuus henk. koht. tasolla johtuu nimenomaan makuasioista, mutta mä en ole ikinä kuullut keneltäkään vanhojen puolesta liputtavalta yhtään perustetta sille, miksi ne vanhemmat olisivat parempia elokuvia kuin uudet? Epicin kanssa ollaan käyty yllä olevat asiat läpi ja ymmärretään siis se, että monet pitävät enemmän vanhoista osista, mutta että ne olisivat elokuvina sinällään (missään teknisessä mielessä) parempia? Epicin listaus vesittää sen aika hyvin.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

epicuros

Posts: 7,734

#5951 • • epicuros
District 9 (8,6)

Asiallista menoa ja harvemmin saa yhtä paljon vihakiksejä ja nauruja saman leffan aikana. Omaperäinen toteutus ja paljon realistisempi, kuin monet Bruckheimerin tuottamat tai Bay:n tai Emmerichin ohjaamat Hollywood-crapsit. Respectit siitä viel, et pääosa "stara" käyttäytyi inhimillisesti ja teki huonojakin päätöksiä ja jopa kanisti pahan paikan tullen!

Jatko-osaa odotellessa =)

--
Valid criticism does you a favor.

epicuros

Posts: 7,734

#5952 • • epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

KooKie, 9.5.2010 11:12:
---
Wolverine, 8.5.2010 20:34:
---
epicuros, 6.5.2010 20:49:
---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:




Se, että ne vanhat olivat vaikuttavampia silloin, kuin nämä uudet nyt ei mielestäni ole mikään syy alkaa dissaa uusia. Koska luonnollisesti nämä uudethan ovat teknisesti lähes kaikin puolin parempia, vaikka eivät tosiaan tehneet mitään vallankumouksellista vaikutusta johtuen ajankohdasta elokuvateollisuudessa.

Lisää toivois elokuvia, mutta pelit saa luvan kelvata. Star Wars: The Old Republic ^_^

"You must begin by gaining power over yourself; then another; then a group, an order, a world, a species, a group of species… finally, the galaxy itself." -Darth Plagueis

--
Valid criticism does you a favor.

Wolverine

Posts: 1,860

#5953 • • Wolverine

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

KooKie, 9.5.2010 11:12:
---
Wolverine, 8.5.2010 20:34:
---
epicuros, 6.5.2010 20:49:
---
Wolverine, 6.5.2010 19:37:

et voi mitenkään olla tosissas et rankkasit episoden III:n korkeammalle ku nää vanhat?

mod: ja episode II korkeammalle kuin V, wtf?

---


Star Wars universumista diggaavana musta on tavallaan väärin vertailla noita keskenään. Vähän sama, kuin lähtis miettii, et "tykkäsinkö mä silloin nuorena enempi osista 4-6, kuin nyt aikuisena osista 1-3?". No tiettyhän ne ekat teki suuremman vaikutuksen SILLOIN, mut sehän olisi epäreilua näitä uusia kohtaan lähteä odottaa samanlaista vaikutusta, eikö? Mä en ainakaan anna nostalgian aiheuttaville ennakkoluuloille tilaisuutta pilata uusia teoksia. Nämä on kuitenkin tehty mahdollisimman uskollisesti edeltäviä ajatellen. Ja ihan hyvin Lucas onnistuikin siinä ottaen huomioon, kuinka .. noh, periaatteessa "dorkamaisia" ne ekatkin oikeesti olivat. Yhtä lapsellisia ja epärealistisia scifi-fantaisioita nämäkin ovat ja hyvä niin. Kyse on enemmänkin siitä, et kuinka hyvin pystyy upottautumaan siihen maailmaan.

Itseasiassa ei olisi reilua kumpaakaan satsia kohtaa ruveta vertailemaan. Nämä uudet kärsii erittäin kylläisestä elokuvayleisöstä, jotka odottaa tyyliin samaa elämystä, kuin 30 vuotta sitten. Voin sanoa, että aika mahdotonta, jos kohdeyleisöön kuuluu myös niitä kolmetoistavuotiaita. Lucas tapansa mukaan halusi toteuttaa nämä omalla (lapsellisella) tyylillään ja vielä uskollisesti tarinan tulevia (siis jo tehtyjä) osia ajatellen. Vastapainonahan voisi heittäytyä myös erittäin objektiiviseksi ja haukkua osat 4-6 ihan lyttyyn esittämällä muutamia selkeitä faktoja, miksi nämä uudet ovat parempia:

- paljon makeempia eeppisempiä eventejä ja vielä useita
- lorea huomattavasti enemmän
- visuaalisesti paaaaljon kauniimpi
- koreografiat taistelukohtauksissa
- enemmän eri rotuja ja mielenkiintoisempia planeettoja (jes!)

Ei mielestäni kovin reilua ja mulle oli tosiaan tärkeetä, että nämä osat ylipäätänsä tehtiin. En mä odottanutkaan, et nämä olisivat multa vienyt jalkoja alta vaan, et sentään pääsi takas sinne maailmaan :)

Annoin numerot siis suoraan sydämestä ja kolmonen oli selkeästi paras tarinan ansiosta. Elokuvahan eteni ihan saatanan nopeasti, mut sellaista se on, kun pitää niin paljon saada mahtumaan ennen loppua :D

---


Ihan hyvät perustelut, makuasioitahan nää on. Pitääkin kattoa jossain vaiheessa noi kaikki läpi. Sit oma ranking onki semmoinen kuin IV, IV, V, III, II, I

---


Mun mielestä olisi vähintäänkin kohtuullista, että kun lähdit niin kärkkäästi haastamaan Epicin rankingia ja sait hyvät perustelut sille, julkistaisit myös perustelut omalle näkemyksellesi. Elokuvien paremmuus henk. koht. tasolla johtuu nimenomaan makuasioista, mutta mä en ole ikinä kuullut keneltäkään vanhojen puolesta liputtavalta yhtään perustetta sille, miksi ne vanhemmat olisivat parempia elokuvia kuin uudet? Epicin kanssa ollaan käyty yllä olevat asiat läpi ja ymmärretään siis se, että monet pitävät enemmän vanhoista osista, mutta että ne olisivat elokuvina sinällään (missään teknisessä mielessä) parempia? Epicin listaus vesittää sen aika hyvin.




Kärkkäästi? Olis varmaan pitäny laittaa tohon wtf:n jälkeen ":P" hymiö ettei kukaan vetäis hernettä nenään. Mut joo:

Darth Vader. En tiedä tarviiks mun sanoo enää muuta?

Mut noh koitetaan perustella vähän syvällisemmin:

Tarina: Vanhojen leffojen menestyminen toimi edellytyksenä uusien tekemiselle mikä tietysti on ihan ymmärrettävää. Pitäis varmaan perehtyä asiaan paljon tarkemmin että osaisi tehdä jonkinlaisen vertailun näiden välillä mutta imo vanhoissa keskityttiin enemmän siihen itse tarinan läpiviemiseen kun taas uusissa käytettiin enemmän aikaa turhanpäiväiseen selittelyyn (LotR style) ja näiden eri rotujen ja planeettojen käsittelemiseen (minkä epicuros itse rankkasi plussaksi).

Vanhat > uudet

Näyttelijät: Noiden vanhojen näyttelijät uppos paljon paremmin. Harrison Fordin karismaa ei yksinkertaisesti voita mikään noiden uusien näyttelijöiden suorituksista. Mark Hamill oli helvetin hyvä ensimmäisessä ja ainoassa huippuroolissaan.

Uusien Star Warsien näyttelijävalinnat oli mielestäni ihan ok, isolla budjetilla ja Star Warsin jo valmiiks helvetin kovalla brändillä saatiin tuotua paljon huippuluokan näyttelijöitä kasaan (Samuli, Liam Neeson jne). Ewan McGregor teki hyvän roolin kaikissa leffoissa mutta Hayden Christensen ei kyllä koskaan toiminut, puhumattakaan Natalia Portmanista joka ei vaan jostain syystä oo mun makuun ollenkaan. Makuasioita toki mutta kyllä mä panisin mieluummin Prinsessa Leiaa kuin Padmea. (Leia & kultainen bikini ooh aah <3)

Vanhat > Uudet (pienellä marginaalilla tosin)

Hahmot: Darth Vaderin koko hahmo oli niin helvetin hyvin luotu ja tarina itsessään oli aivan loistava, imo mikään hahmo ei pääse eeppisyydessä lähellekään samaa tasoa uusissa.

Vanhoissa ainoat helvetin ärsyttävät hahmot olivat ewokit vikassa jaksossa, muuten ei mennyt hermo oikeastaan kertaakaan.

Uusien parasta antia, ja imo ensimmäisen osan ainoa hyvä puoli, oli Darth Maul jonka taistelukohtaukset koreografioineen oli parhautta. Harmi sinänsä että kuoli, tässä olis ollu aineksia yhtä tiukkaan hahmoon kuin Darth Vader.

Sitten the infamous Jar-Jar.. Noh, tästä ei varmaan tarvitse sanoa yhtään enempää. Ja hyi vittu se skidi joka esitti Anakinia ekassa episodessa oli rasittava, teki mieli heittää se seinään aina ku näki sen naaman. Mut ei mul oo ketään laittaa siihen tilallekaan että ei tosta voi antaa miinuksia.

Vanhat > uudet

Michael Bay-indeksi eli special effects & action: Jossen ihan väärin muista niin Death Starin räjäytys oli lopulta pingispallon räjäytys kun rahoitus meinas loppua kesken, korjatkaa jos oon ihan väärässä ku tää on jotenki vaan jääny mieleen vuosien takaa enkä muista mistä oon kuullu :) Budjetti oli kuitenkin ihan eri luokkaa tuohon aikaan ja olosuhteisiin ja aikakauden tekniikkaan nähden toteutus oli aivan mahtavaa. Niin kuin tossa tarina-osiossa sanoin niin vanhoissa ehkä keskityttiin siihen tarinan läpiviemiseen enemmän kuin uusissa, uusissa oli enemmän eye candya ja mahtavia taistelukohtauksia. Budjettikin oli vähän eri luokkaa ja puitteet oli todellakin kunnossa. En pysty mitenkään kritisoimaan uusia tän suhteen.

Vanhat < uudet

Mitäs vielä? Ei nyt tuu ihan heti mitään mieleen, tässä oli nyt nää päällimmäiset ajatukset mistä syystä vanhat on vieläkin parempia kuin uudet. Mut niinku tossa sanoin että nää on täysin makuasioita, itse diggaan tuosta rauhallisemmasta meiningistä eikä mikään speed racing-kisa hienoilla avaruusvehkeillä säväytä mitenkää erityisemmin. Mut kaiken kaikkiaan helvetin hyvä elokuvasarja ja itsekin toivon lisää elokuvia mut taitaa jäädä haaveeks. Onneks tosiaan löytyy noita pelejä, tjeu:
Wolverine

Posts: 1,860

#5954 • • Edited Wolverine

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

epicuros, 9.5.2010 11:34:
District 9 (8,6)

Asiallista menoa ja harvemmin saa yhtä paljon vihakiksejä ja nauruja saman leffan aikana. Omaperäinen toteutus ja paljon realistisempi, kuin monet Bruckheimerin tuottamat tai Bay:n tai Emmerichin ohjaamat Hollywood-crapsit. Respectit siitä viel, et pääosa "stara" käyttäytyi inhimillisesti ja teki huonojakin päätöksiä ja jopa kanisti pahan paikan tullen!

Jatko-osaa odotellessa =)



Kehuin iteki tota jossain vaiheessa, yks parhaimmista leffoista pitkään aikaan. Toisaalta toivois että tulee jatko-osa (mikä lopun perusteella on varsin selvää kun menestyskin oli hyvä) mut toisaalta tää oli niin hyvä ettei haluis että menee pilalle jollain umpisurkella jatko-osalla.

mod: MUT HEI NIIQ TÄÄ SAI SAMAT POINTSIT KU EPISODE VI WTF? *HERNETTÄ NENÄÄN TYÖNTEL*
KooKie

Posts: 4,338

#5955 • • Edited KooKie aka. Petress Pan

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Wolverine, 9.5.2010 14:13:
Tarina: imo vanhoissa keskityttiin enemmän siihen itse tarinan läpiviemiseen kun taas uusissa käytettiin enemmän aikaa turhanpäiväiseen selittelyyn (LotR style) ja näiden eri rotujen ja planeettojen käsittelemiseen (minkä epicuros itse rankkasi plussaksi).



Imho taas uudet oli mahtavia nimenomaan sen takia, etten voinut kelloa katsoa missaamatta jotain olennaista. Tosi intensiivistä meininkiä joitakin pitkäksi venähtäneitä taistelukohtauksia lukuunottamatta (joista varsinkin upeiden koreografioiden vuoksi pystyi kuitenkin jopa nauttimaan). Turhanpäiväistä selittelyä en näiden rotujen ja planeettojen käsittelemisessä havainnut, vaan ne esiintyivät elokuvassa lähes saumattomana osana juonta.

Näyttelijät: Noiden vanhojen näyttelijät uppos paljon paremmin. Harrison Fordin karismaa ei yksinkertaisesti voita mikään noiden uusien näyttelijöiden suorituksista. Mark Hamill oli helvetin hyvä ensimmäisessä ja ainoassa huippuroolissaan.

Uusien Star Warsien näyttelijävalinnat oli mielestäni ihan ok, isolla budjetilla ja Star Warsin jo valmiiks helvetin kovalla brändillä saatiin tuotua paljon huippuluokan näyttelijöitä kasaan (Samuli, Liam Neeson jne). Ewan McGregor teki hyvän roolin kaikissa leffoissa mutta Hayden Christensen ei kyllä koskaan toiminut, puhumattakaan Natalia Portmanista joka ei vaan jostain syystä oo mun makuun ollenkaan.



Imho näyttelijätyöskentely oli puolin toisin osin ontuvaa ja osin just nappiin. Fordin karisma on kiistatonta. Hamill toimii kyllä poikasen roolissaan, mutta ei onnistu esimerkiksi VI kuolemantähdellä Emperorin manipuloimana nostattamaan tunteita lähellekään samaan kastiin kuin Hayden Christensen Anakin Skywalkerina III:ssa. Muutenkin mun mielestä Hayden Christensen toimii mahtavasti sellaisena "kahtaalle revittävänä" persoonana, se häiriintynyt katse oli aivan mahtava. Muuten noiden uusien elokuvien näyttelijäsuorituksia on tosi vaikea arvioida, koska suht ilmeetön suhtautuminen asioihin taitaa olla sellainen "jedi-thing". Palpatine taas toimi oikein hyvin.

Sen myönnän, että varsinkin Natalie Portmanin työskentely joissain kohtauksissa on aivan käsittämätäntä. En voi ymmärtää, miten sellaiset otot on päässeet editointipöydältä elokuvaan asti. Ylipäänsä Natalie Portmanin hahmoa pystyy katsomaan vain ajatellen, että Naboolla naiset kasvatetaan täysin kivikasvoisiksi ja monotonisesti puhuviksi pökkelöiksi. :D

Hahmot: Darth Vaderin koko hahmo oli niin helvetin hyvin luotu ja tarina itsessään oli aivan loistava, imo mikään hahmo ei pääse eeppisyydessä lähellekään samaa tasoa uusissa.

Sitten the infamous Jar-Jar.. Noh, tästä ei varmaan tarvitse sanoa yhtään enempää.



Mä muistan myös, kuinka ennen Darth Vader ja Imperial March saivat aikaan kylmiä väreitä. Nyt, kun katsottiin elokuvat järjestyksessä, oli eeppisyys tiessään. Sithin kosto elokuva on lopussa jo niin synkkää materiaalia (koko elokuvasarjan tasoa ajatellen), ettei viimeisiä osia ja Darth Vaderin "kohinaa" enää pitänyt minään. Siinä olen samaa mieltä, että Darth Vaderin koko hahmo on hyvin luotu ja tarina itsessään on ihan loistava - mutta se tarina kerrotaankin kolmessa uusimmassa elokuvassa. Mä olen nimittäin ihminen, joka näkee Anakin Skywalkerin ja Darth Vaderin samana hahmona.

Jar-jarin saat, mulla ei oo mitään kiinnostusta puolustella sitä. :D

Mut niinku tossa sanoin että nää on täysin makuasioita, itse diggaan tuosta rauhallisemmasta meiningistä eikä mikään speed racing-kisa hienoilla avaruusvehkeillä säväytä mitenkää erityisemmin.



Kuten on todettu jo moneen otteeseen, makuasioitahan nämä ovat. Ainoa asia, miksi edes jankkaan tätä on se, että jos sanoo pitävänsä uusista Star Warseista enemmän, joutuu aina puolustelemaan näkemystään (kuten voit todeta katsomalla, millaiset vastaukset Epicin arviot saivat) kun taas vanhojen Star Warsien liputtaminen nähdään jonain patrioottisena hyveenä (jonka voit taas todeta siitä, ettei sun perustelujasi vaatinut kukaan muu kuin minä ;).

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

epicuros

Posts: 7,734

#5956 • • epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Wolverine, 9.5.2010 14:18:
mod: MUT HEI NIIQ TÄÄ SAI SAMAT POINTSIT KU EPISODE VI WTF?



Jep! Ne ovat vain pisteitä, ei vertailuja :D

btw. kelasin just, et "mitä olisin silloin antanut pisteeks" niin varmaan osille IV-VI olisi napsahtanut ainakin 9:n ja 9,5:n väliltä pojot. Ihan varmasti <3

--
Valid criticism does you a favor.

epicuros

Posts: 7,734

#5958 • • epicuros
Pandorum 6,1

Idea ihan jees, toteutus aika tavanoimainen. Pieni plussa tuli lopussa, kun ... ;)

--
Valid criticism does you a favor.

Wolverine

Posts: 1,860

#5959 • • Wolverine
Star Trek (uusin)

Täysin nobodysta koottu näyttelijäkaarti teki helvetin hyvän työn, muistan ku näin tän ekan kerran leffateattereissa niin oli oikeesti hyvä fiilis kun tuli ulos salista. Olin ihan satavarma ettei toi toimis ollenkaan mut voin kyl suositella kaikille. Live long and prosper.
anis

Posts: 2,451

#5960 • • anis
Särkyneet syleilyt katoin lämpimikseni yövuorossa. Oli kyllä varsin tylsä mielestäni.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.