Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,292,553 views

tomii

Posts: 3,594

#5541 • • tomii kallion herttua
Aasinsiltana, kun sarjisleffoista tuli tässä puhetta, niin tuli katsottua vihdoinkin Watchmen. Ehkä toisiksi paras sarjisleffa, joka on tullut nähtyä (paras mun mielestä on Hellboy 2). Tosin: voi olla ehkä piirun verran sekavahko, jos ei ole lukenut ks. sarjakuvaa. Mut täytyy mainita, että toi tosiaan meni tokaksi sen takia, että mielestäni aika hyvin saatu siirrettyä kankaalle tollanen tarina, jonka en olisi ikinä uskonut siirtyvän edes kelvollisella tasolla sarjakuvakirjan sivuilta valkokankaalle. Ja casting todella onnistunut. Että piirun verran mielestäni parempi kuin eka Batman ja pari uusinta Batmania.

--
reivaan kunnes kuolen

Dj WerneX

Posts: 394

#5543 • • Dj WerneX
Spiderman 2 tais olla eilen illalla kun tuli neloselta :D
Sallakat

Posts: 2,220

#5545 • • Sallakat jungle, baby !
Cloudy With a Chance of Meatballs oli ihan jees animaatioksi. Vähän tietty se tarina lähti käsistä mutt sopi siihen. Makeet maisemat siihen oli kyl tehty! Itse tarina ei naurattanut samalla tavalla ku vaik jotku Shrek:it ajoittain naurattanut itseäni mutta kyllähän tuon katseli.
ezzy

Posts: 8,060

#5546 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

epicuros, 20.12.2009 22:21:
Kävin tsiigaa Avatarin (3D) toisen kerran. On se vaan niin saatanan hyvä ja keskiviikkona uudestaan :))

Pitäis saada suomeen kunnon teatteri tai joutuu lähtee ulkomaille tän takia. Tollanen imax-theater plz

http://staffwww.fullcoll.edu/mmoore/imax%20theater%20interior.jpg

imax-1.jpg

http://www.imax.com/



Jäbä on ihan hullaantunut :D Kaveri kävi jenkeissä imaxissa tsiigaamassa ton ja oli kans aika otettu :)
Pitäis iteki mennä kattelemaan vielä 3D:nä toi joku päivä.
Bio

Posts: 4,429

#5549 • • Bio The Bullies / Pinky
Avatar 3D

Juoneltaan ei mikään kummallinen leffa, mut todella näyttävä. Tykkäsin paljon.
KooKie

Posts: 4,338

#5550 • • KooKie aka. Petress Pan

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

kmmo, 21.12.2009 13:49:
mut lolz, loistoarvostelut kyl saanut Avatar Iltalehdessä:
http://www.iltalehti.fi/leffat/2009121710801476_la.shtml :D



Itseasiassa voin itse allekirjoittaa tuon arvostelun aika pitkälle. Ihan oikein annetaan arvoa visuaaleille, ja toisaalta nähdään niiden upeiden puitteiden takana se lattea ja moneen kertaan käytetty juonikuvio.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#5551 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

KooKie, 21.12.2009 20:45:
---
kmmo, 21.12.2009 13:49:
mut lolz, loistoarvostelut kyl saanut Avatar Iltalehdessä:
http://www.iltalehti.fi/leffat/2009121710801476_la.shtml :D

---


Itseasiassa voin itse allekirjoittaa tuon arvostelun aika pitkälle. Ihan oikein annetaan arvoa visuaaleille, ja toisaalta nähdään niiden upeiden puitteiden takana se lattea ja moneen kertaan käytetty juonikuvio.



joo, siis oon samaa mieltä ton juonen suhteen.

ei siinä kyllä tosiaankaan mitään uutta tai ihmeellistä ollut..
mutta itse en kyllä sellasta odottanutkaan, koska kyseessähän
on kuitenkin James Cameron ja "uusi Titanic" :P

mutta niinku epicuroskin tossa aiemmin sanoi, niin olisin kyllä
itsekin kaivannut enemmän taustatarinan valottamista.. mut
itellä tää kyllä toimi juuri visuaalisuuden ja eeppisyyden takia.

--
dasinoaisnvs

Avatar
#5552 • • gnomex Guest
Kaamea kankkunen

Ei oikeen iskeny muhun :(

2/5
mariq

Posts: 2,154

#5553 • • Edited mariq
Avatar (3D) *tähti**tähti**tähti**tähti*

Olihan se juonellisesti tosi ennalta-arvattava, vaikka en juuri mitään tienny leffasta ennen katsomaanmenoa, mutta kyllä mä tykkäsin *joo* Ja pakko tietysti vielä mainita, että visuaalisesti kyllä tosi upea *pihkassa*
Yhtäläisyyksiä muihin tarinoihin löytyi aika roimasti, mutta olihan se Shakespearekin aikansa suurin varas *nauru* *pepsodent*
Vähän erilaisempi alien-tarina sen puoleen, että kun yleensä leffoissa ne on tulossa tänne hävittämään ihmisiä, niin nyt mentiinkin toisinpäin (mikä musta vaikuttais jopa todennäkösemmältä *pepsodent*)

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

epicuros

Posts: 7,734

#5554 • • epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

kmmo, 22.12.2009 08:08:
---
KooKie, 21.12.2009 20:45:
---
[-]
---
[-]



Niin. Se on kyllä sääli, jos oma kyynisyys onnistuu tuhoo elokuvanautintoa. (Ei tosin sääli, jos kyseessä on Michael Bay:n leffat). Ja tavallaan ihme, ettei samaa ole tapahtunut jo esim. Gladiatorin kohdalla tai monen muun mitä täällä on kehuttu. Ei sekään oikeasti yllättänyt muakaan, mutta pirun hyvä se on vieläkin.

Mut jos mietitään asiaa näin päin: Mä en itse ainakaan ole nähnyt tai kokenut parempaa versiota, oikeastaan mistään tarinasta, mitä tossa läppälehden arvostelussa todettiin. Unohtamatta, että J.Cameron kirjoitti tämän tarinan jo 1995. Kauan ennen The New Worldia, Eragonia tai The Last Samuraita. Heh, ja toisaalta siinäpähän haukkuu James Hornerin tekemää soundtrackiä ja antaa kokonaisuudesta 2/5. Todistaapahan olevansa oikean lehden leivissä töissä :D

--
Valid criticism does you a favor.

KooKie

Posts: 4,338

#5555 • • Edited KooKie aka. Petress Pan

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

epicuros, 22.12.2009 12:23:
Unohtamatta, että J.Cameron kirjoitti tämän tarinan jo 1995. Kauan ennen The New Worldia tai The Last Samuraita.



The New World ja The Last Samurai perustuvat tositapahtumiin (jälkimmäinen tosin löyhästi), jotka tapahtuivat kauan ennen vuotta 1995. ;)

Edit. Tosin on totta, että jos toi arvostelija olisi tiennyt tarinan olevan kirjoitettu -95, hän ei olisi verrannut sitä nimenomaan näihin elokuviin.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

akir0

Posts: 2,554

#5556 • • akir0 idleRPG champion 2009
144 - Four Christmases
Komedioiden ois hyvä olla hauskoja, tää ei erityisesti ollu. Juonikin oli kyllä melko lailla kulunu ja näyttelijät boreja.
epicuros

Posts: 7,734

#5557 • • Edited epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

KooKie, 22.12.2009 12:35:
Edit. Tosin on totta, että jos toi arvostelija olisi tiennyt tarinan olevan kirjoitettu -95, hän ei olisi verrannut sitä nimenomaan näihin elokuviin.



Eikä muuten Jurassic Parkin jatko-osiin, jos olis edes vähän järjissään. Mitä mieltä on lähtee vertaa sellaiseen, mikä on aika pitkälti välttämätöntä tämän elokuvan kohdalla? Vähän sama, kuin olis verrannut LOTR:n lohikäärmeitä Jurassic Parkiin. Enkä edes halua tietää, mistä se ton Aliens-paluun repäisi tohon. Sekö, että ihmiset kulkee avaruudessa toisten planeettojen mineraalien perässä ja ottaa turpaan itseään vahvemmalta olennolta vailla teknologiaa? Siis eikö vanhoja, HYVIÄ ja toimivia ideoita muka saa käyttää uudestaan, vaikka ne olisivat kuinka loogisia / todennäköisiä ja kymmenen kertaa paremmin toteutettu?

Vaikka ne pienet kliseet häiritseekin niin tämän tasoisessa leffassa, mihin on todellakin pistetty kaikki peliin ja enemmänkin, tulisi antaa vähän löysää ja opetella ajattelemaan sen "kyynikon-boxin" ulkopuolelta. Se ei välttämättä ole helppoa paljon elokuvia ja sarjoja katsoneille, mutta todellakin suotavaa, varsinkin jos tietää et ohjaajalla on muutakin, kuin dollarin kuvat silmissä.

Mä aion antaa kaiken tukeni tälle tuotteelle jatko-osia toivoen. Jäi nimittäin aika paljon vielä sitä maailmaa kokematta :)

--
Valid criticism does you a favor.

Takyon

Posts: 2,945

#5558 • • Takyon Möwkö
^ Amen

Eli Avatar 3d, aivan *tun päräyttävä. Tekis mieli mennä katsomaan uudestaan jossain paremmassa teatterissa, toi Tiksin bio grandin toiseksi viimeinen penkkirivi ei oikein anna oikeutta tällaselle :D

Aivan julmetun kaunis maailma ja mä tykkäsin myös tarinasta, toki samantyylisiä on ollu aiemmin mutta toteutus oli erinomainen. 3D toimi todella hyvin mutta tuo toiseksi viimeinen penkkirivi hiukan venytti syvyyskenttää liiankin pitkäksi välillä. Mä en ennalta tienny koko leffasta kovinkaan paljoa joten räjäytti mun tajunnan ^_^

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#5559 • • ezzy Droid-pappa
Gforce - sööttejä jyrsijöitä agentteina ja tyylikästä CGI:tä :)
Decion

Posts: 1,569

#5560 • • Decion Koneradio
G.I Joe äskettäin, hyvää menoo mut loppui kesken :(

--
-Bulletproof NRG Slaughter-