I <3 Sonera Banner - Thread (NOT)

321 posts, 17 pages, 213,413 views

villelope

Posts: 2,846

#201 • • villelope Lope of Lope & Kantola

André(cosmo), 12.11.2008 23:11:
Alkaa taas hymy hyytymään.


Tuo Phillipsin banneri haittaa saitin käytettävyyttä huomattavasti.

Ymmärrän mainostulojen tärkeyden, mutta ne eivät saa olla esteenä käytettävyydelle.
Lyylikki

Posts: 2,975

#202 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Toi Pihilipsi on ihan OK, koska se ei soi.

Noissa "suuretuvissa" bannereissa sais kyllä olla vaan semmonen ominaisuus, että niissä olisi erillinen se kohta, mistä sitten itse mainossivu aukeaa. Usein toimii niin kiireessä, että kun vaihngossa vie hiiren sen bannerin päälle ja se suurenee, niin klikkaakin sitten sitä banneria, vaikka pitäisi klikata jotain ihan muuta.

Toisaalta hyvähän se vaan on, jos klubbari saa mainosropoja esim. bannereitten klikkauksista. Tiedä sitten, että kuinka tarvittavia ne klikkaukset on. Esim. meitsiltä: sinkkutyttö ei taida paljon ostella parranajokoneita.
André

Posts: 457

#204 • • André Madwave, Force
Taas tuli uus ja hyppii välillä profiilissa, forumissa ja ties missä... *nyyh* Oikeesti profiilin pitäis olla pyhää aluetta...
%

Posts: 568

#205 • • %
Joo ihan kiva toi phillips, jumittaa tämmöisen vanhemman koneen ihan täysin, en oo voinut käyttää klubbaria pariin viikkoon, että jotain rotia tohon mainontaan. Prkl.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

tir

Posts: 951

#206 • • tir
toi yläpuolen Älypokka alkaa kyl kohta ärsyttää.
UzU

Posts: 2,361

#207 • • UzU [33100]
Meni sen saatanan partakonemainoksen kanssa hermot niin asentelin Ad-blokin. Ah tätä autuutta ja nopeutta!
whispering

Posts: 871

#208 • • Edited whispering Super Juusto

UzU, 30.11.2008 22:49:
Meni sen saatanan partakonemainoksen kanssa hermot niin asentelin Ad-blokin. Ah tätä autuutta ja nopeutta!



Jep ja klubbari menettää rahaa.

Itellä ei syystä tai toisesta ole noi mainokset pomppinu eteen.
André

Posts: 457

#209 • • Edited André Madwave, Force

André(cosmo), 30.11.2008 22:04:
Taas tuli uus ja hyppii välillä profiilissa, forumissa ja ties missä... *nyyh* Oikeesti profiilin pitäis olla pyhää aluetta...



No niin ja Älypokan kaveriksi tulikin sitten vielä Nokia. Aivan mahtavaa mennä profiiliin, kun pitää painaa refreshiä 5 kertaa et kaikki lähtee pois. *sydän* tai sitten ei, pikemminkin *dissaa*

Edit: niin ja ihan kun klubbarri ei jo muutenkin olisi tarpeeksi raskan käyttää kännykällä, niin nyt sitä ei sitten pysty ollenkaan kun on noi flash mainokset.
%

Posts: 568

#210 • • %
Joo mullakaan ei oo mitään kevyitä mainoksia vastaan, mutta tommoset flashtehorohmut pistää kyllä syömään pahasti. Keep it simple stupid, please. Prkl.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

André

Posts: 457

#211 • • André Madwave, Force

André(cosmo), 16.10.2008 18:58:
*toktok* *senkin* no käytimpä googlea *tirsk*

http://www.ie7pro.com/ad-blocker.html
Kenelläkään käytössä? Toimiiko?



Nyt alkoi sen verran oikeasti ketuttamaan noi uudet mainokset, että päätin kokeilla. Minuutin jälkeen jo huomaa eron. Ei tule mainoksia ainakaan klubbarissa. Suosittelen lämpimästi kaikille. Kannattaa tosin katsoa se esittely video että tietää miten tää toimii...
Dementation

Posts: 2,892

#212 • • Dementation wednesday?
Mä osaan käyttää adblokkia ja mulla jopa on se, mutta pidän sen yleensä pois päältä, koska sivustot saa rahaa siitä että mun alitajunta imee mainoksia sisäänsä samalla kun mä teen jotain ihan muuta sivustolla kuin katson mainoksia.

Alkaa taas kyllä näiden uusien "soidaan ja täytetään koko ruutu" - mainosten kanssa mennä hermot ja kohta pakko kyllä taas laittaa toi päälle, periaatteista huolimatta *dissaa*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Epailija

Posts: 5,636

#213 • • Epailija Physicist, 2nd class.

whispering, 1.12.2008 00:12:
Jep ja klubbari menettää rahaa.



Meinaatko, että mainoksia blokkaavat ovat samaa ryhmää, jotka niitä klikkailevat? Mainostajat sitä paitsi maksavat vain _mahdollisuudesta_ näkyä, eikä se velvoita ketään klubbarilaista noita mainoksia oikeasti tihrustamaan. Oma on mokansa, jos tekevät mainoksia, jotka muun hyvän lisäksi haittaavat saitin käytettävyyttä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#214 • • Vihta Guest

whispering, 1.12.2008 00:12:
---
UzU, 30.11.2008 22:49:
Meni sen saatanan partakonemainoksen kanssa hermot niin asentelin Ad-blokin. Ah tätä autuutta ja nopeutta!

---


Jep ja klubbari menettää rahaa.

Itellä ei syystä tai toisesta ole noi mainokset pomppinu eteen.



Klubbari _menettää_ rahaa jos jengi käyttää adblockia?
Kuulostaa aika mystiseltä.
whispering

Posts: 871

#215 • • Edited whispering Super Juusto

Epailija, 2.12.2008 17:23:
Meinaatko, että mainoksia blokkaavat ovat samaa ryhmää, jotka niitä klikkailevat?



Et sä niitä bussipysäkin mainoksiakaan klikkaile.

Vihta, 2.12.2008 18:28:
Klubbari _menettää_ rahaa jos jengi käyttää adblockia?
Kuulostaa aika mystiseltä.



Jos tilaan White Rabbitilta mainos tilaa mainos näyttöjen mukaan. Joku käyttää ad-blockkia, mainoksia ei näytetä -> ei rahaa. Mutta kaistaa käytetään kuitenkin, joten mun mielestä voidaan puhua rahan menetyksestä.

Sivuston ylläpitäjä mun tietääkseni hyväksyy noi mainokokset, ja noista ärsyttävistä saa paljon enemmän tuohta kuin noista tavallisista. Mistä varmaan syy miksi niitä täälläkin on.
Epailija

Posts: 5,636

#217 • • Epailija Physicist, 2nd class.

whispering, 2.12.2008 20:04:
---
Epailija, 2.12.2008 17:23:
Meinaatko, että mainoksia blokkaavat ovat samaa ryhmää, jotka niitä klikkailevat?
---
Et sä niitä bussipysäkin mainoksiakaan klikkaile.



Onko bussipysäkkimainoksista sitten joskus maksettu rahaa klikkausten mukaan, kun kerran tuollaista vastaheittona käytät?

Jos tilaan White Rabbitilta mainos tilaa mainos näyttöjen mukaan. Joku käyttää ad-blockkia, mainoksia ei näytetä -> ei rahaa.



Mikä on se mekanismi, millä esim. White Rabbit saa tiedon siitä, että mainosta ei ole näytetty? Sanojesi mukaan kaistaa kuitenkin kuluu, joten siirretyn datan perusteella sitä ei siis ilmeisesti ainakaan voi päätellä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

whispering

Posts: 871

#219 • • whispering Super Juusto

Epailija, 3.12.2008 08:37:
Onko bussipysäkkimainoksista sitten joskus maksettu rahaa klikkausten mukaan, kun kerran tuollaista vastaheittona käytät?



Ei vaan ne maksaa että saa näyttää sulle sen mainoksen, samalla tavalla kuin bussi pysäkeillä. Ei niitä pakko klikkailla ole että rahaa tulisi (riippuen tosin sopimus tyypistä).


Epailija, 3.12.2008 08:37:
Mikä on se mekanismi, millä esim. White Rabbit saa tiedon siitä, että mainosta ei ole näytetty? Sanojesi mukaan kaistaa kuitenkin kuluu, joten siirretyn datan perusteella sitä ei siis ilmeisesti ainakaan voi päätellä.


Käytät kaistaa = käytät klubbaria, klubbari käyttää rahaa siihen että sä voit käyttää tätä sivustoa, jonka se maksaa mainostuloilla.

Ei tää oo raketti tiedettä.
Epailija

Posts: 5,636

#220 • • Epailija Physicist, 2nd class.

whispering, 3.12.2008 08:46:
Ei vaan ne maksaa että saa näyttää sulle sen mainoksen, samalla tavalla kuin bussi pysäkeillä.



Ei se tarkoita, että mulla olisi velvollisuus sitä mainosta katsoa tai ottaa sitä vastaan sen enempää kuin katukuvassa esiintyvien tai postissa jaeltavien mainosten tapauksessa.

Käytät kaistaa = käytät klubbaria, klubbari käyttää rahaa siihen että sä voit käyttää tätä sivustoa, jonka se maksaa mainostuloilla.

Ei tää oo raketti tiedettä.



Ei olekaan ja silti onnistuit olemaan vastaamatta itse kysymykseen. Miltä nyt tuntuu?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous