Parhaat kännykkäsovellukset

44 posts, 3 pages, 15,779 views

kilobitti

Posts: 2,419

#1 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
Ostin kesän kynnyksellä Vaasaan dokaamani puhelimen tilalle Nokian 6680-puhelimen, ja sen jälkeen on tullut kokeiltua erilaisia softia vaihtelevalla menestyksellä. Suosikkini toistaiseksi;

-Opera 8.65 (puhelimen alkuperäiseen selaimeen verrattuna huomattavasti kätevämpi). Kirjoittanut/kommentoinut tällä jopa juttuja blogiini:)
-Widsets. Sovellus, johon saa näkymään valitsemansa rss-feedit, mulla on HS:n ja BBC:n uutisotsikot sekä kaikkien frendien blogit (hyvää viihdettä esim. bussissa!)
-automaattinen näppäinlukko http://fuse.stc.cx/autolock/ . Ihan ok sovellus, mutta pitää huomata että tämä siis lukitsee näppäimet käytännössä aina kun puhelin on idlenä, eli myös silloin kun on jossain menu:ssa tms. Lukkiutumisaikaa pystyy säätämään.

Lisäksi olen kokeillut mm. softaa, jolla piti pystyä ohjaamaan koneella pyörivää winampia...bluetoothilla tottakai. Aika party-trick*vink* valitettavasti en saanut toimimaan, mutta vika saattoi olla koneessa joka silloin bugitteli. PItäis kokeilla uudestaan.

Omat suosikkinne?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

kilobitti

Posts: 2,419

#2 • • kilobitti 1-2-3 techno
näitä puhelimiahan on nykyään joka toisella, eikö kukaan muu käytä puhelimensa ominaisuuksia?*nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Karski

Posts: 6,049

#3 • • Karski Pomon kätyri

kilobitti, 15.12.2006 10:33:
näitä puhelimiahan on nykyään joka toisella, eikö kukaan muu käytä puhelimensa ominaisuuksia?*nauru*



Ei.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

phear

Posts: 804

#4 • • phear <X>

kilobitti, 15.12.2006 10:33:
näitä puhelimiahan on nykyään joka toisella, eikö kukaan muu käytä puhelimensa ominaisuuksia?*nauru*



Ei.
Sallakat

Posts: 2,220

#6 • • Sallakat jungle, baby !
Itsellä symbian 60 puhelin, joten luonnollisesti softat pätee ainakin/vain siihen.

baarissa ehdoton: Mobile Cocktail

http://mobile-cocktail.softonic.de/ie/57740 vähän tuohon tyyliin. Se mikä mulla on ei ole ihan sama, mutta kuitenkin.

wLirc on myös kätevä. AgileMessenger olisi myös mutten muutenkaan tosta mesestä niin välitä http://www.agilemobile.com/

FExplorer on toinen mistä on paljonkin hyötyä kuten myös haittaa mikäli poistat jotain tärkeää sieltä vahingossa *poks* http://www.gosymbian.com/fexplorer_new.php

Onhan noita saitteja vaik kuin paljo missä on kaikkea käytännöllisen turhaa ladattavaa vaik koko 2 gigan muistikortin täydeltä.
kilobitti

Posts: 2,419

#7 • • kilobitti 1-2-3 techno

Karski, 15.12.2006 11:01:
Ei.



*nauru*

Nauru sikseen, surullista kyllä, toi tuntuu olevan aika totta. Markkinointimiehet on onnistunu myymään ihmisille hirveän määrän kalliita puhelimia joiden hienoille ominaisuuksille ei sitten olekkaan käyttöä. Suuri osa kokeilemistani softista on kans ollu aika lailla kuraa, eikä tuo symbian60 OS:n tunnu olevan se kaikkein vakain...

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

laite

Posts: 2,994

#8 • • laite MastahWankah
Irssi.
Siinä se sit olikin, ei duunipuhelimella jaksa mitään ihmeempiä kikkailla. Agile messengeri oli hetken, mutta en sit jaksanut rekisteröidä (enkä kyl jaksa hakea mitään "kokeiluversiotakaan").
kilobitti

Posts: 2,419

#9 • • kilobitti 1-2-3 techno
hihii...widsetsiin saa nopean teksti-tv:n ja wikipedian*nördäil*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

T0mbstone

Posts: 728

#10 • • Edited T0mbstone The Process.
OS X:n iSyncin asentama iSync agent Nokia 6680 puhelimeen. Vaikka Nokia ei kummemmin tue Applen tuotteita, niin tolla ohjelmalla saa puhelimen kalenterin, iCal:in, puhelimen osoitekirjan ja OS X:n osoitekirjan toimimaan loistavasti yhdessä.

Viimein jaksaa käyttää kalenteria, kun käyttö on niin näppärää.


Putty,Oggplayer,Opera,TomTom pikaiseen kartan selailuun(gps palikka vielä hankkimatta) ja MS live messenger s60 versio ovat myös käyttökelpoisia sovelluksia.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Tyranoid

Posts: 1,552

#11 • • Tyranoid FINRG
Google Maps, Agile Messenger, mp3-soitin (Nokian vakio), webbi (Nokian oma selain), sähköposti (Nokian myös), Calcium (huomattavasti vakiolaskinta parempi taskulaskin), S60SpotOn (pitää näytön valon päällä, taskulampunkorvike) ja Yucca Tools Y-Browser (tiedostonhallinta). Noi pyörivät mulla E70:ssä. Muitakin softia on tullut kokeiltua, mutta vain nuo on jääneet käyttöön. Jotain pelejä voisin joskus hankkia ajanvietteeksi, tiedä sitten yhteensopivuudesta just tän mallin kanssa.
DJ Tomppa

Posts: 768

#12 • • DJ Tomppa
Wittu. Series40:lle ei oo juuri mitään tarjolla. Mese kiinnostais, taikka toi Operan selain.
Lyylikki

Posts: 2,975

#13 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mun mielestä se on vähän kuraa, että noissa nuorisopuhelimissa on automaattinen näppäilukko, mutta business puhelimissa taas ei. Joutuu ostamaan erikseen sovelluksen, vaikka en mä kyllä tiedä, eipä taida siskon 3250:ssa olla enää automaattista näppäinlukkoa, että kaipa se sitten on nykyään kaikkissa ostettavana ominaisuutena.

Sen kyllä joutuu ostamaan, kun nykyisessä puhelimessa sammuu koko hela näyttö, niin sitten sitä ajattelee, että juu siinähän on varmasti sitten näppäimetkin lukossa. Yksi yö olin yrittänyt soitella AIG:lle, taitaapa olla vielä 020 alkuinen kallis numero, että kiitti vaan. Pitäisi varmaan laittaa joku AAA-alkuinen ei käytössä oleva numero ekaksi. Niinkun vaikka oma numero tai jotain.
Snaggo

Posts: 1,147

#14 • • Snaggo ;__;
vähemmän edistyneille malleille java-sovelluksia:

-jmirc ja wlirc
varsin toimivia irc-klienttejä

-omat lähdöt
pirun kätevää, saa nopeesti tsekattua milloin seuraava dösä lähtee. saa tilattua 40 snt hintaan hkl-sivuilta

-gmail app
ei toiminu mun kännykäl mut taitaa olla varsin ihq

--
bojoing.

Loose Grip

Posts: 330

#15 • • Loose Grip
Autolokki ja Calcium on aika ehdottomia s60 luurissa. Olin huomattavasti tyytyväisempi nokian omaan käyttikseen s40, paljon käyttäjäystävällisempi ja kätevämmin muokattavissa.

Onko tietoa, millä S60 luuriin saa ajastetut profiilit?
akir0

Posts: 2,554

#16 • • akir0 idleRPG champion 2009

kilobitti, 15.12.2006 10:33:
näitä puhelimiahan on nykyään joka toisella, eikö kukaan muu käytä puhelimensa ominaisuuksia?*nauru*



Itellä on Opera(selain), World Poker Tour(peli), Oggplay(mediasoitin), FExplorer(tiedostonhallinta ja haxor), Navicore(navigaatio ja kartat), MobiiliTV(the obvious).

Anyway, suurin osa mobiilisovelluksista joita käytän pyörii Wapin tai Webin päällä, erillisiä clienttejä mulla ei juurikaan ole. Esimerkkinä vaikka kalenteri, sähköposti ja kontaktit.
Takyon

Posts: 2,945

#17 • • Takyon Möwkö

kilobitti, 14.12.2006 13:00:
Lisäksi olen kokeillut mm. softaa, jolla piti pystyä ohjaamaan koneella pyörivää winampia...bluetoothilla tottakai. Aika party-trick*vink* valitettavasti en saanut toimimaan, mutta vika saattoi olla koneessa joka silloin bugitteli. PItäis kokeilla uudestaan.



Tätä minäkin haluisin kokeilla, et sattuis muistamaan ohjelman nimeä/urlia/jotai?

Itsellä n70:ssä fexplorer, opera, putty ja joitain sekalaisia.. Noita tulee käytettyä eniten.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Ozie

Posts: 1,389

#18 • • Ozie
Löytyy tällä hetkellä:

- MOT sanakirja (sai ilmaseks puoleks vuodeks niin pakko oli ottaa)
- BusWatch (Kätevä esim YTV:n bussien katsomiseen)
- Agile Messenger
- Raccoon (Aina tarvii oman webserverin kännykkään, en oo tosin saanu vielä toimimaan *eiei* )
- WLIrc
- AutoLock
- putty
kilobitti

Posts: 2,419

#19 • • kilobitti 1-2-3 techno

Takyon, 16.12.2006 10:46:
Tätä minäkin haluisin kokeilla, et sattuis muistamaan ohjelman nimeä/urlia/jotai?




en nyt muista, löydät googlella yhtä helposti ku mä:)

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993