Technics SL-1210 M5GE kokemuksia??

22 posts, 2 pages, 6,589 views

Stress

Posts: 14

#1 • • Edited Stress
Minkälaisia kokemuksia kyseisestä soittimesta? Oleellisia eroja MK II:een? Tarkoitus ostaa uutena.
SASHA  F

Posts: 1,722

#2 • • Edited SASHA F
loistawa laite itelläni on 2kpl semmosii, siin on hyvä +8-+16 nappi ja digitaallinen pitc ja paljon muutakin
Nemes

Posts: 2,099

#3 • • Nemes Balearium
eikös tää malli oo vähä epätarkempi ku normi mk2 ku toi pitchi on digitaalinen?
SASHA  F

Posts: 1,722

#4 • • SASHA F

Nemes, 13.12.2006 17:55:
eikös tää malli oo vähä epätarkempi ku normi mk2 ku toi pitchi on digitaalinen?



ite luulin eka samaa mutta eipä ollutkaan
Nemes

Posts: 2,099

#5 • • Nemes Balearium

SASHA F, 13.12.2006 17:56:
---
Nemes, 13.12.2006 17:55:
eikös tää malli oo vähä epätarkempi ku normi mk2 ku toi pitchi on digitaalinen?

---


ite luulin eka samaa mutta eipä ollutkaan



no en ala asiasta väitteleen ku en tunne laitetta paremmin... mutta näin on isot pojat puhunu *nauru*
ihani

Posts: 403

#6 • • Edited ihani vp
mk2:n erona kanssa se pitchin resetointinappi eli se ei napsahda paikoilleen keskikohdassa kuten MK2:a... väritys voi olla kans mausta riippuen kivempi ja ledi on sininen.

ei kai siinä hirveesti eroa muuten ole, jos haluaa maksaa satasen sinisestä lampusta niin ihan ok peli, mulla on itsellänikin tollaset

noi on pääasiassa kotikäytössä joten kestävyydestä en osaa sanoa ja soittotuntumasta en lähde myöskään mitään kertomaan koska mulla ei ole siihen kompetenssia :) mut kukaan ei mielestäni ole tosta tarkkuudesta ainakaan valittanut vaikka noi on aina välillä ties missä olleet.

--
nyt äkkiä sitä saksaa lautaselle

thomas

Posts: 5,618

#7 • • thomas
vanha harmaa sl1200mk2 ja kestää jälkipolvilleki ;)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#8 • • Jussi Soro choon!

thomas, 13.12.2006 18:26:
vanha harmaa sl1200mk2 ja kestää jälkipolvilleki ;)


Ei nyt ihan noinkaan. Vanhojen mk2:n vikahan tulee just siinä, kun nollakohta kuluu. m5ge:ssä ei tota nollakohtaa ole, jolloin se ei tietty voi ajan mittaan kuluakaan.

Eikä ainakaan mun korviini oo kantaunu, etteikö noi uudemmat teknarit kestäis ihan yhtä hyvin kuin vanhemmatkin.

MK5GE:
+ pitch 8/16
+ ei nollakohtaa
- hitusen kalliimpi

MK2:
+ heruu puristien respektiä
CM

Posts: 1,507

#9 • • Edited CM
Täst o ollu ennenkin puhetta :) ainaki plattarilla.
Laittamalla pitch nollakohdasta veks ja kattomalla niitä palleroita lautasen reunalla huomaa sen pitchin eron vanhoihin mk2. Tuli joskus tesmittyä huvikseen. En sit tiedä onko just ton mallin kanssa sama homma. Tais olla mk5 mihin vertasin
Avatar
#10 • • astaroth Guest
ja mie kun luulin sen pitchin olevan analoginen :P mikäs tuon digitaalisen pitchin annettu tarkkuus sitten on?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#12 • • Jussi Soro choon!

CM, 13.12.2006 18:46:
Laittamalla pitch nollakohdasta veks ja kattomalla niitä palleroita lautasen reunalla huomaa sen pitchin eron vanhoihin mk2.


Mitä siitä pitäis huomata?
CM

Posts: 1,507

#13 • • CM

JussiS, 13.12.2006 18:52:
---
Mitä siitä pitäis huomata?



Me pallerot veti muistaakseni mk5:ssa jotenkin nykimällä ja mk2:ssa meni tasaisesti. En muista enää tarkkaan. Ikäänkuin mk5:n pitch ei olis pysyny tasasena. En sit tiedä onko sillä soiton kannalta mitään merkitystä. Joku muistaakseni plattarilla itki, että olis. Mut en ite ota siihen kantaa. :)
NextAce

Posts: 2,505

#14 • • NextAce Alienated
Mullakin on noi M5GE teknarit. Ei noist mitään huonoo sanottavaa keksi. Perus teknari on kyl tarkempi omasta mielestä.

--
-Alienation-

-----

Nemes

Posts: 2,099

#15 • • Nemes Balearium

CM,
Me pallerot veti muistaakseni mk5:ssa jotenkin nykimällä ja mk2:ssa meni tasaisesti. En muista enää tarkkaan. Ikäänkuin mk5:n pitch ei olis pysyny tasasena. En sit tiedä onko sillä soiton kannalta mitään merkitystä. Joku muistaakseni plattarilla itki, että olis. Mut en ite ota siihen kantaa. :)



tätä ajoin takaa tos mun aijemmassa postissa...
thomas

Posts: 5,618

#16 • • thomas

Nemes, 13.12.2006 19:11:
---
CM,
Me pallerot veti muistaakseni mk5:ssa jotenkin nykimällä ja mk2:ssa meni tasaisesti. En muista enää tarkkaan. Ikäänkuin mk5:n pitch ei olis pysyny tasasena. En sit tiedä onko sillä soiton kannalta mitään merkitystä. Joku muistaakseni plattarilla itki, että olis. Mut en ite ota siihen kantaa. :)

---


tätä ajoin takaa tos mun aijemmassa postissa...



samoin :) ja soittotuntuma ei oo sama vs. sl1200mk2 siis mk5:n kanssa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#17 • • Jussi Soro choon!

CM, 13.12.2006 19:07:
Me pallerot veti muistaakseni mk5:ssa jotenkin nykimällä ja mk2:ssa meni tasaisesti. En muista enää tarkkaan. Ikäänkuin mk5:n pitch ei olis pysyny tasasena. En sit tiedä onko sillä soiton kannalta mitään merkitystä. Joku muistaakseni plattarilla itki, että olis. Mut en ite ota siihen kantaa. :)


Ah, OK.

En oo montaakaan kertaa soittanu noil M5GE:llä, eli ei oo tullu noin tarkkaan tsekattua. Mut tälleen äkkiseltään kuulostais kyl aika oudolta, että pitchi heittelis silminnähden tai nykis, eikä sitä kuule. Mikä noin ekana iskis mieleen, niin voisko se strobon tahti heitellä? Koska jotta mä saan omalla MK5:lla noi pallukat silminnähden liikkumaan, tarvii pitchiä säätää aika isosti (~0,5). Eikä toi levylautanenkaan ihan kevyt oo, eli mitään nopeeta nykimistä tuskin ilmenee.
tumpsi

Posts: 2,553

#18 • • tumpsi rekisteröitymätön
orfeus myi omansa ton epätarkan pitsin takii, ellen ihan väärin muista.
eli kai sitä vois sanoo aika merkittäväks.
Orfeus

Posts: 5,872

#19 • • Orfeus
Tälläset fiilikset mulle niistä jäi. Voi toki olla sattumaa, et sillon ei vaihdot kulkenut. Mutta oon ollut tyytyväinen mk2 teknareihin*hymy*
PoisoN

Posts: 1,555

#20 • • PoisoN

CM, 13.12.2006 19:07:

Me pallerot veti muistaakseni mk5:ssa jotenkin nykimällä ja mk2:ssa meni tasaisesti. En muista enää tarkkaan. Ikäänkuin mk5:n pitch ei olis pysyny tasasena. En sit tiedä onko sillä soiton kannalta mitään merkitystä. Joku muistaakseni plattarilla itki, että olis. Mut en ite ota siihen kantaa. :)



Se pitchi on MK5:ssa ja MK2:ssa sama lukuunottamatta sitä, että MK5:sta puuttu clicki. Ite omistan molemmat enkä huomaa minkäänlaista eroa.
M5GE:n digitaalipitchi tuntui kieltämättä hieman epätarkalta parin tunnin soittelun perusteella.