6.12.2006 Kuokkavierasjuhlat 2006

166 posts, 9 pages, 36,313 views

ella_

#41 • • ella_
mahtaa vituttaa olla samaan aikaan typerä, vihainen ja varmaan köyhäkin.

--
Elementary, my dear.

thebbo

#42 • • thebbo free spirit
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kuokkavierasjuhla+k%C3%A4ynnistyi+verkkaisesti/1135223487781

Kuokkavierasjuhla käynnistyi verkkaisesti

Julkaistu: 16:06
Päivitetty: 16:55
Mikko Paakkanen
helsingin sanomat

Helsingin Hietalahden torille kokoontuvaan anarkistien mielenosoitukseen odotettiin poliisille tehdyn ilmoituksen mukaan tulossa noin kahtasataa ihmistä. Mielenosoituksen järjestäjien edustaja ilmoitti tapahtumasta poliisille tiistaina, kertoo ylikomisario Teuvo Saikkonen.

Kokoontumisesta on kerrottu myös anarkistijärjestöjen käyttämällä verkkosivulla. Tiedote asiasta on otsikoitu kuokkavierasjulistukseksi ja tilaisuutta kuvataan kuokkavierasjuhlaksi.

Mielenosoittajien oli määrä kokoontua torille kello 16.30 mutta juuri ennen viittä heitä oli siellä vasta kolmisenkymmentä, osalla huivit kasvoilla.

Poliisivartiointi torilla oli vahva, eli yli 20 mustaa maijaa sekä noin linja-autollinen poliiseja.

Viimeksi itsenäisyyspäivän kuokkavierasjuhlia järjestettiin 2003. Vuosina, jolloin kuokkavierasjuhlia järjestettiin, nähtiin presidentinlinnan luona toisinaan yhteenottoja mielenosoittajien sekä poliisien ja linnaan autoilla saapuvien kutsuvieraiden välillä.

Mielenosoittajat aikovat Saikkosen mukaan siirtyä Hietalahdesta presidentinlinnan läheisyyteen jotakin reittiä, mahdollisesti Eiran kautta. Matkalla he aikovat järjestää katujuhlan.

Poliisi sallinee äänentoistolaitteiden käytön, ellei siitä aiheudu ongelmia, Saikkonen kertoo. Äänentoiston salliminen riippuu hänen mukaansa olosuhteista.

Saikkosen mukaan poliisi ei ole keskiviikkona saanut yhteyttä mielenosoituksen järjestäjään, joten poliisi joutunee neuvottelemaan tilaisuuden yksityiskohdista paikalla.

Kuokkavierasjuhlien järjestäjät kertovat verkkosivullaan järjestävänsä tilaisuuden, koska ovat vihaisia. He arvostelevat eliitin juhlintaa.

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

Soina

#43 • • Edited Soina

thebbo,

Me haluamme kannustaa ihmisiä ottamaan käsiinsä vallan päättää omista asioistaan. Emme vain yhtenä päivänä, vaan kaikkina vuoden päivinä.

"Kun mielenosoitus leimataan tiedotusvälineissä pelkäksi nuorison päättömäksi rähinöimiseksi tai jopa mellakoimiseksi, niin mielenosoittajien poliittiset intressit voidaan helposti häivyttää ja tulkita tilaisuus vain järjestyksenpidolliseksi ongelmaksi. Mielenosoittajat ovat itse tulkinneet valtamedian eli ”porvarilehtien” harjoittaman leimaamisen valtaapitävien etujen tietoiseksi palvelemiseksi. Leima on selvästikin virheellinen, mikäli sillä tarkoitetaan sitä, että mielenosoittajilla ei ole mitaan sanomaa tai taustaideologiaa."

Antti Gronow: "Kuokkavierasjuhlat mielenosoituksena:
päätöntä riehumista vai vasemmistolaista politiikkaa uusin keinoin?"

http://www.nuorisotutkimusseura.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=110 (.pdf)
http://tinyurl.com/ycn3hx (html-versio)

Mulle vaan ei ole vieläkään valjennut tämä taustaideologia sen syvemmälle tasolle kuin että "systeemi vaan nyt kusee ja meitä pännii".
juju

#44 • • juju a e r o

ella_, 6.12.2006 16:56:

*nauru*
Ozie

#45 • • Ozie

HHAHAHA, ELLA SÄ OOT MUN IDOLI *SYDÄN*

en tiiä olisko tota voinu paremmin tiivistää
Air

#46 • • Air

Hahahaha:D päivän paras!
Soina

#47 • • Soina

juju, 6.12.2006 17:25:
---

---

*nauru*

Noita vaan ei vituta riittävästi eli siinä määrin että tyytyis nurisemaan himassa kuten vanhoina hyvinä aikoina. Ei se mitään, mulla on [oikeasti] liian matala verenpaine ja tää on mitä mainioin keino sen nostamiseen.

nimim. teiniangsti
Freja

#49 • • Freja Sihteeri

thebbo, 6.12.2006 17:17:

Mielenosoittajien oli määrä kokoontua torille kello 16.30 mutta juuri ennen viittä heitä oli siellä vasta kolmisenkymmentä, osalla huivit kasvoilla.
---
He arvostelevat eliitin juhlintaa.

Mun mielest on nii hauskaa ku joku Antti Tuiskukin ois si muka eliittiä :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Individual

#50 • • Edited Individual HYPNO!

Freja, 6.12.2006 18:39:
---
thebbo, 6.12.2006 17:17:

---
He arvostelevat eliitin juhlintaa.

---

Ja pyörätuolikelaaja Tähtinen, joka taisi olla Linnassa viime vuona, sekä muut vammaisurheilijat. Eri maailman maiden lähetystöjen väki, ihan tavallisia ihmisiä maakunnista, muusikoita, taitelijoita. Thaimaan tsunami-katastrofissa ansioituneita suomalaissukeltajia...Todellista elittiiä, tai noh eliittiä ainakin omassa tekemisessään.

Harmi kun kaupat on kiinni, niin tähän voisi yhdistää "Varasta jotain"- päivän. Ai niin, mut ku rikkomalla vaikka jonkun pienyrittäjän liikkeen ikkunan, pääsee kätevästi riistäjän kukkarolle.
lostgone

#51 • • lostgone

Freja, 6.12.2006 18:39:
---

Kuin sä ees kehtaat väittää ettei se muka ole?*dissaa*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Freja

#52 • • Freja Sihteeri

lostgone, 6.12.2006 18:42:
Kuin sä ees kehtaat väittää ettei se muka ole?*dissaa*

Sori *tirsk*

--

Aziz Combat Fighter

#53 • • Aziz Combat Fighter

Soina, 6.12.2006 17:19:
---
thebbo,

Me haluamme kannustaa ihmisiä ottamaan käsiinsä vallan päättää omista asioistaan. Emme vain yhtenä päivänä, vaan kaikkina vuoden päivinä.

---

"Kun mielenosoitus leimataan tiedotusvälineissä pelkäksi nuorison päättömäksi rähinöimiseksi tai jopa mellakoimiseksi, niin mielenosoittajien poliittiset intressit voidaan helposti häivyttää ja tulkita tilaisuus vain järjestyksenpidolliseksi ongelmaksi. Mielenosoittajat ovat itse tulkinneet valtamedian eli ”porvarilehtien” harjoittaman leimaamisen valtaapitävien etujen tietoiseksi palvelemiseksi. Leima on selvästikin virheellinen, mikäli sillä tarkoitetaan sitä, että mielenosoittajilla ei ole mitaan sanomaa tai taustaideologiaa."

Antti Gronow: "Kuokkavierasjuhlat mielenosoituksena:
päätöntä riehumista vai vasemmistolaista politiikkaa uusin keinoin?"

http://www.nuorisotutkimusseura.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=110 (.pdf)
http://tinyurl.com/ycn3hx (html-versio)

Mulle vaan ei ole vieläkään valjennut tämä taustaideologia sen syvemmälle tasolle kuin että "systeemi vaan nyt kusee ja meitä pännii".

Niin siis, tossa on taustaideologiana vanha kunnon MINÄ ENSIN-aate, jonka mukaan anarkistilla on oikeus kaikkeen samaan mihin ahkerallakin ihmisellä, ja jos jollakulla on asiat paremmin niin silloin asiassa on selkeä epäsuhta, koska mehän kaikki olemme tasa-arvoisia, joten jos ajat mersulla niin anarkistilla on oikeus potkia siitä sivupeilit rikki koska on väärin ettemme kaikki voi ajaa mersuilla ja sitäpaitsi mersut on pahan kapitalistisysteemin airut vaikka saastuttavatkin merkittävästi vähemmän kuin anarkistin oma nissan sunny vuodelta 1985

Tai jotain. En mäkään ihan hahmota mistä tossa on kyse, muutakun siitä et anarkistit mielummin riehuu ja dokaa kuin ihan oikeasti ja konkreettisesti menisivät auttamaan niitä kodittomia. En mä ole tähän päivään mennessä nähnyt yhdenkään anarkistipellen tekevän ensimmäistäkään käytännön elettä auttakseen esim. rautatientorin ympäristöllä pyöriviä kodittomia alkoholisteja, vaikka sitä rahaa näyttää mainiosti riittävän omiin kaljoihin ja tupakoihin.
Sallakat

#54 • • Sallakat jungle, baby !
tää on ehkä tämän vuoden ainoa asia mikä, liittymättä suoranaisesti mun elämään mitenkään, on alkanut vituttamaan mua todella paljon. Tästä on eräässä toisessakin foorumissa väännetty kättä toiset vähän paremmin ja toiset erittäin köyhin argumentein. Koska olen tästä sielläkin avautunut, tyydyn täällä vaan toteamaan:

vitu paskaa.
#55 • • ALIEN Guest

Freja

#56 • • Freja Sihteeri
Hirveetä ku noi veteraanitki o nii eliittiä. Siel ne vaa juhlii ku ne taisteli meille itsenäisen Suomen. Vittu. Törkeetä.

--

Freja

#57 • • Freja Sihteeri
Noooo, kuis kävi?

--