Tapaus Kontula: FPS:n vartija teloo kiinniotettua

183 posts, 10 pages, 57,727 views

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#161 • • WiljamiDzay Nyypiö

Jone, 20.11.2006 21:16:
---
WiljamiDzay, 20.11.2006 21:08:
Alibiin pätee varmaan sama sääntö, kuin esim ylen sarjaan Rikostarinoita Suomesta. Käsittääkseni tapauksissa esiintyvät henkilöt ovat salanimillä eivätkä muutenkaan ole tunnistettavissa. Tai jos esiintyvät omalla nimellään, niin ovat siihen antaneet suostumuksensa.
Esim muutama vuosi sitten eräs jannu postaili moottoripyöräfoorumilla poliisikameran kuvaa itsestään ajamassa karkuun maijaa (oli ottanut "himppusen" vaikutteita ghostrider ym pätkistä) ja kertoi ettei ollut hirmu helppoa saada nauhaa julkaisukäyttöön vaikka oli itse siinä pääosassa. (no ok... tuo motskapätkäjuttu ei liity suoraan, mutta aiempi sepostus kai)

---


Ok, paljon mahdollista. Mä en oikeasti tiedä Alibista paljoakaan ja olen muodostanut mielipiteeni siitä muutaman kannen perusteella kertaakaan itse lehteen koskematta tai juttuja lukematta.



Jeps... Mä olen lukenut joskus vuonna yksjakaks (90-luvuna alulla) yhden jutun alibista, kun siinä oli kuvaus kotikylässä tapahtuneesta taposta.. Tekijän nimeä ei mainittu, mutta kyl jutusta aika helposti sen tunnisti (kuitenkin pikkupaikka.. toisaalta kaikki ties sen jo valmiiks..)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#162 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 20.11.2006 21:16:
---
Ok, paljon mahdollista. Mä en oikeasti tiedä Alibista paljoakaan ja olen muodostanut mielipiteeni siitä muutaman kannen perusteella kertaakaan itse lehteen koskematta tai juttuja lukematta.



hihi, en voi olla noteeraamatta tiettyä analogisuutta ihmisten käsityksissä vartijan työhön..
Jone

Posts: 8,258

#163 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 22.11.2006 12:54:
hihi, en voi olla noteeraamatta tiettyä analogisuutta ihmisten käsityksissä vartijan työhön..



Pyhpyh, kyllä mä olen vartijoita kosketellut vaikka Alibia en olekaan. *hihu*
Yoni

Posts: 440

#164 • • Yoni Tyhmä Vartija!
Mulle pisti silmään näin VARTIJANA heti ekana se että vartija kävelee pois tilanteesta vaikka se ei edes ollut ohi. Jätti työkaverin yksin tilanteeseen jolloin "asiakas" pääsi/nousi ylös.
Maahan vienti avokämmenellä tai nyrkillä oli kieltämättä tehokas, mutta täysin väärä tapa ja potkut raudoittamisen jälkeen aivan turhia.

Tilanteesta en itse tiedä muuta kuin että oli KUULEMMA hakannu jotain naista ja eikä vartijoiden käskystä huolimatta poistunut alueelta.
Joo, Kontulassa on meininki "sitä saa mitä tilaa" eli jos lyöt vartijaa niin vartija lyö sinua, mutta tässä tilanteessa kaveri ei ollut "tilannut" erikseen turpaansa.

Tossa tilanteessa vartija toimi väärin, samoin se toinen, joka jätti raportoimasta asiasta, mutta häntä ymmärrän hiukan enemmän.

Et näin...
Fucking Nobody

Posts: 393

#165 • • Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!
Olenko minä veljeni Kontulan vartija?
Jone

Posts: 8,258

#166 • • Jone Archibald Haddock
Nyt Pressiklubin sivuilla näkyis muuten olevan viime viikon ohjelma katsottavissa.
SpeedHawk

Posts: 152

#167 • • SpeedHawk

Indiboi, 20.11.2006 21:18:

Mä en ole kyllä lainkaan yllättynyt, että minkälaista settiä "vauhtihaukan" näppikseltä lähti valumaan. Mä en tiedä kumpi on poskettomampi, se Ilta-Pulun juttu vai tää sun postaus. Luulisi kyllä, että vähintään teikäläinen osaisi harrastaa edes hieman mediakriittisyyttä. Se Iltiksen juttuhan oli kirjoitettu täysin yksippuolisesti ja skandaalinhakuisesti ja se vilisi komeita lausahduksia tyyliin: "kestän kyllä iskuja, mutten perkele lasten tähden" ja "onneksi oli taistelulajitaustaa, niin eivät saaneet molempia käsiä rautoihin" what ever that means.



Mitähän mahdat sillä tarkoittaa, ettet ole yllättynyt kirjoittamastani? Yritätkö mennä henkilökohtaisuuksiin jollain tapaa - jos kyllä niin selvennä toki :)

Ehkä mun esimerkkeinä oli nää kaksi tapausta nimenomaan, koska nämä ovat julkisuudessa ja kaiken kansan tiedossa. Vielä yhdeksi esimerkiksi voisin heittää Steen1:n Häiriköt Kuriin -kirjoituksessa kuvaamat tapahtumat (vartija kaasutti 'häirikköä' raudoituksen jälkeen). Suurin osa tapauksista ei koskaan tule julki eikä tuomioita tule - poliisi ja vartija kun ovat harvinaisen yksimielisiä tapahtumien kulusta hakatun ja kaasutetun "häirikön" tullessa kyttikselle valittamaan kohteluaan. Ainoa edes laiha mahdollisuus oikeuden toteutumiselle on tapahtumien julkaisu - kun miljoona ihmistä on nähnyt kuinka vartija antaa munuaishierontaa rautabootsilla maassa makaavalle, edes poliisi ei voi väittää että tyyppi vahingossa kompastui portaissa.

Eikös tuosta Kontulan tapauksestakin ole olemassa youtubevideon lisäksi valvontakameramatskua - materiaalia, mitä poliisi ei edes vaivautunut tutkimaan (tai vartiointiliike poliisille luovuttamaan) ennen Youtuben tuomaa julkisuutta.. (voi kyl olla että muistan väärin ja tää oli noiden Steen1:n kuvailemien tapahtumien yhteydessä)?


Täällä on jopa Anan suulla todettu, että kyllä, osa vartijoista ovat alalle täysin sopimattomia ja kyllä, väärinkäytökset tuntuvat henkilöytyvän yhteen tiettyyn yritykseen ja täällä on IMO jopa Jonen suulla todettu, että em. henkilöt luovat huonoa nimeä hommansa asiallisesti hoitavia vartijoita kohtaan, niin minä kysyisin, että ihan käsi sydämellä, ovatko kaikki vartijat mielestäsi "aseistettuja, hormooneja täyteen pumpattuja raivohulluja"? (Voi jessus sentään, kuinka herkullisia luonnehdintoja...) Ja sitten kun ollaan todettu, että näin on, niin onko sulla jotain keinoa siihen, kun tässä maassa tuntuu olevan jollain henkilöillä epäselvyyksiä kelle mikin tavara kuuluu tai epäselvyyksiä siitä, miten ihmisten ilmoilla tulee käyttäytyä ilman, että aiheuttaisi pelkotiloja kanssaihmisissä.



'Väärinkäytökset' (ah mikä nimike pahoinpitelylle, miten olisi "ylilyönti"?) ovat FPS:llä muita firmoja yleisempiä, mutteivät mitenkään ainoastaan tämän firman heiniä. Hormooneja täyteen pumpatun tunnistaa puhelinkopin kokoisesta ulkomuodosta ja kaljusta päästä, aseistetun TKP:stä ja kaasusta - ongelma kiteytyykin siihen, mistä tunnistaisi raivohullun.

Jokaisessa maassa vartijan, poliisin ja sotilaan hommiin hakeutuvat ne, joilla siihen on kutsumusta - ne, joita houkuttaa uniformu ja (väki)vallan käyttö. Se, mitä vartijat ja poliisit sitten tekevät, riippuu ympäröivistä olosuhteista ja ilmapiiristä - Suomessa (ainakin avovankiloissa) vanginvartijat ovat melko OK tyyppejä, Abu Ghraibissa kiduttavat jengiä huvikseen. Ero ei ole vartijoissa, vaan siinä, mihin ympäröivä yhteiskunta antaa mahdollisuudet.

Ehkä raaistuvassa vartijoiden keinovalikoimassa näkyykin enemmän yhteiskunnan arvojen muutos - liikekiinteistöt on pidettävä puhtaana roskaväestä, hinnalla millä hyvänsä. Sama muutos näkyy poliisin hommien yksityistämisessä vartijoiden käsiin - esim järjestyksenvalvonta steissillä tai vaikka tuolla Kontulan ostarillakin..
Individual

Posts: 10,942

#168 • • Individual HYPNO!

SpeedHawk, 26.11.2006 11:10:
Mitähän mahdat sillä tarkoittaa, ettet ole yllättynyt kirjoittamastani? Yritätkö mennä henkilökohtaisuuksiin jollain tapaa - jos kyllä niin selvennä toki :)


Ihan sun viestihistoriasi perusteella täällä foorumilla, jossa pidät kaikkia vartijoita noina verenhimoisina bodareina.

SpeedHawk, 26.11.2006 11:10:
'Väärinkäytökset' (ah mikä nimike pahoinpitelylle, miten olisi "ylilyönti"?) ovat FPS:llä muita firmoja yleisempiä, mutteivät mitenkään ainoastaan tämän firman heiniä. Hormooneja täyteen pumpatun tunnistaa puhelinkopin kokoisesta ulkomuodosta ja kaljusta päästä, aseistetun TKP:stä ja kaasusta - ongelma kiteytyykin siihen, mistä tunnistaisi raivohullun.


No mitä ratkaisuja sinulla sitten olisi tähän ongelmaan, jos kerta vartijointiliikkeiden rekrytointikäytäntö on "senkun kävelee sisään"- tasoa ja millään ei pystytä kontrolloimaan millaisia ihmisiä alalle hakeutuu?

SpeedHawk, 26.11.2006 11:10:
Jokaisessa maassa vartijan, poliisin ja sotilaan hommiin hakeutuvat ne, joilla siihen on kutsumusta - ne, joita houkuttaa uniformu ja (väki)vallan käyttö.


Pitääkin vaikka huomenna kysyä isältäni, että miksi hän hakeutui armeijan palvelukseen. Onko se juurikin sen takia, että hän on väkivaltainen raivohullu. Minulla on kyllä ihan toinen käsitys hänestä, mutta jälleen kerran sinähän tiedät paremmin tai silloin kun tieto loppuu, niin alkaa yleistykset. Mutta toki siinä missä sinä näet väkivallan ihannoinnin, minä näen maanpuolustustahdon. Ja niinkuin aiemmin kirjoitin, niin jos ihminen on ilkeä, niin ei se työpaikka aseta juurikaan rajoja toisten kiusaamiselle, jos luovuutta riittää. Soskun täti voi olla myöntämättä ihan silkasta vittuilun halusta jotain rahasummaa, omalla huippu-urheilu-urallaan epäonnistunut liikkamaikka piinaa sitä ryhmän läskipalleroa vuodesta toiseen.

SpeedHawk, 26.11.2006 11:10:
Se, mitä vartijat ja poliisit sitten tekevät, riippuu ympäröivistä olosuhteista ja ilmapiiristä - Suomessa (ainakin avovankiloissa) vanginvartijat ovat melko OK tyyppejä, Abu Ghraibissa kiduttavat jengiä huvikseen. Ero ei ole vartijoissa, vaan siinä, mihin ympäröivä yhteiskunta antaa mahdollisuudet.


Eli nyt sitten vertaat Suomessa vartiointityössä olevia ihmisiä Abu Ghraibin vartijoihin. Mä en tiedä onko sinulla kokemusta sitten avovankilasta / vankiloista vai mihin tuo luonnehdinta niiden laitosten vartijoista perustuu? Ammennatko samasta sterotypioiden laarista? Miksi he ovat ihan ok- tyyppejä? Eikö luulisi, että myös tuollainen avovankila antaisi mahdollisuuden kaikenlaiseen kiusantekoon, jos se olisi se ainoa motivaattori hakeutua alalle. Kyllä pienestä ja vähän isommastakin kiusasta on vielä pitkä matka pahoinpitelyihin ja sähköshokkeihin tai seksuaaliseen häpäpisyyn. "Ihan ok tyyppejä, kun eivät syötä vankeja koirille." Veljeni on toiminut Sörkassa vanginvartijana jo toistakymmentä vuotta. Jotenkin minun on vaikea kuvitella, että hän humaani, kahden lapsen isä alentuisi Abu Ghraibin vartijoiden tasolle, jos tilanne olisi eri.

SpeedHawk, 26.11.2006 11:10:
Ehkä raaistuvassa vartijoiden keinovalikoimassa näkyykin enemmän yhteiskunnan arvojen muutos - liikekiinteistöt on pidettävä puhtaana roskaväestä, hinnalla millä hyvänsä.


Ehkä vartijoiden keinovalikoimassa näkyy yhteiskunnan arvojen muutos? Yhteiskunnan raaistuminen, alotetaan vaikkapa siitä. Menepä kysymään keneltä tahansa melkein kaksi vuosikymmentä porttieerina toimineelta ihmiseltä, että miten asiakkaiden käytös on tänä aikana muuttunut, niin saatat yllättyä. Jälleen kerran päästään tähän motivaattori-kysymykseen. Oletko siis sitä mieltä, että ainoa peruste vartijoiden olemassaololle se, että arvokkaat liikekiinteistöt pidetään vain sen "paremman väen" käytössä ja se "roskaväki" ajetaan pois, vaikka eivät ole mihinkään syyllistyneetkään?

SpeedHawk, 26.11.2006 11:10:
Sama muutos näkyy poliisin hommien yksityistämisessä vartijoiden käsiin - esim järjestyksenvalvonta steissillä tai vaikka tuolla Kontulan ostarillakin..


Mutta etkö äsken niputtanut samaan väkivaltaa ihannoinivien kastiin, niin vartijat, kuin poliisitkin ja nyt sitten se onkin niin, että poliisin pitäisi hoitaa vartijoidenkin hommat. Sekös vasta huolestuttavaa olisi, koska poliiseillahan on paljon enemmän valtaa ja sen tien päässä on sitten Abu Ghraibin tyylinen toiminta. Poliisillahan olisi virkoja auki, mutta ei ole määrärahoja. Olisitko valmis siihen, että poliisien määrärahoja korotettaisiin runsaasti, otettiin ne rahat sitten mistä tahansa, ja poliisien määrä lisättäisiin tuntuvasti?
Skenemursu

Posts: 1,568

#169 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Veljeni on toiminut Sörkassa vanginvartijana jo toistakymmentä vuotta. Jotenkin minun on vaikea kuvitella, että hän humaani, kahden lapsen isä alentuisi Abu Ghraibin vartijoiden tasolle, jos tilanne olisi eri.



anteeksi mutta mitenkään veljeäsi tai sinua tuntematta niin kysehän on siitä että on ihmiselle ikäänkuin luontaista toimia niinkuin Abu Ghrabissa tapahtui jos siihen ympäristö antaa mahdollisuuden. Ihminen on luonteeltaan diktaattori eka alistetaan eläimet ja sen jälkeen toiset ihmiset. Eli veljesi on siis epähumaani, jos ei käyttäytyisi tilanteessa kuten normaali-ihminen vaan onkin ehkä astetta ylempänä kehityksessä homosapiensista eteenpäin. se että montako lasta ihmisellä on tuskin vaikuttaa siihen miten hän moisessa tilanteessa käyttäytyy...
Individual

Posts: 10,942

#170 • • Edited Individual HYPNO!

Skenemursu, 26.11.2006 12:40:
---
Veljeni on toiminut Sörkassa vanginvartijana jo toistakymmentä vuotta. Jotenkin minun on vaikea kuvitella, että hän humaani, kahden lapsen isä alentuisi Abu Ghraibin vartijoiden tasolle, jos tilanne olisi eri.


---


anteeksi mutta mitenkään veljeäsi tai sinua tuntematta niin kysehän on siitä että on ihmiselle ikäänkuin luontaista toimia niinkuin Abu Ghrabissa tapahtui jos siihen ympäristö antaa mahdollisuuden. Ihminen on luonteeltaan diktaattori eka alistetaan eläimet ja sen jälkeen toiset ihmiset. Eli veljesi on siis epähumaani, jos ei käyttäytyisi tilanteessa kuten normaali-ihminen vaan onkin ehkä astetta ylempänä kehityksessä homosapiensista eteenpäin. se että montako lasta ihmisellä on tuskin vaikuttaa siihen miten hän moisessa tilanteessa käyttäytyy...


Joku tähän varmaankin voi sitten postata, että osallistuivatko KAIKKI Abu Ghraibissa työskennelleet näihin ihmisoikeusrikkomuksiin, kerta jos tilanteen salliessa ihmisestä tulee automaattisesti villipeto. Kun mun muistini mukaan teoista on tuomittu tähän mennessä vain pari rivijullia ja jullitarta. Eikö tuon Speedhawkin alkuperäinen väittämä ollut se, että suomalaisia vartijoita ja esim. Abu Ghraibin vastaavia ei erota mikään muu kuin olosuhteet ja armeijaan, polisiin tai vartiointitehtäviin ei hakeudu tässä maassa kuin sellaiset henkilöt, joita väkivallan käyttö kiehtoo ja jotka ovat vain vaaksanmitan päässä siitä, että joku koneisto pään sisällä laukeaa ja he syyllistyvät näihin tekoihin, eli onko sinun väittämä nyt se, että oli sitten kyseessä uimavalvoja, lastentarhanopettaja tai rengasliikkeen äijä, niin oikeissa olosuhteissa ihmisestä tulee se villipeto huolimatta siitä, onko hänellä erityistä taipumusta myötäsyntyisenä sellaiseen käytökseen ja jos näin on, niin miksi nostaa joku vartijoiden ammattikunta tapetille esimerkkinä sellaisista ihmisistä, jotka kaikkein helpoiten näihin ihmisoikeusrikkomuksiin syyllistyisivät?
Skenemursu

Posts: 1,568

#171 • • Skenemursu Vastarannan Kuha



Jokaisessa maassa vartijan, poliisin ja sotilaan hommiin hakeutuvat ne, joilla siihen on kutsumusta - ne, joita houkuttaa uniformu ja (väki)vallan käyttö.



no ehkä sadismi on vain yksi hakeutumismotiiveista, valitettavasti kuitenkin olemassa, ei ehkä niin että sitä tiedostais hakija tai työnantaja, mutta varmasti muitakin motiiveja on. En usko, että kaikki kyseississä ammateissa työskentelävät ovat sadisteja. Armeija esimerkiksi sopii ihmiselle joka ei ole hankkinut koulutusta eikä halua tai pysty käymään kouluja. Duunin saa helposti, palkka on paska, mutta saapahan käyttää hienoa työuniformua ja monta alaista mitä ei ehkä "oikeessa" elämässä tulis koskaan tapahtumaan...
Individual

Posts: 10,942

#172 • • Edited Individual HYPNO!

Skenemursu, 26.11.2006 12:47:
no ehkä sadismi on vain yksi hakeutumismotiiveista, valitettavasti kuitenkin olemassa, ei ehkä niin että sitä tiedostais hakija tai työnantaja, mutta varmasti muitakin motiiveja on.


Eli olet siis sitä mieltä, että hakeutuessaan noille aloille, on ihmisen oltava sadisti.

Skenemursu, 26.11.2006 12:47:
En usko, että kaikki kyseississä ammateissa työskentelävät ovat sadisteja.


Niin, kummin se nyt on. Sadisti vai ei sadisti? Vai puhuitko tuossa yllä, että jollain se sadismi voi olla yhtenä hakeutumisen syynä ja jollain taas ei?

Skenemursu, 26.11.2006 12:47:
Armeija esimerkiksi sopii ihmiselle joka ei ole hankkinut koulutusta eikä halua tai pysty käymään kouluja.


Sinulle ilmeisesti Maanpuolustuskorkeakoulu on tuntematon käsite? Eli olet sitä mieltä, että sinä päivänä kun kesäkessuksi menee siihen päivään asti kun eläkkeelle pääsee esim. everstinä ei siinä välissä ole tarvinnut käydä yhtään kouluja? Ylenee vain, kun on niin hyvä tyyppi? Ja suoraan saa komppanian verran ihmisiä johtoonsa tuosta vaan tai myöhemmin koko maanpuolustusalueellisen verran?

Skenemursu, 26.11.2006 12:47:
Duunin saa helposti, palkka on paska, mutta saapahan käyttää hienoa työuniformua ja monta alaista mitä ei ehkä "oikeessa" elämässä tulis koskaan tapahtumaan...


Määritteletkö minulle tuon "oikean elämän". Ja jälleen kerran, tuo uniformuko se siinä on se kiihoke?
Skenemursu

Posts: 1,568

#173 • • Edited Skenemursu Vastarannan Kuha
ei tarvi olla sadisti, mutta se auttaa nauttimaan armeijatyöstä kun yhteiskunnallinen arvostus laskee sitä myötä kun joskus kauan sitten itänaapureita tappaneet papparaiset harvenee.

Maanpuolustuskorkeakoulu *plur* sä olet hauska *tirsk*

no mutta eiköhän tuo armeija spedeilykin lopu kohta Suomessa ja ulkoistetaan turvallisuuspalvelut ja ostetaan vaikka venäjän armeijalta tai no "sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan"
Individual

Posts: 10,942

#174 • • Individual HYPNO!

Skenemursu, 26.11.2006 13:47:
ei tarvi olla sadisti, mutta se auttaa nauttimaan armeijatyöstä kun yhteiskunnallinen arvostus laskee sitä myötä kun joskus kauan sitten itänaapureita tappaneet papparaiset harvenee.


Kerrotko mullekin, kun en ole oikein itse havainnut sitä, että miten tämä armeijan yhteiskunnallisen arvostuksen lasku mielestäsi näkyy? Muuten tuo asenteesi veteraanien työtä kohtaan ei kyllä tule yhtään yllätyksenä. Miehitys ja väestön pakkosiirrot Siperiaan olisivat olleet sun mielestä ihan pop ja se, että Suomi olisi kokenut Viron kohtalon? Mielenkiintoisia ajatusmalleja ihmiseltä jonka luulin taistelevan kaikkea tuollaista vastaan.

Skenemursu, 26.11.2006 13:47:
Maanpuolustuskorkeakoulu *plur* sä olet hauska *tirsk*


Ja sä tunnut louskuttavan leukojasi asioista, joista sinulla ei ole mitään hajua. Mutta tuossa sullekin: http://www.mpkk.fi/fi/esittely/organisaatio/osastot/pt-os/

Skenemursu, 26.11.2006 13:47:
no mutta eiköhän tuo armeija spedeilykin lopu kohta Suomessa ja ulkoistetaan turvallisuuspalvelut ja ostetaan vaikka venäjän armeijalta tai no "sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan"


Kyllä. Tästä ulkoistamisen tarpeesta kertoo hyvin esimerkiksi käynnissä oleva NATO-keskustelu tai oikeastaan se, ettei sitä uskalleta käydä. Myöskin palkka-armeijakysymys on hyvinkin punainen vaate tällä hetkellä.
Riku

Posts: 3,187

#175 • • Riku The Little Prince

MISTER INTERNET 2006, 20.11.2006 15:30:
Niin, ja tähän kun lisätään se, että videon YouTubeen laittanut henkilö teki rikoksen. Tallenne olisi pitänyt luovuttaa välittömästi poliisille.

Jos haluaa että todisteet säilyy tallessa virkavallan, ehkäpä vartijoidenkin, tekemistä rikoksista, niin niitä ei kyllä kannata tunkea poliisille, ainakaan ilman parin kopion ottamista.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#176 • • Edited Aziz Combat Fighter

Riku, 26.11.2006 17:54:
---
MISTER INTERNET 2006, 20.11.2006 15:30:
Niin, ja tähän kun lisätään se, että videon YouTubeen laittanut henkilö teki rikoksen. Tallenne olisi pitänyt luovuttaa välittömästi poliisille.
---
Jos haluaa että todisteet säilyy tallessa virkavallan, ehkäpä vartijoidenkin, tekemistä rikoksista, niin niitä ei kyllä kannata tunkea poliisille, ainakaan ilman parin kopion ottamista.



Ja jos menee nukkumaan ilman foliohattua ni FBI lähettää sun aivoihin säteitä.

edit: Siis tohon vartija-poliisi - salaliittoon liittyen. Se on sit eri asia, jos kuvaa esim. poliisin rötöksiä, mut käsitys siitä et poliisi ja vartsat ois jotenki salaliitossa ja käsikynkässä on virheellinen ja naiivi.
Skenemursu

Posts: 1,568

#177 • • Skenemursu Vastarannan Kuha



Ja sä tunnut louskuttavan leukojasi asioista, joista sinulla ei ole mitään hajua. Mutta tuossa sullekin: http://www.mpkk.fi/fi/esittely/organisaatio/osastot/pt-os/



lainauksia tolta sivulta...

"Määräaikaiseen reserviupseerin tehtäviin johtavat opinnot kestävät vuoden. Opinnot ovat hyvä vaihtoehto nuorelle, joka ei vielä tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa."

"Kaikille tarjotaan varma työpaikka."

Aivan *uros*

ps. onkos tälle armeija keskustelulle omaa topiccia? ainakin tää meidän keskustelu menee vähän off-topic tosta tapaus Kontulasta :)
Individual

Posts: 10,942

#178 • • Edited Individual HYPNO!

Skenemursu, 27.11.2006 05:54:
---



Ja sä tunnut louskuttavan leukojasi asioista, joista sinulla ei ole mitään hajua. Mutta tuossa sullekin: http://www.mpkk.fi/fi/esittely/organisaatio/osastot/pt-os/

---


lainauksia tolta sivulta...

"Määräaikaiseen reserviupseerin tehtäviin johtavat opinnot kestävät vuoden. Opinnot ovat hyvä vaihtoehto nuorelle, joka ei vielä tiedä mitä tulevaisuudelta haluaa."

"Kaikille tarjotaan varma työpaikka."

Aivan *uros*

ps. onkos tälle armeija keskustelulle omaa topiccia? ainakin tää meidän keskustelu menee vähän off-topic tosta tapaus Kontulasta :)



lainauksia tolta sivulta...

"Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa sotatieteiden kandidaatin tutkinto (vähintään 180op). Sotatieteiden kandidaatin tutkinnon suorittamisen jälkeen upseeri siirtyy työelämään kolmeksi vuodeksi nuoremman upseerin määräaikaiseen virkaan. Jokaisella opiskelijalla on sotatieteiden maisterin opinto-oikeus (vähintään 300op)."

Viitsisitkö edes? Ja en, mä en väittänyt, että jokainen armeijassa, niinkuin ei jokainen ihminen siviilipuolellakaan ole korkeasti koulutettu, mutta sellainen mahdollisuus on ja toisekseen, johtotehtävissä se on myös pakko, toisin kuin sinun väittämäsi, että armeijaan työhön hakeutuvat vain ihmiset, jotka eivät ole kykeneväisiä käymään kouluja.

tai jotka eivät tiedä mitä haluaisivat alkaa tekemään tulevaisuudessa, vähän niinkuin yliopisto-opiskelijat... *justjoo*
Riku

Posts: 3,187

#179 • • Edited Riku The Little Prince

Ana-50000, 26.11.2006 18:20:
Ja jos menee nukkumaan ilman foliohattua ni FBI lähettää sun aivoihin säteitä.

edit: Siis tohon vartija-poliisi - salaliittoon liittyen. Se on sit eri asia, jos kuvaa esim. poliisin rötöksiä, mut käsitys siitä et poliisi ja vartsat ois jotenki salaliitossa ja käsikynkässä on virheellinen ja naiivi.

Ja vanne tiukalle kun herää. Aika kaukaa haettua yrittää vesittää tuo sanomalla sitä salaliitoksi, eiköhän ne poliisienkin toistensa suojelu ole nimenomaan ammatillisesta yhteenkuuluvuudesta johtuvaa. Se että sä rupeat siitä vääntämään jotain täysin asian ohi menevää sovittua salaliittoa on ihan sun oma tulkintaongelmas. Kyllä mä vähän veikkaan että tossakin tapauksessa kytät olis ilman kovin pitkällistä tutkimusta luottanut vartijan eikä kiinniotetun sanaan jos nämä paikalle olisivat hetken päästä tulleet.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Epailija

Posts: 5,636

#180 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Indiboi, 27.11.2006 08:16:
tai jotka eivät tiedä mitä haluaisivat alkaa tekemään tulevaisuudessa, vähän niinkuin yliopisto-opiskelijat... *justjoo*



Pitää itse asiassa aika monen yliopistolaisen kohdalla melkoisen varmasti paikkansa, miksei siis tulevien skapparienkin?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous