Aune-mummo, 12.5.2008 16:48:
Mun kauhukokemukset liittyy kans koululiikuntaan, Meillä oli koulussa liikkatunnilla pesis ottelu ja olin sit lyöntivuorossa ja vastapuolen lukkari syötti väärän , kaikki huusi siel takana et väärä ja mä vaan päätin et oli väärä tai ei ni lyön ja hyvin löinki , nimittäin lukkaria päähän ku se yritti ottaa sitä palloo ilmasta kiinni väärän kuultua.
Tyttö sai kulman täyteen tikkejä ja ikuiset arvet . Mä olin kyl aika järkyttyny ku sitä verta ei tullu ihan vähän ja muija lähti oysiin tikattavaksi . Mun traumat ei kestäny ku vuoden , sillä seurauksella et aloin pelaa seuraavana kesänä pesistä oulun lipossa .
Toisen kohtalosta en tiiä muutaku et sillon hirveet arvet vieläki vasemmassa kulmassa.
Suotta tunnet syyllisyyttä moisesta, lukkarin oma mokahan toi on, ehkä myös opettajan kun ei oo jankuttanu tarpeeks et sitä palloo ei oteta syötöstä kiinni ennenku se on koskettanu maata. Meillä ainakin edellä mainittu ja mailan heittämisen kieltävä sääntö olivat ehdottomia ja jos niitä rikkoi, vastustaja sai pisteen. Pari kertaa kun joku heitti sen mailan sinne kavereidensa niskaan ja vastustajajoukkue rupesi hurraamaan, meni oppi hitaimmankin päähän.
Mun kamalin muisto ala-asteelta liittyy hampaiden hoitoon fluoripurskutuksilla. Meille tuli aina kerran kuussa tjsp. hammashoitaja koululle sellaisen tarjottimen kanssa, jonka päällä oli lääkemukeja. Niissä oli sellasta maailman kuvottavinta fluoriliuosta, joka piti hörpätä suuhun ja purskutella minuutin ajan ja sitten sai sylkeä pois. En tiedä miksi se oli mulle niin saatanan vaikeaa, mutta meinasin oksentaa joka kerta, oksennus oikeasti nousi kurkkuun ja nieleskelin vaan takas sitä, kun hävetti kauheasti olla ainoa jolle se homma tuotti vaikeuksia.
Ironista kyllä, kyseiseen inhottavaan muistoon liittyy myös yksi lapsuuteni voimakkaiten positiivisista muistoista. Kun kerroin äidilleni purskutuksista ja ahdistuksestani, äitini kerrankin tajusi mun olevan aidosti hädissäni ja kirjoitti lapun, ettei mun enää tarvinnut siihen rituaaliin osallistua. Hammaslääkäritäti otti sen itseensä ja tuiskahti mulle että "sulla on sitten kolmekymppisenä suu täynnä reikiä" Nyt täytän 24 ja yhtään reikää ei vielä ole tullut, terveisiä ammattilaiselle vaan! :D