Äänikortit

198 posts, 10 pages, 57,408 views

micqo

Posts: 1,094

#61 • • micqo

nomic:
Vois kyllä jonkun äänikortin hommata. Kivaa leikkiä integroidun kanssa (*lmao*)



-Edullinen/laadukas ns.peruskortti olis M-Audiophile 24/96
itselläni on ollut vuoden verran ja tähän saakka oon ollut happy! *nuotti**piis*

RME tai vastaava olis kuitenkin haaveissa.......*plur**kuolaa**plur*
Loose Grip

Posts: 330

#62 • • Loose Grip

enrg:
onko kellään kokemuksia näistä:

E-mu 1212M & Terratec Phase 28?

hintaa oli thomanilla 211€ ja 199€



Mulla on Phase 28. Sblive5.1:seen verrattuna ero oli valtava. Dynamiikka kasvo NÄIN paljon ja stereokuva laajeni seitkyt metriä. :)
Nojoo, asiaan... itse kortti on hyvä ja ite tykkään, että ulostuloviuhkassa on kaikki 6,3plugeilla, niin ei tarvi konvertteripiuhoja joka väliin. Vähän älytöntä tossa kortissa tosin on tuolla kortin takana olevat kaks säädintä sisääntulosignaalia varten, kun sitä voi control panelistakin vielä säätää. Mutta saapahan saundin kohdalleen kun ensin mikserin gainista säätää, sitten kortin takaa ja sitten vielä panelista :D eli se on täysin turha, mutta eipä se siellä kortin perällä haittaakaan.

Latenssit pysyy hyvin aisoissa. Cubase SX2 jaksaa pöyhiä nätisti 4ms viiveellä. Tai jos levytila ja kovo antaa periks niin 96khz näytteenottotaajuudella 1-2ms.
Reosoni samaten vähäisillä viiveillä. S/N ratiot on erittäin hyvää luokkaa, en jaksa luntata lukuja, mutta musantekoon ja äänittämiseen käy paremmin kun hyvin.

Ei pahaa sanottavaa kortista paitsi, että kun sen ostin niin se oli Thomannilla monta kymppiä kalliimpi, sit meni pari viikkoo ja se oli tohon 199 hintaan.

Jostain luin muuten semmosta, että emu käyttäis SB:n tekniikkaa kortissaan. Stay away!
Avatar
#63 • • REivaaja Guest
prodigyn 192 on mul toiminu hyvin ja varmasti. Ei vaa oo oikee pelaajan valinta kuullemma mut mul toiminut niissäki. Kuhan on ASIO vehje.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#64 • • Aziz Combat Fighter

Tres:
---
nyt kun niitä analogisia äänikortteja
ei (miksköhän) oo olemassa *ding*



Ei ihan analogista, mut lähelle päästään; jostain luin arvostelun emolevystä, jonka integroidussa äänikortissa oli analoginen putkivahvistin! Se vasta ois poikaa :P
Avatar
#65 • • REivaaja Guest

Ana:
---
Tres:
---
nyt kun niitä analogisia äänikortteja
ei (miksköhän) oo olemassa *ding*

---


Ei ihan analogista, mut lähelle päästään; jostain luin arvostelun emolevystä, jonka integroidussa äänikortissa oli analoginen putkivahvistin! Se vasta ois poikaa :P

mulle mielummin kunnon digikortti koneeseen, esivahvistimeks putket päätteetk single-end mosfetit.
hrdkvr

Posts: 3,929

#66 • • Edited hrdkvr KURGO
suositelkaas mulle nyt sellaista kohtuuhintaista sisäistä äänikorttia..

siinä pitäis olla rca ulos ja sisään ja midikiipparille joku kolo
latenssi tietty mahd pieni

budjetti siinä 200e tietämillä

cheers

--
-keep it hard-

kilobitti

Posts: 2,419

#67 • • kilobitti 1-2-3 techno

hardikaveri:
suositelkaas mulle nyt sellaista kohtuuhintaista sisäistä äänikorttia..



m-audion Audiophile 24/96 on pelittänyt mulla ihan kivasti, ja ääni on *sydän*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

hrdkvr

Posts: 3,929

#68 • • hrdkvr KURGO

kilobitti:
---
hardikaveri:
suositelkaas mulle nyt sellaista kohtuuhintaista sisäistä äänikorttia..
---


m-audion Audiophile 24/96 on pelittänyt mulla ihan kivasti, ja ääni on *sydän*



pysyykö latenssi kurissa midi kiipparilla?

--
-keep it hard-

HS

Posts: 162

#69 • • HS

hardikaveri:
---
kilobitti:
---
hardikaveri:
suositelkaas mulle nyt sellaista kohtuuhintaista sisäistä äänikorttia..
---


m-audion Audiophile 24/96 on pelittänyt mulla ihan kivasti, ja ääni on *sydän*

---


pysyykö latenssi kurissa midi kiipparilla?




Käsittääkseni max 12ms joten et huomaa sitä omalla korvalla juuri ollenkaan...*plur*
hrdkvr

Posts: 3,929

#70 • • hrdkvr KURGO
tänx.. sound goood.

--
-keep it hard-

kilobitti

Posts: 2,419

#71 • • kilobitti 1-2-3 techno

hardikaveri:
pysyykö latenssi kurissa midi kiipparilla?



Ihan ok se on ollut, mut soittelen loppujen lopuksi aika vähän mitään kiipparilla. En ole jaksanut edes yrittää twiikata niitä viimesiä millisekunteja latenssista pois, enkä edes muista mikä se tällä hetkellä on*hih*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

nomic

Posts: 4,120

#72 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Itelläni on tällä hetkellä, terratec phase 88.
Ihan kiva kortti: 8 in/out, midi in/out, 24bit/96khz (vai oliskohan ollut 32bit/96 maksimi)
ja rca:ta niin ei tarvii hirveästi kikkailla stereoplugineitten kanssa :P
latencyt ei oo muistissa mutta hyvin pystyy soittaa kiipparia ilman pahempaa viivett. :)
ja olihan siinä semmoinen hassu ero äänessä kun vertasi vanhaan sb:n live 1.0:aan *blush*
Apo

Posts: 1,574

#73 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Loose Grip:
Jostain luin muuten semmosta, että emu käyttäis SB:n tekniikkaa kortissaan. Stay away!



Hyvin mahdollista ja ymmärrettävää jos tietää historian:

Creativen korteissa käytetty Emun piirejä ainakin soundblaster ajoista. Ekoissa SBLiveissä oli emu10k1-piiri, uudemmissa Audigyissä on emu 10k2.

Creative osti aikoinaan Emun (, samoin kuin Ensoniqin) joten Emu on Creativen tytäryhtiö.

Emun oston jälkeen Emun 10k1-pohjainen APS-äänikortti jäi täysin ilman tukea Creativen keskityttyä tukemaan vain SBLiveä, joten Creativen suhtautuminen ammattilaislaitteisiin tuli hyvin selväksi.

Sivujuonteina voisi mainita että Emun osaavimmat insinöörit taisivat lähteä kaupan aikoihin tai jälkeen firmasta, jos en muista väärin.

.. näin.. verkosta löytyy enemmän infoa ;)

... ja joskus kokeilin sbliven kanssa Audigyn beta-ajureita.. latenssi tippui viiden millisekunnin luokkaan, mutta lopullisissa ajureissa käyttö sblivejen kanssa estettiin.
hrdkvr

Posts: 3,929

#74 • • hrdkvr KURGO
onko kellään kokemuksia tosta m-audion audiophile 24/96 USB versiosta ja sen latensseista..

onko usb2.0 tarpeeksi nopea kun ottaa huomioon että toi delta 24/96 menee kuitenkin pciexpressiin kiinni...


toi usb versio vaan kiinnostais kun siinä on volanupit...kun vahvistinta en tule koskaan hankkimaan kun meinaan panostaa aktiivimonitoreihin

--
-keep it hard-

nomic

Posts: 4,120

#75 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

hardikaveri:
onko kellään kokemuksia tosta m-audion audiophile 24/96 USB versiosta ja sen latensseista..

onko usb2.0 tarpeeksi nopea kun ottaa huomioon että toi delta 24/96 menee kuitenkin pciexpressiin kiinni...


toi usb versio vaan kiinnostais kun siinä on volanupit...kun vahvistinta en tule koskaan hankkimaan kun meinaan panostaa aktiivimonitoreihin



usb2 on riittävän nopea
eikä tuolla pciexpressillä ole muuta väliä kuin vähemmän työtä prossulle enemmän kortille, jos oikein oon käsittänyt, siihen ei pahemmin vaikuta mikä usb sulla on :]

mietin vain että aiotko maksaa vola-nupeista 200e? laita samantien 300e kortin hinnaksi saat 8 sisään/ulos ja muut härpättimet päälle [sopivan latencyn]plus softa-mikserin jolla kontrolloit volaa kuin nupeilla, sitä paitsi voit liittää kii vaikka kaheksat luurit *plur*
micqo

Posts: 1,094

#76 • • Edited micqo

hardikaveri:
onko kellään kokemuksia tosta m-audion audiophile 24/96 USB versiosta ja sen latensseista..

onko usb2.0 tarpeeksi nopea kun ottaa huomioon että toi delta 24/96 menee kuitenkin pciexpressiin kiinni...


toi usb versio vaan kiinnostais kun siinä on volanupit...kun vahvistinta en tule koskaan hankkimaan kun meinaan panostaa aktiivimonitoreihin



-Jos aiot panostaa aktiivimonitoreihin niin hanki ehdottomasti siihen ohjain ---> linkki

Mulla on toi ja tota käyttää myös aika moni pro-heebo.
Niin ja mulla on toi M-Audiophile 2496 ja on hyvä! ei usb.
hrdkvr

Posts: 3,929

#77 • • hrdkvr KURGO
nomic:

en viitti ostaa mitää megahässäkkää kun ei olu mitää rautaa ja pitää ott myös huomioon sisustus ; )

airi:

hmm e bayssä toi oli kätettynä 100$. paljonkohan uutena suomesta.

tietty voishan sitä volaa muutella koneeltakin vaik jos ostain wireless keyboardin jossa volanappi ...

tuntuu jotenkin turhalta maksaa satoja euroja pelkästä volanapista...

toi usb hässäkkä olis ollut ihan jees kun eroa kiinteeseen oli vaan 70e ja se olis sit mös siirrettävä.. esim kaverille messiin


onko tosta ohjaimesta sit jotain muuta hyötyä kun volan säädöt?

t: noobi "kotistudiota" kasaamassa

ps. monitoreiksi tilasin just behringerin truth b2301a

--
-keep it hard-

micqo

Posts: 1,094

#78 • • micqo

hardikaveri:
suositelkaas mulle nyt sellaista kohtuuhintaista sisäistä äänikorttia..

siinä pitäis olla rca ulos ja sisään ja midikiipparille joku kolo
latenssi tietty mahd pieni

budjetti siinä 200e tietämillä

cheers



-M-Audiophile 2496:sta sais thomann:lta muistaakseen niinkin edullisesti kun 89!
Juhgu

Posts: 7,921

#79 • • Juhgu Virnistelijä
Tuo SB:n dissaaminen kaipaisi minusta hieman perusteluja.

Nykyisellä tekniikalla alkaa musankuuntelijalle / harrastelevalle musantekijälle olla aika sama mikä äänikortti koneessa on kiinni, kunhan se ei ole esim. kannettavan emolevylle integroitu kasa paskaa.

Tietty on sitten erikseen ne hifistit, jotka ovat kuulevinaan eron eri johtojenkin välillä mutta niiden horinoista ei tavallisen kansalaisen tarvitse välittää *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hrdkvr

Posts: 3,929

#80 • • hrdkvr KURGO

Airvision:
---



-M-Audiophile 2496:sta sais thomann:lta muistaakseen niinkin edullisesti kun 89!



oho no johan

verkkokaupassa 135 eur

paljonkohan noi velottaa rahtii thomannilla

--
-keep it hard-