Ekologinen jalanjälki

134 posts, 7 pages, 33,872 views

phear

Posts: 804

#41 • • phear <X>
2,8 eli liikaa. En oikein tiedä, mistä enää vähentäisin.
Howdy

Posts: 7,955

#42 • • Howdy Oldie
8,6 taidan olla oikea tasmanian tuholainen ..

--
Käpy vailla vertaa

ipe

Posts: 1,845

#43 • • ipe X-Rust / Holvi
3,5

autoilun ansiota lähinnä, muuten olen kohtuu ekologinen.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Cloudberry

Posts: 493

#44 • • Cloudberry
Oma tulos: 2,5 maapalloa ja lievä järkytys. *ding*

Jotenkin luulin, että kun en autoile, oon kasvissyöjä ja lajittelen jätteeni, ni oisin vähemmän kuluttava, mutta whadda ya know, se ei vielä riitäkään... *blush*
anton fine

Posts: 1,359

#45 • • anton fine myspace.com/finethedj
i hate hippies

(4,1)
xandra

Posts: 281

#46 • • Edited xandra bambi
3,4 -sekin oli vähän yllättävää..

Tosin mä sitten testasin, että jos kaikkeen laittaa parhaan eli ekologisimman vaihtoehdon, niin tulokseksi saa silti 2 maapalloa. Johtunee ihan vain siitä, että olemme länsimaalaisia, ja vaikka kuinka olisimme ekoystävällisiä, niin toki on erilaista elää täällä kuin jossain pienessä kylässä esim. Afrikassa.

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

Mellu-

Posts: 4,006

#47 • • Mellu-
2,9 maapalloa

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

phanatic

Posts: 1,123

#48 • • phanatic

xandra, 1.11.2006 09:14:
Tosin mä sitten testasin, että jos kaikkeen laittaa parhaan eli ekologisimman vaihtoehdon, niin tulokseksi saa silti 2 maapalloa. Johtunee ihan vain siitä, että olemme länsimaalaisia, ja vaikka kuinka olisimme ekoystävällisiä, niin toki on erilaista elää täällä kuin jossain pienessä kylässä esim. Afrikassa.



Homma johtuu siitä että kysely on päin persettä suunniteltu. Eihän tuollainen kannusta ketään elämään ekologisemmin, jos muka tarpeeksi ekologisesti eläminen on mahdotonta. Tuon testin mukaan vaikka kaikki eläisivät 15 asukkaan yksiöissä 15 asteen lämpötilassa, söisivät vain rehuja ja liikkuisivat julkisilla, resurssit eivät riittäisi. En usko! Ei "länsimaalaisuus" voi sellaisenaan tarkoittaa että ekologinen elämä on mahdotonta.

Ja ne saastuttavimmat voimalat ja tehtaat ovat muuten siellä kehitysmaissa.
lunake

Posts: 800

#49 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
3,3 maapalloa... *whaat*

...eiku parannellen... *joo*

--
Hedelmällisyys on påp!

dixoff

Posts: 199

#50 • • dixoff hmm Terve
4,7 maapalloa
jont-fu

Posts: 229

#51 • • jont-fu Kyny Prinssi

xandra, 1.11.2006 09:14:
Tosin mä sitten testasin, että jos kaikkeen laittaa parhaan eli ekologisimman vaihtoehdon, niin tulokseksi saa silti 2 maapalloa. Johtunee ihan vain siitä, että olemme länsimaalaisia, ja vaikka kuinka olisimme ekoystävällisiä, niin toki on erilaista elää täällä kuin jossain pienessä kylässä esim. Afrikassa.



Olikohan sun valinnat silti ihan ekologisimpia, kun mä sain "parhaimmillaan" 1,6. *vink*

Ok, pilkunnussintaa ehkä, mutta syy siihen miksei tämän alemmas ole helppo päästä ei suinkaan johdu siitä että asuisimme lännessä vaan siitä että asumme pohjoisessa. Täällä on pakko kuluttaa aika paljon energiaa talvella jotta pysyisi lämpimänä, ja maata voi viljellä vain kesällä - jolloin sitä on viljeltävä vähintään tuplasti ympärivuotiseen aurinkoon verrattuna. Samoin joudumme käyttämään enemmän vaatteita, jne.

Länsimaisuuteen kuuluu toki turha kulutus: öljyä ja luonnonvaroja kulutetaan mielettömästi liikenteeseen ja kaikenlaiseen tavaraan jota ilmankin pärjättäisiin. Mutta sitten ei varmaan olisi Klubitustakaan vaan näkisimme toisiamme hurjissa rumpubakkanaaleissa nuotion ympärillä, pffft...
KooKie

Posts: 4,338

#52 • • KooKie aka. Petress Pan

as, 1.11.2006 02:45:
4.2 Maapalloa.



That's a match!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#53 • • Galadhan Guest
3,2 maapalloa. Lajittelen lähinnä paperin ja pahvin erilleen jätteistä enkä omista autoa, muutoin en juuri tietoisesti asiaa ajattele.
mariq

Posts: 2,154

#54 • • mariq
3,1 maapalloa :/
Nyt voisin ryhtyä tuumasta toimeen ja alkaa oikeesti kierrättää ne kissanruokapurkit ja ehkä lämpötilaakin ois vara kotona pikkusen pudottaa..
Tästä parantamaan *joo*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Sunflower

Posts: 363

#55 • • Sunflower
3 maapalloa.

Onhan se paljon. Varsinkin, kun tuossa kyselyssä ei ole otettu huomioon niitä juttuja, joilla koen rasittavani ympäristöä eniten. (Meillä esimerkiksi tulee lajittelusta huolimatta roskaa 1 pussi/päivä..)

Muutenkin tuo testi pisti miettimään, sillä asiat, joissa olen vihreä, ovat usein niitä juttuja, joissa oon tehnyt ratkaisuni muista syistä kuin luontoystävällisyydestä. Pitäisi vissiin alkaa miettiä näitä juttuja huomattavasti enemmän.
Avatar
#56 • • Edited Annakins Guest
Mun pisteet nousee 80:llä vaikka kierrätän kaiken?? En myöskään tajua, miten liikkumisesta voi tulla ihan sikana pisteitä, kun liikun joko kävellen tai julkisilla? Ja harrastuksista tulee plussaa, koska käyn uimassa lämmitetyssä hallissa.

joo-o.
dixoff

Posts: 199

#57 • • Edited dixoff hmm Terve

Annakins, 1.11.2006 11:45:
Mun pisteet nousee 80:llä vaikka kierrätän kaiken?? En myöskään tajua, miten liikkumisesta voi tulla ihan sikana pisteitä, kun liikun joko kävellen tai julkisilla? Ja harrastuksista tulee plussaa, koska käyn uimassa lämmitetyssä hallissa.

joo-o.



Toi pisteiden nousu kierrätyksen johdosta on ihan ymmärrettävää: kulutat joka tapauksessa, vaikka kierrättäisitkin. Muutenkin tuossa selkeästi annetaan ymmärtää, että täälläpäin asuva ihminen käyttää resursseja huomattavan määrän joka tapauksessa ihan sillä, että on olemassa, syö ja paskantaa.

Vrt. Kyselyssä kukaan ei ole vielä ilmoittautunut alle kahden maapallon kategoriaan.

Edit: luultavasti tuossa on laskettu yksilön piikkiin myös jonkun verran infrastruktuuria, missä eletään, mikä täälläpäin onkin ihan realistinen oletus, koska tuskin kukaan elää yhteiskunnan ulkopuolella.
Claquesous

Posts: 3,206

#58 • • Claquesous viidettä kolonnaa
3,5.

=(

--
32. of December

Tarsu

Posts: 2,449

#59 • • Tarsu
4,3
:(

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

wammi

Posts: 627

#60 • • Edited wammi
3 maapalloa näköjään tällä vauhdilla. olis kyl mielenkiintoista tietää miten tarkoin perustein toi testi on kyhätty. vähän absurdit mittasuhteet ehkä kuitenkin. lähinnä sitä jää miettimään, et mitkä syy- ja seuraussuhteet tässä taustalla on. miten tarkasti on määritelty ihmisten teoista koituvat haitat.