Joo nää Tuisqun levyt kyllä sai huonot arvostelut eri lehdissä, itse en ole kuullut tietääkseni biisiäkään enkä kuuntele tietoisesti, joten en kommentoi enempää.
Kyllähän tanssimusa nostaa päätään, mutta se että onko sillä mitään vaikutusta Suomen pieniin tapahtumiin ja piireihin, jää nähtäväksi. Tuskin tässä vaiheessa kauheasti bilejärkkäiden kannattaa innostua mistään PAID VIP -listoista bileiden osalta, sen verran pienet kuviot tässä maassa on.
Siis onko Antin aikaisemppi tuotanto susta sit muka paremppaa?? Kyl Tuisku hyvään suuntaan on menos!! "Sekaisin" viisua myös itse tuli luukutettua ahkerasti (harvoja poppibiisejä joita voi kuunella) ja sinkunkin ostin:P
Ainahan Antti Tuiskua on haukuttu, mutta kaikki sitä salaa kuitenkin kuuntelee. Vai miten selittäis listamenestykset?
Mä oon kuullut tosta New York levystä vain pelkkää hyvää. Niin arvostelujen kuin kuluttajakommenttienkin myötä. Tsekkaas piruuttaan toi Jussin pasteema linkki Findancen arvosteluun. Mielestäni 10/10 on jo hyvän levyn merkki.
Esim. tää ei kyllä ole hirmuisen imarteleva arvostelu http://nyt.hs.fi/musiikki/artikkeli/1135222257415 . :) Mutta enpä ole ikinä levyjä arvostelujen takia kuunnellutkaan/ostanutkaan, eli pitää mennä jonnekin kuuntelemaan tota levyä ja päättää sitten onko hyvä, keskinkertainen vai täysin paska.
Edit: kuulinpa sitten tuon levyn kaikkia muitakin biisejä. Ihan jees... ei todellakaan mitään tajunnan räjäyttävää, mutta "Antti Tuisku -matskuksi" kyllä yllättävän hyvää. Muuten aikalailla keskinkertaista biittiä mun mielestä (Kosteus Ihollasi on kyllä ihan hirveä ralli).
Pakkohan toi New York oli hakea kun siitä on niin paljon puhuttu, +intin alikessu on ollut väsäämässä muutamaa biisiä :) En kyl jaksanut kuunnella edes koko levyä läpi, noi vokaalit olivat vaan ihan liikaa. Ois ihan mielenkiintoista kuulla miten noi biisit toimis dubbina ja kokopitkinä, tunturibiisin ja salaisuuden aikana en välttämättä vaihtais ihan heti kanavaa radiossa, lyriikoita en oo (tässä tapauksessa) onneksi ikinä osannut kuunnella ellen niihin sit erikseen keskity. Ja oishan se joo pirun kiva jos porukkaa alkais ravaamaan bileissä enemmän. Nyt Digweediä perään :)
Fyraett, 19.10.2006 14:59:
--- Jaques, 19.10.2006 14:05:
Nyt olisi oiva tilaisuus suomalaisille kone-tuottajille aktivoida markkinointia ja tyrkyttää hyvää suomi-saundia radioon ja MTV:lle.
Mä oon kuullut tosta New York levystä vain pelkkää hyvää. Niin arvostelujen kuin kuluttajakommenttienkin myötä. Tsekkaas piruuttaan toi Jussin pasteema linkki Findancen arvosteluun. Mielestäni 10/10 on jo hyvän levyn merkki.
NYT toimittajilla nyt on muutenkin jotakin konemusaa vastaan:D Joitakin kieroja rokkipellejä varmaan siel töissä:) Toi arvotelu ei kertonut levystä MITÄÄN. Se oli täynnä jonkun huomionkipeän toimittajan mielipiteitä, ei muuta.
Hmm tuli lueskeltua ketju läpi ja tosin olevani samaa mieltä (konevetoinen soundi on yleistymässä), mutta mielipiteeni on ett kenties vois olla musiikin laadullisesti parempaa että tanssimusa pysyis ug meisinkinä. Yleensä tuo "massatuotanto" syö vaan laatua. Tosin bilejärkkärien kannalta tämä kehitys on vain plussaa.
Tuskin. Taitaa olla parhaiten tuotettu kotimainen tanssimusalevy koskaan.
Tuon levyn taustalla on todellakin kovia tuottajanimiä, jos et sitä tiennyt.
Ei se silti sitä faktaa muuta et siinä levyllä laulaa kaveri, joka istuis yhä Rollossa Siwan kassana (tai mitä mäkkiduunia se nyt ikinä tekikään) ilman jotain formaatti-"tosi"-tv-ohjelmaa. Ne todella kovatkin tuottajanimet joita tolla levyllä on (Liimataisen Heikki sun muut) on tossa kohtaa "vain" BMGn työntekijöitä, jotka tekevät BMGlle tuotetta, ei sen enempää. Mikäli Antti ei olisi tarpeeksi söpö myydäkseen kiljardi levyä teinien vanhemmille, ei sen levyihin takuulla palkattaisi vastaavantasoisia tuottajia.
NYT toimittajilla nyt on muutenkin jotakin konemusaa vastaan:D Joitakin kieroja rokkipellejä varmaan siel töissä:) Toi arvotelu ei kertonut levystä MITÄÄN. Se oli täynnä jonkun huomionkipeän toimittajan mielipiteitä, ei muuta.
Virpi salmen saavutukset toimittajana on viime aikoina jäänyt mieleen lähinnä ala-aste tyyppisen kommentoinnin tasolla, kaukana hyvästä mausta imo.
ps. en diggaa Antti Tuiskusta, mutta en kyllä tuon tyyppisistä levy"arvostelu"istakaan
ps. tän vuoden kovimmat "pop"-levyt ovat tosiaa Justinin ja Furtadon. helvetin hienosti tuotettua matskua!
---
No sitten voin varmaan ilmaista tähän samaan omankin mielipiteeni. Olkoon tuottajanimet Tuiskun levyllä mitkä vaan, niin ei kevyehkö lauluääni ja trancekompit, jotka tuovat nopealla kuuntelulla mieleen Lomanin Helsinki city boyn, paljon vakuuta.
Sun mielipide on väärä. Jos nyt lähdetään siitä, ettet ymmärrä levyllä olevien tuotantojen laadukkuutta, niin et selvästikään ymmärrä konemusiikkia ja olet väärällä foorumilla
Tuskin. Taitaa olla parhaiten tuotettu kotimainen tanssimusalevy koskaan.
Tuon levyn taustalla on todellakin kovia tuottajanimiä, jos et sitä tiennyt.
---
Ei se silti sitä faktaa muuta et siinä levyllä laulaa kaveri, joka istuis yhä Rollossa Siwan kassana (tai mitä mäkkiduunia se nyt ikinä tekikään) ilman jotain formaatti-"tosi"-tv-ohjelmaa.
Kerrohan suosikki-artistisi niin käydään läpi mitä he tekivät ennen uraansa, kun se näyttää olevan sulle niin vitun tärkeää En suoraansanottuna ymmärrä sun kaltaisiasi ihmisiä jotka arvostelee ihmisten lahjakkuutta heidän aikaisemmilla tekemisillä.
Jotkut löydetään, jotkut pääsevät pinnalle helvetinmoisen duunin jälkeen, mutta ei kumpikaan vaihtoehto mielestäni poista sitä tosiasiaa, että pysyäksesi siellä huipulla sulla täytyy oikeasti olla lahjakkuutta ja munaa siihen hommaan. Tuiskusta ei voitane mielestäni enää puhua jonain reality tv:n tähdenlentona. Vai mitähän kuuluu Indexin pojille..?
edit: Heh, klubbaajat puolustaa suu vaahdossa (minä mukaanlukien) Antti Tuiskua. Kaikkea sitä näkee, kun vanhaksi elää.
mku, 19.10.2006 20:13:
Nyt kun tilanne on useimpien ravintoloiden kanssa käsitykseni mukaan vähän semmoinen että "joo ehkä te saatte nyt sitten tulla tänne pitää ne teidän bileet, mutta saatte vaan lipputulot (joista sitten pitäisi kaikki maksaa)"?
Konemusan nousu voisi muuttaa moniakin asioita merkittävästi, esim ravintolat alkavat ehkä ihan itsekin kyselemään konemusabileitä, jotta saisivat mestan täyteen. Siinä vaiheessa promoottorit pääsevät juttelemaan semmoisista diileistä, missä ravintola saa maksaa ainakin DJ-liksat (jostain 20,000 viinan myynnistä maksaa kivuttomasti esim min.1500 DJ -budjetin) ja toivottavasti myös osan mainonnasta, sen lisäksi että antaa kaikki lipputulot. Näin kuulemma jo monissa keskieuroopan maissa onkin tai on aina ollut. Ehkäpä sitten vuosia raataneet promoottorit voisivat vihdoinkin saada jotain elantoakin tekemästään työstä. Ja luonnollisesti tasainen soitto päiväradioissa ym. takaisi myös makarooneihin kyllästyneille artisteillekin tuloa!
Aika kaukaa haettua tuokin.
Suomessa perinteisesti ravintolat on itse tuottanut tapahtumansa, ts. diskossa soittaa raflan oma dj. Bändeille maksetaan koska ne on bändejä, mut niinäkin iltoina 70% ajasta viihdytys hoidetaan ravintolan oman väen avulla. Siinä vaiheessa kun Suomessa yleistyy klubijärjestelmä, eli ravintoloitsija toimittaa vain tilan, ja joka illalle ohjelman järjestää jokin klubi, ollaan aika kaukana tosta. Nykyisinhän esimerkiks seduloissa järjestettät "klubit" on todellisuudessa vaan eri nimelle brändättyjä ravintolan omia iltoja.
Mutta sinänsähän tossa mennään koko ajan oikeeseen suuntaan. Helpompi poppishousesta on käännyttää trancebileisiin, kuin R'n'B-puolelta.
Sun mielipide on väärä. Jos nyt lähdetään siitä, ettet ymmärrä levyllä olevien tuotantojen laadukkuutta, niin et selvästikään ymmärrä konemusiikkia ja olet väärällä foorumilla
NYT-lehden sivulla olleiden klippien, sekä yhden näytebiisin (Kosteus ihollasi) perusteella laadukasta noissa biiseissä on ainoastaan ne Hahmon & kumpp. tekemät konetaustat, Antin laulun ollessa ärsyttävän kuuloista (ainakin minulle), sekä lyriikat jotka jotenkin vain onnistuvat kuulostamaan huonoilta.
miikka, 19.10.2006 21:31:
Sun mielipide on väärä. Jos nyt lähdetään siitä, ettet ymmärrä levyllä olevien tuotantojen laadukkuutta, niin et selvästikään ymmärrä konemusiikkia ja olet väärällä foorumilla
Täytyy kyllä sanoa että sinä et selvästikään ymmärrä konemusiikkia, jos tuollaisen överikliinisen kiksutuotannon (oli lajissaan kuinka laadukasta hyvänsä) ymmärtämättömyys on mielestäsi merkki siitä että joku ei ymmärrä konemusiikista mitään.
Mongolia, 19.10.2006 22:29:
--- miikka, 19.10.2006 21:31:
Sun mielipide on väärä. Jos nyt lähdetään siitä, ettet ymmärrä levyllä olevien tuotantojen laadukkuutta, niin et selvästikään ymmärrä konemusiikkia ja olet väärällä foorumilla
---
Täytyy kyllä sanoa että sinä et selvästikään ymmärrä konemusiikkia, jos tuollaisen överikliinisen kiksutuotannon (oli lajissaan kuinka laadukasta hyvänsä) ymmärtämättömyys on mielestäsi merkki siitä että joku ei ymmärrä konemusiikista mitään.
Niin kiksuahan tuosta on kyllä hankala löytää, mutta tietty jos ei ymmärrä genrejä, niin on helppo heittää kaikki musat mitä ei itse ymmärrä, yhteen laatikkoon.
Ja kyllä mun mielestä kirkan ja dallas superstarin vertaaminen yhtä laadukkaaksi osoittaa tietämättömyyttä omasta suosikkigenrestä riippumatta.
miikka, 19.10.2006 23:05:
Niin kiksuahan tuosta on kyllä hankala löytää, mutta tietty jos ei ymmärrä genrejä, niin on helppo heittää kaikki musat mitä ei itse ymmärrä, yhteen laatikkoon.
Käytin kiksua ihan kuvailevana terminä ja puhuin "kiksutuotannosta", en siitä genrestä itsessään.
Ja kyllä mun mielestä kirkan ja dallas superstarin vertaaminen yhtä laadukkaaksi osoittaa tietämättömyyttä omasta suosikkigenrestä riippumatta.
Asia olisi varmaan näin, jos maailmassa olisi joku yhtenäinen käsitys siitä mikä musiikissa on laadukasta tai tavoiteltavaa. :)
edit: Dallas superstars tekee tosi laadutonta iskelmää, ja Kirka vähintään yhtä huonoa *dallassuperstarsingenretähän*:aa.