Kärpät teki sen taas!

48 posts, 3 pages, 7,583 views

Mark

#41 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Mähän totesin tosta summasesta aiemmassa replyssäni vain että julkisuuskuva on rauhoittunut. Mitä tulee siihen että onko hyvä valmentaja, olen ehkä joko sen verran naiivi että uskon ettei herra pääse toteuttamaan kaikkea mahdollista sikailua suomen maajoukkueen peräsimessä TAI että puhdas urheilu on kuollut, long live for doupatut atleetit.. En siis oikein tiedä kummalle kannalle kallistun, niin tai näin, korjaan siis sanomisiani että valmentajaksi valittiin tehokas henkilö.

Ja ok, kaikilla on oikeus mielipiteeseen, ehkä mun ois pitäny siis muotoilla lause "ei pitäisi syyllistää" hieman toisin. Vaikkapa että "en itse syyllistä". IMHO. tep. Ja saat toki olla eri mieltä, ja ei, jokerit ei ole finaalissa, tyvärr. Sekin on vain makuasia. Ja kuten totesit, isoin raha ei tällä kertaa voittanut, mutta harvemmin sitä kumminkaan tapahtuu että liigan pienimpien budjettien omaavien seurojen taistelua nähtäis finaalissa, eli siis raha kuitenkin ratkaisee osan, jokaisella on sitten oma mielipide siitä kuinka suuren osan. Ja kuten todettua, urheilu = bisnestä, bisnes = tarkoituksena tuottaa rahaa (korjatkaa jos jollain on eriävä mielipide), ja siihen tarkoituksiin MUN mielestä harkimo on mielestäni oikea henkilö.

Hipshops, ei tää mulle enää niin vakavaa oo ku joskus teinivuosina, ihmetyttää vaan miten jotkut henkilöhahmot jaksavat vuodesta toiseen risoa ihmisiä. Kuilu valaisi hieman miksi, mutta epäilen että kaikilla ketkä harkimoa / summasta dissavaat, ei ole yhtä perustavanlaatuista tietoa.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Mark

#42 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Juups. Mä nautin jokereiden pelaamisesta finaalissa ja oman itseni pelaamisesta fudiskentällä frendien kanssa *plur* Urheilu (ainaki lätkä) on bisnestä nykyään, (toki myös viihdettä) eikä siltä enää voi ummistaa silmiänsä. Tätä varten sm liiga varmaan nimitti harkimon johtajaksi. Eli siis liikemiehiä liigan hallitus täynnä.. Näkisin että vain ja ainoastaan kannattajille ja itse joukkueille (valmennusjohto, pelaajat jne) on tärkeintä se voitto tai osallistuminen, johtoportaalle on tärkeintä raha. Luulisin.

Mitä sitten tulee siihen, että olisiko gates tai ollila hyvä vetämään bileitä tai liigaa, hmm.. varmaan molemmat ainakin osaisivat eliminoida tappiot mahdollisimman pieniksi = olisivat liikemiehiä ja keksisivät keinon millä tuote kannattaa. Tähän he olisivat hyviä, urheilusta tai klubbaajien nautinnosta en sitten tiedä, mut olishan se kiva nähdä gates vetämässä mickon sijaan screenin ruutushowta *nauraa*

Niin, ja eihän varmaankaan kukaan suurista yritysjohtajista tajua välttämättä tuotteidensa päälle, he ovat vaan taitavia bisnesmiehiä, eli osaavat myydä kyseistä tuotetta, eikö? Ei MS DOS ollut paras käyttöjärjestelmä aikoinaan, silti siitä tuli melkeinpä standardi. Ei noksun puhelimet monessakaan asiassa ole parhaimpia, mutta niitä myydään eniten. Miksi? Koska niiden yhtiöiden johtajat ovat päteviä liikemiehiä. SM liiga on yhtiö joka haluaa myydä tuotettaan.

summa summarum: mun mielestä raha pyörittää nykyään suosituimpia urheilulajeja, ja joko sen hyväksyy ja ui mukana, tai taistelee vastavirtaan ja hukkuu.

-M

[muokattu 4.4.2003 12:56]

--

Mark

#43 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Avernian:

Mark:olishan se kiva nähdä gates vetämässä mickon sijaan screenin ruutushowta *nauraa*

Kuka niitä Microsoftin mainoksia jaksais koko iltaa kattoa?

no mut kovin moni ei voi kehuu et ois päässy lätkäsee glowstickillä gatesia päähän! *nauraa*

-M

--

Mark

#44 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
kuilu:

Taas samaa kieltä. Jos he osaisivat eliminoida varsinaiset ottelutappiot pieniksi, niin silloin he olisivat hyviä lätkäpomoja. Lätkää on pelattu kauemmin kuin se on ollut bisnestä. Uskotko että lätkä olisi hävinnyt kuvioista, jos siitä ei olisi tehty bisnestä? Eli lätkä ei ole ilman kaupallisuutta kannattavaa, mutta se on silti kannattavaa lätkäbn osalta. Se, että ahneet binestyypit ovat sen tarkoituksella paisuttaneet sairaalloisen suureksi tekijäksi on lätkälle pitkällä juoksulla vain haitaksi. Vai mitä sanot ammattilaisliigojen lakoista ja ”palkkakuopista”, joissa on 15 miljoonaa taalaa? Kun matsilippu maksaa kymmeniä euroja, jotta voidaan maksaa pelaajalle järjettömiä summia, jotka on siis keinotekoisesti nostettu avaruuteen.

mä aikasemmin:

Tähän he olisivat hyviä, urheilusta tai klubbaajien nautinnosta en sitten tiedä

ja lisää meikäläistä:

Niin, ja eihän varmaankaan kukaan suurista yritysjohtajista tajua välttämättä tuotteidensa päälle, he ovat vaan taitavia bisnesmiehiä, eli osaavat myydä kyseistä tuotetta, eikö? Ei MS DOS ollut paras käyttöjärjestelmä aikoinaan, silti siitä tuli melkeinpä standardi. Ei noksun puhelimet monessakaan asiassa ole parhaimpia, mutta niitä myydään eniten. Miksi? Koska niiden yhtiöiden johtajat ovat päteviä liikemiehiä. SM liiga on yhtiö joka haluaa myydä tuotettaan.

mitäkö tällä haen? Edelleen olen sitä mieltä että hjallis oli hyvä valinta liigan johtoon taloudellisessa mielessä, minkä takia uskoisin että hänet palkattiin. Urheilua on ollut, on nyt ja tulee olemaan, mutta niinkuin nähty, se muuttuu yhä enemmän liiketoiminnaksi. Vai minkä takia suurin osa (ellei peräti kaikki) liigaseuroista on nykyään osakeyhtiöitä, niinkuin myös liiga itsessään? Rahan. Ja siitä on taas turha syyttää harkimoa jos liigan hallitus haluaa sellaisen liigan joka tahkoaa rahaa, eikö?

-M

--

PsyTranceFormer

#45 • • PsyTranceFormer suriseva sähköjänis
*nauraa*Aivan oikein ettei Jokerit päässy finaaliin. Tappara taitaa tuoda mestaruuden Tampereelle*nauraa*
Mark

#46 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
kuilu:

Edelleen olen sitä mieltä että hjallis oli hyvä valinta liigan johtoon taloudellisessa mielessä, minkä takia uskoisin että hänet palkattiin.
Ja minä uskon, että kyseinen taloudellinen mieli nykyään menee urheilullisen mielen edelle, ja jopa haittaa sitä. Eli häntä heiluttaa koiraa.

aivan. Mutta alunperinhän oli kyse antipatioista harkimoa vastaan. Nyt molempien näkökulma tuli selväksi. Tulevaisuushan sen näyttää miten liigalle käy. Tappara vei anyway mestaruuden, onneksi olkoon vaan.

-M

--

Mark

#47 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
tsuibadaiba, kausi loppu, tääkin keskustelu voidaan lopettaa antoisan mielipiteiden vaihtdon jälkeen ja siirtyä puhumaan vaikka champions liigasta *vink* Siellä se raha vasta haisee, ainakin huomenna ku real ja manu pelaa. GOOOOU MANCHESTER! *hih*

-M

--

¡ Previous post a few years ago !