lohikarme, 14.10.2006 08:58:
Mihis isät on taas unohdettu? Meitä miehiä ei kohta tarvita enää mihinkään. Puhutaan nyt vaan taas sitä tasa-arvosta*justjoo*
Mistä ne siittiöt sit tulee?
90 posts, 5 pages, 22,116 views
Mihis isät on taas unohdettu? Meitä miehiä ei kohta tarvita enää mihinkään. Puhutaan nyt vaan taas sitä tasa-arvosta*justjoo*
Slim_Jim, 14.10.2006 10:01:
Mutta sitten olen myös miettinyt että eikös siinä vaiheessa kun on päätetty että "Tästälähtien mä tykkään vain tytöistä!" niin ole kannattanut miettiä että jos niistä tytöistä vaan tykkää niin miten on silloin kun biologinen kello pärähtää yhtenä aamuna soimaan ja tekeekin mieli saada pentu vaikka miehiin ei halua koskea pitkällä tikulla?
On se kumma kun nykyaikana on helpompi tehdä lapsi hedelmöityshoidoilla kuin vaihtaa sitä suuntautumista(...)
PieceOfMind, 13.10.2006 16:22:
*snip*
Mutta jos puhutaan siitä, tulisiko yhteiskunnan osallistua hoitojen kustannuksiin, jos naisella ei ole lääketieteellisistä syistä johtuvaa vaikeutta tulla raskaaksi luonnollisin keinoin, niin siinä onkin jo oikeasti pohtimisen arvoinen aihe.
phanatic, 14.10.2006 10:57:
---
Slim_Jim, 14.10.2006 10:01:
Mutta sitten olen myös miettinyt että eikös siinä vaiheessa kun on päätetty että "Tästälähtien mä tykkään vain tytöistä!" niin ole kannattanut miettiä että jos niistä tytöistä vaan tykkää niin miten on silloin kun biologinen kello pärähtää yhtenä aamuna soimaan ja tekeekin mieli saada pentu vaikka miehiin ei halua koskea pitkällä tikulla?
On se kumma kun nykyaikana on helpompi tehdä lapsi hedelmöityshoidoilla kuin vaihtaa sitä suuntautumista(...)
---
Mistäs sä olet saanut käsityksen että seksuaalinen suuntautuminen on asia jonka voi tuosta noin vain vaihtaa? Voisitko itse kiihottua "väärän" sukupuolen (=se joka ei sinua normaalisti kiinnosta) henkilöistä ihan tahdonvoimalla?
Slim_Jim, 14.10.2006 11:13:
No ei se varmasti helppoa ole mutta ei minun mielestä lapsikaan saa olla sellainen hetken mielijohde että eräänä aamuna kiljaistaan "NYT MÄ HALUUN LAPSEN!" ja napsautetaan sormia ja koeputkesta pamahtaa.
boy-cut, 14.10.2006 11:06:
jos asiaan paremmin vihkiytynyt voisi kertoa mulle mikä tässä äänestyksessä oli kyseessä; sekö että naiset/naisparit saavat/eivät kela-korvattua hoitoa väestöliitolta, vai se että kaikki muutkin klinikat väestöliiton lisäksi saavat/eivät saa antaa hoitoja naisille/naispareille?
kun meuhkaajat puolesta ja vastaan eivät ole vastanneet tuohon kysymykseen enkä jaksa lukea koko lakijuttua läpi. ihmetyttää koko sirkus jos kyseessä olikin vain kelan tuet
hallucinogen, 14.10.2006 11:20:
Sen enempää tätä topicia lukematta niin, eilen kun näin telkusta äänestyksen tulokset niin kyllä pisti oikeasti vituttamaan. Taas ollaan otettu yksi askel kohti päin persettä :(
JustinSan, 14.10.2006 12:01:
spermanluovuttajan henkilöllisyys voidaan kaivaa esiin ja asettaa elatusvelvolliseksi, ilman mitään sanktioita äidille on aika lailla Titanic - luokan idiotismia.
Sunflower, 14.10.2006 11:39:
Mitenkäs tämän olisi sitten pitänyt päättyä? Jos rajataan yksinäiset naiset ja naisparit pois, niin mitenkäs rajaukset heteroparien kohdalla?
1. Jos tulevan vaimosi kanssa lapsen saanti ei onnistu ja todetaankin, että vika on vain Sinussa, niin olisiko oikein, että vaimosi komennettaisiin vieraisiin, koska eihän hänellä ole estettä lasten hankintaan?
2. Jos tuleva vaimosi vitkuttelisi lapsien hankintaa sen verran vanhaksi, ettei enää tulisi luonnonkeinoin raskaaksi, tulisiko teidän tyytyä lapsettomuuteen siksi, että "omapahan oli mokanne"?
3. Jos on joku lääketieteellinen este tulla raskaaksi, olisi hedelmöityshoidot sallittavia, sillä voihan hyvin olla, että luonto tällä tavoin rajoittaa esim. tiettyjen perimäsairauksien ym. jatkumista seuraavaan sukupolveen?
Tulisiko hedelmöityshoidot ehkä kieltää kaikilta? Tämä oli mun mielestä ainoa varteenotettava vaihtoehto niiden sallimiselle.
Itse olisin sallinut hedelmöityshoidot vain heteropareille. Tottakai ymmärrän realiteetit, että hoitojen kieltäminen naispareilta ja sinkkunaisilta ei estä niitä saamasta lapsia. Kyse on enemmän periaatteesta, että lapsella on oikeus isään ja äitiin ja se on mun mielestä se luonnollinen olosuhde lapselle.
Tripla-T, 14.10.2006 12:58:
Mjaa, luonnollinen olosuhde lapselle... Eli jos lapsen vanhemmista toinen kuolee, tämä tulisi luovuttaa perheeseen jossa on kaksi vanhempaa jotta olosuhde olisi luonnollinen ? Lapsella on toki oikeus rakastaviin vanhempiin mutta itse en ainakaan vaadi heidän olevan eri sukupuolta. Maailmassa potkitaan tarpeeksia lapsia päähän kotona joten kunhan vanhemmat rakastavat lasta niin hyvä näin. Aina puhutaan myös ah niin jalosti lapsen oikeudesta vanhempiinsa. Mielestäni myös vanhemmilla on oikeus lapseensa, jos he rakastavat ja hoitavat häntä hyvin.
Kannattaa muistaa, että se mikä oli luonnollista ihmiselle joskus menneisyydessä saattaa vaihtunut tähän päivään mennessä. Niin ja tosiaan, luonnolla ei ole suunnitelmia meidän varallemme.