Cordis - Deceit [kiksu]

18 posts, 1 page, 4,853 views

jakke

Posts: 120

#1 • • jakke shine fish / cordis / veezay
mikseri.net/cordis
192kbps, 10:26, 137bpm

vähän vakavampaa ransea verrattuna edelliseen. alku ja loppuki iha eri. mukasupersaha enemmän taustalla, lisänä loppupuolella yllärimelodia. oiskohan jo pientä petrausta miksauksessakin? *ankka*
a98

Posts: 871

#2 • • a98
ihan kivasti tuotettua vanhempaa hehkutus kiksu soundia. melodiassa on mun mielestä ihan liikaa vaikutteita gouryella - ligaya biisistä. itse ei enää tän tyylistä jaksa hirveesti kuunnella, paitsi silloin tällöin just niitä vanhoja klassikkoja, kaipaisin mielummin uusia juttuja kun jo tehtyjen juttujen kierrätystä.
plink

Posts: 1,405

#3 • • plink team paska
tulee kyl ihan mieleen toi gouryellan raita, mut ei se mua haittaa, mä ainaki tykkään ku tulee vanhemmat juhlat mieleen:) ehkä pikkasen napakampaa soundia oisin halunnut, et equtusta vielä peliin ja sitten olisko tohon alkuun sopinut vielä joku nopea arpeggio..? mene tiedä, kokeilemalla se selviää:) mut hyvä teos näinki!

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

koo

Posts: 379

#4 • • koo
Latasin useampia cordiksen biisejä, fiksumpaa en osaa sanoa kuin että tykkäsin todella paljon.

--
Backstagella on paratiisi.

remotion

Posts: 5,283

#5 • • remotion nostatus guru
mä melkeen jättäsin tuolta mikserin sivulta noista biiseistä noi "poika syö muroja ja itkee" selitykset pois, jotenkin vähän äklö-siirappisia.

mut muuten siis hyvää onnea ja menestystä... :)
jakke

Posts: 120

#6 • • jakke shine fish / cordis / veezay

rmtn, 10.10.2006 00:01:
mä melkeen jättäsin tuolta mikserin sivulta noista biiseistä noi "poika syö muroja ja itkee" selitykset pois, jotenkin vähän äklö-siirappisia.

mut muuten siis hyvää onnea ja menestystä... :)


heh, eikö ne biisitkin just ole sellasia :]
remotion

Posts: 5,283

#8 • • remotion nostatus guru
kuuntelin täs tarkemmin vielä ja ei voi sanoo kyllä kuin et tää on hitti.

ainoa "miinus" on ehkä se että biisissä on kaksi paljon yli minuutin pitkää suvantoa jotka tanssilattialla saattais aiheuttaa jo harmaita hiuksia.

pyydänkin että tekisit tästä biisistä tiiviimmän version jossa ois vaan toinen noista pidemmistä suvannoista ja toinen ois semmonen ihan nopea max 20sek breikki, tähän versioon myös näppärä miksaushäntä perään ni tulee takuulla olee mun seuraavan mixtapen / keikan ykkös biisi.

nykysellään huippu kuuntelutrancea. noilla muutoksilla myös lattialle sopivampi.
10/10.
jakke

Posts: 120

#9 • • jakke shine fish / cordis / veezay

remontoi, 16.10.2006 01:49:
kuuntelin täs tarkemmin vielä ja ei voi sanoo kyllä kuin et tää on hitti.


*plur*


ainoa "miinus" on ehkä se että biisissä on kaksi paljon yli minuutin pitkää suvantoa jotka tanssilattialla saattais aiheuttaa jo harmaita hiuksia.

pyydänkin että tekisit tästä biisistä tiiviimmän version jossa ois vaan toinen noista pidemmistä suvannoista ja toinen ois semmonen ihan nopea max 20sek breikki, tähän versioon myös näppärä miksaushäntä perään ni tulee takuulla olee mun seuraavan mixtapen / keikan ykkös biisi.

nykysellään huippu kuuntelutrancea. noilla muutoksilla myös lattialle sopivampi.
10/10.


täytyyhän tota sit muokkailla, hoitunee muutaman päivän sisällä.

ja kiitos kaikille muillekin kommenteista! :]
CM

Posts: 1,507

#10 • • CM
Mulle tosta melodiasta tuli mieleen Jarren Souvenir De China, vaikkei se suoraan samanlainen olekaan. Hyvin tuotettu kyl, vaikkakaan en enää tälläsestä musasta lämpene. Mukavan lämmin toi sahasoundi. A&B basari joutais kyl vaihtoon ja toi bandpass rutinasoundi, joka löytyy about kaikista 5 000 000 tän tyylisestä kiksusta. Rumpuosasto on muutenkin aika perus, pelkkää raita on-off. Puuttuu groove. Mut se kyl puuttuu kaikist tän tyylisist biiseist ;)

En muuta keksi sanoa. Kai tää genressään toimii.
jakke

Posts: 120

#11 • • Edited jakke shine fish / cordis / veezay
danzefloor edit

lyhensin vähän ekaa suvantoa, toista typistin reilusti (piti heittää hiiteen siitä se kiva melodia) ja lopussa puolentoista minsan miksausbileet.
blastic

Posts: 930

#13 • • blastic ballistic ballstick
Tyylilleen oikein uskollista ja teknisesti ihan hyvältä kuulostavaa tavaraa. Tyylillisesti tosin menee vähän ohi meikäläiseltä enkä ihan tän tyylin trancee paljoo jaksa nykyään kuunnella, mutta jokunen vuosi aikaisemmin olis voinut kolahtaa kunnolla.

Tonne loppupuolelle kaipaisin ehkä jotain uutta koukkua, nyt vähän tuntui siltä että samoja riffejä pyöritellään liikaa ja koko biisi tuntui aika pitkältä. Joku uus kuvio vaikka pienen nostatuksen kanssa piristäis kummasti. Muuten kyllä kuulosti ihan mallikkaalta.
jakke

Posts: 120

#14 • • jakke shine fish / cordis / veezay

mattij, 20.10.2006 11:04:
Hienon kuulonen, meitsi tykkää. Tulee trancen kulta-ajat mieleen. Tohon dancefloor mixiin ois voinu ton alkupadityksen sijaan laittaa vaikka ihan pelkkää basaria ja percsiä. En dj-hommista mitään tiiä mut voisin olettaa et ois helpompi mixata, kun nyt suoraan tollaseen tykitykseen :)


heh, eihän sitä alusta asti tarvi soittaa :]
mattij

Posts: 85

#15 • • Edited mattij


heh, eihän sitä alusta asti tarvi soittaa :]



No ei tietenkään, mutta ellei dj soita biisiä settinsä introbiisinä niin se aloittaa miksaamisen tuosta missä kicki ja bassolinjaa alkaa soimaan. Olettaisin, että ois helpompi mixata biisi johonkin toiseen biisiin jos alussa sois kicki ilman bassolinjaa *ding*

ja tuossa taitaa olla about 30 sekkaa kun tuo liidi alkaa soimaan. siina ei niin kauheesti anneta dj:lle aikaa mun mielestä. No ihan sama... jos ny tehdää ns. dancefloor mixi niin vois se olla mahdollisimman dj-friendly :)
jakke

Posts: 120

#16 • • jakke shine fish / cordis / veezay

mattij, 20.10.2006 17:26:
No ei tietenkään, mutta ellei dj soita biisiä settinsä introbiisinä niin se aloittaa miksaamisen tuosta missä kicki ja bassolinjaa alkaa soimaan. Olettaisin, että ois helpompi mixata biisi johonkin toiseen biisiin jos alussa sois kicki ilman bassolinjaa *ding*

ja tuossa taitaa olla about 30 sekkaa kun tuo liidi alkaa soimaan. siina ei niin kauheesti anneta dj:lle aikaa mun mielestä. No ihan sama... jos ny tehdää ns. dancefloor mixi niin vois se olla mahdollisimman dj-friendly :)


no joo, noi melodiat kyl tulee ehkä melko hätäseen. mun vanhemmissa biiseissä oli jotain 3min introt ja outrot joihin kaikki kyllästy (mut ite tykkäsin ku oon sellane jumitusfani) ni ehkä ne kommentit on jääny päähän eikä enää viiti jumittaa niin paljoo :)

en sörkkiny sitä alkua kun siitä ei tullu mitään palautetta muutoksen tarpeen kannalta. ja ehkä ihan siltäki varalta et sattuis alottaa setin tolla biisillä. voihan sitä kans luottaa siihen et dj osaa käyttää ekuja :] oon noita ite koitellu miksailla ihan tyydyttävällä menestyksellä, niin tyydyttävää ku traktormidikiipparimiksaus nyt ikinä voi olla :P ja ite kuuntelen ja miksaan mieluummin just jotain 3min vaihtoja ku jotain hätästä runttausta.

mut joo, vois hypätä hetkeks muutama vuosi taaksepäin ja pidentää noita päitä joku pari tuntia ni ei tuu hätä. kuitenki tykkään.
SamHard

Posts: 2,098

#17 • • SamHard
Loistava=) *jiihaa* Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna=)