Pohjanmaan bilejärjestäjät huomio!!!!!

113 posts, 6 pages, 42,179 views

crissy

Posts: 1,958

#82 • • crissy
nyt on pakko avata salainen sanavarasto!!

Hei oikeesti!!


Bileet kannattaa alottaa siitä että tsekataan paikka ja mietitään pvä. Jos jotain ravintolaan tms julkista mestaa aattelitte nii siitä päivästä kannattaa sopia itse mestan päällikön kanssa.
Aikaa kannattaa varata n.2-4kk (enempi parempi) sitten vasta alkaa miettii sitä kuka soittaa.
Pakkohan teillä on päivämäärä olla tiedossa minkä antaa tulevalle artistille.

Ja jos paikka on joku halli/muu jossa ei ole omaa äänentoistoo/ anniskelua nii kannattaa niiden kustannukset miettiä ja mistä ne saa.. kannattaa kysyy useemmasta paikasta (voi saada halvemmalla) sekä hallin/muun mestan mahdollinen vuokra. Itse suosin jotain ravintolaa tms. koska siinä säästää rahassa ja vaivassa HUOMATTAVASTI.. (mutta joe ei rahasta ole pulaa nii se o sitte asia erikseen.. sillo ei kai oo ni väliä)

Kannattaa koota soppeli porukka joka on valmis sijoittamaan rahaa ja VARSINKIN AIKAA! ja kenellä stressinsietokyky on kohdillaan. Bileiden järkkääminen ei ole nii yksinkertasta mitä vois kuvitella.. Tähän voi moni yhtyä=)

Decot kannattaa miettiä.. onko bileillä teemaa esim. just decoissa sun muissa. Niihin pitää olla rahaa.. summa taas riippuu ihan siitä millaset haluaa.. kaikki kädentaitaja-kaverit kannattaa käyttää hyväksi palkkioksi voit luvata ilmasen sisäänpääsyn ja vaikka pari kaljaa..

Lippujen hinta kannattaa olla aika verrannollinen line-upiin (esim. jos sul o jotain neverheard-tyyppejä soittamssa ja lippujen hinta vaikka 8-10e nii voin taata ettei kukaan tule)
Vinkki: astetta tunnetumpi nimi saattaa vetää pikkasen porukkaa.

Myöskään siihen ei kannata tuudittautua että saatte lipputuloista maksettua keikkaliksat.. jos porukkaa ei tuukkaan nii mitäs sitte? Jos vaan mahdollista nii keräätte mahdolliset keikkaliksat omista rahoista, ku jos käy nii paska nakki et persnettoo tulee nii on jotain mil maksaa keikat..
Jos keikkoja ei makseta nii voi taata ja alleviivata nii kukaa ei tule soittamaan teidän bileisiin enää.. nää jutut leviää ku kulovalkean tavoin! Toki voitte ottaa sen riskin et porukkaa tulee..
ihan kuinka haluatte.

Jatkot jos meinaat pitää nii ne mietitään sitten erikseen=)

quote: Hä? Eiks deejiit = bileet??? No itseasiassa bileet koostuu nii paljon muusta kuin dj:stä..

esim. jos sul o paska mesta, ei juomaa ei ääntä mut dj:tä on kyllä nii voin sanoo ettei ne o bileet...


Vielä yksi vinkki.. Bileiden järkkäämisellä ei lyödä isoille rahoille että kannattaa enemmän olla sydämmellä sitten mukana ja pääasiasiana et kaikilla on kivaa!
Ja toiseksi en suosittele vaasaa biletysmestana.. ei kannata..


PEACE OUT*piis*
laite

Posts: 2,994

#83 • • laite MastahWankah

crissy, 19.9.2006 10:27:
quote: Hä? Eiks deejiit = bileet??? No itseasiassa bileet koostuu nii paljon muusta kuin dj:stä..

esim. jos sul o paska mesta, ei juomaa ei ääntä mut dj:tä on kyllä nii voin sanoo ettei ne o bileet...


Mä aattelin, että tossa olis toi sarkasmi ollut niin ilmiselvää et jätin hymiön suoraan pois *pepsodent*
Muuten kyl asiapostaus. Tossa tuli ilmi aika tiiviisti se, että bileissä on "vähän" muutakin hommaa kuin se deejiiden paikalle saaminen.
domi

Posts: 7,069

#84 • • domi Työn sankari.

laite, 19.9.2006 10:32:
---
Mä aattelin, että tossa olis toi sarkasmi ollut niin ilmiselvää et jätin hymiön suoraan pois *pepsodent*
Muuten kyl asiapostaus. Tossa tuli ilmi aika tiiviisti se, että bileissä on "vähän" muutakin hommaa kuin se deejiiden paikalle saaminen.


Jota on mielestäni tässä topicissa painostettu, mutta joku ei vain tajua.
crissy

Posts: 1,958

#85 • • Edited crissy

laite, 19.9.2006 10:32:
---
crissy, 19.9.2006 10:27:
quote: Hä? Eiks deejiit = bileet??? No itseasiassa bileet koostuu nii paljon muusta kuin dj:stä..

esim. jos sul o paska mesta, ei juomaa ei ääntä mut dj:tä on kyllä nii voin sanoo ettei ne o bileet...

---

Mä aattelin, että tossa olis toi sarkasmi ollut niin ilmiselvää et jätin hymiön suoraan pois *pepsodent*
Muuten kyl asiapostaus. Tossa tuli ilmi aika tiiviisti se, että bileissä on "vähän" muutakin hommaa kuin se deejiiden paikalle saaminen.



no tajusin joo mut otin vaa varmanpäälle...

Tosta mun postauksesta puuttuu vielä monia asioita kuten esim. flaikkuijen ja julisteiden teko ja painattaminen..sekää ei ilmasta ole..

kaikkia pikkuseikkoja on nii paljon mitä pitää ottaa huomioon.. niitä huomaatte matkanvarrella..=)

mutta se on jo paljon jos saatte hyvän porukan joka todella on innostunut ja valmis urakkaan nii ei muutaku tsemppii vaan..

mä oon vanha.. mä en jaksais enää...
kenth

Posts: 70

#86 • • kenth
Ennenkuin mitään halleja lähtee vuokraaman voi hetken miettiä että paljonko rahaa on valmis sijoittamaan muiden viihdyttämiseen ja paljonkohan jengiä sinne mahd. on tulossa. Pienelläkin budjetilla saa ihan hyvät bileet aikaan. Kannattaa suunnitella tarkkaan ennenkuin mitään aloittaa ja ei siis visioida mitään megabileitä heti ekana.

Jos et saa sitä 1-2 muuta luotettavaa tyyppii mukaan hommaan niin aloita vähän pienemistä kekkereistä. Helpompi siitä sitten jatkaa seuraavien bileiden järkkäämistä. Mainosta tarpeeksi! Kaikkihan sitten ei lue klubbaria/plattaria, välillä tämä tuntuu unohtuvan. Myös "uusia naamoja" mukaan niin helpommin bileet menee plussan puolelle ja toiv. mukaan "tarve" bileille kasvaa.
dj tonza

Posts: 107

#87 • • dj tonza
asiat selveni,ei viitsi tehdä tästä asiasta riitaa,vaan avoimin mielin matkaan.Koitanpa keksiä jotain,vaikka sitten yksin jos ei muut halua.

--
KIKSU FOREVER

sizzler

Posts: 198

#88 • • sizzler

Edit. Käsittääkseni topikin perustaja on toistaiseksi luopunut ajatuksistaan järjestää bileet, et ainakin ollaan yksi sielu saatu pelastettua :D



*nauru**tirsk*

--
"Joskus se antaa, mutta myös joskus se ottaa"

Sphyxia

Posts: 3,308

#89 • • Sphyxia Maracujá!
Tämä koko topic. *ding*
dj tonza

Posts: 107

#90 • • dj tonza

T3k, 1.9.2006 18:59:
kai mäki sit ilmoittaudun vapaaehtoseksi soittamaan *hih*


onx tietoa koska seuraavat bileet seinäjoella?

--
KIKSU FOREVER

T3k

Posts: 1,221

#91 • • Edited T3k semmonen

dj tonza, 23.12.2006 00:11:
---
T3k, 1.9.2006 18:59:
kai mäki sit ilmoittaudun vapaaehtoseksi soittamaan *hih*

---

onx tietoa koska seuraavat bileet seinäjoella?



eips, huomenna kyllä olen itse soittelemassa kaverin kanssa kerholla koko ehtoon b2b:nä erinäistä elektroonista tanhumusiikkia. *hih*

varsinaiset bileet siis ei oo kyseessä, mutta koitetaan ujutella sinne toiveiden sekaa vähä rankempaakin kamaa *hihu*
fosa

Posts: 382

#92 • • fosa
Jos vaikka vaasaan saatais esim. talkoo-meiningillä reivit niin I'm in!!

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#93 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

fosa, 16.1.2007 14:19:
Jos vaikka vaasaan saatais esim. talkoo-meiningillä reivit niin I'm in!!



ootko sä lukenut tän koko topicin? *ding*

jos olet, ni huomaat varmaan, että kiinnostusta
tohon ei taida pahemmin löytyä :P

--
dasinoaisnvs

fosa

Posts: 382

#95 • • fosa
Joo ei oo pohojammaa mitenkään erityisen vireää seutua..

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

crissy

Posts: 1,958

#96 • • Edited crissy
VAASAS EI REIVATA!!! HILIAAAA!!!!!!!!!!
AnderS

Posts: 470

#100 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Seinäjoelle bileiden järkkääminen vaiketui entisestään, kun Kerhon ovet naulattiin näillä näkyvin pysyvästi kiinni.