Underworld tulee Suomeen!!!!!!! / Koneisto Winter Festival-spekulointi

170 posts, 9 pages, 45,864 views

ville

Posts: 3,780

#161 • • Edited ville olen oikeasti ujo

TrippyG, 11.8.2006 10:44:
ja sitä mä ihmettelen, et minkä h*lvetin takia pitäis bileistä ilmottaa joku 12kk ennen ku tapahtuu?!??

muijallakaa ei mee meikkaukseen noi kauaa... *toktok*
kyllä mulle riittää pari kk itteni kokoamiseen... jestas sentään...



IMO on hiukan eriasia järjestää esim on-off jossain klubitilassa, liput 25e, target 1000 ihmistä, suuri nimi soittamassa vs bileet jäähaallissa, liput 40e, target 4000 ihmistä ja suuri live soittamassa.

1000 ihmistä on klubeille vielä aika vähän ja pelkästään hyvä brändi vetää ton täyteen. Mainostuksen voi hyvin aloittaa myöhään ja järjestäjä uskaltaa laskea paljon sekä oman klubin että dj:n tunnettavuusasteen varaan.

Sen sijaan koneistolla on alla "festari" joka lytättiin kaikissa medioissa jopa puolen sivun uutisella. Suomen suurimmalla "konemusiikkiforumilla" suosittelijoita tapatumaan oli saman verran kuin esimerkiksi sipoolla, jonka kapasiteetti alle 10 % koneistosta... voisi siis väittää, että Koneisto ei tällä hetkellä ole nimenä kovassa huudossa.

Tähän päälle varataan tila, jota käytetään konserttina ei bileenä eli jäähalli.

Pistetään soittamaan artisti, joka epäilemättä on yksi konemusiikkihistorian suurempia, mutta siltikin aika tuntematon suurelle yleisölle. Suurin osa pitää yhteen nimeä elokuvana.

Sen jälkeen aloitetaan tapahtuman mainostus about 2kk ennen bileitä. Vrt vaikkapa Pacifique, Laserpoint, Labyrinth joissa kapasiteetti jopa alle puolet, mutta mainostus jopa vuotta ennen. Ideana luoda suuren bileen hypeä, hypeä, hypeä... sitä mitä tämäkin tapahtuma oikeesti tarvitsee.

Lisäksi infoa lipunmyynnistä ei ole, mutta lippuja saa kuitenkin jo ostaa. IMO erittäin kummallinen tilanne. Luotettavin paikka keikalle tuntui olevan artistin omat nettisivut.

Mulle on ihan sama mitä eastway ja popzoo mainostuksen kanssa tekevät, mutta sanotaan niin, että asiat olisi ehkä voinut hoitaa myös toisella tavalla...

Mä vaan toivon, että homma hoidetaan nyt tämän 2kk aikana "oppikirjan" mukaan ja jäähalli saadaan täyteen ja tästä tulee vuoden tapahtuma :)
akir0

Posts: 2,554

#162 • • akir0 idleRPG champion 2009

TrippyG, 11.8.2006 10:44:
ja sitä mä ihmettelen, et minkä h*lvetin takia pitäis bileistä ilmottaa joku 12kk ennen ku tapahtuu?!??



Semmosta vaan, että ku on suht korkean hintaiset liput ja biletarjontaa näyttää syksylle pirusti riittävän niin kyllä mainostus auttaa siihen, että mitkä bileet ihmiset tulee valitsemaan. Kaikkiin isoihin tapahtumiin ei etenkään täältä periferiasta ole ihmisillä varaa lähteä.
Apo

Posts: 1,574

#164 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

ville, 11.8.2006 11:28:
Sen jälkeen aloitetaan tapahtuman mainostus about 2kk ennen bileitä. Vrt vaikkapa Pacifique, Laserpoint, Labyrinth joissa kapasiteetti jopa alle puolet, mutta mainostus jopa vuotta ennen. Ideana luoda suuren bileen hypeä, hypeä, hypeä... sitä mitä tämäkin tapahtuma oikeesti tarvitsee.



Hypestä sen verran että jo viime vuosituhannella alkoi oksettamaan se miten galaxit alkoivat räjähdellä jo puoli vuotta ennen bileitä (vaikkei bileet olisi edes olleet niin erikoisia). Galaxit ja superlatiivit tuntuivat olevan myös uusiutuva ellei jopa ehtymätön luonnonvara kun kävijä/laitteisto/esiintyjä-ennätyksiä rikottiin bile bileiden jälkeen. En tosin tiedä onko hypetyksen määrä vähentynyt vai olenko oppinut ohittamaan tuollaiset ylilyönnit tiedostamatta kun viime aikoina ei pahoinvointia ole tullut niin paljon.

Lisäksi infoa lipunmyynnistä ei ole, mutta lippuja saa kuitenkin jo ostaa. IMO erittäin kummallinen tilanne. Luotettavin paikka keikalle tuntui olevan artistin omat nettisivut.

Mä vaan toivon, että homma hoidetaan nyt tämän 2kk aikana "oppikirjan" mukaan ja jäähalli saadaan täyteen ja tästä tulee vuoden tapahtuma :)



Näistä samaa mieltä.
Individual

Posts: 10,942

#165 • • Edited Individual HYPNO!

akir0, 11.8.2006 11:40:
---
TrippyG, 11.8.2006 10:44:
ja sitä mä ihmettelen, et minkä h*lvetin takia pitäis bileistä ilmottaa joku 12kk ennen ku tapahtuu?!??

---


Semmosta vaan, että ku on suht korkean hintaiset liput ja biletarjontaa näyttää syksylle pirusti riittävän niin kyllä mainostus auttaa siihen, että mitkä bileet ihmiset tulee valitsemaan. Kaikkiin isoihin tapahtumiin ei etenkään täältä periferiasta ole ihmisillä varaa lähteä.


No kuitenkin kun ihmisiltä on esim. tällä foorumilla kysytty, että minkä artistin haluat nähdä Suomessa / Koneistossa, niin kuinkahan monta (kymmentä) vastausta on ollut lyhyesti ja ytimekkäästi, että "Underworld?" Underworld, Underworld, Underworld. Ja nyt kansalle tarjotaan sitä mitä se haluaa. Että jos ei reilussa kahdessa kuukaudessa saa kasaan sitä 40-45 egee (niin loppuunhan toi ei myy, se on varma ku O-P:n moukarikulta) mitä lippu kustantaa tai ei tiedä miten duunit sun muut menot asettuu tuolle päivälle niin ihme on. (Siis jos TOSISSAAN haluaa bändin nähdä, seuraavaa kerta joutunemme odottelemaan taas tovin...)
KaiKiKo?

Posts: 48

#166 • • KaiKiKo?
8vuoden odotus palkittiin!! jeee.. ei jaksais odottaa kuukautta.
itse toivon ettei edes tupa tule täyteen niin on tilaa tanssia kuin tasmanian tuholainen!
tomppi

Posts: 1,600

#167 • • tomppi thzombie ™
hmm... Underworld on Tallinnassa päivä ennen. Ensin soittaa Darren Price ja sit Underworld 3 tuntia, liput about ½ halvempi.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

leka

Posts: 373

#169 • • leka anteeksi olen eläin
*slurps* Tänne!

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

Mel

Posts: 249

#170 • • Edited Mel

tomppi, 25.9.2006 20:41:
hmm... Underworld on Tallinnassa päivä ennen. Ensin soittaa Darren Price ja sit Underworld 3 tuntia, liput about ½ halvempi.



Ekana lämppärinä Tallinnassa soittaa Oded Peled, näin siis kirjoittaa Eesti Päevaleht.
http://www.epl.ee/artikkel/355716

Pitää kattoo josko käväis kanssa Tallinnan keikalla, seisomapaikkaliput 350 EEK eli noin 22,5 euroa.
Nooh, en kyllä menis pelkästään lipun hinnan takia, kun laivalippuineen ja muiden menojen lisäksi se ei ole edullisempi kuin Suomen keikka.