TrippyG, 11.8.2006 10:44:
ja sitä mä ihmettelen, et minkä h*lvetin takia pitäis bileistä ilmottaa joku 12kk ennen ku tapahtuu?!??
muijallakaa ei mee meikkaukseen noi kauaa...
kyllä mulle riittää pari kk itteni kokoamiseen... jestas sentään...
IMO on hiukan eriasia järjestää esim on-off jossain klubitilassa, liput 25e, target 1000 ihmistä, suuri nimi soittamassa vs bileet jäähaallissa, liput 40e, target 4000 ihmistä ja suuri live soittamassa.
1000 ihmistä on klubeille vielä aika vähän ja pelkästään hyvä brändi vetää ton täyteen. Mainostuksen voi hyvin aloittaa myöhään ja järjestäjä uskaltaa laskea paljon sekä oman klubin että dj:n tunnettavuusasteen varaan.
Sen sijaan koneistolla on alla "festari" joka lytättiin kaikissa medioissa jopa puolen sivun uutisella. Suomen suurimmalla "konemusiikkiforumilla" suosittelijoita tapatumaan oli saman verran kuin esimerkiksi sipoolla, jonka kapasiteetti alle 10 % koneistosta... voisi siis väittää, että Koneisto ei tällä hetkellä ole nimenä kovassa huudossa.
Tähän päälle varataan tila, jota käytetään konserttina ei bileenä eli jäähalli.
Pistetään soittamaan artisti, joka epäilemättä on yksi konemusiikkihistorian suurempia, mutta siltikin aika tuntematon suurelle yleisölle. Suurin osa pitää yhteen nimeä elokuvana.
Sen jälkeen aloitetaan tapahtuman mainostus about 2kk ennen bileitä. Vrt vaikkapa Pacifique, Laserpoint, Labyrinth joissa kapasiteetti jopa alle puolet, mutta mainostus jopa vuotta ennen. Ideana luoda suuren bileen hypeä, hypeä, hypeä... sitä mitä tämäkin tapahtuma oikeesti tarvitsee.
Lisäksi infoa lipunmyynnistä ei ole, mutta lippuja saa kuitenkin jo ostaa. IMO erittäin kummallinen tilanne. Luotettavin paikka keikalle tuntui olevan artistin omat nettisivut.
Mulle on ihan sama mitä eastway ja popzoo mainostuksen kanssa tekevät, mutta sanotaan niin, että asiat olisi ehkä voinut hoitaa myös toisella tavalla...
Mä vaan toivon, että homma hoidetaan nyt tämän 2kk aikana "oppikirjan" mukaan ja jäähalli saadaan täyteen ja tästä tulee vuoden tapahtuma :)