Mitä inhoat ihmisissä eniten?

136 posts, 7 pages, 41,066 views

Sallakat

Posts: 2,220

#61 • • Sallakat jungle, baby !
perus epäaidottomuutta ensinnäkin inhoan ylikaiken. Sellanen teennäinen ihminen kyl pääsee aika nopeasti ignoreen mun kirjoissa. Osaan taidon ignoorata joku ihminen totaalisesti, vaikka se istuis samalla sohvalla. Olen kuulemma aika hyvä siinä vielä, siinä ei myöskään jää paljon arvailujen varaan "etsä pidä musta?".
Kyllä ihmisestä huomaa suht helposti kun ne ei oo aitoja itsejään. Toisista taas huomaa vähän liiankin hyvin kun ne ON omia itsejään, mutt sekin on parempi kun eka vaihtoehto.
kml

Posts: 1,142

#62 • • kml Keyhole Markup Language
Tähän kyl on tosi helppo sanoa suoraan, että itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta. Sitä, et ei missään tilanteessa nähdä kuin se oma napa. Tää saa ainakin mulla keittämään päässä melkosen tehokkaasti *toktok*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Avatar
#63 • • Edited Annakins Guest
Mä nyt voisin valita tolta listalta melkein mitä vaan, mut mä en voi sietää konservatiiveja enkä tyhmiä ihmisiä, jotka yrittävät olla fiksuja.

Lisättäköön vielä, että siis en voi sietää konservatiiveja, jotka vaativat/pakottavat myös minua elämään omien arvojensa mukaisesti.
RiD

Posts: 2,817

#64 • • RiD Nukemi
huumorintajuttomuus on 1 sellanen piirre minkä kanssa en vaan tule toimeen :c

--
*super* *possu*

xandra

Posts: 281

#65 • • xandra bambi
Se, ettei näe omaa napaansa pidemmälle, oli kyse syistä tai seurauksista, ärsyttää suunnattomasti. Tietynlainen ehdottomuus ja kyvyttömyys kompromisseihin on raivostuttavaa. Inhoan yleensäkin ilkeyttä, epärehellisyttä, ja varsinkin ajattelemattomuutta. *dissaa*

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

Claquesous

Posts: 3,206

#67 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
Niin joo ja sellane juustoinen jeesustelu ärsyttää kans ihan maan perkeleesti. Sellanen mitä tässäkin topikissa myös jauhetaan; "Mun mielestä kaikkein tyhmintä ihmisissä on kaxnaamasuus, epärehellisyys, itsekkyys ja liirumlaarum!" Väitän, että jokainen (siis JOKAINEN) tähän topikkiin vuodattanut on tehnyt ihan kaikkea kaksinaamaisuudesta suoranaisen valehtelun (oman edun nimissä totta kai) kautta siihen kuuluisaan omaan napaan tuijottamiseen.

Jo riittää paskanjauhanta!

--
32. of December

RiD

Posts: 2,817

#68 • • RiD Nukemi

mikkihiiri, 26.6.2006 15:08:
Niin joo ja sellane juustoinen jeesustelu ärsyttää kans ihan maan perkeleesti. Sellanen mitä tässäkin topikissa myös jauhetaan; "Mun mielestä kaikkein tyhmintä ihmisissä on kaxnaamasuus, epärehellisyys, itsekkyys ja liirumlaarum!" Väitän, että jokainen (siis JOKAINEN) tähän topikkiin vuodattanut on tehnyt ihan kaikkea kaksinaamaisuudesta suoranaisen valehtelun (oman edun nimissä totta kai) kautta siihen kuuluisaan omaan napaan tuijottamiseen.

Jo riittää paskanjauhanta!



mikkihiiri eduskuntaan!

--
*super* *possu*

Juhgu

Posts: 7,921

#69 • • Juhgu Virnistelijä

RiD, 26.6.2006 15:21:
---
mikkihiiri eduskuntaan!



Miten sinne semmonen pääsis kun ei kerran aku ankkakaan sitkeistä äänestäjistä huolimatta?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Epailija

Posts: 5,636

#70 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mikkihiiri, 26.6.2006 15:08:
Jo riittää paskanjauhanta!



Vastustan! Inhoan minä itseänikin.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Android

Posts: 3,908

#71 • • Edited Android

Epailija, 26.6.2006 19:57:
---
mikkihiiri, 26.6.2006 15:08:
Jo riittää paskanjauhanta!

---


Vastustan! Inhoan minä itseänikin.



Agreed. Itseään tosiaan voi inhota, ja vaikka olisikin syyllistynyt joihonkin noihin mikkihiiren mainitsemiin asioihin joskus, ei se tarkoita sitä, ettei niitä voisi inhota. Saati pyrkiä niistä eroon.

Kyllä, olen tehnyt asioita elämässäni, joita pidän epäeettisinä ja joita en ikinä enää tekisi. Ei se sitä poissulje, että voisin niitä asioita vihata.

En ymmärrä, miksei ihminen voisi vihata jota tiettyä ominaisuutta itsessään.
xandra

Posts: 281

#72 • • Edited xandra bambi

Android, 26.6.2006 20:07:
---
Epailija, 26.6.2006 19:57:
---
mikkihiiri, 26.6.2006 15:08:
Jo riittää paskanjauhanta!

---


Vastustan! Inhoan minä itseänikin.

---


Agreed.



Juurikin näin. Tietääkeseni kukaan tähän topikkiin kirjoittanut ei ole väittänytkään olevansa mikään pyhimys, tai asettavansa itseään jalustalle suhteessa muihin mitä tulee "hyvänä" ihmisenä olemiseen. Tätä vastoin tuntuu kuitenkin löytyvän ihmisiä, jotka tietoisesti ja toistuvasti kohtelevat kaikkea ja kaikkia huonosti, ja jotka eivät edes satunnaisesti pyri tästä ominaisuudestaan eroon. Inhoaminen ja krittiikki kohdistunee tällaisiin luonteen piirteisiin.. Kärjistettyä? Kyllä, mutta ehkä pointti on selvä. *piis*

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

Avatar
#73 • • Norb Guest
Näköjään täällä osataan paasata toisten inhokkipiirteistä, mutta huomaatteko itsessänne yhtään huonoa piirrettä? Minä olen huomannut ja yritän muuttaa niitä, että tulisin vieläkin täydellisemmäksi xD Muahahah..
vaavu

Posts: 1,324

#74 • • vaavu vara-vana
Empatian puutetta ja eettistä selkärangattomuutta.

Jos noi kaksi asiaa on kunnossa, ei noiden muidenkaan inhokkiominaisuuksien suhteen pitäisi olla mitään ongelmaa.
Claquesous

Posts: 3,206

#75 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
En ole kieltänyt ihmisiä kellumasta omassa itseinhossaan (teen sitä monasti itsekin) tai nimeämästä omia huonoja luonteenpiirteitä. Otin kantaa siihen, että monesta tähän topikkiin kirjoitetusta viestistä huokuu sellainen tekopyhä moralismi, jossa muut ihmiset tuomitaan samoista kliseisistä huonoista piirteistä. Mielestäni oikea tapa kirjoittaa tähän topikkiin olisi se, että laittaa alkuun vaikka "Inhoan _meissä_ ihmisissä..." eikä tuomitsevasti "Inhoan ihmisissä...". Tässä mielessä siis olen eri mieltä xandran kanssa siitä, ettei kukaan muka ole nostanut itseään jalustalle. Täällähän sitä oman itsen erinomaisuutta ja pyhimysmäistä hyvyyttä ollaan juuri monessa postauksessa alleviivattu (rivien välissä).

Ihmisen luonteeseen kuuluu kaksinaamaisuus, tekopyhyys, valehtelu, häikäilemätön opportunismi ja kaikki muutkin suuren enemmistön julkisesti tuomitsemat ihmisluonnon pimeän puolen piirteet. Minua vain oksettaa, että ihmiset kliseisesti tuomitsevat juuri nuo helpot unohtaen kaikki tämän hetken paskimmat jutut. Näitä paljon kehnompia ihmiskunnan piirteitä ovat yhteiskunnallinen apatia, lammasmentaliteetti, kiinnostuksen puute oikeasti tärkeisiin asioihin, turtuneisuus maailman ongelmiin ja niin edelleen. Mielestäni kaksinaamaisuuden ja valehtelun tuomitseminen on vähän kuin kieltäisi kettua syömästä söpöjä pikkusiilejä.

--
32. of December

vaavu

Posts: 1,324

#76 • • Edited vaavu vara-vana

mikkihiiri, 27.6.2006 12:16:
Ihmisen luonteeseen kuuluu kaksinaamaisuus, tekopyhyys, valehtelu, häikäilemätön opportunismi ja kaikki muutkin suuren enemmistön julkisesti tuomitsemat ihmisluonnon pimeän puolen piirteet.



Kuuluu kuuluu, jokainen meistä on joskus ilkeä, kaksinaamainen, tekopyhä ja opportunisti. Kuitenkin, ratkaisevaa on se, pyrkiikö omassa luonteessaan taistelemaan näitä piirteitä vastaan. On paljon ihmisiä, jotka käyttävät näitä piirteitä selviytyäkseen jokapäiväisessä elämässä eteenpäin.

Vaikka olenkin välillä etiikassani horjuva, voin silti sanoa, että inhoan eettistä selkärangattomuutta. Kai minullakin on oikeus välillä inhota omaa käytöstäni?
Dana

Posts: 647

#77 • • Dana
menisiköhän se ihan yleiseen typeryyteen.. Koska vain typerä ihminen valehtelee / "jättää jotain kertomatta".

Ne on kusipäät jotka esittävät jotain muuta kuin ovat joka saa mut kiehumaan. epärehellisettyperätinhokit*senkin*
enkeliina

Posts: 169

#78 • • enkeliina kiksurinsessa
Epärehellisyyttä, eli kaikenlainen valehtelu, pimittäminen, huijaaminen, salailu ja merkittävien asioiden kertomatta jättäminen loukkaa ja suututtaa mua suunnattomasti.
Lukisin noi kyllä tohon ihmisten yleiseen typeryyteen ja ennen kaikkea ajattelemattomuuteen *senkin*

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

Claquesous

Posts: 3,206

#79 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

vaavu, 27.6.2006 13:42:
Kuuluu kuuluu, jokainen meistä on joskus ilkeä, kaksinaamainen, tekopyhä ja opportunisti. Kuitenkin, ratkaisevaa on se, pyrkiikö omassa luonteessaan taistelemaan näitä piirteitä vastaan. On paljon ihmisiä, jotka käyttävät näitä piirteitä selviytyäkseen jokapäiväisessä elämässä eteenpäin.



No joo, myönnän, vaikka ihminen onkin perimmiltään kelvoton olento, pitäisi jokaisen yksilön taistella huonoja puoliaan vastaan. Mielestäni se on silti aika usein jokaisella mahdotona.

Onko ilkeä, kaksinaamainen ja tekopyhä toiminta opportunismilla höystettynä tuomittavaa, jos sillä pääsee esimerkiksi vaikka ryysyistä rikkauksiin ja tarjoaa omalle vanhalle äidilleen paremmat eläkepäivät ja lapsilleen paremman koulutuksen sekä enemmän vaihtoehtoja?


Vaikka olenkin välillä etiikassani horjuva, voin silti sanoa, että inhoan eettistä selkärangattomuutta. Kai minullakin on oikeus välillä inhota omaa käytöstäni?



Totta kai! Minun mielestäni itseinho ja flagellantismi on ihan ok. Ns. peiliin katsominen ja itseensä meneminen johtaa joskus myös henkiseen kasvuun ja vaikkapa nirvanaan.

--
32. of December

Josssu

Posts: 506

#80 • • Josssu

Sallakat, 26.6.2006 14:06:
perus epäaidottomuutta ensinnäkin inhoan ylikaiken.



Niin totta ja kun näistä ihmisistä viel huomaa sen heti.
Toinen asia mistä en pidä on laiskuus. Mulla on yksi kaveri, joka vastaa AINA kaikkeen en jaksa, ei, ei käy önönönö ääää *släp*.. (ainiin poikkeuksena tietysti kysymykset lähdetkö kaljalle/syömään? ) voitte kuvitella että kiehuttaa päässä tollanen.
Ja sitten nämä pistää vihaiseksi: valehtelu,pettäminen, paha ennakkoluuloisuus, hyväksikäyttäminen, itsekkyys..