Test Tube - Kolibri

17 posts, 1 page, 4,084 views

Prime Number

Posts: 2,705

#1 • • Prime Number UG-///
Sain sitten ensimmäisen tekeleeni sellaiselle tasolle, että sen uskaltaa päästää yleisen kritiikin purtavaksi.

Tämä on viellä aika kaukana valmiista mutta tässä vaiheessa alkaa olemaan jo apu tarpeen jotta osaa jatkaa.
Kaikki vinkit siis otetaan ihan avosylin vastaan.

Tää on jotain tällaista melodista trancea?
trance, jotain

lisätiedot - kuuntele

--
Repikää siitä

efo

Posts: 1,908

#2 • • efo Laserpoint
Reason?

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Saarre

Posts: 1,151

#3 • • Saarre
fruity.

--
*tähti* Full hearts cant lose

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#4 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

efo, 15.6.2006 10:14:
Reason?



Saarre, 15.6.2006 16:55:
fruity.



Enpä ole yhtä rakentavaa palautetta ikinä kuullut *hih* Näiden kahden kommentin perusteella voimmekin tehdä puistokemistin kanssa yhden aikamme parhaimmista biiseistä *jiihaa*(*igor*)

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

efo

Posts: 1,908

#5 • • efo Laserpoint

Steven Hoaks, 18.6.2006 11:11:
Enpä ole yhtä rakentavaa palautetta ikinä kuullut *hih* Näiden kahden kommentin perusteella voimmekin tehdä puistokemistin kanssa yhden aikamme parhaimmista biiseistä *jiihaa*(*igor*)

Vastausta edelleen odottelen niin vois vähän analysoida

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

efo, 18.6.2006 11:14:
Vastausta edelleen odottelen niin vois vähän analysoida



Fruity

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

elysion

Posts: 1,036

#7 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`
Alku kuulosti tosi hyvältä. Tosin toi pianosample kuulostaa jotenkin kovin pehmeeltä. Biitti on vähän jotenkin hassu. Vaatis vähän uudelleenmiksausta ja muutenkin säätöä. Alun bassoo vois varmaan korjailla soimaan vähän matalammilla taajuuksilla.
Prime Number

Posts: 2,705

#8 • • Prime Number UG-///

elysion:., 22.6.2006 00:08:
Alku kuulosti tosi hyvältä. Tosin toi pianosample kuulostaa jotenkin kovin pehmeeltä.


Mitä tarkoittaa pehmeältä?


Biitti on vähän jotenkin hassu. Vaatis vähän uudelleenmiksausta ja muutenkin säätöä.


Mä kuulen että se on väärin mutta en tiedä miten.

Alun bassoo vois varmaan korjailla soimaan vähän matalammilla taajuuksilla.




Yritetty on, ehdotuksia teknisen toteutuksen osalta?

--
Repikää siitä

hrdkvr

Posts: 3,929

#9 • • Edited hrdkvr KURGO
oliks tää tehty ihan tosissaan?

oli monta elementtiä jotka kuulosti todella kieliposkella tehdyiltä

melodia oli niin yksinkertainen että eipä siitä kauheaa tykkihittiä tuliskaan saatua vaikka noita variaatioita olikin tossa 10 päällekkäin

bassolinja(oliko sitä edes) oli yksi näistä kieliposkella elementeistä.. vaihtakaa soundi kokonaan!
perus basso kiksussa on 1 layer alataajuuksia 1 layer yläbassoa (sitä mitä teillä tässä olikin)
eli joku sub bass (siniaalto) taustalle.. ja ehkä voisitte funtsia viel nuotituksia uusiks.. et se ei vetäis niinku melodiaa.. siellä on ihan tarpeeksi niitä synia jo soittamassa sitä melodiaa :D

ehkä täst vois saada vähän paremman kun kuuntelisitte viel kerran ne trancelätyt läpi ja koittaisitte vähän apinoida niiden peruspohjia ja sit vasta alkaa kehitellä omaa siihen..

--
-keep it hard-

Prime Number

Posts: 2,705

#10 • • Edited Prime Number UG-///

hardikaveri, 22.6.2006 09:29:
oliks tää tehty ihan tosissaan?



Riippuu miten määritellään tosissaan.
Jos tarkoituksena olis päästä myydyinpien sinkkujen listalle niin ei.

Oon katsos opetellu satunnaisesti, erillaisten softien käyttöä vasta vähän päälle vuoden.
Mulla ei ole minkäänlaista musiikillista pohjaa, eli mikätahansa melodia jonka pystyn saamaan aikaiseksi, on ihan vitun monimutkainen. Mulle.
Ja mulle on joskus sanottu että kaikki biisit, oli ne miten huonoja tahansa, kannattaa tehdä loppuun, koska siinä oppii aina lisää.
Kuulen että tästä puuttuu jotain että sen vois viedä loppuun, mutta en itse tiedä mitä.
Mulle oo ikinä tuottanu vaikeuksia kysyä neuvoa jos en osaa, joidenkin ihmisten on vaan hirveän vaikeaa tajuta että kaikki ei vaan voi olla tosi hyviä.





ehkä täst vois saada vähän paremman kun kuuntelisitte viel kerran ne trancelätyt läpi ja koittaisitte vähän apinoida niiden peruspohjia ja sit vasta alkaa kehitellä omaa siihen..




Mä en tykkää apinoinnista ja mulla on ihan näin alusta lähtien tavoitteena saada joskus aikaiseksi jotain mikä on hyvää ja erillaista.

Tässä maailmassa on meinaan tuhat+n määrä ihmisiä jotka osaa tehdä mua paremmin sitä ns. "normikamaa" Eikä se oo kaikkien mielestä hyvää sekään.

--
Repikää siitä

johannyt

Posts: 454

#11 • • johannyt helvetiac
jotain ajatuksen kulkua biisiä kuunnellessa:

soundit ja miksaus tässä lähinnä vaatisi paljon työtä. rakenne ja melodiat on keskimääräistä alottelijan biisiä toimivammat. pianoon kyllästyy neljän minsan kohdalla, sitä voisi käyttää vähemmän tai varioida niinkuin muita synia toimivasti varioitte. myös biisin pituutta pitäis lyhentää pari minsaa. mut ihan jänskä oldschool trance -meininki tässä on. bassolinja ei oikein toimi tai edes kuulu. nyt biisistä puuttuu draivi. olis ehkä parempi alottaa ihan perus biitti-introlla niin melodia ei kuluis niin paljon.

mut tästä on hyvä jatkaa. :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#12 • • hrdkvr KURGO

Puistokemisti, 22.6.2006 12:27:
---
hardikaveri, 22.6.2006 09:29:
oliks tää tehty ihan tosissaan?


---


Riippuu miten määritellään tosissaan.
Jos tarkoituksena olis päästä myydyinpien sinkkujen listalle niin ei.

Oon katsos opetellu satunnaisesti, erillaisten softien käyttöä vasta vähän päälle vuoden.
Mulla ei ole minkäänlaista musiikillista pohjaa, eli mikätahansa melodia jonka pystyn saamaan aikaiseksi, on ihan vitun monimutkainen. Mulle.
Ja mulle on joskus sanottu että kaikki biisit, oli ne miten huonoja tahansa, kannattaa tehdä loppuun, koska siinä oppii aina lisää.
Kuulen että tästä puuttuu jotain että sen vois viedä loppuun, mutta en itse tiedä mitä.
Mulle oo ikinä tuottanu vaikeuksia kysyä neuvoa jos en osaa, joidenkin ihmisten on vaan hirveän vaikeaa tajuta että kaikki ei vaan voi olla tosi hyviä.





---

ehkä täst vois saada vähän paremman kun kuuntelisitte viel kerran ne trancelätyt läpi ja koittaisitte vähän apinoida niiden peruspohjia ja sit vasta alkaa kehitellä omaa siihen..

---



Mä en tykkää apinoinnista ja mulla on ihan näin alusta lähtien tavoitteena saada joskus aikaiseksi jotain mikä on hyvää ja erillaista.

Tässä maailmassa on meinaan tuhat+n määrä ihmisiä jotka osaa tehdä mua paremmin sitä ns. "normikamaa" Eikä se oo kaikkien mielestä hyvää sekään.



äläs nyt hermostu ei ollut tarkoitus dissata.. :D
ihan hyvä pohjahan tää on jatkaa..

musta tuntuu että nyt kuitenkin tänmän biisin heikoin kohta on tää bassolinja jonka hassu nuotitus tekee tän munattoman kuuloiseksi vaikka taajuudet olisikin kunnossa..

apinoinnilla tarkoitin että voisit kokeilla ensiks käyttää jotain hanhoja hyväksi todettuja kikkoja ja sit alkaa muutteleen sitä omannäköiseksi..

koitas tsoukilla esim 1/16 nuotti perus tikitys bassolinjaa.. sen jälkeen voit vähän lähtee muuttelemaan ym yms yms

--
-keep it hard-

Damien

Posts: 2,882

#13 • • Damien [tr3ox]
Ei tästä puutu muuta kuin harjoitusta, koitas rakentaa percussio ja haitsu osastoa monipuolisemmaksi. Kappaleen ongelmat miun mielest on nois aukoissa ympäri raitaa. Biisi ei oo viel sillee monipuolisen yhtenäinen (harjotuksen puutetta) ja se vaan korostaa noita kappaleen yksinkertasempia elementtejä jne. Lisää hiomista ja sorvausta nii siitä se sitten on tullakseen jos tulee...
Prime Number

Posts: 2,705

#14 • • Prime Number UG-///

hardikaveri, 22.6.2006 13:25:
-
äläs nyt hermostu ei ollut tarkoitus dissata.. :D



En mä sitä dissauksena ottanutkaan.

Kiitti vinkeistä.

--
Repikää siitä

Prime Number

Posts: 2,705

#15 • • Prime Number UG-///

johannyt, 22.6.2006 12:50:
jotain ajatuksen kulkua biisiä kuunnellessa:

soundit ja miksaus tässä lähinnä vaatisi paljon työtä. rakenne ja melodiat on keskimääräistä alottelijan biisiä toimivammat. pianoon kyllästyy neljän minsan kohdalla, sitä voisi käyttää vähemmän tai varioida niinkuin muita synia toimivasti varioitte. myös biisin pituutta pitäis lyhentää pari minsaa. mut ihan jänskä oldschool trance -meininki tässä on. bassolinja ei oikein toimi tai edes kuulu. nyt biisistä puuttuu draivi. olis ehkä parempi alottaa ihan perus biitti-introlla niin melodia ei kuluis niin paljon.

mut tästä on hyvä jatkaa. :)




Joo no, mulla on pieni ongelma kun joudun tekee tota luureilla niin niissä bassot kuuluu vahvemmin.
Oon kyl kokeillu vaikka kuinka montaa erillaista bassolinjaa mut en vaan saa siihen millään munaa.
Ehkä joskus.
Lisäks kone ei jaksa pyörittää tota fruityssä niin joka kerta kun tekee jonkun muutoksen niin joutuu 10 minsaa kääntää ämpäriks että kuulis mitä tulikaan tehtyä.

--
Repikää siitä

elysion

Posts: 1,036

#16 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`

Puistokemisti, 22.6.2006 05:58:
Alku kuulosti tosi hyvältä. Tosin toi pianosample kuulostaa jotenkin kovin pehmeeltä.

---

Mitä tarkoittaa pehmeältä?



Kuulostaa vähän siltä mun korvaa, että tosta ois leikattu vähän korkeempia taajuuksia pois. Esim. tossa Cajun - Cajun biisissä on jotenki vähän sellai terävämmän kuulonen toi pianosample ja se toimii musta paremmin.

Puistokemisti, 22.6.2006 05:58:
Biitti on vähän jotenkin hassu. Vaatis vähän uudelleenmiksausta ja muutenkin säätöä.

---

Mä kuulen että se on väärin mutta en tiedä miten.



Joo, en kyl oikee osaa auttaa, kun ei toi tuotantopuoli oo hanskassa. Vähän jotain tollasta biittien väliin osuvaa hatsua vois kaivata ja sit joku clappi joka toiselle kickille? Ja sit tietty jotain crasheja jokaisen jakson loppuu... Nää mun termit on varmaan ihan kädellää :-/. Toivottavasti noista nyt jotenki ees aukee se mitä meinaan.


Puistokemisti, 22.6.2006 05:58:
Alun bassoo vois varmaan korjailla soimaan vähän matalammilla taajuuksilla.

---

Yritetty on, ehdotuksia teknisen toteutuksen osalta?



Tähän täytyy kyl sanoo, että ei kyllä oikeen oo mitää ehdotuksia.

Puistokemisti, 22.6.2006 05:58:
Mä en tykkää apinoinnista ja mulla on ihan näin alusta lähtien tavoitteena saada joskus aikaiseksi jotain mikä on hyvää ja erillaista.



Ihan jees, että haluut tehdä jotain erikoista etkä tähtää siihen että teet pelkkiä poppihittejä tietyllä kaavalla, mutta kyllähän sitä nyt alussa kannattaa vähän kuunnella ja yrittää just apinoida muiden tuotoksia, että saa noi perusteet opeteltua. Pieniä askeleita kerrallaa maltillisesti, kyl se siitä ;).
ratsastuskoulu

Posts: 604

#17 • • ratsastuskoulu
Joo-o... Tuo bassolinja aiheuttaa kyllä lievää hihittelyä täälläkin :D