Windows Vista

613 posts, 31 pages, 257,207 views

evvk

Posts: 1,918

#141 • • evvk

CM, 2.1.2007 20:10:
---
Viltsu, 29.12.2006 11:31:
HD DVD copy protection circumvented?
http://www.afterdawn.com/news/archive/8283.cfm

Ei voi ymmärtää tuollaista tuhlausta suojausten kehittelyyn kun ne kaikki murretaan kuitenkin ennemmin tai myöhemmin...

---


Nyt Blue-Ray:kin todennäköisesti kräkätty

(sorry ot)


---
Mark Hamilton, 2.1.2007 20:07:
---
Mitä vaan teet niin aina tullee blue screen...

---


Ostamalla muuta, kuin halvinta paskarautaa ja paskalisälaitteita välttyy bluescreeneiltä. Vialliset muistit kaataa kans minkä tahansa koneen ja minkä tahansa käyttöjärjestelmän (kaikki muu outo käyttiksen sekoilu onkin sitten pääosin Wintoosan ominaisuuksia)



No eihän Windows 95 tai 98 enää taida saada kone paketin mukana... Windows XP:ssä on vain vielä se että kun sen sulkee niin tulee kaiken maailman sulje tämä softamenualisesti
evvk

Posts: 1,918

#142 • • Edited evvk

jUSSi, 3.1.2007 10:53:
---
Mark Hamilton, 2.1.2007 17:06:
---
Miten niin SugarCRM, Moodle tai vaikka Joomla ovat paskoja softia? Ne on aika suosittuja Open Source -softia. Ja SugarCRM on vielä kaupallinen.
---


Suosittu ja kaupallinen eivät ole "hyvän softan" synonyymejä. Ei todellakaan ole OS:n tai ohjelmointikielen vika, jos niille tehty softa ei toimi. Onko aina pakko päivittää siihen bleeding edge-versioon jokaisesta ilmestyvästä kikkareesta. Jos jokin kombinaatio toimii, miksi muuttaa sitä?


---
Mark Hamilton, 2.1.2007 17:06:Nimeäppä pari ns. parempaa PHP/MySQL-softaa, jotka toimii 100% varmuudella kun päivitetään uusin PHP ja MySQL.
---


Heh, pyydä samalla vaikka kuu taivaalta. Jos ohjelmointikieleen tai OS:ään tulee muutoksia, jotka muuttavat jotain fundamentaalia core-komponenttia, niin harva softa toimii niin kuin ennen, mutta ongelma on edelleen softassa, ei kielessä tai käyttiksessä. Ja em. muutoksia tulee harvoin ilman yhteensopivuutta taaksepäin.


---
Mark Hamilton, 2.1.2007 17:06:Ja miten niin ei ole tekemistä OS:n tai PHP version, huom! version kanssa. Jos tehdään isommanluokan softia niin koskaan ei voida olla 100% varmoja, että ne toimii ilman korjauksia uusimassa PHP ja MySQL:ssä.
---


Kysyn uudestaan, miksi pitää aina päivittää uusimpaan jos ei ole takeita toimivuudesa tai edes uutta testatusti yhteensopivaa versiota käytetystä softasta?


---
Mark Hamilton, 2.1.2007 17:06:Yleensäkkin kun ollan PHP/MySQL-sovellusten kanssa tekemisissä niin joudutaan aina tapeleen eri MySQL ja PHP versioiden kanssa että saadaan toimimaan kaikissa mitä vielä käytetään. Kyllä niitä sovelluksia päivitetään sitä mukaa kun uusi versio PHP:sta tai MySQL.stä tulee mutta se ei tapahdu hetkessä.
---


Kukaan ei ehdoin tahdoin riko toimivaa ohjelmistokombinaatiota. Jatkuvuus on bisneksessä paljon tärkeämpää kuin uusimpien versioiden asentelu. Jos uusi versio ei tuo merkittävää hyötyä suhteessa päivityksen aiheuttamaan työmäärään, sitä ei päivitetä. Tietoturvapäivitykset arvioidaan hieman eri kantilta.



Nyt en oikein ymmärrä? Enhän mä sanonut että suosittu ja kaupallinen on jotan fakin sononyymejä.

Miksi pitää ainaa asentaa uusin PHP ja MySQL? Jos homma toimii niin eipä niitä tarvitse asennella.

Mutenkaan en ymmärrä mitä nyt oikein ajat takaa..???

Joomla ja SugarCRM toimii kyllä PHP 5.2.0 jos on linux ja Windosissa jos on PHP 4.4.0 ja ei ole mitään vikaa???

Jos softa ei toimii kaikilla OS:llä PHP 4.4.4 mutta PHP 5.2.0 ilmestyessä ei toimi ks. PHP versiossa mutta PHP 5.3.0 version ilmestyessä toimii ks. 5.3.0 versiossa... Niin mitä ihmettä.. Onks softassa jotain vikaa vai? Katsoskun joku funktio tai muu vastaava voi muuttua niin että koko softa jouduttaisiin käymään läpi ja muuttamaan. Eikö ole helpompaa odottaa uudempaa PHP versiota jossa PHP tyypit snaijaa muuttaa ks vunktion että se toimii myös vanhallakin tavalla? Sitä paitti jos softa korjataan toimimaan PHP versiossa X niin se ei toimi enää vanhemmassa versiossa Y joka on asennettu suurimalle osasta palvelimista. Toisekseen softa pitää päivittää esim. jonkun tietoturva syyn takia uusimpaan. Äläkä rupee vaan taas väitään että softa on paska kun siitä löytyy tietoturva aukko meinaan kun bugittomia ja aukottomia softia ei ole olemassakaan.

Sitä paitti SugarCRM:ää yleensä aspataan joten voidaan asentaa aspaus palvelimelle ne PHP ja MySQL versiot jossa hommaa toimii...

Niin ja miten niin OS:n ja Ohjelmointikielen vika???? PHP 4.4.0 ja 5.2.0 on sama ohjelmoiti kieli... paitsi että niissä menee jotkut funktiot erilaille yms.. eikää koodari voi mitenkään ennustaa mitä muutoksia koodaus käskyhin tullee..??!!??

No joo... sulla on varmaan tiedossa kaikki PHP funktiot ja muut vastavat joihin ei tule totalisia muutoksia PHP version päivittyessä joten osaat tehdä softaa jotaa ei tervii ikinä päivittää. :D

Kummallista että olen jotenkin käsittänyt väärin että php 4.4.0 ja ja 5.2.0 on samoja ohjelmointi kieliä..??

En myöskään ymmärrä missä kohtaa olen väitänyt että vika olisi OS:ssä tai ohjelmointikielessä??

Eikun mäen käytä Red Hat Enterprice Linux 4.0 kun se ei kuiteskaan toimi xsantikoneissa jotka tullee vuonna 100000000000000000000000000....
Avatar
#143 • • -Loyal- Guest

ezzy, 3.1.2007 13:21:
---
Mark Hamilton, 2.1.2007 20:07:
---
Real Charly, 2.1.2007 19:39:
---
Mark Hamilton, 2.1.2007 17:27:
Miksiköhän Windowsita tulee aina sininen mieleen.

---


I wonder why... ;)



:D

---


Mitä vaan teet niin aina tullee blue screen...

---


XP:llä on kyllä ollu bluescreenit windowsista johtuvista syistä ollu aika vähissä. Itsellä ollu vialliset muistit ja äänikortin vanhentuneet ajurit ainoat syyt jotka on antanu blue screeniä.

Tää on ihan totta, mullakin on vissiin tullu 2 kertaa vaikk jonkun verran kellottelenkin vielä tolla koneella. Xp jää suoraan yleensä jumiin vaan, ei kerkeee tulla edes sinistä ruutua *nauru*
jUSSi

Posts: 1,377

#144 • • jUSSi äkäinen vanhus

Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:
Nyt en oikein ymmärrä? Enhän mä sanonut että suosittu ja kaupallinen on jotan fakin sononyymejä.



Mutta näin annoit ymmärtää.

Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Miksi pitää ainaa asentaa uusin PHP ja MySQL? Jos homma toimii niin eipä niitä tarvitse asennella.



Sinun postauksista sai sen kuvan, että ongelmia tulee kun päivittää ja että sinä päivität usein.

Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Jos softa ei toimii kaikilla OS:llä PHP 4.4.4 mutta PHP 5.2.0 ilmestyessä ei toimi ks. PHP versiossa mutta PHP 5.3.0 version ilmestyessä toimii ks. 5.3.0 versiossa... Niin mitä ihmettä.. Onks softassa jotain vikaa vai? Katsoskun joku funktio tai muu vastaava voi muuttua niin että koko softa jouduttaisiin käymään läpi ja muuttamaan. Eikö ole helpompaa odottaa uudempaa PHP versiota jossa PHP tyypit snaijaa muuttaa ks vunktion että se toimii myös vanhallakin tavalla? Sitä paitti jos softa korjataan toimimaan PHP versiossa X niin se ei toimi enää vanhemmassa versiossa Y joka on asennettu suurimalle osasta palvelimista. Toisekseen softa pitää päivittää esim. jonkun tietoturva syyn takia uusimpaan. Äläkä rupee vaan taas väitään että softa on paska kun siitä löytyy tietoturva aukko meinaan kun bugittomia ja aukottomia softia ei ole olemassakaan.



No niin, ensimmäisen kerran puhut selkeästi ja jopa niin, että siinä on järkeä. Edelliset postauksesi oli kirjoitettu sen verran sekavasti, että toimistasi sai sellaisen kuvan mikä kirvoitti minun vastaukseni.

Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Niin ja miten niin OS:n ja Ohjelmointikielen vika???? PHP 4.4.0 ja 5.2.0 on sama ohjelmoiti kieli... paitsi että niissä menee jotkut funktiot erilaille yms.. eikää koodari voi mitenkään ennustaa mitä muutoksia koodaus käskyhin tullee..??!!??



PHP4-mokkuloiden kanssa joutuu miettimään, että toimiiko se PHP5:ssä, silloin ne eivät ole enää identtisiä ja kielestä on siis olemassa kaksi murretta.

Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Kummallista että olen jotenkin käsittänyt väärin että php 4.4.0 ja ja 5.2.0 on samoja ohjelmointi kieliä..??



Periaattessa kyllä, mutta kyseessä on kuitenkin kaksi eri major versiota ko. ohjelmointikielestä. Muutoksia on niin paljon, että kaikki vanhalla versiolla kirjoitetut softat ei toimi.

Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:En myöskään ymmärrä missä kohtaa olen väitänyt että vika olisi OS:ssä tai ohjelmointikielessä??



http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=49817;pid=887216#887216
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=49817;pid=887223#887223

Näissä annoit ymmärtää, että se OS:n tai ohjelmointikielen vika, jos softat laahaa perässä eikä toimi. Edellisessä postauksessa onneksi selvensit kantaasi ja tarkensit, että vikaa näyttäisi olevan vain Wintoosan PHP:n 5.2.0 versiossa.
evvk

Posts: 1,918

#145 • • Edited evvk

jUSSi, 4.1.2007 08:51:
---
Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:
Nyt en oikein ymmärrä? Enhän mä sanonut että suosittu ja kaupallinen on jotan fakin sononyymejä.
---


Mutta näin annoit ymmärtää.


---
Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Miksi pitää ainaa asentaa uusin PHP ja MySQL? Jos homma toimii niin eipä niitä tarvitse asennella.
---


Sinun postauksista sai sen kuvan, että ongelmia tulee kun päivittää ja että sinä päivität usein.


---
Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Jos softa ei toimii kaikilla OS:llä PHP 4.4.4 mutta PHP 5.2.0 ilmestyessä ei toimi ks. PHP versiossa mutta PHP 5.3.0 version ilmestyessä toimii ks. 5.3.0 versiossa... Niin mitä ihmettä.. Onks softassa jotain vikaa vai? Katsoskun joku funktio tai muu vastaava voi muuttua niin että koko softa jouduttaisiin käymään läpi ja muuttamaan. Eikö ole helpompaa odottaa uudempaa PHP versiota jossa PHP tyypit snaijaa muuttaa ks vunktion että se toimii myös vanhallakin tavalla? Sitä paitti jos softa korjataan toimimaan PHP versiossa X niin se ei toimi enää vanhemmassa versiossa Y joka on asennettu suurimalle osasta palvelimista. Toisekseen softa pitää päivittää esim. jonkun tietoturva syyn takia uusimpaan. Äläkä rupee vaan taas väitään että softa on paska kun siitä löytyy tietoturva aukko meinaan kun bugittomia ja aukottomia softia ei ole olemassakaan.
---


No niin, ensimmäisen kerran puhut selkeästi ja jopa niin, että siinä on järkeä. Edelliset postauksesi oli kirjoitettu sen verran sekavasti, että toimistasi sai sellaisen kuvan mikä kirvoitti minun vastaukseni.


---
Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Niin ja miten niin OS:n ja Ohjelmointikielen vika???? PHP 4.4.0 ja 5.2.0 on sama ohjelmoiti kieli... paitsi että niissä menee jotkut funktiot erilaille yms.. eikää koodari voi mitenkään ennustaa mitä muutoksia koodaus käskyhin tullee..??!!??
---


PHP4-mokkuloiden kanssa joutuu miettimään, että toimiiko se PHP5:ssä, silloin ne eivät ole enää identtisiä ja kielestä on siis olemassa kaksi murretta.


---
Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:Kummallista että olen jotenkin käsittänyt väärin että php 4.4.0 ja ja 5.2.0 on samoja ohjelmointi kieliä..??
---


Periaattessa kyllä, mutta kyseessä on kuitenkin kaksi eri major versiota ko. ohjelmointikielestä. Muutoksia on niin paljon, että kaikki vanhalla versiolla kirjoitetut softat ei toimi.


---
Mark Hamilton, 3.1.2007 20:09:En myöskään ymmärrä missä kohtaa olen väitänyt että vika olisi OS:ssä tai ohjelmointikielessä??
---


http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=49817;pid=887216#887216
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=49817;pid=887223#887223

Näissä annoit ymmärtää, että se OS:n tai ohjelmointikielen vika, jos softat laahaa perässä eikä toimi. Edellisessä postauksessa onneksi selvensit kantaasi ja tarkensit, että vikaa näyttäisi olevan vain Wintoosan PHP:n 5.2.0 versiossa.



Olen ollut IT-alan testeissä ja niissä on todettu, että olen hieman vaikeaselkoinen.

Siis mä ajoin takaa sitä, että Windows PHP 5.2.0 versiossa ei monet OSS-ohjelmat jostain syystä toimi. Aikaisemmissa PHP 5 versioissa kyllä toimi mutta kun niitä ei enää saa.

Homma on niin, että ostin juuri oikean palvelimen ja siellä ei ollut mitään asennettuna asensin aluksi PHP 5.2.0 ja ja MySQL 5 uusimman ja uusimman Apachen. Sitten asensin phpMyAdminin ja se toimi. Kun testasin uusinta Joomla! ja SugarCRM:ä niin asennuksessa tuli jotain fatal erroreita että muka joku luokka yritettiin ajaa kahteen kertaan. Sen jälkeen asensin MySQL 4, Apache 2, ja PHP 4.4.0 ja sitten kaikki PHP ohjelmat toimi mitä halusin asentaa.

En aijo päivitää noita, sitä paitti voin ajaa uudemipia versioita samalla palvelimella Linuxilla VMware Serverin ansiosta. Jos näitä on pakko päästä testamaan. Eli siis testaan VMwaren Serverissä erilaisia palvelin kokoonpanoja, että miten homma pelittää. VMwarella voin testata kaikkia mahdollisia Linuxeja monia eri Windowseja silleen että ks. konetta ei ikäänkuin ole oikeasti olemassa vaan se on koneen muistissa ja kovolla VMware Imagena.
Apo

Posts: 1,574

#146 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Mark Hamilton, 4.1.2007 17:00:
VMwarella voin testata kaikkia mahdollisia Linuxeja monia eri Windowseja silleen että ks. konetta ei ikäänkuin ole oikeasti olemassa vaan se on koneen muistissa ja kovolla VMware Imagena.



Mark, kannattaako sotkea keskusteluihin softia mitkä ei mitenkään liity aiheeseen? Varsinkaan kun et selitä niitä/niiden toimintaa edes lähelle ymmärrettävästi.

edit: Taino VMware liittynee asiaan siten että Vistan virtualisointi on muistaakseni kielletty halvemmilla lisensseillä ja rajattu kalliimmilla.
Snaggo

Posts: 1,147

#147 • • Edited Snaggo ;__;
Radiossa sanottiin että tämä on vain kaunisteltu XP joka syö vitusti tehoja. Sitä mä itsekkin olen vähän epäillyt. saa ny nähä. ehkä mul on Vista sitten viiden vuoden päästä. tulen aina myöhään perässä.

"Ainoa oikeasti uusi juttu on käyttöliittymä" tjsp.

ja sit mitä ne mainostaa turvallisuutta jne jne on vaan sitä, että mikkisofta iski kaikki antivirukset ja palomuurit suoraan käyttikseen, ennen sait itse valita mieleisesi ja asentaa sen.

Edit: Ja Longhorn oli kivempi nimi *joo*

--
bojoing.

OCS

Posts: 1,828

#148 • • OCS

Snaggo, 30.1.2007 18:45:
Radiossa sanottiin että tämä on vain kaunisteltu XP joka syö vitusti tehoja. Sitä mä itsekkin olen vähän epäillyt. saa ny nähä. ehkä mul on Vista sitten viiden vuoden päästä. tulen aina myöhään perässä.



Käy lukemassa netissä käyttökokemuksia, niin tiedät, ettei Vista syö hirveästi enempää tehoja kuin XP SP2. Puhutaan muutamista prosenteista. Näytönohjain hoitaa Aero GUI:n.

Itse jos hankin uuden koneen lähitulevaisuudessa, siinä tulee olemaan Vista Home Premium.
Snaggo

Posts: 1,147

#149 • • Snaggo ;__;

OCS, 30.1.2007 18:54:
---
Snaggo, 30.1.2007 18:45:
Radiossa sanottiin että tämä on vain kaunisteltu XP joka syö vitusti tehoja. Sitä mä itsekkin olen vähän epäillyt. saa ny nähä. ehkä mul on Vista sitten viiden vuoden päästä. tulen aina myöhään perässä.
---


Käy lukemassa netissä käyttökokemuksia, niin tiedät, ettei Vista syö hirveästi enempää tehoja kuin XP SP2. Puhutaan muutamista prosenteista. Näytönohjain hoitaa Aero GUI:n.

Itse jos hankin uuden koneen lähitulevaisuudessa, siinä tulee olemaan Vista Home Premium.



Niin juu tosiaan, korjaan itseäni, se vaatii kuulemma hitonmoisen näyttiksen.

--
bojoing.

OCS

Posts: 1,828

#150 • • OCS

Snaggo, 30.1.2007 18:56:
Niin juu tosiaan, korjaan itseäni, se vaatii kuulemma hitonmoisen näyttiksen.



Mikkisoftan sivuilla oli vaatimukset näytönohjaimelle, jos aikoo Aero:a käyttää. Se ei käynnisty jos sinulla ei ole vaatimuksia täyttävää ohjainta.
Android

Posts: 3,908

#152 • • Android
Alunperin ajattelin odottaa vähän pitempään, mutta nyt tulikin tilattua Home Premium-versio kun sen saa 99:lla opiskelija-alennuksena.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#153 • • Lost-Soul los pallos

Android, 30.1.2007 21:34:
Alunperin ajattelin odottaa vähän pitempään, mutta nyt tulikin tilattua Home Premium-versio kun sen saa 99:lla opiskelija-alennuksena.


Meidän opiskelija alennus on 0 Vista Business. Mut enpä ole kuitenkaan vielä kokeillut.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#154 • • Aziz Combat Fighter

Lost-Soul, 30.1.2007 22:27:
---
Android, 30.1.2007 21:34:
Alunperin ajattelin odottaa vähän pitempään, mutta nyt tulikin tilattua Home Premium-versio kun sen saa 99:lla opiskelija-alennuksena.

---

Meidän opiskelija alennus on 0 Vista Business. Mut enpä ole kuitenkaan vielä kokeillut.



mistäs tollasen opiskelija-alen saa? analle kanssa!
Snaggo

Posts: 1,147

#155 • • Snaggo ;__;
miks maksaa kun voi aina warettaa.... :P

--
bojoing.

provision

Posts: 178

#158 • • provision
Tämän hetkinen pääkone on sen verran nuhapumppu (alle Giga muistia, prossu joain 2 Gigaa), ettei oikein jaksa pyörittää vistaa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#159 • • Aziz Combat Fighter

jUSSi, 31.1.2007 10:45:
LOL, työkaveri asens eilen Visvan ja ensimmäisenä se latas 18MB critical updateja :DDD

"Loistavaa".



No joskushan se softa pitää julkasta, ja jonku käyttiksen koodaamisessa on sellanen homma ettei sitä saa koskaan varmaan "valmiiksi", joten musta tossa ei ole mitään kummallista. Silleen ihan hyvä, et se käy ensi töikseen hakemassa viimesimmät päivitykset. Noistakin suurin osa on varmaan ajureita.
dixoff

Posts: 199

#160 • • dixoff hmm Terve

jUSSi, 31.1.2007 10:45:
LOL, työkaveri asens eilen Visvan ja ensimmäisenä se latas 18MB critical updateja :DDD

"Loistavaa".



Ei toi vielä mitään. Kun mä asensin ekaa kertaa OSX:n mun koneeseen, se kiskoi sisuksiinsa security patcheja, päivityksiä ja muuta töhkää varmaan 100.