Källit, jekut ja kepposet

84 posts, 5 pages, 85,117 views

¡ Previous post about a year ago !
sunbeam

Posts: 205

#62 • • sunbeam santa`s little helper
Telkusta oppii kaikkea kätevää, tosin en ole seuraavia itse toteuttanut mutta kivoja ideoita!

-Laita kaverin ketsuppipurkkiin kunnolla soodaa sisään ja ravistele, kaveria odottaa kiva ylläri kun avaa purkin! -Tosin kattoa on ikävä pestä...

-kaada jonkun sateenvarjoon sisään perunajauhoja, kun henkilö avaa sateenvarjon niin käy kiva pöllähdys.

-Teippaa vessassa pideesuihkun liipasin pohjaan läpinäkyvällä teipillä, laita se telineeseen takaisin ja suuntaa haluamaasi kohtaan. Kun joku vääntää hanan päälle, Tulee pikku "kostea" ylläri.

-Jos tiedät että kaverisi on menossa wc.hen, maalaa wc-istuimen värisellä vesiohenteisella maalilla KO. wc-istuin. Kun kaveri istahtaa siihen, jää takapuoleen kiva renkula!

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Chare

Posts: 412

#63 • • Chare kiltti tyttö

medic, 16.8.2007 11:01:
Telkusta oppii kaikkea kätevää, tosin en ole seuraavia itse toteuttanut mutta kivoja ideoita!

-Laita kaverin ketsuppipurkkiin kunnolla soodaa sisään ja ravistele, kaveria odottaa kiva ylläri kun avaa purkin! -Tosin kattoa on ikävä pestä...

-kaada jonkun sateenvarjoon sisään perunajauhoja, kun henkilö avaa sateenvarjon niin käy kiva pöllähdys.

-Teippaa vessassa pideesuihkun liipasin pohjaan läpinäkyvällä teipillä, laita se telineeseen takaisin ja suuntaa haluamaasi kohtaan. Kun joku vääntää hanan päälle, Tulee pikku "kostea" ylläri.

-Jos tiedät että kaverisi on menossa wc.hen, maalaa wc-istuimen värisellä vesiohenteisella maalilla KO. wc-istuin. Kun kaveri istahtaa siihen, jää takapuoleen kiva renkula!




ryan dunn.. *joo* vitsi sil on hyvät ilmeet aina ku se esittelee noit jekkui siin ohjelmas.. hih.. *nauru*

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

sunbeam

Posts: 205

#64 • • sunbeam santa`s little helper

Chare, 16.8.2007 11:07:
---
medic, 16.8.2007 11:01:
Telkusta oppii kaikkea kätevää, tosin en ole seuraavia itse toteuttanut mutta kivoja ideoita!

-Laita kaverin ketsuppipurkkiin kunnolla soodaa sisään ja ravistele, kaveria odottaa kiva ylläri kun avaa purkin! -Tosin kattoa on ikävä pestä...

-kaada jonkun sateenvarjoon sisään perunajauhoja, kun henkilö avaa sateenvarjon niin käy kiva pöllähdys.

-Teippaa vessassa pideesuihkun liipasin pohjaan läpinäkyvällä teipillä, laita se telineeseen takaisin ja suuntaa haluamaasi kohtaan. Kun joku vääntää hanan päälle, Tulee pikku "kostea" ylläri.

-Jos tiedät että kaverisi on menossa wc.hen, maalaa wc-istuimen värisellä vesiohenteisella maalilla KO. wc-istuin. Kun kaveri istahtaa siihen, jää takapuoleen kiva renkula!

---



ryan dunn.. *joo* vitsi sil on hyvät ilmeet aina ku se esittelee noit jekkui siin ohjelmas.. hih.. *nauru*



Sanopa muuta, ihan loisto ohjelma!

--
Oma minä on ainut vankila, joka pystyy kahlitsemaan sielun.
- Henry Van Dyke

Worin

Posts: 526

#65 • • Worin
Tossa mökillä kun oltiin niin jampat meni ja täytti kahvilikööripullon järvivedellä ja jaloviinalla, sit ne oli jotain kaakaojauhoo menny vielä ripottelee sinne sekaan. Eihän sitä tietty humalapäissään tajunnu ettei se mitään likööriä ole, ei ollu yhtään edes sen näköstä ja siitä kun viskasin potin pystyyn ja nappasin miehekkään kulauksen niin muutaman sekunnin viivellä se alkokin tulee jo takaspäin. Jaloviina on sellasta kyynmyrkkyä etten koske siihen enää ikinä.
kosmo

Posts: 759

#66 • • kosmo TJH87
varsinkin opiskelijapiireistä mulla on vähän sellanen kaveriporukka jonka kesken tulee harrastettua välistä vähän liiaksikin kepposia... ts. teekkarijäynää

viime aprillipäivänä yks meistä oli pari päivää reissussa joten tuumailtiin että nyt olis hyvä paikka tehdä joku pikku jekku. Noh, me haettiin sen broidilta avaimet sen kämppään ja lidlistä ~240m foliopaperia. Lauantai-ilta meni mukavasti olutta juoden ja vuoraamalla tän kaverin asunnon makkarista kaikki huonekalut, seinät, katto, lattia ja jokainen pikkuesine folioon. Sillä oli tavaraa niin kamalasti, että jouduttiin vielä hakemaan 100m lisääkin foliota jotta saatiin kaikki johdot yms. kolikot ja aurinkolasitkin vuorattua, ja tietysti meidän tyhjät olutpullot :)

lopuksi otettiin ryhmäkuva, tulostettiin se ja teipattiin ulko-oveen. Krapulaiselle kaverille yllätys oli aluksi ihastuttanut mut sitten se siivoaminen vissiin oli vähän v*tuttanut huonolla hapella...

kuviakin jossain päin intterwebbiä on laajalti levinnyt tosin eiköhän tuo ole tehny monesti ennenkin.
inspector

Posts: 209

#67 • • inspector gadget
Kaverit pystyy laittaa työpaikalta ilmasiks tekstiviestejä. Minähän en sitä tiennyt.

Illalla tuli viesti tyyliin. "moi, olin kuuntelemassa viimeksi kun soitit dj-keikan ja pidin siitä. Olemme järjestämässä UG-bileitä ja kyselisin haluasitko tulla soittelemaan? terveisin pasi nordström"

aattelin et kuka tää on ja mistäköhän mun numeron on sitten kaivanut yms. mutta en sen enempää siihen kiinnittäyt huomiota, ja hurmiossa vastasin että tottahan toki! (ei niitä keikkoja nyt niin kovin usein ole)

Tässä vaiheessa kaverit oli revennyt ihan totaalisesti, että meni täydestä.

Vähän ajan päästä kaveri soitti sitten et se oli kaverin numero jonka jo tunsin, mutta sitä ei ollut mulla puhelimessa. No edelleen sen kaverin nimi on sitten Pasi Nordstörm mun puhelimessa.

--
tärkeintä elektronisessa musiikissa on basso - Leena Lehtinen

Caro²

Posts: 5,301

#68 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Pienten jekkujen tekeminen on nastaa puuhaa.

Töissä on wc:n avain puolen metrin ketjun päässä ja ketju roikkuu seinällä. Nohevana poikana päätin vaivihkaa hitsata ketjun jokaisen lenkin liitoksen kiinni.

Työnjohtajan tietokoneen näytönsäästäjäteksti on tietenkin yksi vakiokohteista.

Seinäkalenteri jossa ei ole kuvia, mutta missä jokainen vanha kuukausi käännetään ylöspäin on tietysti saanut tikku-ukoista piirrettyjä hahmoja tyhjille sivuilleen ja sitä rataa.

Firmassa tehdään myös massasekoittimia (ROJO Machines). Rojon merkkiin on helppo laittaa teipistä korjaukset (ja maalata teippi mustaksi) niin, että mylly on merkkiä ROJU tai RUJO.

Pieniä ja harmittomia källejä vähän sinne sun tänne, mutta kuitenkin sellaisia, ettei niiden paikkaamiseen mene aikaa.
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#69 • • Aurinkoneiti
Erään perfektionistin luona toimin tarkoituksellisesti provosoivasti. Laitoin pyyhkeen huolimattomasti kuivumaan. Huomasin,että tyyppi katsoi heti, miten pyyhe oli.

Joskus lapsena laitoin tyhjään karkkiaskiin pikkukiviä. Tarjosin sitten siitä kaverilleni tai siskoilleni.
-V-

Posts: 587

#70 • • -V-
Kaveriporukassa pariskunta joka järkkäilee kaikennäkösiä kepposia silloin tällöin.

Toissa vuonna he olivat järkänneet aprillipilan, jolla huijasivat suurta kaveriporukkaa kerralla. Juttua he lähtivät alustamaan jo kuukautta aikaisemmin. Pariskunta oli kesällä menossa naimisiin ja mies loppuvuodesta komennukselle ulkomaille. Häitä oli järjestämässä iso kaveriporukka ja olimme sopineet suunnitteluillan aprillipäiväksi.

Sain kuukautta aiemmin jo puheluita ystävältäni, että mies oli tehnyt mukavan tempauksen jota kotona selviteltiin ja joka aiheutti surua ja murhetta. Enempää ei siitä voinut puhua, koska oli miehelleen luvanut olla puhumatta ennen kuin he asian keskenään selvittävät. Kaverillani oli tuolloin sopivasti kaamea flunssa päällä, joten itkuiselta kuulostaminen ei ollut hankalaa... Kaveri porukassa sitten pohdimme ja surkuttelimme jo aiemmin että mitäköhän siellä nyt sitten on tapahtunut.

Suunnittelupäivän (eli aprillipäivän) lähestyessä saimme sitten tietää, että ennen suunnittelua mies sitten kertoisi meille yhteisesti mitä on tapahtunut. Piinavan hiljaisuuden vallitessa tai no ennemminkin väkinäistä keskustelua ylläpitäessämme odottelimme kaikkia osapuolia saapuviksi. Mies sohvalla suhteellisen hiljaisena ja katse tyhjänä ja nainen keittiössä apeana ja jännittyneenä touhuillen. Kun kaikki olivat saapuneet tokaisi tuleva vaimo keittiön puolelta miehelleen, että ite saat kertoa joten...

No juttu meni kutakuinkin näin:

"Kaikkihan te tiedätte, että viime kesä (2005) meni vaimokkeelta ja multa kutakuinkin festareita kierrellessä. Ja ollaan myös kerottu että tutustuttiin yhteen pariskuntaa, jotka oli telttanaapureina. No sitä ette tienneet että niitten kanssa tuli sitten yhdessä puuhasteltua muutakin kuin juttelemista ja silleen... No ei siinä mitään, mutta mä sain tossa reilu kuukausi sitten poliisilta kutsun kuulusteluihin, jossa selvis että mua epäillään alaikäiseen sekaantumisesta. Se tyttö kyllä siellä festareillä väitti olevansa täysikäinen... No jostain sen perhe oli saanut tietää tapahtuneesta ja isä nostanut mua vastaan syytteen. Nyt oon sitten juossu siellä kuulusteluissa. Eikä siinä vielä kaikki. Mä sain tossa viime viikolla myös kuulla että mut on pakkolomautettu töistä kunnes asiaan saadaan selvyys... joten..."

Osa porukasta kauhuissaan kyselee lisää, osa tuijottaa shokissa. Itselläni oli miltein tippa linssissä, kun vaimoke tulee keittiöstä ja iskee olohuoneen pöydälle kuravesilasin ja sillipurkin ja toteaa että ottakaapa siitä. Ensimmäinen ajatus oli suuttumus, sain purra hammasta etten olisi oikeasti möksähtänyt, niin kuus nolla mua ja muita vietiin. Ei tainnut porukasta olla kuin yksi, joka vähän arveli jutun olevan pilaa...

Noh, parilta on muitakin piloja tullut... pitäisi keksiä jotain vastavuoroisesti heille... *joo*
sadesola

Posts: 409

#71 • • sadesola Kettu mikä kettu
Pilapuhelut ovat kaikille ala-asteikänsä
eläneille tuttua huttua.

Meidän TOP 3 oli soittaa seuraavan
sukunimen omaaville:

1) Käki

Prrrr
- Käellä.
- Varo, ettei vaemos/äitis/mummos näe!
(Höhöhöhöhöö.)

2) Naima Telinen (Todellinen nimi)

Prrrr
- Haloo?
- Päivää. Oletteko naimateline?
- Kyllä...
(Höhöhöhöhöö.)

3) Hirvikallio

Prrrr
- Hirvikalliolla.
- No ammu se alas!
(Höhöhöhöhöhöö. Suosikkini.)

--
KABOOM!

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#72 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

sadesola, 3.10.2007 04:22:
Pilapuhelut ovat kaikille ala-asteikänsä
eläneille tuttua huttua.



Sä oot ihan päätön nainen *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

domi

Posts: 7,069

#73 • • domi Työn sankari.

sadesola, 3.10.2007 04:22:
Pilapuhelut ovat kaikille ala-asteikänsä
eläneille tuttua huttua.

Meidän TOP 3 oli soittaa seuraavan
sukunimen omaaville:

1) Käki

Prrrr
- Käellä.
- Varo, ettei vaemos/äitis/mummos näe!
(Höhöhöhöhöö.)

2) Naima Telinen (Todellinen nimi)

Prrrr
- Haloo?
- Päivää. Oletteko naimateline?
- Kyllä...
(Höhöhöhöhöö.)

3) Hirvikallio

Prrrr
- Hirvikalliolla.
- No ammu se alas!
(Höhöhöhöhöhöö. Suosikkini.)


- Mutkalla.
- Onko pahasti?
*joo*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#74 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Jekkuja on nuorempana tehty lukemattomia *tirsk*

-Sammuneet bäkkärillä kääritty elmukelmuun (Anton Soninilla on kokemusta *lmao*)
-popparijyviä sammuneen kengät täyteen (Anton Soninilla on edelleen kokemusta)
-Kaikki tussiläpät ja värjäykset nyt on ihan legendoja kun toinen sammuu, ympäri kehoa kun kirjoittelee kaikkee. Värjää tukan, värjää kulmakarvat tai ajelee kulmakarvat. Kerran jopa sheivattiin yks kaljuks :D
-Etkoilla risiiniöljyä tai ulostuslääkettä booliin ja sitten kertoo asiasta vaan harvoille ja valituille. (muista käydä vessassa ennen sitä, koska sen jälkeen se tulee olemaan varattu koko loppuilta.)
-Mä oon ite heränny joskus auton takakontista ja esimerkiks korvat täynnä hammastahnaa *tirsk* Sitä eka luulee että on tullut kuuroks illan aikana kun sitä tahnaa ei tunne herättyään, kunnes tunget sormes sinne *hih*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

asdf

Posts: 3,155

#75 • • asdf

sadesola, 3.10.2007 04:22:
3) Hirvikallio

Prrrr
- Hirvikalliolla.
- No ammu se alas!
(Höhöhöhöhöhöö. Suosikkini.)



Lintukallio on kans toimiva! Sille myö siskon kans naureskeltii :p
Miika

Posts: 893

#76 • • Miika

sadesola, 3.10.2007 04:22:
Prrrr
- Hirvikalliolla.
- No ammu se alas!
(Höhöhöhöhöhöö. Suosikkini.)



Prrrr *vastaa*
-Onko Kivikankaalla?
-On
-No työnnä se siitä pois!

Soiteltiin aikoinaan puhelinkopeista hotellien ilmaisiin infonumeroihin ja puhuttiin luuriin tuhmia. Kohde löytyi aina säkällä kun paineltiin 0800-xxxxxx, jos sieltä vastasi mimmi niin soiteltiin useamminkin.

Tunnustan että soiteltiin serkun kaa <14v chattilinjoille "tyttöinä" ja puhuttiin miehet mukaan puhelinseksiin. Hetken läähätyksen jälkeen ei enää "äänenmuunnos" pitänyt ja romutettiin homma karuun paljastukseen..
KooKie

Posts: 4,338

#77 • • KooKie aka. Petress Pan
Tunnetusti hieman lyhytpinnaisena ja omapäisenä oppilaana mulle tuli ehkä vähän liikaa soittoja ja huomautuslappuja kotiin, mutta niin ovela olin, etten kertaakaan jälki-istunnossa lusinut koko yläasteen aikana. Pyysin sitten aprillipäiväksi opettajalta tyhjän jälkitunti-istuntoilmoituksen ja täytin sen kaverini kanssa mitä mulle ominaisimmilla "rikoksilla" ja allekirjoitettiin se "Aprillia Syö-Silliä":nä ja jätin sen wanhemmille.

Hetken huutoa ja voivottelua kuunneltuani ja seliteltyäni ominaisella tavallani että "Opettaja liioittelee, mä mitään tehnyt oikeasti!", sain mitä makeimmat naurut. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

*Stardust*

Posts: 202

#78 • • *Stardust*
Yks aika hauska jekku mikä menee läpi yllättävän moneen, jos ei satu tuntemaan geometriaa kovin tarkasti, on ns. Beer Geometry -vedonlyönti. Kysy baarissa joltain tutulta kysymys: kumpi on hänen mielestään suurempi, tuopin suuaukon ympärysmitta vai koko tuopin korkeus. Riippumatta vastauksesta, voit lisätä tuopin alle vaikkapa tupakka-askin, kysyä uudelleen ja lyödä bissestä vetoa että suuaukon ympärysmitta on suurempi. Voit itse asiassa (tuopin mallista riippuen) melkein tuplata korkeuden erinäisillä esineillä ennen kuin korkeus kasvaa ympärysmittaa suuremmaksi.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

remotion

Posts: 5,283

#79 • • Edited remotion nostatus guru
Duunissa aina ku joku meistä kaveruksista on lomilla niin tehään kaikkea mahdollista.
Itse tulee yleensä ruuvailtua työkaverin pöydänjalat vääriin paikkoihin
sitten litteet näytöt, telakat ja muut sälät piilotetaan jonnekin kaappeihin ja tilalle raijataan aina se painavin mahdollinen vanha kellastunut kuvaputkimonitori ja samaan tyyliin kaikki muukin vaihdetaan.

Sitten hyvä källi on kanssa se kun pitää kaikki normaalin näkösenä mutta onkin irroittanut laitekaapelit ja teipannut ne pöydän alle ja sit laittanut toiset kaapelit kiinni toisesta päästä.
Siinä sitä sitten mietitään että miksi mikään ei toimi vaikka piuhat on kiinni jne..

Mulla ja työkaverilla oli heinäkuu lomaa ja viereisel jampalla vasta elokuu. päätettiin sitten tehdä sen seinällä olevaan tauluun uusi kuva, tulostettiin joku mahdollisimman siisti rantakuva etelästä muistuttamaan siitä et eräät on lomilla eräät ei.
Miika

Posts: 893

#80 • • Miika
Muhun kohdistui kerran tahattomasti eräs ilkeä pila, ei ihan täysosumaa onneksi: Armeijassa oltiin muutaman tykärin kaa patterilla kun muut oli leirillä (mulla oli käsi paketissa leikkauksen jäljiltä). Keksittiin hiipiä aliupseerien messiin tutkimaan mitä sieltä löytyy... Pleikkari ja Snoop Doggyn Doggystyle mm. *pahis*

Kerran poistuttuamme unohdin piponi ko. messiin, ja seuraavana päivänä lähdin sitä hakemaan. Kaveri kun tajusi tilanteen se huusi että "älä vaan laita sitä pipoa päähäsi!!!". Viereisen jaoksen kundi oli nimittäin runkannut siihen, syytä voi vain arvailla... Eihän tuollaista voinut hyväksyä, joten kaadoin 5l haaleankeltaista nestesaippuaa tyypin punkkaan ennen nukkumaanmenoa.

Jos joku oikein pösilöi palveluksessa, sen tyynyliinan alle pistettiin chilijauhetta. Kun tyyppi nukkuessa hikoilee, liina vettyy ja chilit imeytyy niskaan.

Olin joskus 6v nähnyt graffiteja ja halusin matkia niitä. Vahaliidulla "jekkusin" naapuritalon seinät ja autot täyteen tikku-ukkoja ja irvisteleviä naamoja.