Luotettavat kauppakumppanit

566 posts, 29 pages, 446,008 views

Kettunen

Posts: 41

#61 • • Kettunen
"Pienestä on elämä kiinni."

joskus on

ei tästä enempää, otetaan bisset ja unohdetaan koko juttu
Kettunen

Posts: 41

#62 • • Kettunen
"Itse olen hyvin taipuvainen hyppäämään Domin kelkkaan (useita kauppoja ko. miehen kanssa tehtynä vuosien varrella yhteensä yli tuhannella eurolla) ja pitämään Kettusta aika trigger happyna tapauksena asioiden suhteen."

olin jo lähdössä koneelta, mut tää hyppäs silmiin.. selitätkö mikä on trigger happy? ja miten vitussa tää sua edelleenkään koskettaa?
Jone

Posts: 8,258

#63 • • Edited Jone Archibald Haddock

Kettunen, 25.8.2006 13:07:
olin jo lähdössä koneelta, mut tää hyppäs silmiin.. selitätkö mikä on trigger happy? ja miten vitussa tää sua edelleenkään koskettaa?



Liipasinherkkä. Nimenomaan sitä sä mielestäni olet ryhtyessäsi vetämään alle kahdeksan euron takia toisen henkilön nimeä lokaan kun et kuule siitä neljään päivään vaikka et ole selkeästi koittanut edes aktiivisesti tavoitella.

Tämä threadi on olemassa nimenomaan sitä varten, että ihmiset yleisellä tasolla saavat tietää kenen kanssa asiat toimivat ja kenen kanssa eivät. Se kuuluu siis mulle siinä missä seuraavallekin täällä kauppaa tekevälle henkilölle ja erityisesti silloin jos joku käyttäytyy tässä threadissä harhaanjohtavasti.

Jos haluat rähistä asiasta vielä enemmän, niin ole hyvä mutta ei se ainakaan sun vähäistä kredibiliteettiäsi lisää.
Kettunen

Posts: 41

#64 • • Kettunen
ja jone sä et sä olet tehnyt vaikka itsensä presidentin kanssa kauppoja ei tarkota ettei ne silti vois mennä pieleen jonkun muun kanssa. sä olet tehnyt asiasta omat mielipitees, fine. mä olen tehnyt susta myös omani.
Kettunen

Posts: 41

#65 • • Kettunen
"Liipasinherkkä. Nimenomaan sitä sä mielestäni olet ryhtyessäsi vetämään alle kahdeksan euron takia toisen henkilön nimeä lokaan kun et kuule siitä neljään päivään vaikka et ole selkeästi koittanut edes aktiivisesti tavoitella.

Tämä threadi on olemassa nimenomaan sitä varten, että ihmiset yleisellä tasolla saavat tietää kenen kanssa asiat toimivat ja kenen kanssa eivät. Se kuuluu siis mulle siinä missä seuraavallekin täällä kauppaa tekevälle henkilölle ja erityisesti silloin jos joku käyttäytyy tässä threadissä harhaanjohtavasti.
"

mä tein kauppaa, kaupanteko ei toiminut/pidin toista osapuolte epäluotettavana ja postasin topicciin missä voi kertoa omasta mielestään huonoista kaupoista/kaupantekijöistä ja sä sanot et mä tein väärin? ja viikon odottaneena olen liipasinherkkä? haloo äijä
Jone

Posts: 8,258

#66 • • Jone Archibald Haddock
"Buhuu."
domi

Posts: 7,069

#67 • • domi Työn sankari.

Kettunen, 25.8.2006 13:13:
ja viikon odottaneena olen liipasinherkkä? haloo äijä


Neljä päivää odotit postikuluja, vaikka olisin heti maksanut, silti olisit odottanut 2-3 päivää.
Kettunen

Posts: 41

#68 • • Kettunen
"Neljä päivää odotit postikuluja, vaikka olisin heti maksanut, silti olisit odottanut 2-3 päivää."

normaali aika odottaa sun mielestä? mulle normaali on ollu et asiat hoidetaan heti eikä 2-3 päivän päästä.. mut se tästä.. emmä jaksa alkaa tappeleen ku voi lähtee bisselle.. jatkoja
domi

Posts: 7,069

#69 • • Edited domi Työn sankari.

Kettunen, 25.8.2006 13:22:
emmä jaksa alkaa tappeleen ku voi lähtee bisselle.. jatkoja


Kandee muuten jättää bisset juomatta, jos se elämä oli siitä kaheksasta eurosta kii.

EDIT: korjasin siirtoni. Saat täyden kympin, ni saat juoda ainaki kaksi *plur*
Kettunen

Posts: 41

#70 • • Kettunen
bisselle= ilmanen bisse ..

mut toivottavasti levyt oli ees hyvii
Kettunen

Posts: 41

#71 • • Kettunen
ja ainakin korko oli sopiva
Dementation

Posts: 2,892

#72 • • Dementation wednesday?
*ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Samu81

Posts: 1,224

#74 • • Samu81 kokolihaa
Sivusta sangen huvittuneena asiaa seuranneena pari kommenttia:

Mä olen kohta 8 vuotta tehnyt erinäköisiä kauppoja netin välityksellä, aktiivisimmin ehkä huuto.netin, ebayn ja newsgrouppien kautta. Tuolta pohjalta minäkin olen vahvasti sitä mieltä, että jos tavaran ostajalla on/tulee jotain ongelmia maksun suorittamisen suhteen, oli se sitten itse tavara tai sitä seuraavat pk-kulut, niin se on todellakin ostajan velvollisuus ilmoitella myyjälle viivästymisestä, asap ja ihan oma-aloitteisesti. Eikä suinkaan myyjän velvollisuus kuikuilla mikä ja missä mättää.
Näin ainakin jos ostajaa pitäisi jälkikäteen tituulerata "luotettavaksi kauppakumppaniksi".

Olisin melkoisen varmasti pistänyt samansuuntaista palautetta tänne kuin nimimerkki Kettunen, sillä olisin itsekin todellakin odottanut vähintäänkin profiiliin/myyntitopikkiin viestiä siitä mikä mättää ja missä.

*piis*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

domi

Posts: 7,069

#75 • • Edited domi Työn sankari.

Samu*, 25.8.2006 13:40:
Sivusta sangen huvittuneena asiaa seuranneena pari kommenttia:

Mä olen kohta 8 vuotta tehnyt erinäköisiä kauppoja netin välityksellä, aktiivisimmin ehkä huuto.netin, ebayn ja newsgrouppien kautta. Tuolta pohjalta minäkin olen vahvasti sitä mieltä, että jos tavaran ostajalla on/tulee jotain ongelmia maksun suorittamisen suhteen, oli se sitten itse tavara tai sitä seuraavat pk-kulut, niin se on todellakin ostajan velvollisuus ilmoitella myyjälle viivästymisestä, asap ja ihan oma-aloitteisesti. Eikä suinkaan myyjän velvollisuus kuikuilla mikä ja missä mättää.
Näin ainakin jos ostajaa pitäisi jälkikäteen tituulerata "luotettavaksi kauppakumppaniksi".

Olisin melkoisen varmasti pistänyt samansuuntaista palautetta tänne kuin nimimerkki Kettunen, sillä olisin itsekin todellakin odottanut vähintäänkin profiiliin/myyntitopikkiin viestiä siitä mikä mättää ja missä.

*piis*


Ikävää, että meillä on näinkin erilaiset mielipiteet. Itsehän en pidä viikon viivettä juuri minään. Oma kokemus on n. kymmenen vuoden mittainen, eri foorumeilla, lehdissä, groupeissa, irkissä ja discogs:n kautta. Kuten sanottu, ellei toinen osapuoli ilmoita itsestään viikon-parin sisällä, niin katson yleensä kaupan purkautuneeksi ja unohdettujen kirjaan kirjoitetuksi.

Mut kuten myös sanottu, positiivinen käyttäjäpalaute pitäisi puhua myös puolestaan. Miksi varsinkaan joku foorumin hyvintunnettu aktiivikäyttäjä alkaisi yhtäkkiä perseilemään varsinkaan noin pienen summan toivossa? En tajua.
Dementation

Posts: 2,892

#76 • • Dementation wednesday?

Samu*, 25.8.2006 13:40:
---klip---



Itse lasken jo siitä että jollain on vuosien ajalta tuhansia viestejä samalla foorumilla, että hän oletettavasti on luotettava kauppakumppani, koska ei halua liata nimeään, jonka suurin osa tuntee.

Eli tälläiselle ihmiselle annan vähän enemmän aikaa selvittää asioita kuin henkilölle, joka on kirjautunut tänne vaikkapa 3 viikkoa sitten ja kirjoittanut 2 viestiä... Mutta ei siitä sen enempää.

Tässä tapauksessa kuitenkin kokisin, että 4 päivää hiljaista ei ole vielä mikään aikakaan.
Toki olisi ollut fiksua ilmoittaa että viivästyy, mutta en ehkä itsekkään olisi huomannut ilmoittaa noin lyhyessä ajassa... Varsinkin jos kyse on vain postikuluista, eikä itse tuotteen hinnasta (joiden erittelyä btw en juurikaan ymmärrä)

Mutta ketään mitenkään provoamatta siis tämä omana mielipiteenäni *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

terraluna

Posts: 1,270

#77 • • Edited terraluna Agentti

Dementation, 25.8.2006 13:51:
---
Samu*, 25.8.2006 13:40:
---klip---

---


Itse lasken jo siitä että jollain on vuosien ajalta tuhansia viestejä samalla foorumilla, että hän oletettavasti on luotettava kauppakumppani, koska ei halua liata nimeään, jonka suurin osa tuntee.



Oon Samu*:n kanssa samaa mieltä tosta ilmoitusvelvollisuudesta enkä pitäisi myöskään viestien määrää minään takeena jonkun foorumikäyttäjän luotettavuudesta, sillä itsekin tunnen eräitä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa jonkin sopimuksen "pikku yksityiskohdat". Kuitenkin ne pikku yksityiskohdat muuttuvat isoiksi jos sama henkilö jatkuvasti unohtelee sellaiset eikä todellakaan ole omiaan luomaan luotettavuutta ko. henkilöä kohtaan. Enkä nyt siis puhu domista tai ota kantaa hänen luotettavuuteensa kauppakumppanina, vaan ihan yleisesti.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Sjel

Posts: 371

#78 • • Sjel Apprentice.
lollero, jopas on paljon meteliä muutamasta päivästä

--
Will work for bandwith. :)

terraluna

Posts: 1,270

#79 • • terraluna Agentti

Sjel, 25.8.2006 14:47:
lollero, jopas on paljon meteliä muutamasta päivästä



Äh, on nyt kyl pakko ärsyyntyä tästä asenteesta. Jotenkin nykyään tuntuu siltä että jos ei oo kirjallisesti sovittu joku juttu niin hommat ei toimi niin kuin sovittiin. Mun mielestä kaupassa sopimus on aina sopimus, oli kirjallinen tai suusanallinen ja siitä tulisi pitää kiinni. Mun mielestä sopimuksesta lipsuilu osoittaa välinpitämätöntä hv-asennetta kaupan toista osapuolta kohtaan. Tässä nyt on puhuttu vähätellen "parista eurosta" tai "parista päivästä", mutta kun ei voi tietää kaupan toisen osapuolen tilannetta niin ne pari euroa tai pari päivää voivat hänelle merkitä paljonkin.

Rautalangasta väännettynä hlö A myy hlö B:lle pari cd:tä ja lähettää ne postissa maanantaina. Paketti tulee hlö B:lle tiistaina ja hän ilmoittaa A:lle maksavansa laskun heti. Hlö A:lla on palkkapäivä vielä edessä ja kännykkä hajoaa. A:n tilillä jäljellä olevat rahat on tarkoitettu loppukuun ruokarahoiksi, mutta koska olettaa saavansa rahat cd:istä pikimmiten, A ostaa uuden puhelimen. B unohtuu pariksi päiväksi kuuntelemaan uusia cd:itään ja muistaa laskun maksamisen vasta "myöhemmin". Veikkaan jos henkilö B olisi nyt A:n pöksyissä odottamassa "muutamaa euroa" tililleen, häntäkään ei kauheasti naurattaisi.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!