Luotettavat kauppakumppanit

566 posts, 29 pages, 445,230 views

akir0

Posts: 2,554

#41 • • akir0 idleRPG champion 2009

Jiimo, 19.7.2006 20:46:
---
mayah, 16.5.2006 21:07:
Älkää olko tyhmiä kuten minä ja laittako ennakoita kenenkään tilille laitteista. Puolitoista viikkoa ensin odotettu soittimia kotiin ja sen jälkeen puolitoista viikkoa peritty ennakkoa takaisin.


---


Näissä ei taida olla mitään mahdollisuutta poliisinkaan auttaa? Maksoin ennakkoa levarista ja ennakon saatuaan myyjää ei ole yhteydenpito kiinnostanut.



Jos aikaa on mennyt jo, niin poliisiin vaan yhteyttä, kyllä ne ottaa asian vakavasti ja vievät sitä eteenpäin.
mastream

Posts: 549

#42 • • mastream

akir0, 19.7.2006 20:48:

Jos aikaa on mennyt jo, niin poliisiin vaan yhteyttä, kyllä ne ottaa asian vakavasti ja vievät sitä eteenpäin.



Juu kiitos neuvosta, eniten tässä mietityttää että milläs perusteella ne syyttävät sitä toista. Huijauksesta? Rasittaa kun ihka ensimmäinen netin välityksellä tekemäni kauppa on todennäköisesti mennyt vituiksi.*poks*
Gateway

Posts: 1,391

#43 • • Gateway Club Therapy

Jiimo, 19.7.2006 20:54:
---
akir0, 19.7.2006 20:48:

Jos aikaa on mennyt jo, niin poliisiin vaan yhteyttä, kyllä ne ottaa asian vakavasti ja vievät sitä eteenpäin.

---


Juu kiitos neuvosta, eniten tässä mietityttää että milläs perusteella ne syyttävät sitä toista. Huijauksesta? Rasittaa kun ihka ensimmäinen netin välityksellä tekemäni kauppa on todennäköisesti mennyt vituiksi.*poks*



Paljasta nyt ihmeessä julkisesti kuka ja missä tää "kauppamies" oli?
mastream

Posts: 549

#45 • • mastream

GateWay, 20.7.2006 01:05:

Paljasta nyt ihmeessä julkisesti kuka ja missä tää "kauppamies" oli?



Ensin kokeilen selvittää asian tämän tyypin kanssa, tässä vaiheessa kun on vielä mahdollisuus että inhimillinen virhe on sattunut hänellä. Jos/kun tässä poliisia tarvitaan ja juttu selvitetään niin sitten lisää infoa. Duviinille kiitosta tuosta linkistä.
Dementation

Posts: 2,892

#47 • • Dementation wednesday?
Dorka ja mange saa kiitosta ainakin...

Lisäilen kun tulee...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

baty

Posts: 1,607

#48 • • baty TranceConnection
mza hoiti homman hyvin! *tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*
baty

Posts: 1,607

#50 • • baty TranceConnection
hrdkvr on loistava kauppakumppain *joo*
hrdkvr

Posts: 3,929

#51 • • Edited hrdkvr KURGO
hardis kiittää mikaelia, mangea ja batya nopeasta ja joustavasta kaupankäynnistä

--
-keep it hard-

Jone

Posts: 8,258

#52 • • Jone Archibald Haddock

Kettunen, 25.8.2006 11:12:
domi eli mikko peltokangas alavudelta osoittautui huonoksi kauppakumppaniksi. levyt maksettiin, mutta postimaksuja ei ole kuulunut. asia on tosin laitettu hoitoon, mutta en suosittele kauppakumppaniksi.
myöskään sähköposteihin ei vastata.



Domi osti sulta hitonmoisen paketin CD:itä ja maksoi ne sovitusti. Postimaksuista oli joku issue, jonka olette "laittaneet kuntoon."

Mikä kohta tässä on nyt se, joka vielä klikkaa? Kysyn ihan siksi, että mun kirjoissani Domi on Klubbarin kautta löytyneistä kauppakumppaneista ehdottomasti paras ja luotettavin kaikin puolin.
Kettunen

Posts: 41

#53 • • Kettunen
"laittaneet kuntoon" ? miten sä tähän kuulut? rahat tilille, levyt postiin ja sen mukaiset postimaksut jälkikäteen tilille, en halua kuitenkaan kauppakumppanini maksavan ylimääräisiä postikuluja. reilua eiks jeh? näin myös olen antanut kauppakumppanini ymmärtää. kuitenkaan postitukseni jälkeen ko henkilö ei ole sähköposteihini ja tiedusteluihini vastaillut.. jos hänellä olisi joku epäselvyys niin ei olisi vaikea vastata..
Jone

Posts: 8,258

#54 • • Jone Archibald Haddock

Kettunen, 25.8.2006 11:25:
miten sä tähän kuulut?



Muuten en mitenkään, mutta olet ensimmäinen ja ainoa jolla on ollut jotain moitittavaa ko. henkilössä kauppakumppanina (päinvastoin monet ovat kehuneet), joten musta on aika luonnollista pyrkiä saamaan perusteluita tälle.

Kettunen, 25.8.2006 11:25:
rahat tilille, levyt postiin ja sen mukaiset postimaksut jälkikäteen tilille, en halua kuitenkaan kauppakumppanini maksavan ylimääräisiä postikuluja. reilua eiks jeh?



Itse olen kyllä sekä myyjänä että ostajana aina toiminut niin, että kaikki kulut ovat tiedossa jo lähetyksen lähtiessä. Eli jos myyn levyjä, niin kipaisen paketin kanssa postissa ja ilmoitan postikulut ostajalle ennen paketin lähettämistä, joka sitten maksaa koko systeemin ja minä pistän paketin matkaan. Vastaavalla tavalla olen ihmisten kanssa toiminut myös ostajana.

Kettunen, 25.8.2006 11:25:
kuitenkaan postitukseni jälkeen ko henkilö ei ole sähköposteihini ja tiedusteluihini vastaillut.. jos hänellä olisi joku epäselvyys niin ei olisi vaikea vastata..



Tavoittelitko myös Klubbarin kautta esim. privakommenttina? Olen ollut Domiin yhteydessä viimeksi toissapäivänä ja saanut hänet tavoitettua käytännössä aina.
Kettunen

Posts: 41

#55 • • Kettunen
en osaa quattaa tällä systeemillä joten kirjoitetaan ihan näin yksinkertaisesti.

"Itse olen kyllä sekä myyjänä että ostajana aina toiminut niin, että kaikki kulut ovat tiedossa jo lähetyksen lähtiessä. Eli jos myyn levyjä, niin kipaisen paketin kanssa postissa ja ilmoitan postikulut ostajalle ennen paketin lähettämistä, joka sitten maksaa koko systeemin ja minä pistän paketin matkaan. Vastaavalla tavalla olen ihmisten kanssa toiminut myös ostajana."

se on sun tapas, mä en jaksa juosta edestakaisin postin ja kodin välii paketti kourassa odottamassa mahdollisesti kahta päivää kun tilisiirto tapahtuu.. oma tapa toiminut kaupanteossa niin kauan kuin sitä olen tehnyt ja tähän saakka toiminut.

"Tavoittelitko myös Klubbarin kautta esim. privakommenttina? Olen ollut Domiin yhteydessä viimeksi toissapäivänä ja saanut hänet tavoitettua käytännössä aina."

en ole tavoitellut privakommentteina. jos kaupantekoa on tehty sähköpostina niin luulisi sen toimivan? oletan että hän on kuitenkin ne lukenut kun aktiivinen netissä tuntuu olevan.

ja jos ko henkilö lukee tätä niin saa laittaa sähköpostia, kunhan homma hoituu. ei mua muuten kirvele, mut tällanen puolitiehen jätetty homma pistää vihaks.

ja kaikki sähköpostit, lähetetyt ja vastaanotetut on tallessa.
domi

Posts: 7,069

#56 • • domi Työn sankari.

Kettunen, 25.8.2006 11:12:
domi eli mikko peltokangas alavudelta osoittautui huonoksi kauppakumppaniksi. levyt maksettiin, mutta postimaksuja ei ole kuulunut. asia on tosin laitettu hoitoon, mutta en suosittele kauppakumppaniksi.
myöskään sähköposteihin ei vastata.


Mä quotaan tähän ekaan, niin saatte sit ite ottaa selvää asiasta.

Ensin, en tajua miksi mut leimataan 60e kaupan yhteydessä huonoksi kauppakumppaniksi, jos 7e 10c postikuluja jää saamatta. Tai no, jää saamatta on huono ilmaisu, koska oon tänä aamuna ko. summan maksanut, ja kyseinen tieto on ollut sähköpostissani 21.8.06 alkaen. ELI PERÄTI NELJÄ PÄIVÄÄ, OMFG. Sen ansiosta kannattaa leimata ihmisiä. Hyvä tulevaisuus selkeästi tulossa. Jos jokainen toimisi samalla lailla, tää topic paisuisi aika vitun isoksi. Oma toimintani perustuu siihen, että jos viikkoon - kahteen ei kuulu mitään, niin sitten voi alkaa epäillä, että jannu on joko trolli tai kuollut.

Toiseksi, sähköpostiini pääsin vasta tänä aamuna, ISP:ni suorittamien sähköpostipalvelinhuoltojen vuoksi, jotka valitettavasti kestivät tiistaista tähän aamuun saakka. En olettanut että tämä asia on jollekin niin suuri henki ja elämä, ettei voinut viikkoa odottaa, jälleen kerran ilman leimaamista. Fiksu kaveri olisi kysellyt esim. klubbarin profiilissa, et mikä kestää. Ja vielä fiksumpi ottaa selville ketä toisen kaverilistassa on, ja kysyy mahdollisesti heiltä, et onko ko. jannusta kuulunut mitään. Mut en edelleenkään tekisi sitä 60e ja VARSINKAAN muutaman euron postimaksujen takia.

Kolmanneksi, oma työnkuvani on vähän sitä lajia, että ko. kauppatapahtumat saattavat kärsiä näiden vuoksi, mutta yleensä sillonkin asiasta otetaan selvää vaikka profiilin kautta, et WTF LOL. Katsoin myös sun profiiliasi mailiosoitteen toivossa, mutta osoite, joka on siellä, ei matchannut omassa tiedossa olevaan elisanet-domainiin, en siis voinut saada varmuutta siitä, luetko hotmale-postiasi vai et. Ja edelleen, en kuvitellut tällaista tulevan 7,10 euron vuoksi (btw. peräti ~45 markkaa).

Neljänneksi, huonosta kauppakumppanuudesta näin yleisesti ottaen ei ole juurikaan mitään näyttöä. Tämä on kolmas kauppani, mikä klubbarin kautta omasta mielestäni epäonnistuu, ja jossa pyrin katsomaan omia menetelmiäni paremmin. Edelliset ovat selvinneet ilman mitään pahempaa leimaamista, yhteisymmärryksessä puolin ja toisin. Heille kiitos kärsivällisyydestä ja yhteistyökyvystä. JA kyllä, Jonen sana painaa aika suuresti, koska sekä määrällisesti että rahallisesti olen häneltä ostanut eniten tavaraa.

Summa summarum: Toivottavasti tämä nyt selkiyttää hiukan tätä kauppatilannetta, ja miten se on edennyt. Kiitän levyistä, ne oli mitä odotinkin, mutta hyvä kauppakumppani-leimaa ei tosiaan myyjä tule saamaan hätäilyn ja jälkipyykin vuoksi.

Over and out.
Kettunen

Posts: 41

#57 • • Edited Kettunen
jos maksu hoidettu mun puolesta asia ok( 5 työpäivää!). mut jos mailaan maanantaina ja saan perjantaina tietää et olen hätiköinyt kun en ole rahoja tai mitään yhteyttä saanut niin aika outoa..

enkä todellakaan ole voinut tietää sinun sähköpostiongelmistasi, ehkä olisit voinut lähettää viestin kännykkääni mikä oli mailissani? kuvitteletko et asiat vaan järjestyy itsestään? ja en todellakaan ala lähettelemään privaviestejä, tänne kirjauduin vain ja ainoastaan myydäkseni levyt.

ja ko rahasumma ei ole ehkä sulle iso mut ehkä mulle just tällä hetkellä henki ja elämä?

mun mielestä asiat ja maksut hoidetaan myynti7ostotilanteessa heti eikä sit ku itselle sopii...
domi

Posts: 7,069

#59 • • domi Työn sankari.

Kettunen, 25.8.2006 12:59:
jos maksu hoidettu mun puolesta asia ok. mut jos mailaan maanantaina ja saan perjantaina tietää et olen hätiköinyt kun en ole rahoja tai mitään yhteyttä saanut niin aika outoa..


Mun mielestä siinä ei oo mitään outoa, kun kerran on muitakin keinoja, millä ottaa selvää, onko tyyppi luotettava vai feikki. Ja luulisi, että käyttäjäpalautteet puhuvat puolestaan.


enkä todellakaan ole voinut tietää sinun sähköpostiongelmistasi, ehkä olisit voinut lähettää viestin kännykkääni mikä oli mailissani? kuvitteletko et asiat vaan järjestyy itsestään? ja en todellakaan ala lähettelemään privaviestejä, tänne kirjauduin vain ja ainoastaan myydäkseni levyt.


Edelleen, miten olisin saanut numerosi? Kaikki tiedot olivat ko. sähköpostissa sillä hetkellä. Ja korjataan ylläoleva: kirjauduit tänne sekä myymään levyjä, että kyseenalaistamaan mun taito tehdä kauppaa.


ja ko rahasumma ei ole ehkä sulle iso mut ehkä mulle just tällä hetkellä henki ja elämä?


Pienestä on elämä kiinni.


mun mielestä asiat ja maksut hoidetaan myynti7ostotilanteessa heti eikä sit ku itselle sopii...


JA MÄ MUN MIELESTÄ OLEN TÄSSÄ NYT KÄYNYT LÄPI SYITÄ, MIKSI EN AIEMMIN OLE VOINUT MAKSAA POSTIKULUJASI. MIKÄ JUTTU ON EPÄSELVÄ?
Jone

Posts: 8,258

#60 • • Jone Archibald Haddock
Jokainen voikin sitten lienee tehdä tässä vaiheessa omat päätelmänsä asiasta.

Itse olen hyvin taipuvainen hyppäämään Domin kelkkaan (useita kauppoja ko. miehen kanssa tehtynä vuosien varrella yhteensä yli tuhannella eurolla) ja pitämään Kettusta aika trigger happyna tapauksena asioiden suhteen.