Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 153,260 views

AlexS

#181 • • AlexS kummasetä

innae, 4.7.2007 22:12:
Tuossa olen hieman tuota uutta communicator (e90) katsellut ja mietiskellyt.

Mukavan sulainen hinta ainakin jos itse joutuu kustantaa :D

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

Avernian

#182 • • Avernian Kerettiläinen

$, 5.7.2007 08:43:
Hot tip: http://www.nokia.com/A4176089

Päivitetty tolla uusimpaan. "Yhteysvirheitä" tulee edelleen.
Tekeekö ne Nokian kaupassa tolle jotain vielä, jos vien sinne?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Avernian

#184 • • Avernian Kerettiläinen

$, 5.7.2007 10:27:
Kannattaa käydä kysymässä.

Saattavat käyttää uudempia fläshejä mitä on jaossa julkisesti.

Kiits. Kysäsenpäs.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Garo

#185 • • Garo #jake

Samu*, 5.7.2007 08:40:
Kuitenkin lisäisin tuohon listaan vielä ORB:n kautta mahdollisuuden katsella (streamata luuriin) mitä tahansa videoita (tai kuvia, mp3:a, ym ym..) koti-pc:ltä reissun päällä, tai vaikka ihan kavereiden saunaillassa.

Kiitos vinkistä, asensinkin ORB:in heti. Jostakin syystä saan kuitenkin streamattua audiota vain 64 Kbps WMA 9.1:senä, vaikka puhelimen datapaketti mahdollistaisi 128 Kbps nopeuden (saman vahvisti ORB:n nopeustesti). Osaatko sanoa miten saisin audion striimattua esim 96 Kbps tai 112 Kbps nopeudella?

- Garo
Samu81

#186 • • Samu81 kokolihaa
Muistelisin että mullakin streamaa vain nopeudella 64 kbps, hankalaa testata täältä töistä :)

Jos haluat itse etsiä & tutkiskella niin laita täällä hakusanaksi ORB:

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/

Tulee aika paljon juttua ja kokemuksia & neuvoja eri käyttäjiltä & platformeilta.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

akir0

#188 • • akir0 idleRPG champion 2009

innae, 4.7.2007 22:12:
Tuossa olen hieman tuota uutta communicator (e90) katsellut ja mietiskellyt. Onkos kenelläkään kokemusta?

Luksusvehje, tosin onhan tuo karvan verran iso, että ei välttämättä ainoaksi puhelimeksi. Muutenhan ominaisuudet on kohdallaan, eikä tuossa ihan hirveästi vikojakaan tuntuisi olevan.
#189 • • Galadhan Guest

typ0, 5.7.2007 12:54:
oon miettiny et pitäskö vaihtaa nokian 9300i HTC:n s710:in (http://www.qtek.fi/htc_s710.htm) tai HTC TyTN:in (http://www.qtek.fi/htc_tytn.htm) oks kokemuksia, tornihuhuja tms...

Molemmista on kokemuksia. Kirjavia sellaisia. Kummankaan mallin akkukesto ei ole kovin häävi - s710 kestää työpäivän läpi, mutta harvoin toista päivää kokonaan. Tytn taas alkaa hälyttämään akun loppumisesta jo kesken työpäivän. En tiedä johtuuko tuo active syncin päällä olemisesta vai mistä, mutta puheajat eivät kyllä omalla käytöllä ole olleet mitään kohtuuttomia.

Tytniä en itse pitäisi tuossa mielessä edes vaihtoehtona, enkä testikäyttöjakson jälkeen ole sitä kaivannut. Tällä hetkellä käytössä on yhä ja edelleen Qtek 9100, josta jää kaipaamaan lähinnä lisää prossutehoa ja 3G:tä. Noista uudemmista ottaisin itse s710:n. Peruspuhelimena se oli imo toimivampi kuin kosketusnäytölliset sisarensa, akkukeston ja hivenen rivakamman käyttöliittymänsä ansiosta, mutta tehokäyttö sillä on puolestaan kosketusnäytön puuttumisen vuoksi tuskaisempaa. Siltikin, jos valinnoissa on mukana 9300i, niin enpä ehkä vaihtaisi sitä mihinkään e.m. laitteista omien kokemusteni perusteella. *hymy*
typ0

#190 • • typ0 syntax error

Galadhan, 5.7.2007 13:21:
clip

eiköhä se ollu sitte siinä... visuaalisesti vaan viehättää varsin paljon molemmat ja niistäki enemmä tuo tytni.. myynhän noita pari viikossa mut eipä käyttäjäkokemukset paljoo korviin kuulu... no saapa sitte haudata puhelinvaihtosetit siihe saakka ku e90i saapuu markkinoille =)

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

#191 • • Galadhan Guest

typ0, 5.7.2007 13:28:
eiköhä se ollu sitte siinä... visuaalisesti vaan viehättää varsin paljon molemmat ja niistäki enemmä tuo tytni.. myynhän noita pari viikossa mut eipä käyttäjäkokemukset paljoo korviin kuulu... no saapa sitte haudata puhelinvaihtosetit siihe saakka ku e90i saapuu markkinoille =)

e90 olis aivan helkkarin hieno laite, mutta tukeeko se jo nykyään active synciä? Eli vois olla yhteydessä exchange-serveriin suoraan ilman mitään välisovelluksia tai pushmaileja?
typ0

#192 • • Edited typ0 syntax error

Galadhan, 5.7.2007 13:33:
---
typ0, 5.7.2007 13:28:

---

e90 olis aivan helkkarin hieno laite, mutta tukeeko se jo nykyään active synciä? Eli vois olla yhteydessä exchange-serveriin suoraan ilman mitään välisovelluksia tai pushmaileja?

The Messaging application is clearly an important part of the E90 proposition and support for Nokia's impressive Intellisyc software; Blackberry, and Microsoft Exchange Active-sync should keep most users happy.

ei se ilman softia toimi.. ainakaa mun ymmärtääkseni

edit:
tosin.. e90 on järkyttävän kokonen. kyllä se on isompi ku 9300/i. joo oha siinä isompi näyttö mut silti... =/ ja se on iha sairaan hintane... siihe 500e päälle ja saan 10 tuumasen kosketusnäytöllisen sonyn =D siis läppärin =)

--

Samu81

#193 • • Samu81 kokolihaa

Galadhan, 5.7.2007 13:21:
---
typ0, 5.7.2007 12:54:
oon miettiny et pitäskö vaihtaa nokian 9300i HTC:n s710:in (http://www.qtek.fi/htc_s710.htm) tai HTC TyTN:in (http://www.qtek.fi/htc_tytn.htm) oks kokemuksia, tornihuhuja tms...

---

Molemmista on kokemuksia. Kirjavia sellaisia. Kummankaan mallin akkukesto ei ole kovin häävi - s710 kestää työpäivän läpi, mutta harvoin toista päivää kokonaan. Tytn taas alkaa hälyttämään akun loppumisesta jo kesken työpäivän. En tiedä johtuuko tuo active syncin päällä olemisesta vai mistä, mutta puheajat eivät kyllä omalla käytöllä ole olleet mitään kohtuuttomia.

Tytniä en itse pitäisi tuossa mielessä edes vaihtoehtona, enkä testikäyttöjakson jälkeen ole sitä kaivannut. Tällä hetkellä käytössä on yhä ja edelleen Qtek 9100, josta jää kaipaamaan lähinnä lisää prossutehoa ja 3G:tä. Noista uudemmista ottaisin itse s710:n. Peruspuhelimena se oli imo toimivampi kuin kosketusnäytölliset sisarensa, akkukeston ja hivenen rivakamman käyttöliittymänsä ansiosta, mutta tehokäyttö sillä on puolestaan kosketusnäytön puuttumisen vuoksi tuskaisempaa. Siltikin, jos valinnoissa on mukana 9300i, niin enpä ehkä vaihtaisi sitä mihinkään e.m. laitteista omien kokemusteni perusteella. *hymy*

Kas kummaa, mulla Titan jaksaa vaikka 4 päivää jos sillä vain puhuu / textaa harvakseltaan päivittäin (luuri sammuksissa 23-07). Perusdataamisella saa kyllä akun tyhjäksi alle kahdessa päivässä, mutta minulle Qtek 9100:n jälkeen nimenomaan akunkesto Titanissa ihan peruskäytössä sekä WLAN / surffaillessa / mp3:a kuunnellessa oli positiivinen yllätys *piis*

Saa nähdä miten kohta julkaistava Windows Mobile 6 tulee vaikuttamaan akun käyttöaikoihin.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

#194 • • Galadhan Guest
Joo'o, E90 vaatii edelleen intellisyncin pystyttämistä. Tuon vuoksi meillä käytetään htc:n puhelimia, kun ne synkkaa suoraan exchangeen ilman mitään välikäsiä. Jostain muistelin vaan lukeneeni, että toi E90 olis jo toiminu suoraan ilman intellisynciä, mutta jäämme edelleen odottamaan. Liian kalliskin toi vielä toki on, että siinäkin mielessä turha haaveilla moisista. *hymy*
typ0

#195 • • typ0 syntax error

Samu*, 5.7.2007 14:00:
Kas kummaa, mulla Titan jaksaa vaikka 4 päivää jos sillä vain puhuu / textaa harvakseltaan päivittäin (luuri sammuksissa 23-07). Perusdataamisella saa kyllä akun tyhjäksi alle kahdessa päivässä, mutta minulle Qtek 9100:n jälkeen nimenomaan akunkesto Titanissa ihan peruskäytössä sekä WLAN / surffaillessa / mp3:a kuunnellessa oli positiivinen yllätys *piis*

tuo sun luuri kiinni 23-07 vaikuttanee aika paljon siihen kaua akku kestää... ärsyttää vaa ku toi on kuitenki siisti luuri =) noh pitänee ottaa testiin tuo pariks viikoks ja kattoo mitä tapahtuu =)

--

edn

#196 • • Edited edn

Galadhan, 5.7.2007 14:01:
Joo'o, E90 vaatii edelleen intellisyncin pystyttämistä.

E90 kuten muutkin E-sarjalaiset ja osa N-sarjasta synkronoivat Exchangen kanssa Nokian Mail for Exchange -sovelluksen avulla. Mail for Exchange käyttää synkronointiin Microsoftin ActiveSync-protokollaa, joka ei siis vaadi mitään palvelinpuolen asennuksia.

MfE on ilmainen, ja löytyy täältä: http://www.businesssoftware.nokia.com/mail_for_exchange_downloads.php.

-edn
Timce

#197 • • Timce
Mielenkiinnosta haluttais kuulla käyttökokemuksia Blackberryn vehkeistä, vai löytyykö noita edes suomesta?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

#198 • • Galadhan Guest

edn, 5.7.2007 14:17:
E90 kuten muutkin E-sarjalaiset ja osa N-sarjasta synkronoivat Exchangen kanssa Nokian Mail for Exchange -sovelluksen avulla. Mail for Exchange käyttää synkronointiin Microsoftin ActiveSync-protokollaa, joka ei siis vaadi mitään palvelinpuolen asennuksia.

MfE on ilmainen, ja löytyy täältä: http://www.businesssoftware.nokia.com/mail_for_exchange_downloads.php.

-edn

Tämäpä loistava tieto, täytyypä laittaa testiin! Kiitos.
Jone

#199 • • Jone Archibald Haddock
Nonni, nyt olis sitten bränikkä Noksun E90 Communicator omana. Skidi ongelma muodostuu siitä, että mulla ei ole pienintäkään hajua siitä miten toi rakkine toimii. Ehms, kyllä tämä tästä... kai.
Jone

#200 • • Jone Archibald Haddock
Näitä vois nyt laittaa tonne "kysy tyhmiä"-topiciinkin, mutta ehkäpä täältä saa paremmin vastauksen.

1) Vastaanotettujen tekstarien ohessa näkyy ainoastaan numero, josta ne ovat tulleet - ei siis henkilön nimeä vaikka se muistissa olisikin. Miten ton saa fiksattua?

2) Onko tosiaan niin, että laitteen "text to speech"-ominaisuuteen ei ole saatavissa kotimaista kielipakettia?

Lisää myöhemmin aivan salettiin. *nauru*