Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 153,458 views

kriba

#101 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Juhgu, 26.4.2006 08:11:
Offtopic: löytääkö joku jotain logiikkaa noista nokian puhelinten mallien numeroista? 9-alkuiset taitaa olla communicatoreita tms, muuten nuo vaikuttaa minun silmiini lähinnä randomilla arvotuilta.

On niissä jonkun verra logiikkaa. Mitä alemmas numeroissa mennään sen enemmä perusluuri kyseessä. Mutta sitte jokaisen sarjan esim 6xxx sisällä olevat numerot kyllä tuntuu jotenkin arvotuilta. Kai niissäkin tuota samaa logiikkaa jonki verra..

Oma mielipide nokian luureista on etten ikinä huolis kouraa moista. Sitä vastoin pahimmalta kilpailijalta Sony-Ericssonilta olis K610i mikä olis aika hinta-laatusuhteeltaa kohdallaa.
typ0

#102 • • typ0 syntax error
Nokia 1101 46.90
Aivan loistava PERUS puhelin ILMAN mitään turhia hilkkeitä!
23995_01.jpg

Nokia 2310 79.90
Hyvä puhelin josta löytyy värinäyttö ja radio.
34787_01.jpg

Nokia 6020 106.90
Multimedia puhelin josta löytyy kameraa, selainta johon pystyy upottaan erilaisia javaappletteja sekä pelejä, systerillä on tollanen ja se on iha näppärä ei turhan vaikee ja vammanen *nauru*
20307_01.jpg

Nokia 6103 169.90
Simpukka puhelin jossa kameraa etc.... simpukkapuhelimet on perseestä *plur*
32164_01.jpg

Nokia 7360 169.90
Design puhelin... multimediaa, kameraa, selainta...
29106_03.jpg

En jaksa kaikkia malleja toho iskee mut tosta verkkokauppa.comin suosituinta linjaa... =)
Noista malleista löytyy useita eri kuoseja jotka kannattaa tarkistaa enne ku tilaa sen ettei joudu ottaan 5vkoo.. Hinnat kasvaa sitä mukaa mitä enemmä kamaa on tuutattu sisään ja kuinka uus puhelin on. Jos haluut sellasen super älypuhelimen nii hinta on siinä 400-700E.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

kriba

#103 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Sallakat, 21.7.2006 13:00:

---

Mutt jos oikeesti sais sellasen puhelimen kun haluaa niin siinä ois palmi ja kännykkä samassa. Onhan noita kai jo, mikä lie Qtek, muttei uskalla ostaa ties kuinka paskoja ne vielä ovat.

edit: forkkaus

Ääh. Unohda Palm. Ne on ihan out ollu jo kauan. PDA on se juttu mitä meitsi on kuolannu jo kauan. Ja tällä hetkellä parhaat laitteet tekee HP. Ei Fujitsu-Siemens, vaikka niilläkin jokunen laite. Löytyy kaikki herkut ja hakkaa Kommarit mennen tullen. Ainaki mun mielestä :)

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/sm/WF05a/22095-22097-22097-22097-298007-12343190.html
akir0

#104 • • akir0 idleRPG champion 2009

kriba, 24.10.2006 11:07:
---

---

Mutt jos oikeesti sais sellasen puhelimen kun haluaa niin siinä ois palmi ja kännykkä samassa. Onhan noita kai jo, mikä lie Qtek, muttei uskalla ostaa ties kuinka paskoja ne vielä ovat.

---

Ääh. Unohda Palm. Ne on ihan out ollu jo kauan. PDA on se juttu mitä meitsi on kuolannu jo kauan. J

Niin ja Palmiko muka ei ole PDA (=Personal Digital Assistant).

Itselläni oli Palmi jonku aikaa, mutta ilman puhelinominaisuuksia se oli vähän turha kantolaite. Sopiva Pocket PC vois ehkä nykyisellään olla hyvä ratkaisu, mutta ei oo vieläkään tullut sellaista vastaan, jossa olis koko, akunkesto ja yhteensopivuus kunnossa.

Siksipä s60/s80 on edelleen teh ratkaisu.

Qtekeistä on jonkun verran kokemuksia ja ne on kyllä pääosin ihan päteviä laitteita, kohtuu hinnakkaita vaan. Lisäks noiden hinnat ropisee jatkuvasti kohtuuttoman paljon ja ominaisuudet lisääntyy koko ajan.
peterr

#105 • • Edited peterr
Jess!!! Bluescreenit ja virukset kännyköihin! Kaupan päälle ne on kehittämässä viruksia, jotka soittaa tietämättäsi maksullisiin numeroihin. Tätä minä olen odottanutkin. *iloinen*
t: Onnellinen Qtek 9100-omistaja
kriba

#106 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

akir0, 24.10.2006 11:24:
---
---

---

---

Ääh. Unohda Palm. Ne on ihan out ollu jo kauan. PDA on se juttu mitä meitsi on kuolannu jo kauan. J

---

Itselläni oli Palmi jonku aikaa, mutta ilman puhelinominaisuuksia se oli vähän turha kantolaite. Sopiva Pocket PC vois ehkä nykyisellään olla hyvä ratkaisu, mutta ei oo vieläkään tullut sellaista vastaan, jossa olis koko, akunkesto ja yhteensopivuus kunnossa.

Qtekeistä on jonkun verran kokemuksia ja ne on kyllä pääosin ihan päteviä laitteita, kohtuu hinnakkaita vaan. Lisäks noiden hinnat ropisee jatkuvasti kohtuuttoman paljon ja ominaisuudet lisääntyy koko ajan.

Ok selitin asiani huonosti. Toki Palm on PDA, mutta tietääkseni HP:n laitteet on ainoita joista löytyy monipuolisimmat ominaisuudet. Eikö laite jolla voi ehkä selata nettiä ja kirjoittaa memoja, mutta ei vastaanottaa mms- ja sms-viestejä ja soittaa ja ottaa vastaan puheluita, ole osittain hyödytön. Tarkoitushan on saada mahdollisimman paljon ominaisuuksia kompaktiin kokoon. Kommareita on pidä puhtaina PDA-laitteina vaikka niistä samoja piirteitä löytyy. Ja kaipa nuo määritykset muuttuu jatkuvasti tekniikan kehittyessä.
hauismies

#107 • • hauismies

Ääh. Unohda Palm. Ne on ihan out ollu jo kauan. PDA on se juttu mitä meitsi on kuolannu jo kauan. Ja tällä hetkellä parhaat laitteet tekee HP. Ei Fujitsu-Siemens, vaikka niilläkin jokunen laite. Löytyy kaikki herkut ja hakkaa Kommarit mennen tullen. Ainaki mun mielestä :)

akir0 tossa jo toteskin, mut sä oot kriba aika pahasti skuuges.
Sallakat

#108 • • Sallakat jungle, baby !

---
---

---

---

---

joo olen nähnyt märkiä päiväunia tuosta HTC 9600 TyTN puhelimesta, mutta kovin hintavalta tuo vaikuttaa (halvimmillaaan 780). Tuntuu kohtuuttomalta summalta kun saisin hyvän läppärin siihen hintaan (acer aspire 15" windows media center edition) jne jne. Olin jo into piukeena menossa ostamaan vaikka sitte luotolla tota puhelinta, mutta sitten oli pakko pysähtyä miettimään hetkeksi. Varsinkin kun puhelimiin on tullut kyllästyttyä aika pian 3-10kk päästä ostamisesta *poks*
domi

#109 • • domi Työn sankari.

Sallakat, 24.10.2006 12:53:
---
---
---

---

---

---

---

joo olen nähnyt märkiä päiväunia tuosta HTC 9600 TyTN puhelimesta, mutta kovin hintavalta tuo vaikuttaa (halvimmillaaan 780). Tuntuu kohtuuttomalta summalta kun saisin hyvän läppärin siihen hintaan (acer aspire 15" windows media center edition) jne jne. Olin jo into piukeena menossa ostamaan vaikka sitte luotolla tota puhelinta, mutta sitten oli pakko pysähtyä miettimään hetkeksi. Varsinkin kun puhelimiin on tullut kyllästyttyä aika pian 3-10kk päästä ostamisesta *poks*

Ite katoin tota kans, mut ääkkösongelman ohjelmallinen ratkaisu ei tuntunut mun valinnalta, ja sim-kortissa oleva operaattorivalikon toimimattomuus myöskään ei vaikuttanut hyvälle. Päädyin E61:seen ja vielä niitä bugeja, mitä oli 9500sessa, ei ole tässä näkynyt, eikä toivottavasti näy. Ainoahan silmiinpistävä ero on näiden välillä on se, ettei tässä ole (ah niin hyödyllistä) kameraa.
kriba

#110 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

hauismies, 24.10.2006 12:44:
---
---

akir0 tossa jo toteskin, mut sä oot kriba aika pahasti skuuges.

Ok, myönnettäköön ja nuo Qtek & HTC:n kamat on aika päheitä totta. En tosin ole seurannu tilannetta noin vuoteen. Siltikin ei noi HP:n laitteet huonoja ole hinta-laatusuhteeltaan.
akir0

#111 • • akir0 idleRPG champion 2009

Sallakat, 24.10.2006 12:53:
---

Eniten toi koko homma on kiinni tietenkin tarpeesta (ellet siis vaan jotain elvistelyvehjettä oo etsimässä). PDA-laitteet on kuitenkin edelleen sellaisia, ettei niillä voi kokonaan tietokonetta korvata.

Ite oon pärjännyt hyvin Nokian tuotteilla, koska mailit+kalenterit synkkautuu outlookkiin ja webbiselaus onnistuu kohtalaisesti, sit löytyy irkki, mp3-soitin ja navigointi. Lisäks ne tarjoaa tarvittaessa sen 3g yhteyden läppärille.

Pocket PC-laitteet (kuten noi qtekit ja toi htc) ei qtek kokeilujen aikana tarjonneet mulle ainakaan mitään extraa, lähinnä hienomman näytön ja heikomman akunkeston. Lisäks Nokioissa on toi puhelinpuoli ollut aina se pääasia ja se toimii hyvin. Puhelinpuoli on mulle kuitenkin se tärkein.
Toni_L

#112 • • Toni_L http://www.mixcloud.com/Toni_L/

Late, 23.10.2006 19:42:
---
Lost-Soul, 4.10.2006 23:02:
Aika usein kuulee E-sarjan wlanin temppuilevan pahasti. Itselläni oli viikon käytössä E61, joka buuttas aina, jos oli vähänkin huonompi wlani yhteys käytössä.

---

Voisin lisätä että myös N80:n wlan tökkii kans aika huolella, on tuurista kiinni toimiiko se vaikka verkko löytyisi lähettyviltä. Varsin useasti puhelin jää niin pahasti jumiin että asia korjaantuu vasta kun puhelimen käynnistää uudestaan.

Päivitä puhelin.
Se poistaa bugit ja parantaa WLANin toimivuutta.

N80 uusin softa on 4.0623.0.42
Samu81

#114 • • Samu81 kokolihaa

Sallakat

:D

Ennakkoluulot kohillaan.. *nauru*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Sallakat

#115 • • Sallakat jungle, baby !

Samu*, 30.10.2006 11:52:
---
Sallakat

---

No itse asiassa ennakkoluulot on jo hälvenemässä pikku hiljaa kun noi HTC puhelimet himoittaa kovasti *hih*
UzU

#116 • • UzU [33100]

Sallakat, 30.10.2006 11:49:
ui ui uii
http://www.linstore.eu/product_details.php?p=641

http://www.linstore.eu/product_details.php?p=83

Mä olen just katsellut Qtek 9100:sta, joka on myös HTC:n valmistama laite.
Testailin vähän kaverilla kyseista laitetta ja oli kyllä äärettömän hyvän oloinen.
Kaikissahan noissa on tietysti omat buginsa, mutta paremmin toi pysy pystyssä kuin E70.

Kuten aika moni arvostelukin sanoo niin enemmän toi on PDA laite kuin puhelin.

http://www.qtek.fi/qtek9100.htm
UzU

#117 • • UzU [33100]

Sallakat, 30.10.2006 11:53:
---
Samu*, 30.10.2006 11:52:
---
Sallakat

---
---
No itse asiassa ennakkoluulot on jo hälvenemässä pikku hiljaa kun noi HTC puhelimet himoittaa kovasti *hih*

HTC (High Tech Computer Corporation of Taiwan) on tehdas joka valmistaa noita puhelimia.
Niitä myydään HTC nimen lisäksi ainakin i-Mate, Qtek, XDA ja MDA nimillä.
Noi on esimerkiksi jenkeissä iso juttu ja niitä myydäänkin hyvin paljon ns. operaattoripuhelimina, eli operaattori myy niitä "omana merkkinään" kytkykaupalla, esim i-Mate nimellä Vodafonen toimesta briteissä.

Käytettävyys noissa tuntuu olevan aika ihanan helppoa, tosin johtunee tosta Windows pohjasta.
Samu81

#118 • • Samu81 kokolihaa

---

---

---

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/sm/WF05a/22095-22097-22097-22097-298007-12343190.html

Noissa HP:n (ja muissa vastaavissa..) ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin tuo imo naurettava näppäimistö. Tuo häviää aika 6-0 mm. Kommunikaattoreiden sekä Qtek/HTC:n älyluurien qwerty -näppäimistöille. Laitteen alta tarvittaessa esiin liukuva näppäimistö on todella fiksu tapa säästää tilaa ja maksimoida näytön pinta-ala, lisäksi ainakin itse tykkään mielettömästi ko. tyyppisestä "näppäimet piilossa" -designistä. Tärkeimmät puhelinpuolen asiat (sekä PDA -puolen softia varauksella) pystyy hoitamaan todella helposti ilman näppäimistöäkin ja tikun kanssa 99%:sti.

--

Samu81

#119 • • Edited Samu81 kokolihaa

peterr, 24.10.2006 11:54:
Jess!!! Bluescreenit ja virukset kännyköihin! Kaupan päälle ne on kehittämässä viruksia, jotka soittaa tietämättäsi maksullisiin numeroihin. Tätä minä olen odottanutkin. *iloinen*
t: Onnellinen Qtek 9100-omistaja

*nauru*

Hommaa tuohon vaikkapa F-Securen palomuuri/virusturva -softa, sangen kevyt eikä aiheuta turhia jögäämisiä :)
Muuten, millaisilla 3rd party / freeware -softilla olet saanut ko. laitteeseen blue screeniä? :D Itse en onnistunut saamaan sitä edes "akku irti" -jumitukseen, vaikka ½ vuoden aikana asensin siihen vaikka mitä softia ihan testimielessä. Eikä edes kaatunut kertaakaan.. Joskin jotkut vanhalle CE:lle /WM 2003:lle koodatut freeware -ohjelmat saivat aikaan suht mielenkiintoisia efektejä :D
Kieltämättä se 200 mhz prosessori alkoi olemaan viimemetreillä aika alimittainen, varsinkin jos pyöritti vaikkapa TomTom -navigointisoftaa taustalla ja yritti samalla kuunnella jotain mp3:a. Onneksi nykyiseen TyTN:ään tuplasivat sen nopeuden :)

Sen verran pitää tuota nykyistä HTC TyTN:a hehkuttaa, että periaatteessa kuin Qtek 9100:n, mutta nopeammalla prosessorilla, optimoidummalla alustalla ja 3G:llä höystettynä. Lisäksi tuon laatuvaikutelma vakuuttaa aika huolella, sellainen jämäkkä ja ei-rimpula.
Eri asia sitten, kannattaako tuosta maksaa sitä ~770e:a ilman muistikorttia jne jos ei oikeasti tarvitse 3G:tä, WLAN:a g -standardilla tai HSDPA -kilkkeitä. Sillä Qtek 9100:n kanssa arvonalenema oli aika hävytön, 6kk:n aikana jälleenmyyntiarvo tippui 50% kun tuon kaverille kauppasin. Lieneekö suurin syy valmistajan tuntemattomuus, tasan kerran tuli vastaan toinen samanlainen laite.

http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=15&news_id=200618530

-Aika vakuuttava lista suurimpia yrityspuolen laitteiden valmistajia. Kuinkakohan kauan Nokia meinaa tapella vääjäämätöntä vastaan sillä oma vaatimaton kutina ihan "harraste"pohjalta on, että yhteen valmistajaan sitoutumaton Windows Mobile -käyttis tulee lyömään Nokian / SE:n vastaavia päihin aika .. jos ei 6-0 niin 6-2, varsinkin näissä ns. high end -puolen matkaviestinlaitteissa.

Suosittelen lämpimästi kaikille WM ennakkoluuloisille saapumaan tänne ensi maanantaina *hymy*:

http://www.mobilemonday.net/mm/helsinki/

PS. Sori monia postauksia, en osaa quottailla fiksusti monia kirjoittajia yhteen ja samaan postiin *blush*

--

kriba

#120 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Samu*, 30.10.2006 12:06:
---
---

---

---

---

Noissa HP:n (ja muissa vastaavissa..) ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin tuo imo naurettava näppäimistö. Tuo häviää aika 6-0 mm. Kommunikaattoreiden sekä Qtek/HTC:n älyluurien qwerty -näppäimistöille. Laitteen alta tarvittaessa esiin liukuva näppäimistö on todella fiksu tapa säästää tilaa ja maksimoida näytön pinta-ala, lisäksi ainakin itse tykkään mielettömästi ko. tyyppisestä "näppäimet piilossa" -designistä. Tärkeimmät puhelinpuolen asiat (sekä PDA -puolen softia varauksella) pystyy hoitamaan todella helposti ilman näppäimistöäkin ja tikun kanssa 99%:sti.

Huomioitu on. Tuossa liukuvassa näppiksessä on niin hyvät kuin huonot puolensa. Hyviä mainitsemasi tilasäästö, paremmat näppäimet, isompi näyttö jne. Huonoina näkisin liikkuvat osat, kannesta häviää jossain käyttövaiheessa jännite eikä se näppäimistö enää pysy kannen alla kuten olisi tarkoitus. Tuohon tietty menee jokin tovi, mut 2-3v kuluttua ainakin jotai vikaa alkaa ilmetä. Ja jos tuon hintaluokan laitetta itse olisin hankkimassa olisi mukavaa jos se kestäisi kauemmin kuin yli kaksi vuotta. Kun ei tuota pätäkkää niin ylettömästi ole.. Kommari on sitten ihan oma lukunsa eikä mielestäni kuulu tähän kastiin ja painii omassa sarjassaan niin ominaisuuksiensa, käytettävyytensä kuin toiminnallisuutensakin puolesta. Jonkun verran ko. laitetta käyttäneenä en ikinä taskuuni hankkisi. Mielummin Qtek/HTC/HP. Mutta jokaisessa on omat huonot ja hyvät puolensa ja riippuu tietty käyttötavasta.