728 posts, 37 pages, 148,286 views
mayah, 18.9.2006 13:45:
Oisitte vaan vetäny perseet ja lähteny kahdeltatoista kotiin, ni ei tarttis täällä kitistä paskoista bileistä. Kato, ku ei oo mitään muistikuvaa, ni ei oo mitään valittamista.
MesMeRise, 18.9.2006 12:57:
Mä kävelin jonon päähän joskus vähän ennen puoltayötä ja yhden aikaan olin sisällä.
a, 18.9.2006 08:46:
fakta: jos sulla on päälääkettä mukana ilman reseptiä, mikään maailmassa ei todista että ne ovat tarkoituksenmukaiseen käyttöön.
fakta 2: suomen isoissa bileissä on aina ollut, ja tulee vastaisuudessakin olemaan voimalla ajettu nollatoleranssilinja mömmöjen suhteen. jos kädessä on avattu vesipullo tai taskussa kofutabletteja se ei ole mitään pahan nessin erityisvittuilua, että ne sit kans jää sinne ovelle :)
ei silleen, etteikö astma/paniikkihäiriö/epilepsia ois aika nihkee juttu, mut jos sen perusteella vaatii erioikeuksia ilman, että asiasta on esittää mitään muuta näyttöä ku pikkutytön kaunis pyyntö, niin se on aika yleistä et julmalta poliisinatsijärkkäriltä ei sit tipu empatiaa :) miksihän sitä reseptiä sitten kantaisi? 45min seisoskelulta ja vitututukselta säästyminen vois olla aika hyvä tekosyy nimim. lipputiski -> narikka -> bileet ~3min.
sts, 18.9.2006 12:18:
Tämä on ihan selvä ja sinunhan pitäisi se tietää, normaali menettely ihan kaikissa tapahtumissa missä on tarkastus (koskee jopa asseblyä ja kaikenmaailman kokouksia), jos henkilöllä ei ole reseptiä mukana ei voida todistaa että lääkkeet ovat hänen, jolloin lääkkeitä ei saa tuoda sisälle. Reseptin toki saa jättää narikkaan todistuksen jälkeen.
kun taskussa ei oo tavaraa jota poke joutuis pähkäilee, selvii henkilötarkastuksesta alle minuutissa. tälläkin kertaa olit maksanut(?) 30e lipusta, mutta kofutablettien takii piti säätää tunti koska energiajuoma oli - gasp - 4e hinnalla törkeää rahastusta
ja lääkereseptiki paino aivan liikaa et sitä ois jaksanu kanniskella mukana! vaikka sulla onkin bubbe pointti, niin niillä pokeilla on ihan perusteensa saada slaagi siitä et joku kanniskelee pameja taskussa. joku vittumaisempi järkkäri ois täysin laillisesti voinu nappaa pilsut sulta pois ja heittää koko tapahtumasta pihalle (tai jopa suorittaa kiinnioton) esim. sillä perusteella et henkilötarkastuksessa taskusta löytyy pameja: ilman reseptiä kun kyseessä on ihan tarkalleen ottaen luvanvaraisen huumausaineen hallussapito, ja sitä lupaahan ei ollut näyttää. harmi et rehellisyydestä sakotetaan, mutta olisi nyt huonomminkin voinu käydä :)
niomic, 18.9.2006 03:47:
Mun mielestä on ihan asiallinen linja et mitään nappeja ei saa viedä sisälle ilman reseptiä ja se on sit siinä. Antaa ton ohjeistuksen, niin ei tarvii keskustella ja asiasta voidaan toki käydä skenessä alustava keskustelu ja hyväksyä toimintatapa edes jossain määrin kollektiivisesti.
Sanoisin, että bubbelin tilanteessa suurin virhe oli tämä turha nussiminen järkkärien puolelta. Toisinsanoen asiasta ei ollut selkeätä ohjeistusta ja sitten mennään kyselemään yhdeltä jos toiselta et "tiedättexte niinq et jos on joku juttu ja sit nappei ja et mitä täs tehään tjmsp?" Jos ois ollu selkee linja, ni tossa ois menny tasan pari minsaa kun bubbeli kävi asiaa asiallisesti kysymässä.
Dzad, 18.9.2006 03:04:
Uskoin itse että vartijat halusivat tarkistaa ettei aseita tuoda sisään.
m_a,
Flügelin rytmileikittely ja minimalistiset melodiat on just sopivaa musaa pimeän kolkkoihin halleihin. Se on voi voi jos 90% ihmisistä ei ymmärrä hyvän päälle. Se viimenen puoltoista tuntia oli kyllä niin nannaa että <3
Kaupungin kaduillakin voi huomata ihan ilmiön. Jos jengi ei käytä tarpeeksi sivukatuja, niin suurinosa ihmisistä ei uskalla sen kadun tyhjyyden takia käyttää sitä. Sosiologian kirja vaan kauniiseen käteen jos ei tätä tiennyt.
JussiS, 18.9.2006 09:07:
---
fakta: jos sulla on päälääkettä mukana ilman reseptiä, mikään maailmassa ei todista että ne ovat tarkoituksenmukaiseen käyttöön.
---
Paitsi se printattu lappu paketin kyljessä jossa lukee sun nimi.
bubbelgum, 18.9.2006 15:10:
---
Myös se idea jonka joku heitti ilmoille aikasemmin että huumekoirat paikalle, on mielestäni hyvä. - - Niin tässä ainakin on yksi selvinpäin bilettäjä joka kärsisi yhden väärin aiheutuneen tarkastuksen ihan mielellään.
Tämä mua kiinnostaisi tietää, ett kuin niin asia on ihan selvä, ja minun pitäisi se tietää?
MesMeRise, 18.9.2006 12:57:
ja sit vielä:
Musiikki
Ystävät & Tutut
Kolera ja koleran karaoke
Lahtidösä
Ainiii ja tsipsit
---
fakta 2: suomen isoissa bileissä on aina ollut, ja tulee vastaisuudessakin olemaan voimalla ajettu nollatoleranssilinja mömmöjen suhteen. jos kädessä on avattu vesipullo tai taskussa kofutabletteja se ei ole mitään pahan nessin erityisvittuilua, että ne sit kans jää sinne ovelle :)
ei silleen, etteikö astma/paniikkihäiriö/epilepsia ois aika nihkee juttu, mut jos sen perusteella vaatii erioikeuksia ilman, että asiasta on esittää mitään muuta näyttöä ku pikkutytön kaunis pyyntö, niin se on aika yleistä et julmalta poliisinatsijärkkäriltä ei sit tipu empatiaa :) miksihän sitä reseptiä sitten kantaisi? 45min seisoskelulta ja vitututukselta säästyminen vois olla aika hyvä tekosyy nimim. lipputiski -> narikka -> bileet ~3min.
---
Ymmärrän kyllä ton, että järkkäri ei voi mitenkään tietää onko ne lääkkeet oikeesti mun, jos reseptiä ei ole mukana. Mutta kuten jo aikasemmin sanoin, niin muissa kaapelin isoissa bileissä (mainitaan nyt esimerkkinä Trinity, ja Screenin 6v) homma on aina hoitunut sillä että olen itse kertonut lääkkeistäni, ja joka kerta olen ne saanut viedä mukanani sisäpuolelle. Eli syy sihen että en ottanut reseptiä tälläkään kertaa mukaan, perustui olettamukseen että en sitä tarvitse, joka taas perustui kokemuksiin.
Asiaan liittyen....
---
sts, 18.9.2006 12:18:
Tämä on ihan selvä ja sinunhan pitäisi se tietää, normaali menettely ihan kaikissa tapahtumissa missä on tarkastus (koskee jopa asseblyä ja kaikenmaailman kokouksia), jos henkilöllä ei ole reseptiä mukana ei voida todistaa että lääkkeet ovat hänen, jolloin lääkkeitä ei saa tuoda sisälle. Reseptin toki saa jättää narikkaan todistuksen jälkeen.
---
Tämä mua kiinnostaisi tietää, ett kuin niin asia on ihan selvä, ja minun pitäisi se tietää?
En ole ikinä ollut mukana järjestämässä isoja bileitä, enkä myöskään ole ollut tekemisissä ihmisten kanssa jotka tekevät turvatarkastuksia. Eli mihin sä perustat sen että mun vaan olisi _pitänyt tietää_ että näin se homma menee? Tuskin kukaan normibilettäjä on tietonen tollasista säännöksistä ennenkun ne ekan kerran sattuu omalle kohalle. Ja kuten jo pariin otteeseen olen maininnut niin omakohtasiin kokemuksiin juuri perustin sen olettamuksen että saan ne lääkkeet viedä sisälle.
---
kun taskussa ei oo tavaraa jota poke joutuis pähkäilee, selvii henkilötarkastuksesta alle minuutissa. tälläkin kertaa olit maksanut(?) 30e lipusta, mutta kofutablettien takii piti säätää tunti koska energiajuoma oli - gasp - 4e hinnalla törkeää rahastusta
---
Ei, en ollut maksanut lipusta hintaa, vaan olin saanut kaverin kautta nimen listaan. (yritin asian ilmaista hienovarasesti ekassa postissa sanomalla että kuuluin niihin onnekkaisin joiden ei tarvinnut jonottaa sisään, kerta täällä oli jo muutamat ihmiset saanet hirveetä vittuilua siitä että sanoivat suoraan tulleensa sisään ilman että maksoi). Ja tosiaan niin rahatilanne on sen verran heikko että jos kaveri ei olisi kysynyt haluanko nimen listaan, niin olisi bileet todellakin jääneet väliin kokonaan. (tähän erityismaininta siihen että lipunhinta itsessään oli aivan kohdillaan kun ajattelee millainen oli line-uppi, omalle lompakolle se vaan olisi ollut liikaa). Ja vaikka sainkin nimen listaan niin jouduin silti miettimään että miten saisin rahat riittämään illan aikana.
Senpä takia meninkin apteekkin kysymään että olisiko olemassa mitään mikä auttaisi pysymään pirteänä, ja sieltä neuvottiin ostamaan kofeiinitabletteja. Hinta oli tosiaan sen ehkä 3,50e / 100kpl eli ajattelin että kokeillaan näitä. Koska osasin odottaa että energiajuomasta bileissä kiskotaan taas aivan tajutonta ylihintaa. Kuten myös tehtiin.
Eli en mä mielestäni ihan turhaan nillittä, kerta illan lähtökohta -> ilmaseks sisään ja 3,50 kofeiinitableteista + yks vesi mitä lie maksaisikaan. Muuttuikin illan aikana siihen että -> narikka 3e (josta ainakaan minä en ollut ehtinyt lukemaan yhtään mistään ennakkoilmotusta), 3,50 hukkaan kerta kofeiinitabletteja ei saanut viedä sisään. 3e vesipullo + 3e energiajuoma. Jonkun mielestä ehkä edelleenkin nillitystä "turhasta", mutta kun itellä on päivittäin 4e ruokarahaa käytössä kuun loppuun niin kyllä tollaset "pikkusummat" tuntuu, ja vituttaa.
---
ja lääkereseptiki paino aivan liikaa et sitä ois jaksanu kanniskella mukana! vaikka sulla onkin bubbe pointti, niin niillä pokeilla on ihan perusteensa saada slaagi siitä et joku kanniskelee pameja taskussa. joku vittumaisempi järkkäri ois täysin laillisesti voinu nappaa pilsut sulta pois ja heittää koko tapahtumasta pihalle (tai jopa suorittaa kiinnioton) esim. sillä perusteella et henkilötarkastuksessa taskusta löytyy pameja: ilman reseptiä kun kyseessä on ihan tarkalleen ottaen luvanvaraisen huumausaineen hallussapito, ja sitä lupaahan ei ollut näyttää. harmi et rehellisyydestä sakotetaan, mutta olisi nyt huonomminkin voinu käydä :)
---
Ja sitten, "lääkeresepti paino aivan liikaa että sitä ois jaksanu kanniskella mukana!", ihanaa vittuilua, kiitos vaan siitä. Mutta tosiaan kuten jo mainitsin niin en ollut tietoinen että se pitää olla mukana. Jos olisin ollut, olisin tottakai ottanut sen mukaan, ja säästänyt sekä omaa että järkkäreiden aikaa ja hermoja. En myöskään ollut tietoinen siitä että jos henkilötarkastuksessa löytyy pameja niin järkkärillä on oikeus ottaa ne kokonaan pois, heittää mut pihalle, tai pahimmassa tapauksessa suorittaa kiinniotto. Tämähän ei toki mun tapauksessa ollut tilanne kerta menin itse niistä kertomaan enkä edes yrittänyt niitä viedä tarkastuksesta läpi ihan muina miehinä.
---
niomic, 18.9.2006 03:47:
Mun mielestä on ihan asiallinen linja et mitään nappeja ei saa viedä sisälle ilman reseptiä ja se on sit siinä. Antaa ton ohjeistuksen, niin ei tarvii keskustella ja asiasta voidaan toki käydä skenessä alustava keskustelu ja hyväksyä toimintatapa edes jossain määrin kollektiivisesti.
Sanoisin, että bubbelin tilanteessa suurin virhe oli tämä turha nussiminen järkkärien puolelta. Toisinsanoen asiasta ei ollut selkeätä ohjeistusta ja sitten mennään kyselemään yhdeltä jos toiselta et "tiedättexte niinq et jos on joku juttu ja sit nappei ja et mitä täs tehään tjmsp?" Jos ois ollu selkee linja, ni tossa ois menny tasan pari minsaa kun bubbeli kävi asiaa asiallisesti kysymässä.
---
Mä olen myös sitä mieltä että on asiallista että linja on "ei mitään nappeja sisään". Mutta olisi toivottavaa että siitä linjasta sitten pidettäisiin kunnolla kiinni, ja turvatarkastukset suoritettais kaikille saman tasosina. Koska suurin osa munkin vittuuntumisesta johtu nimenomaan siitä että mua neuvottiin ensin yhen järkkärin suunnalta että "kyllä varmaan onnistuu kun selität tilanteesi", sitten tulee yks joka ei tiedä mistään mitään ja selvittelee asiaa puol tuntii, ja sen lisäks vielä se yks järjen jättiläinen joka tuli suoraan päin naamaa vittuilemaan vaikka asia oli jo selvitetty. Ja samaan aikaan ne oikeet pirinistit ja nappipäät kävelee sisälle järkkäreiden sanoessa että "joo mee vaan", ilman että edes suorittaa tarkastusta.
Mutta joo, edelleenkin tiedän että tää on kovasti off-topiccia. Ja toivonkin että jos jollain on vielä tähän asiaan lisättävää niin siirtää sitten keskustelun "off-topic-jatkot" -topiciin eikä jatka jauhamista täällä.
Siltikään en koe että olen tehnyt väärin kun tämän asian otin puheeksi. Koska tämä on asia josta selkeesti ei olla keskusteltu aikasemmin, eikä ne "oikeet" toimintatavat ole olleet tiedossa. Nyt ainakin asiasta keskustellaan. Ja toivottavasti tän johdosta muut mun kaltaset hyväuskoset ihmiset saavat tietoonsa sen että esim. reseptejä pitää kantaa mukana aina, ja säästyvät samalta rumbalta ja vitutukselta jonka ite jouduin läpi käymään tän asian kanssa.
Niin, ja siitä vielä kun joku kysyi että mitä sitten pitäisi tehdä jotta asiat olisi paremmin. Niin olen kyllä itse sitä mieltä että isojen bileiden järjestäjät voisi ihan hyvin tiedottaa etukäteen että paikalla on turvatarkastus. Ja että lääkkeille pitää olla reseptit mukana. Myös se idea jonka joku heitti ilmoille aikasemmin että huumekoirat paikalle, on mielestäni hyvä. Aivan hyvin järjestävä taho voisi itse ottaa yhteyttä poliisiin ja pyytää yhteistyötä. Tällä tavalla varmasti suurin osa huumeista jäisi pois bileistä, ja ihmiset jotka haluavat nauttia musiikista selvinpäin saisivat sen rauhassa tehdä. Toki, kuten joku mainitsi niin vääriäkin merkkauksia tapahtuu, ja se on valitettavaa.
Mutta jos tällaisella toiminnalla saisi vähennettyä huumeiden käyttöä ja övereiden tapahtumista bileissä. Sekä "skenelle" saisi paremman maineen kun itse tekisi aloitteen poliisin suntaan ilmoittamalla tapahtumista, ja pyytämällä yhteistyötä. Niin tässä ainakin on yksi selvinpäin bilettäjä joka kärsisi yhden väärin aiheutuneen tarkastuksen ihan mielellään.
Ps. koska varmasti ainakin tää viimeinen lausahdus aiheuttaa lisäkeskustelua niin haluan edelleenkin muistuttaa että jatkot sitten siellä toisessa threadissa, ja koitetaan edes pitää tää topicii suht siistinä.
6 V SITTEN , EI OLLUT LÄHELLÄKÄÄN , NIIN PALJOO "ÖYSKÄÄMISTÄ" KUN NYT ...ET KATSOKAA VAAN PEILIIN JA JONOTTAKAA KILTISTI , TURVATARKASTUKSEEN , tai jättäkää ne kamat narikkaan , ja tyhjentäkää ne taskut pieniin sieviin kätösiinne valmiiksi ja näyttäkää järkkärille mitä kannat messissä.. ja taas yks valittamisen aihe vähemmän . EI OLE NIITÄ KÄSILAUKKUJA PYÖRIMÄSSÄ PITKIN TANSSILATTIOITA.
Aune-mummo, 18.9.2006 18:46:
6 V SITTEN , EI OLLUT LÄHELLÄKÄÄN , NIIN PALJOO "ÖYSKÄÄMISTÄ" KUN NYT ...ET KATSOKAA VAAN PEILIIN JA JONOTTAKAA KILTISTI , TURVATARKASTUKSEEN , tai jättäkää ne kamat narikkaan , ja tyhjentäkää ne taskut pieniin sieviin kätösiinne valmiiksi ja näyttäkää järkkärille mitä kannat messissä.. ja taas yks valittamisen aihe vähemmän . EI OLE NIITÄ KÄSILAUKKUJA PYÖRIMÄSSÄ PITKIN TANSSILATTIOITA.
---