Äänestä kannabiksen laillistamisesta IL:n gallupissa

124 posts, 7 pages, 49,511 views

Dementation

Posts: 2,892

#41 • • Dementation wednesday?
vihreää painoin, jonka jälkeen juorusin äidin kanssa aiheesta ja korjailin sen uskoja porttiteoriasta ja kannabiksen kauhuista vähän neutrimpaan suuntaan.

Ja en itse polta, mutta mielestäni olis ihan hyvä että olis laillista.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

enkeliina

Posts: 169

#42 • • enkeliina kiksurinsessa
Olin ahdasmielinen ja vanhanaikainen, punaista.

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

Claquesous

Posts: 3,206

#43 • • Claquesous viidettä kolonnaa

enkeliina, 12.4.2006 12:51:
Olin ahdasmielinen ja vanhanaikainen, punaista.



Milloin taantumuksellisuudesta on tullut asia, jolla pröystäillään?

--
32. of December

Avatar
#44 • • Rujo Mutantti Guest
Painoin, armageddon nappia. Kohta pläjähtää, moippa vaan kaikille.
Fyrisch

Posts: 4,525

#45 • • Fyrisch
Painoin vihreetä :)


*nuotti* People Under The Stairs - Acid Raindrops
Nikke

Posts: 881

#46 • • Nikke Robodisco / Techmu
Punasta nappulaa.

--
Wunderbar... wundervoll... superschön... supertoll
Dj-info

0-scar

Posts: 760

#48 • • 0-scar Team Teknolipat :)

Garo, 11.4.2006 22:10:
Joo, ääni annettu punaiselle napille. Juuri tämänkaltaiset threadit saa klubiscenen näyttämään huumemyönteiseltä. *grr**uuh*

- Garo



Punaista, ja täysin samaa mieltä. *eiei*

....hipit *dissaa*

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Juhgu

Posts: 7,921

#49 • • Juhgu Virnistelijä

peepe, 12.4.2006 10:43:
---
Okei. Mä luulin ettei kasveja saa lainkaan kasvattaa. Mutta hieman tuntuu et jos laittaisin useamman kasvin kasvamaan, eikä olis mitään tuotoksia, ja poliisisedät tulis vierailulle, niin kyllä siinä varmaan joutuis selittelemään...


Siinä ei selittelyt auta vaikket olisi ikinä irroittanut siitä kasvista lehteäkään.


mikkihiiri, 12.4.2006 12:56:
---
Milloin taantumuksellisuudesta on tullut asia, jolla pröystäillään?


Samaa ihmettelin *ding*


Rujo Mutantti, 12.4.2006 13:00:
Painoin, armageddon nappia. Kohta pläjähtää, moippa vaan kaikille.


Miksei mulla ollu armageddonnappia :(

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

thebbo

Posts: 346

#50 • • Edited thebbo free spirit
Okei, ja sitten feedback kyselystä.

http://www.iltalehti.fi/osastot/keskustelu/thread.jspa?threadID=71179&tstart=0


Kävin tässä ruokatunnilla mielenkiinnosta ostamassa iltalehden, ihan vain sen takia, että näkisin millaista juttua tämä äänestys ja mahtavaksi paisunut keskustelu on itse lehdessä herättänyt. En kyllä yllättynyt ollenkaan kun lehti ei ollut edes julkaissut äänestyksen tulosta! Ettei vain päätoimittaja olisi pelästynyt äänestyksen "väärästä" tuloksesta!
Tässä vaiheessa täytyy kuitenkin kiittää iltalehteä että ylipäänsä otti näinkin tabun aseman Suomessa saaneen aiheen keskusteltavaksi. Jotenkin vaan jäi ihmetyttämään miksi lehti päätti jättää tämän julkaisematta... olisi nimittäin korkea aika herätellä Suomessa laajempaa keskustelua kannabiksesta ja varsinkin toimimattomasta huumevalistuksesta, joka mielestäni vain kannustaa nuorisoa käyttämään kaiken maailman päihteitä.
Toivottavasti joskus päästään näistäkin asioista puhumaan kuin aikuiset konsanaan jatkuvan hyssyttelyn ja kieroon katsomisen sijaan. Koittakaa ihmiset ymmärtää, että nykyinen malli ei voi enää jatkua kovin pitkään, valtion rahoja tuhlataan turhaan kansalaisten vainoamiseen ja tehottomaan päihde"valistukseen". Päättäjätkin saisivat hieman kuunnella mitä kansalaisilla on asiasta sanottavanaan, ei tätä aihetta voi loputtomiin kuitata pelkällä olan kohautuksella!



Ja meillä täällä Suomessa on sananvapaus?

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

kipzu

Posts: 67

#51 • • kipzu
muuten ois kotikasvatus ihan jees, mut kerrostalossa se on vähän nihkeempi juttu kun kaikki ei näköjään viiti huolehtii hajuhaitoista... eli meilläkin haisee koko 6 kerroksinen kerrostalo ihan ganjalle, kun jotkut alakerran viherpeukut siel kasvihuonetta pitelee. Mut kylhän se on ihan ok, jos se vaan ei naapureita häiritse.
Android

Posts: 3,908

#52 • • Edited Android

mikkihiiri, 12.4.2006 12:56:
---
enkeliina, 12.4.2006 12:51:
Olin ahdasmielinen ja vanhanaikainen, punaista.

---


Milloin taantumuksellisuudesta on tullut asia, jolla pröystäillään?



Ja mistä lähtien "suvaitsevaisuudesta" ja "vapaamielisyydestä" on tullut käsitteitä joita melkein pitää pakottaa muille, jos kokee, että itse elää noiden periaatteiden mukaisesti?

Suvaitsevaisuudesta on melkein tullut fasistinen käsite, jolla voidaan dissata kaikkia jotka eivät suvaitse samoja asioita kuin itse. Jotenkin mä kuvittelisin että siihen vapaamielisyyteen myös kuuluisi suvaita "vanhanaikaisia" ja "ahdasmielisiä" ihmisiä, mutta näköjään se vapaamielisyys koskeekin ainastaan tiettyjä valittuja asioita, eli niitä joita itse tukee.

Mistä lähtien "edistyksillisillä" ihmisillä on ollut yksinoikeus pröystäillä?
Claquesous

Posts: 3,206

#53 • • Claquesous viidettä kolonnaa

kipzu, 12.4.2006 14:55:
meilläkin haisee koko 6 kerroksinen kerrostalo ihan ganjalle, kun jotkut alakerran viherpeukut siel kasvihuonetta pitelee.



=D

Oli pakko pudota.

Kiitti.

--
32. of December

Karski

Posts: 6,049

#54 • • Karski Pomon kätyri

0-scar, 12.4.2006 14:53:
---
Garo, 11.4.2006 22:10:
Joo, ääni annettu punaiselle napille. Juuri tämänkaltaiset threadit saa klubiscenen näyttämään huumemyönteiseltä. *grr**uuh*

- Garo

---


Punaista, ja täysin samaa mieltä. *eiei*

....hipit *dissaa*



Jostain syystä mua ei lainkaan huolestuta
'tällaiset topikit'. Enemmän mua huolestuttaa
henkilöt jotka huolehtii siitä millasen kuvan joku
muu antaa 'klubiscenestä' ulkopuolisille.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

peepe

Posts: 904

#55 • • peepe

Juhgu, 12.4.2006 14:53:
---
peepe, 12.4.2006 10:43:
---
Okei. Mä luulin ettei kasveja saa lainkaan kasvattaa. Mutta hieman tuntuu et jos laittaisin useamman kasvin kasvamaan, eikä olis mitään tuotoksia, ja poliisisedät tulis vierailulle, niin kyllä siinä varmaan joutuis selittelemään...
---

Siinä ei selittelyt auta vaikket olisi ikinä irroittanut siitä kasvista lehteäkään.



Niin eli saako sitä nyt kasvattaa koristekasvina vai ei?
r0n

Posts: 2,258

#56 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
grön *iloinen*

--
6er reihe

Claquesous

Posts: 3,206

#57 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Android, 12.4.2006 14:57:
Ja mistä lähtien "suvaitsevaisuudesta" ja "vapaamielisyydestä" on tullut käsitteitä joita melkein pitää pakottaa muille, jos kokee, että itse elää noiden periaatteiden mukaisesti?



No aika harvoin sitä "suvaitsevaisuutta" ja "vapaamielisyyttä" ollaan tuputtamassa muille. Verrataan toki esimerkiksi "taantumuksellisuuteen", jolla pyritään pitää yhteiskunta just sellaisena mitä se oli Wanhoina Cunnon Aicoina, jolloin maan isä Kekkonen piti hovia presidentin linnassa. Koska kuitenkin liberaaleja asenteita ollaan nykyisellään siis sinun mukaasi pakottamassa ihan kaikille, pitää unohtaa kaikki niistä puhuminen heille, jotka eivät elä omien periaatteiden mukaisesti. Sitäpaitsi sanoisin, että aika harvoin liberaalit kuitenkin pakottavat ihmisiä kasvattamaan hamppua himassa. Enemmänkin se naapurin mummo tai alakerran KD:n vankkumaton kannattaja on soittamassa sinivuokoille, kun havaitsevat "kummaa, imelää" hajua nuoren miehen asunnosta.


Suvaitsevaisuudesta on melkein tullut fasistinen käsite, jolla voidaan dissata kaikkia jotka eivät suvaitse samoja asioita kuin itse. Jotenkin mä kuvittelisin että siihen vapaamielisyyteen myös kuuluisi suvaita "vanhanaikaisia" ja "ahdasmielisiä" ihmisiä, mutta näköjään se vapaamielisyys koskeekin ainastaan tiettyjä valittuja asioita, eli niitä joita itse tukee.



No toki molemmat osapuolet, suvaitsevaisuuden puolestapuhujat sekä sitten vanhojen aikojen airueet menevät asiattomuuksiin. Silti sanoisin, etteivät fasismi ja suvaitsevaisuus ole vieläkään vertailukelpoisia. Kuinka monta kertaa olet itse lukenut lehdistä lauman suvaitsevaisia pahoinpidelleen vanhanaikaisia ja ahdasmielisiä Helsingin kaduilla eikä toisin päin?

--
32. of December

Claquesous

Posts: 3,206

#58 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Android, 12.4.2006 14:57:
Mistä lähtien "edistyksillisillä" ihmisillä on ollut yksinoikeus pröystäillä?



Touché.

--
32. of December

Juhgu

Posts: 7,921

#59 • • Juhgu Virnistelijä

peepe, 12.4.2006 15:04:
---
Niin eli saako sitä nyt kasvattaa koristekasvina vai ei?



Ehkä teoriassa, käytännössä olet kusessa. Paitsi, taisi kai olla jotain THC:ttömiä hamppulajikkeita joita voi kasvatella ja toivoa että viranomaiset ymmärtävät eron.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Coma

Posts: 705

#60 • • Coma

0-scar, 12.4.2006 14:53:
---
Garo, 11.4.2006 22:10:
Joo, ääni annettu punaiselle napille. Juuri tämänkaltaiset threadit saa klubiscenen näyttämään huumemyönteiseltä. *grr**uuh*

- Garo

---


Punaista, ja täysin samaa mieltä. *eiei*

....hipit *dissaa*



...syöpäpotilaat, syömishäiriöiset, AIDS-potilaat, lääkärit, isit, äidit, asianajajat, poliitikot, näyttelijät, poliisit, muusikot, mummut, vaarit, asentajat, insinöörit, kotiäidit, sairaanhoitajat, AD't, tuottajat, yrittäjät etc etc. Älä unohda noita kun väistelet niitä hippejä kadulla. Tossakin on btw nyt vaan osa 'kohderyhmistä' mitä tiedän, ilmoitan sit lisää kun tulee mieleen.

Päihteet, kannabis mukaanlukien, kuuluu vaan ihmisten kulttuuriin. On kuulunut itseasiassa jo tuhansia ja tuhansia vuosia. Joku vaan nyt keksi että viimeisen ~50 vuotta ihmisen ei kuuluisikaan pössytellä. Päätään saa käyttää vapaasti näissä jutuissa, ei ole kauhea vaiva ottaa asioista selvää. Sodanaikaisen USA:n propagandan pohjatiedoilla varustettu 'kannabiksenvastustaja' saa yhtä paljon sympatiaa kuin lokinpaska kirjaston kattorakenteissa. Kannabiksenvastustaja joka on ottanut asioista selvää ja pystyy perustelemaan väitöksiään saakin sitten jo punaisen maton alleen.. capiche?

Vähän pureskeltavaa;

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis
http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=5441

ja P.S. Se äänestys oli kotikasvatuksen laillistamisesta, eikä otsikon mukaan.