Edit: Isi on vähän väsynyt
124 posts, 7 pages, 51,837 views
Foxmagon, 11.4.2006 22:21:
*pushtheredbutton*
jago, 16.4.2006 01:03:
oon äärimmäisen ihmeissäni että tulos on 64/36% laillsitamisen puolesta, mutta nää luvut ei kerro totuutta koska melkovarmasti iltalehden lukijat on vanhempaa, jotka vastustaa, mutta ne painaa vaan kerran jos senkään vertaa, kun taas pari teiniä on painanut tosta varmaan suurimman osan.
Android, 18.4.2006 12:42:
Punaista painettu, niin kuin tietty kaikki fiksut ja asiantuntevat ihmiset tekevät =) Kansalaisvelvollisuus täytetty. Pidetään kannabis laittomana!
thebbo, 18.4.2006 13:58:
---
Punaista painettu, niin kuin tietty kaikki fiksut ja asiantuntevat ihmiset tekevät =) Kansalaisvelvollisuus täytetty. Pidetään kannabis laittomana!
---
Olisitko pitänyt kansallisvelvollisuutena käydä ilmiantamassa homppelinaapureita tai äänestänyt saman sukupuolen suhteita vastaan aikoinaan kun homous oli laitonta?
Android, 18.4.2006 14:16:
---
thebbo, 18.4.2006 13:58:
---
---
Olisitko pitänyt kansallisvelvollisuutena käydä ilmiantamassa homppelinaapureita tai äänestänyt saman sukupuolen suhteita vastaan aikoinaan kun homous oli laitonta?
---
En.
Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta. Yhtä vähän kuin ihonväri tai etninen tausta. Ne ovat asioita, joille ei mitään voi. Väitätkö sinä siis nyt, että kannabiksen käyttökin on seksuaaliseen suuntautumiseen tai etnisyyteen/ihonväriin verrattavissa oleva ominaisuus, joka on synnynnäinen, ja jolle ihminen ei mitään voi?
Aika köyhä yritys tehdä minusta suvaitsematonta fasistia, mutta sehän tuntuu olevan aika yleistä kannabiksen laillistamisen puoltajien keskuudessa, että pidetään kaikkia laillistamista vastustavia jonakin pahoina natseina (joilta puuttuu sekä faktat että omakohtaiset kokemukset, joita minulla molempia kannabiksesta on).
Edit: Etkä selkeästikään näyttänyt tajuavan, että tuo viestini oli ironinen vastaheitto tuolle Rikun viestille (pari viestiä minua ennen). En minä nyt sentään ole sitä mieltä että kaikki laillistamista vastustavat olisivat fiksumpia saati asiantuntevampia kuin laillistamista puoltavat.
e-nergique, 18.4.2006 12:24:
---
oon äärimmäisen ihmeissäni että tulos on 64/36% laillsitamisen puolesta, mutta nää luvut ei kerro totuutta koska melkovarmasti iltalehden lukijat on vanhempaa, jotka vastustaa, mutta ne painaa vaan kerran jos senkään vertaa, kun taas pari teiniä on painanut tosta varmaan suurimman osan.
---
Samasta IP-osoitteesta ei ainakaan suorilta pysty kahta kertaa Iltalehden gallupeissa äänestämään... Varmaan sen pystyy jotenkin kikkaileen, mut jos vaan yrittää uudestaan painaa nappia niin se ilmoittaa, että "ääntä ei rekisteröity, koska olet jo aiemmin äänestänyt"
mä oon aikasemmion nähnyt iltasanomissa äänestyksen tuloksen jossa sanottiin että kesti aikaa kun ne poisti päällekkäisyydet noista. mä vähn uskon että se tarkoittaa myös sitä että tuossa tuloksena tulee olemaan 70-90% kielteinen kanta riippumatta siitä miten ihmiset on oikeesti äänestönyt
RiD, 18.4.2006 15:09:
---
mä oon aikasemmion nähnyt iltasanomissa äänestyksen tuloksen jossa sanottiin että kesti aikaa kun ne poisti päällekkäisyydet noista. mä vähn uskon että se tarkoittaa myös sitä että tuossa tuloksena tulee olemaan 70-90% kielteinen kanta riippumatta siitä miten ihmiset on oikeesti äänestönyt
---
siinähän uskot kukkahattutätien voimaan.
jago, 18.4.2006 14:58:
myös alkoholi ja tupakka ovat valintoja. pitäisikö niiden olla laittomia siis?
jago, 18.4.2006 15:00:
kuilu saa ehdot, 18.4.2006 15:44:
---
Android, 18.4.2006 14:16:
Väitätkö sinä siis nyt, että kannabiksen käyttökin on seksuaaliseen suuntautumiseen tai etnisyyteen/ihonväriin verrattavissa oleva ominaisuus, joka on synnynnäinen, ja jolle ihminen ei mitään voi?
---
Päihtymishakuisuudelleen ei ihminen ilmeisesti voi mitään,
Määrittele homoseksuaali: onko se ihminen, joka harrastaa homoseksuaalisia suhteita, vai myös henkilö, joka ainoastaan ajattelee homoseksualismia nautintomielessä, mutta kieltää sen itseltään julkisen mielipiteen painossa?
Tää tuntuu sul olevan nyt joku mantra? Sä_olet_suvaitsematon. =D Vai väitätätsä vielä kaiken sun posties jälkeen, et sä suvaitset kannabiskeskustelua kaikissa muodoissaan, kannabiksen käyttäjiä, sen puolestapuhujia tai kannabista itseään? Jos niin teet, olet käsittämätön, jälleen kerran.
Ymmärrätsä, et ton sun saman "tarkkanäköisyyden" voi kääntää tota sun lausettas itseään vastaan? Mä en pidä sua "pahana natsina", ainoastaan dogmaattisena uskovaisena, joka haluaa jostain vielä käsittämättömästä syystä ulottaa suvaitsemattomuutensa koskemaan kaikkia, ja sellaisena sua tulee vastustaa, koska olen sitä mieltä, että kaltaisesi aiheuttavat paljon enemmän haittaa ja onnettomuutta, kuin hyötyä ja onnea.
Voitko sä olla väärässä kannabiksen suhteen? Vai onko mielipiteesi todellakin totuus, jonka edessä voimmekin hiljentyä ja olla iloiset?
Mä suvaitsen sua, ja toivon sulle hyvää elämää, mut sun mielipiteellesi tässä asiassa nauran.., nauran jonkin aikaa, sit tuun surulliseks, ja sit ehkä vittuunnun. Mutta silloinkaan en olisi sua laittamassa vankilaan, leirille tahi lahtipenkille.
Suvaitsevaisuus ei tarkoita samanmielisyyttä!
- mielihymiöpide -
kuilu saa ehdot, 18.4.2006 17:23:
Aika hämärällä vyöhykkeellä liikutaan. Eikö identiteetti määrää käyttäytymistä myös? Onko ihminen ajatustensa vai tekojensa summa, ja mitä jos teot ja ajatukset ovat ristiriidassa keskenään?
Ja silloinhan se on kuin onkin psyykekysymys, ja sitähän siis voi muuttaa?
Joten varmasti ymmärrät, että ihminen joka kokee sinut suvaitsemattomaksi itselleen tärkeässä asiassa, saattaa puolustusreaktiona syyllistyä myöskin epätäydellisenä ylilyöntiin ja kärjistää suvaitsemattomuutesi fasismiksi?
Eli sun kokemus perustuu täysin samaan ku mun! =) No selitäpä nyt mistä johtuu se, että me ajatellaan kannabiksen laillistamisesta silti niin eri tavalla? Mitä mä tajuan väärin? Vai onko kokemuksen määrä tässä muka ratkaiseva, sillä silloin "u lose" jo ikävuosilla? =D
Harvinaisen selkeä postulointi! =) Ja itseasiassa voisin quotata oman päinvastaisen näkemykseni tunneperäiset purkaukset täsmälleen samalla tavalla. Eli yhä: mistä ero tulee?
Kieltolait ovat eräänlaisia mielipidelakeja, pääasiassa. Eli laajassa merkityksessä kannabiksen käytöstä seuraava rangaistus on myös rangaistus omasta elämänvalinnasta. Äärimmilleen vietynä aito rastafari voi IMO vedota jopa uskonnonharjoittamisen vapauteensa blaadauksen suhteen.
- jephymiöjep -