Epailija, 17.4.2006 14:08:
No niinhän minä poistuinkin. Siinä vaiheessa vahinko oli kuitenkin jo tapahtunut. Myös julkisissa tiloissa on joutunut hengittelemään pilveä.
Ah joo. No voisin lohduttaa sua että tuskin kuolet ton takia keuhkosyöpään tai passivoidut tai saat psykoosia tai mitään muutakaan mitä kannabissavun päivittäisestä hengittämisestä pahimmillaan voi seurata. Joten ota ihan iisisti, jos elät itte muuten terveellisesti niin eiköhän ennuste sun loppuelämän terveydentilalle ole vallan hyvä
Ei mitään ehkää. Et maininnut.
Ok, tarkistin, en maininnut. Mainitsin kuitenkin jälkeenpäni ja väärinkäsitys tuli jo korjattua. Mitäpä siitä vatvomaan enää.
Ei. Se on ihan faktaa.
Ok. Jos tälle linjalle lähdetään niin sekin on faktaa että kun mä päästän anaalikaasuni ilmoille niin se lämmittää maapallon ilmastoa ja siitäkin on haittaa.
Ei, koska en sanonut että kannabis pitäisi tuon takia kieltää.
Ok.
Ei mulla henk. koht. olekaan mitään intressejä tehdä niin ellei polttelu minua jollain tavalla henkilökohtaisesti häiritsisi (esim. tapahtuisi naapurissa sellaisella intensiteetillä, että haju leviäisi käytävään tai jopa minun kämppääni asti). Toki vastaavin perustein voisi isännöitsijälle tehdä ilmoituksen vaikkapa tupakoijasta, joten laittomuus sinänsä ei ole tuossa mikään sen kummempi tekijä. Kyse nyt oli kuitenkin siitä kuuluuko asia millään tavalla minulle ja juu, kyllähän se tuossa mielessä kuuluu. Eri asia onkin sitten se, kiinnostaako se minua henkilökohtaisella tasolla.
Minunkaan mielestäni poltella ei saa niin että haju menee naapurikämppään. Ei myöskään kuunnella musiikkia niin lujalla että melu menee naapurikämppään. Yleensäkin mielestäni tulee noudattaa sellaisia periaatteita että otetaan toisetkin huomioon. Näin myös kannabista polttaessa tulee siis tehdä.
No kysymys kuuluukin: Miten niin ei aiheuta? Esimerkiksi: Kannabiksen polttelu sisätiloissa alentaa asunnon arvoa ihan siinä missä tupakointikin hajun tarttuessa, joten jos sattuu vuokrakämpässä polttelemaan, niin silloin aiheuttaa harmia asunnon omistajalle.
Asiaa kuin asiaa voi harjoittaa niin että siitä aiheutuu vahinkoa. Onko keksitty mitään sellaista aktiviteettia jonka harjoittamisesta ei missään mahdollisessa skenaariossa voisi olla minkäänlaista haittaa? Jos sun linjalles lähdetään niin pilkkua toki voidaan nussia ja sanoa että lapsien teko alentaa vuokra-asunnon hintaa koska lapset saattaa repiä esim tapetit huonoon kuntoon, ja lapsien teosta on sen vuoksi haittaa asunnon omistajalle.
No kyse ei ole siitä sikittääkö vai ei, vaan siitä onko se haitallista muille. Vastaus on "kyllä, se on haitallista". Sinun ylenkatsova asenteesi ja sisälukutaidon puute eivät sitä faktaa muuta miksikään, jollei sinulla ole tarjota faktaa siitä, että aerosolihiukkaset tekevät vastoin nykyistä tietoa _hyvää_ keuhkoille.
No tietty onhan se jossain hyvin minimaalisessa määrin kaikille haitallista, jos pilkkua jälleen nussitaan. Jos otetaan ne kaikki 2 aerosolimolekyylihiukkasta kuutiokilometriä kohti mitä kannabiksen poltto globaalisti aiheuttaa (näin karkea mutu -arvio, jokatapauksessa kannabissavun suhde puhtaaseen ulkoilmaan on niin NAURETTAVAN PIENI) niin tokihan siitä voidaan sanoa että "kyllähän se haittaa". Mut niin voidaan sanoa myös minun anaalikaasuistani, kuten myös sinun.
P.S Kaverin koiran nimi on pilkku.
edit: Miten muuten uskallat istua nuotiolla jos joku paistaa makkaraa? Siinähän sä vasta myrkkyjä keuhkoihis vedät. Pitäskö samalla logiikalla ruveta arvostelemaan makkaranpaistajia koska heidän harrastuksensa tuottaa kasvihuonekaasuja sekä muita päästöjä joista ennenpitkää 1 tai 2 molekyyliä sinunkin keuhkosi jossakin vaiheessa saavuttaa?