Miika Kuisma - Sonic Bliss

40 posts, 2 pages, 11,168 views

iam

#21 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

thomas, 12.4.2006 11:57:
---
sxx, 12.4.2006 11:50:
Tracklist lisätty

---

no hyvä, ei se tuolla vlc-playerilla näkynytkään.. nyt kun sain vihdoin kuulumaan tämän miksauksen niin voisin mennä vaikka sängylle loikoileen ja kuuntelemaan koko pläjäyksen

Mikä siinä iTunesissa on niin kamalaa?

Nyt tehdäänkin niin, että haastan teidät kaikki vääräuskoiset käyttämään kaksi viikoa pelkästään iTunesia. Jos sen jälkeen kuuluu vielä marinaa niin lupaan, etten enää ikinä postaa tänne AAC formaatissa yhtään mitään *nauru* Joku äänestys siitä täytyy varmaan pistää kyllä..

Sen kahden viikon aikana mua saa vapaasti kuumottaa ja kysellä vinkkejä jos menee sormi suuhun.
Neko

#22 • • Neko No äläpä kerro enempää

sxx, 12.4.2006 13:18:

En osaa tuohon vastata, mutta jos on tottunut käyttämään ohjelmaa [laita tähän lemppariohjelmasi], niin ei sitä hevillä vaihdeta (eikä trancella, ehehhe *nauru*). Sitten on tossa formaatissa sekin, ettei kaikki kannettavat soittimet tue tuota formaattia. Tietenkään, eihän se ole sinun syysi/ongelmasi, mutta kun meillä nyt on paremminkin tuettuja formaatteja niin niitä voisi edelleen harkita IMO.
onni3mk

#23 • • onni3mk Onni on.
Mulla ei toimi päivitetyssä winampissa eikä päivitetyssä iTunesissakaan *ding* Mulle nyt on ihan sama, mikä formaatti on kyseessä, kuhan se soi, .ogg:ssä harmittaa se, ettei iTunes tunnista sitä, jolloin sitä ei saa iPodiin. Niin niin, ei se ole suuri vaiva käyttää converttereita, mut kuhan nyt otin osaa keskusteluun.

OT:
Ja iTunesia en siks käytä, kun mun kaikki koneella olevat biisit ei mahdu siihen, tai siis mahtuu, mut sit kun liittää iPodin kiinni, niin ne ei tietysti mahdu kaikki sinne ja sit herjaa ja ei pysty valitsee erikseen vaan niitä biisejä, mitkä sinne haluis. Kirjasto = iPod, vai oonko mä nyt tyhmänä käsittäny jotain väärin?

--
Onni on.

iam

#24 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

Neko, 12.4.2006 13:45:
---
sxx, 12.4.2006 13:18:

---

En osaa tuohon vastata, mutta jos on tottunut käyttämään ohjelmaa [laita tähän lemppariohjelmasi], niin ei sitä hevillä vaihdeta (eikä trancella, ehehhe *nauru*). Sitten on tossa formaatissa sekin, ettei kaikki kannettavat soittimet tue tuota formaattia. Tietenkään, eihän se ole sinun syysi/ongelmasi, mutta kun meillä nyt on paremminkin tuettuja formaatteja niin niitä voisi edelleen harkita IMO.

Puhut kyllä ihan asiaa, en mene tuota kieltämään.

Mutta kai sitä voi uusiakin asioita joskus testailla? Edellinen miksaus oli molempina formaatteina ja AAC:ta ladattiin vain ihan pikkuisen vähemmän kuin mp3:sta (mikä oli todella yllättävää). Kyllähän mä sen tiesin ettei kaikki tykkää, mutta pitihän se silti kokeilla *hymy*

Jos olisin tässä tekemässä rahaa, niin olisin varmaan pistänykin mp3:n

onni3mk, 12.4.2006 14:03:
Mulla ei toimi päivitetyssä winampissa eikä päivitetyssä iTunesissakaan *ding*

No toi on jo aika outoa.. edit: sulta on varmaan windowsista osa codeceista kokonaan kadoksissa

OT: Ja iTunesia en siks käytä, kun mun kaikki koneella olevat biisit ei mahdu siihen, tai siis mahtuu, mut sit kun liittää iPodin kiinni, niin ne ei tietysti mahdu kaikki sinne ja sit herjaa ja ei pysty valitsee erikseen vaan niitä biisejä, mitkä sinne haluis. Kirjasto = iPod, vai oonko mä nyt tyhmänä käsittäny jotain väärin?

Joo, sulla on ne synkkausasetukset nyt väärin. Sä voit laittaa sen niin, ettei sinne iPodiin mene mitään jos et itse raahaa sinne asioita manuaalisesti.

Voi ei.. tästäpä tuli kauhea sotku *igor*
onni3mk

#25 • • onni3mk Onni on.

sxx, 12.4.2006 14:25:
edit: sulta on varmaan windowsista osa codeceista kokonaan kadoksissa

Ei selventäny yhtään *nauru* Mut pyydän henkilökohtasen mikrotukihenkilön auttamaan täs joku päivä *vink*. Samoin ton iTunesin kanssa, kun en asetuksista löytäny, mitään, millä oisin voinu vaikuttaa siihen et Kirjasto ei ole sama kuin iPod *hymy*

Mut se ei ole tän topikin asia, joten jätetään tää ainakin tähän.

--
Onni on.

a98

#26 • • a98
joo en saanut toimimaan itunesissa enkä winampissa (en ladannut tosin uusinta) enkä kyllä missään muussakaan, vaikka kuinka yritin..
tälläisille kädettömille pässeille tarvii olla joku simppeli works everytime formaatti..
nyt jäi setti kuulematta :/
sts

#27 • • Edited sts Sama pyynti aitta!
Tekisitkö Miika tästä standardin mp3:sen toi aac on niin bukkake apple formaatti että sen toimimaan saaminen windowssissa on ihan tuskaa.. Edes itunes ei suostunut soittamaan.

Hyvä että tarjoat vaihtoehtona AAC:ia mutta älä nyt ihmeessä tee siitä primaryä.
iam

#28 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Alrighty. Olette olleet virallisesti koekaniineja.

Mutta on se kummallista jos iTunes ei soita kun tuki on ollut alusta asti, tietääkseni Applen kehittämä formaattikin..
gluester

#29 • • gluester Further
Hyvin toimii Winampin 5.1 versiolla, enkä mielestäni mitään ylimääräisiä kodekkejakaan asennellut tähän koneeseen.

PS. Varsin makoisaa settiä *vink*
Miksan

#30 • • Edited Miksan
Joo kyl mullaki Winamppi soittaa ton ihan ilman mitään plugareita, voi kyllä olla et on tullu codecci asennettua joskus jonku codec paketin mukana.
Pientä pätkimistä kylläki tulee vähän väliä.

Mut ite mixistä sen verran et osuu aikalailla yks yhteen mun musiikkimaun kans*Hymy* Muutama tuntematon biisi oli tossa alkupuolella jotka joutuu kyllä itekki hankkimaan.
Teknisesti on taas taattua Miikan laatua*Hymy*
Oli ilo kuunnella!
Axu-T

#31 • • Edited Axu-T

thomas, 11.4.2006 16:50:
fuckings to m4a :P pistänyt joku 128kbps mp3:nenkin jakoon että pystyy kuuntelemaan.

Sanos muuta! Itsekin jouduin vartavasten Googlettamaan työkalun jotta sain kovalevylle tallennetun m4a streamin käännettyä MP3 muotoon. Löysin softan nimeltä "Free Mp3 Wma Converter", mutta yhtä hyvin se olisi voinut olla mikä tahansa niistä kymmenistä, joita suurimmat luotettavan oloiset softasivustot tarjoavat. Tuntemattomien softien kohdalla on kuitenkin aina riskinsä. Ongelma joka tapauksessa oli se että Winamp lopetti m4a raidan toistamisen aina muutaman minuutin jälkeen. Pakkasin mixtapen mp3'ksi ja johan pelittää. Mukavampi jatkossakin, äänenlaatu yhä kelvollinen ja kokokin tippui 2Mt. Elämän helpottamiseksi kannattaa siis Googlettaa taikasanat "m4a converter". *joo*

Mixtapesta:
MIIKA KUISMA - SONIC BLISS alkaa todella voimakkailla tummasävyisillä tunnelmilla. Melodisuus on ekan 20minuutin aikana toissijainen elementti. Hienoja soundivalikointeja sen sijaan jää ihan ihailemaan. Setti muuttuu vähitellen melodisemmaksi, mutta jatkuu Miika Kuismamaiseen tapaan tyylikkään hillittynä.

Setin tyyli on progressive, siitä ei jaksa edes lähteä keskustelemaan. Ja erittäin hyvin rakentuvasta setistä onkin kyse. Biisien paikat ja rakenne tuntuu olleen hyvin tiedossa. Kaunista ja rauhoittavaa kautta linjan. Keskivaiheen tribaalisuus antaa mukavasti viboja. Siitä poljetaankin paljon digitaalisemmalla soundilla taas freshiin electro'maiseen suuntaan. Tässäkin kohtaa matskusta pitää aina vain enemmän. Loppupuolella mennään luontevasti trancemaisempiin atmosfääreihin, mutta soundeissa on edelleen sitä jotain industriaalista kolkkoutta taustalla. Sami S'n remiksi pakotti tarkistamman biisilistaa jälleen. Jostain kaivetaan loppupuolellekin aavistus tribaalisuutta mikä viimeistelee setin eheyden. Ihan loppuun pusketaan vielä perus tranceraita mielen keventämiseksi kai. Setin herkullisin anti on kuitenkin kuultu jo paljon aiemmin. Kertakaikkiaan yksi onnistuneimpia settejä mitä olen viimeaikoina kuullut. Takuulla kuunnellaan toistamiseen.

Koko setti on kuin meditaatiotrippi luotijunassa maaseudulta Tokioon.
reinoh

#32 • • Edited reinoh
Ehanaa uusi miksaus saatavilla!!!

*grr* Mutta ku ei kerpele lähe futaa uusimmallaakaan winampilla.. äkkisilteen jonki aac codecin asennin niin ei futaa vieläkään. Fuck this codec!! *grr*

edit: Juu no nyt mutkien kautta sain tiedoston kuulumaan, mutta nyt ei olekkaan enää aikaa kuunella. Eiköhän se hyvä ole jos tuttua miika kuismaa voi odottaa...

Täytyy kuunella paremmalla aikaa.
Zwek

#33 • • Zwek
Hyvin toimii tossa muodossa ja perinteisesti loistavaa settiä. Pari uuttakin tuttavuutta oli joukossa ^_^
iam

#34 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Nyt on muutettu MP3 muotoon.
thomas

#35 • • thomas

sxx, 13.4.2006 11:20:
Nyt on muutettu MP3 muotoon.

yhtiömme kiittää.. kuuntelin kyllä sen m4a versionkin jo, mutta pitää kuunnella uusiksi kun tahdon sai lävitse ;)
ratsastuskoulu

#37 • • ratsastuskoulu
Aika tylsä setti mun mielestä, ei ehkä ollut mun pala kakkua sitten.
Ihan trendikästä menoahan tää oli mutta jotenkin niin tasapaksua..
Alttis

#38 • • Alttis
Kolahtaa!!! *jiihaa* Pyhäpäivämusiikkia
Gateway

#39 • • Gateway Club Therapy
No nyt kun sai toimimaan niin kommentit :)

400 Years Till Dawn oli ihan helv***n hyvä biisi, tuo on pakko ostaa :) tämä oli oletettavasti yks niistä sun mainitsemista mahtavan viban biiseistä. Tuota breikkiä oli pakko kelata ja soittaa uudestaa n+1 kertaa :) Muuten setistä jäi mieleen selektioltaan Anjunadeepin ylivoima, loistomatskua noista kaikki - etenkin Aspekt. Lopetus on hyvä, mutta "hieman" kulahtanut tampereen eteläpuolella :)

Tekniikaltaan täydellinen mix, rakenteeltaan passeli - ei tästä pahaa sanaa keksi jos progetrance vain maistuu.
Banana

#40 • • Banana
Kyl se kai on vaan niin että kaikki mihin tää mies koskee, muuttuu kullaksi!
Herkullista! *jiihaa*