Itsekään en ole mitenkään sukuni poikkeus, vaan osaan olla pitkään vihainen. Mulle ei myöskään riitä mikään "typerä" vitsinheitto jos on tarpeeksi kauan ollut vihaisena, eli mä vaadin aina asioista jankuttamista ja anteekspyyntöjä. Jos näitä ei tuu, suuttumus jatkuu.. Ja jatkuu.. Ja jatkuu..
Eli olen siis ihan sitä mieltä että pitkävihasuus on sukuvika Se riippuu ihan ihmisestä, jokasella ei ole sitä pitkää pinnaa tai tarpeeksi huumoria olla vain hetken suuttunut tms. Ja meidän suvussa sitä ei ole oikeastaan kellään
Pitkävihasuuden ennaltaehkäisy.. Jaa-a. Veikkaan, että jos tuntee toisen, ja tietää, mistä toinen suuttuu, voisi välttää näitä asioita, äänenpainoja, vitsejä jne.
Ja se, miten saa leppymään.. Oikeastaan taisin mainitakin sen jo tuolla, eli itse vaadin asiasta jankkaamista, miksi kyseinen ihminen teki näin, koska tiesi että toinen loukkaantuu, tai miksi jonkun mielestä jossain asiassa on nauramista, vaikka toisen mielestä siinä ei ole mitään.. Tai jos kyseessä on vahinko, niin silti, asiasta puhumista, jankkaamista, vatvomista - ja anteeksipyyntö. Jes pliis
Huumorilla asian kuittaaminen ei sovi mulle ainakaan