Tunteita ja tuoksuja -keskustelu

323 posts, 17 pages, 130,080 views

phanatic

Posts: 1,123

#41 • • phanatic

Android, 3.3.2006 13:09:
---
Juutalaiset eivät olleet ainoat jotka olivat Holocaustin uhreina. Olkoonkin, että enemmistä olikin niitä. Kuten varmaan itsekin tiedät myös esim sotavangit, homot, romanit, vammaiset, poliittiset vastustajat, mielipidevangit ja miehitettyjen maiden kansalaiset olivat uhreina. Minusta tämä on tärkeä muistaa.



Totta tämäkin, ja se myös opetettiin meille koulussa. Mutta käsittääkseni Damien ja muut revisionistit yrittävät kiistää koko joukkomurhan tapahtumista.
Epailija

Posts: 5,636

#42 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

phanatic, 3.3.2006 13:17:
Mutta käsittääkseni Damien ja muut revisionistit yrittävät kiistää koko joukkomurhan tapahtumista.



Itse asiassa Damien ja osa revisionisteita todennäköisesti yrittävät vain kyseenalaista virallisen mittakaavan, eivät siis koko tapahtumaa. Mikäs siinä, voihan osa luvuista olla karkeita arvioita ja osa voi jopa olla voittajien puolelta arvioitu hieman yläkanttiin. Faktat antavat kuitenkin aika selvät rajat sille, kuinka paljon voittajan totuus voi poiketa oikeasta totuudesta ja itse uskon (en siis tiedä, vaan luulen - kuilulle huomio ;) ), että näiden kahden totuuden erotus on merkityksetön.

Edit: Merkityksetön minulle. Voihan se jollekin olla elämää tärkeämpi asia saada tietää kuoliko leireillä x ihmistä vai x - 10 000.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

phanatic

Posts: 1,123

#43 • • phanatic

Epailija, 3.3.2006 13:25:
---
Itse asiassa Damien ja osa revisionisteita todennäköisesti yrittävät vain kyseenalaista virallisen mittakaavan, eivät siis koko tapahtumaa.



Tässä sävyssähän heidän tekstinsä yleensä on kirjoitettu, mutta kuitenkin pienellä tivaamisella saatiin Damienilta tämä tunnustus: "OLEN siis sitä mieltä, että toisenmaailmansodan aikainen juutalaisten massatuho on fiktiota."
Epailija

Posts: 5,636

#44 • • Epailija Physicist, 2nd class.

phanatic, 3.3.2006 13:30:
Tässä sävyssähän heidän tekstinsä yleensä on kirjoitettu, mutta kuitenkin pienellä tivaamisella saatiin Damienilta tämä tunnustus: "OLEN siis sitä mieltä, että toisenmaailmansodan aikainen juutalaisten massatuho on fiktiota."



Juu, luin tuon itsekin, mutta pistin sen itseilmaisun puutteiden piikkiin muiden kirjoitusten valossa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

phear

Posts: 804

#45 • • phear <X>

Damien, 2.3.2006 22:32:
oliko pahamainen kaasukammio sittenkin pelkkä pommisuoja SS-upseereille?



Kyseisessä kammiossa käyneenä voin todeta, että ainakaan pommisuojakäyttöön siitä ei olisi ollut, sillä se sijaitsi maan päällä, omasi erittäin ohuet seinät ja vieläpä ikkunan. Viereinen uuni ei myöskään olisi soveltunut makkaran paistoon.

Itselleni ainoa, mikä holokaustissa epäilyttää on lukumäärät. Muutoin sen kieltäminen tai epäileminen on melko turhanpäiväistä.
Damien

Posts: 2,882

#46 • • Damien [tr3ox]

phanatic, 3.3.2006 13:30:
---
Epailija, 3.3.2006 13:25:
---
Itse asiassa Damien ja osa revisionisteita todennäköisesti yrittävät vain kyseenalaista virallisen mittakaavan, eivät siis koko tapahtumaa.
---
Tässä sävyssähän heidän tekstinsä yleensä on kirjoitettu, mutta kuitenkin pienellä tivaamisella saatiin Damienilta tämä tunnustus: "OLEN siis sitä mieltä, että toisenmaailmansodan aikainen juutalaisten massatuho on fiktiota."



Tämä "tunnustus" oli pakon sanelema koska kuilu tivas aika ykspolisesti oletko vaiko etkö eli:

kuilu saa ehdot,
XDDD Siis sä tosissas sanot keskusteluks sitä, et sä laitat urleja jonoo, ja sanot omana mielipiteenäs et "hyviä kysymyksiä"? Mit vit? Tässä keskustellaan, mut SÄ voivottelet ja taputtelet savijalkojas ja linkittelet: herätys vatipää, se EI OLE keskustelua, se on muiden mielipiteitten toistamista. Oletko SÄ siis sitä mieltä, että toisenmaailmansodan aikainen juutalaisten ja muiden massatuho on fiktiota vai et ole? On ihan tun paha alkaa keskustelua tästä aiheesta sun kanssas, ku et ole omaa kantaas edes esittänyt, vieläkään, jätät sen yhä tulkinnanvaraiseksi, miksi?



Tässä tilanteessa ja näiden todisteiden valossa mun on vaan pakko menne sille fiktiota puolelle, kun ei muutakaan mahdollisuutta vastapuolen mielestä ole olemassa. Eli joko tai linjaus tuottaa tuollaisia vastauksia ja muutinkin omaan vastaukseeni kohdan: "olen sitä mieltä että JUUTALAISTEN massatuho oli fiktiota", koska koko shitti tapahtui myös muille. Epäilija on ihan oikein tulkinnut mua.
Damien

Posts: 2,882

#47 • • Damien [tr3ox]

Epailija, 3.3.2006 13:32:
---
phanatic, 3.3.2006 13:30:
Tässä sävyssähän heidän tekstinsä yleensä on kirjoitettu, mutta kuitenkin pienellä tivaamisella saatiin Damienilta tämä tunnustus: "OLEN siis sitä mieltä, että toisenmaailmansodan aikainen juutalaisten massatuho on fiktiota."

---


Juu, luin tuon itsekin, mutta pistin sen itseilmaisun puutteiden piikkiin muiden kirjoitusten valossa.



Ei tartte pistää osaan ilmaista itseäni varsin hyvin ja tietoisesti jätin täsmentämättä mitä kirjoitukseni tarkoitti, vain osoittaakseni että sitä yleisesti tulkitaan vain yhdeltä saralta ;) .
remotion

Posts: 5,283

#48 • • remotion nostatus guru
sen verran olen saanut keskustella ihmisten kanssa jotka ovat joutuneet aatteidensa vuoksi neuvostoliitossa karkoituksen siperiaan tai natsien keskitysleireissä sekä myös lukenut ihmisten omaelämänkertoja joita on keskitysleireille pantu, että en varsinaisesti jaksa repiä tästä aiheesta mitään huumoria.

joutuu toteamaan että harvoin koen että yhtään mikään asia loukkaisi itseäni, mutta kyllä tällänen salaliittoteoria on todella tuulesta temmattu ja säälittävä. netissäkin voi aika paljon kaikenlaista kirjoitella mut luulis että jo omat kaveritkin rupee hieman katsoo vinoon jos tälläsen topikin pystyttää.
Damien

Posts: 2,882

#49 • • Edited Damien [tr3ox]

kuilu saa ehdot,
Ei näin. Mulla on mielipide (tässä sanan varsinaisessa merkityksessä) susta aiemmista posteistas muodostettuna, ja tämä aika lailla vahvistaa sitä. Sitäpaitsi oma mielipide ei voi olla "valmis", valmiina se on yhä uskoa ja/tai ehkä sitten myös varmuutta.



Sneaky pirulainen, annoitkin vain sellaisen sanajonon jonka johdosta päätyy ajattelemaan, että Damien:llä on messias kompleksi, ilman että sinun tarvitsisi itse mainita tälläista vaikkakin koko idea on kummunnut TÄYSIN ja ainoastaan sun päästä? Missäs nyt sit mennään kun en pidä itseäni mitenkään vapahtaja -mallisena henkilönä?

kuilu saa ehdot,
=) Sano vaik "epäluulon tuolla puolen"? Olet ollut sitä, mutta et enää, muistan nickis aiemmista väännöistä, enkä siis hyvässä mielessä. Mutta, olen ensimmäinen, joka myöntää tämän nettiformaatin olevan omiaan suurienkin väärinkäsitysten synnytykseen.



Älä turhaan ota kunniaa tästä, olen jo pidemmän aika toitottanut miten helppoa jonkun toisen teksti on lukea "väärin", kun siihen ei ole liitettynä bodylanguage:a tai muuta mielialaa ja painotusta korostavia juttuja. Siks ne hymiötkin on eriarvoisen tärkeitä huomata sieltä tekstin joukosta ja tarvittaessa vaikka toiseen tai kolmanteen kertaan lukaista se teksti uudelleen.


kuilu saa ehdot,
Ok, eli on olemassa laaja juutalaisten salaliitto, joka ulottuu jopa Suomen koulutusjärjestelmään ja eri kansojen kudokseen? Ja yhä käytät sanaa mielipide tälle keskustelulle liian leveässä merkityksessä, et ole riittävän selkeä tullaksesi ymmärretyksi.



En puhu salaliitosta vaan vaikeista asioista. Mielestäni on helpompaa mieltää Natsit vain mielettömiksi tappajiksi. Ilmiö on samanlainen kuin "INSERT CORRECT ANALOGY HERE" juttuna, eli pusketaa kyyneleet silmissä ja ei suostuta edes kuvittelemaan skenaarioita kokonaisuutena. Kaasutukset olivat systemaattisia ja keskittyivät juutalaisten hävittämiseen maailmsta, vaikkakin Venäläiset olivat Natsien arvoasteikolla vieläkin alempiarvoisia olentoja.


kuilu saa ehdot,
Ööööh.. etkö? Haluaisin nyt huomauttaa sulle, et itse olet määritellyt aiheen bipolaariseksi JO OTSIKOSSASI: fact or fiction, faktaa vai fiktiota, totta vai tarua!?!?!?
XDDD Sä et taida tajuta edes itseäs kauheen hyvin?
Huokaus. Määrittele sitte pliideri ilmaisusi "mielipide"? Jos et usko, etkä tiedä onko holokausti totta vai ei, niin mitä muuta on? Sulle jää VAIN yksi* vaihtoehto: varmuus. Vaihtoehtoja on kolme, siis loogisesti määriteltynä, minä en niitä ole ladellut, olen jopa nykyään itsekin revari siinä mielessä, että olen taipuvainen uskomaan, että varsinaisia modaliteetteja on vain kaksi, ja ne jakautuvat useisiin submodaaleihin (oma sana), ja tämän kun olen sanonut loogikkoposessa, niin onpas alkanut huisat säpinät! =D

Kaikist eniten ihmetyttää se, et kaipaat keskustelua, muttet ole siihen itse valmis?



Joo eli siis holokausti on mielestäni fiktiota siinä mielessä missä se esitetään tänä päivänä. Tehdään se nyt selväksi, että minusta pitäisi puhua mielummin sodan uhreista ja antaa sitä empatiaa juutalaisilta myös muillekkin sodan/keskitysleirien uhreille. Submodaali on ihan hyvä sana ja olen kanssasi samaa mieltä ja tätä koitankin toitottaa holokausti revisionismistä, ettei se ole natsismia vaan asioiden tarkastelua.


kuilu saa ehdot,
Enksä mä hengitäkään "korketa ilmanalaa"..? Ja mitä tarkoitat "kauempaa", oon jo Berliinis asti?



Viittasin niskaan hengittämiseen ;=)



kuilu saa ehdot,
Mitä häh? Ymmärrätsä, et käyttäessäsi me-muotoa, annat ymmärtää, ettet ole yksin siellä kirjoittelemassa. Ja nyt kun tarkensin, aloit nillittää, etkä edes vastannut! =D



Aika hyvin kaverilta joka välillä liikkuu täällä oman ponivaras possensa kanssa, eli ihan yksin täällä skriivailen ja edellinen oli vain pelkkä näpäytys, joka selkeesti meni ohi itse wrangleri:lta 8)=

kuilu saa ehdot,
No kun nyt menit ja viittasit KUITENKIN, XD, niin voisitko tätä tarkentaa?



Kts. edellinen...


kuilu saa ehdot,
Mikään inhimillinen ei ole täysin puolueetonta tai täysin loogista.



Mutta kun sen pitäisi olla ja se on onkin argumenttini tässä asiassa.



kuilu saa ehdot,
Eli et kiistä massamurhaa, josta koko nimi holokausti tulee, mittakaavasta, vaan sanot, että se oli paljon pienimuotoisempaa toimintaa. Mutta eikös se juuri ole holokaustin kieltämistä, ei kai muutaman juutalaisen kuoltua työnsä ääreen edes voi kutsua holokautiksi? Sä tahallas sekotat erilaisia määreitä ja kategorioita vaikuttaakses näppärältä, mut edes sun oma sisäinen viesti ei kestä loogista tarkastelua, jota vaadit historilta!



En tahallaan vaan vahingossa olen omassa päässäni sekoittanut holokaustin johonkin muuhun, mutta nyt pitäydyn keskustelemaan siitä sen merkityksen pohjalta ja en pidä sitä faktana vaan fiktiona ja sepitteenä submodaalisista koottuna kokonaisuutena.
-Scouts honor-
Damien

Posts: 2,882

#50 • • Damien [tr3ox]

Epailija, 3.3.2006 13:01:
---
Damien, 3.3.2006 12:48:
enkö ole "benefit of and doubt" arvoinen (joo en tosiaankaan tiedä mitään hyviä suomalaisia fraaseja=)
---
Benefit of the doubt. Englantilaisetkin fraasit ovat vähän hakusessa. *vink*



Puolustuksekseni pitänee todeta että olen jotenkin tottunut käsittämään sen "epäilyksen tuomana hyötynä", josta siis "an". Mut joo kiitti korjauksesta.
Coma

Posts: 705

#51 • • Coma
Tokihan ihminen saa mun puolesta uskoa vaikka jeesukseen tai Al-Qaedan maailmanvalloitukseen, mut esim holokaustin vähättelyyn on pakko jo pistää vähän kommenttia. Ei tämä muuta todista muuta kuin että natsipropaganda yltää näköjään hienosti tänne nykypäiviin asti. Ihan kuin Hitlerin suunnitelmaa järjestelmällisestä kansanmurhasta olis lähdetty toteuttamaan ilmottamalla siitä ensin päälehtien etusivulla? Totta helvetissä uhrit piti saada ohjattua haaviin kuin lampaat. Ihmisten manipulointi on kuitenkin ollut kovin suosittua historian sivu ja toisaalta on ihan ymmärrettävää että sen aallot yltää vuosienkin päähän. Mikään ei kuitenkaan estä generoimasta ihan omia ajatuksia ja ratkaisumalleja, "kaikkea mitä on kaupan ei o pakko ostaa".

Siitä kuitenkaan ei ole epäilystäkään, etteikö leireillä tapettu käsittämättömiä määriä ihmisiä. Mun silmissä yksikin murha on jo liikaa, sata vitusti ja siitä ylöspäin -> ei mitään väliä lukumäärällä, se on silti väärin. Todisteitakin riittää yhä aivan helvetisti, ei siitä kuitenkaan ole puolta vuosisataa vielä. Ja jo pelkästään Saksasta repisi helposti tuon kuusi miljoonaa, eihän se ole sen aikaisesta väestömäärästä kuin alle kymmenen prossaa! Eikä se edes ole pelkästään Saksa mikä on kyseessä, natsi-saksan vaikutus ylettyi kuitenkin aikas laajalle, Suomesta Afrikan pohjoisosiin. Siitä tulee jo aika monen sadan miljoonan ihmisen kodit katettua.

Uskoisin kuitenkin, että tuohon kuuteen miljoonaan on laskettu nekin joita ei vaan ole enää mistään tavoitettu. Aika monet kuitenkin taisi keksiä missä mennään ja paeta maan alle lopuksi elämäkseen. Silti ihmishenkiä menetettiin liikaa, ihan vit¤#i liikaa. Kenelläkään en toivoisi olevan intressejä ruveta vähättelemään mitään tälläistä, oli kyse sitten Hitlerin, Stalinin tai kenenkään teoista. Tyhjäpäistä touhua.

-thc

p.s.

Paljon kiinnostavampaa olisi tietää oliko Hitler pirinisti, elettiin kuitenkin amfetamiinin kulta-aikaa ja päämiehet popsivat niitä ympäri maapalloa. Selittäisi jotain ainakin siitä tyylistä, kuumottavimpia ilmeitä ei kohtaa kuin tanssilattialla :D
Damien

Posts: 2,882

#52 • • Edited Damien [tr3ox]
Tässä on hyvin tuotu pointteja esille siitä miten yksikin murha on liikaa, josta voisin vetää aasin sillan "Death In Gaza" -jonka katsoin juuri äsken. Kyseisen flikan tuottaja, ohjaaja ja kuvaaja James Miller kuoli Israelilaisten luodeista Rafa:ssa.
Tässä tuntuu hukkuvan ne pointit mitä yritän pistää kehiin, eli mielestäni Holokausti on väärä ilmaisu järjettömän mittasuhteen ihmisoikeusrikoksesta joka sodan aikan tapahtui myös muille kuin juutalaisille. Sellaisen kuvan olen yleisessä historian opetuksessa saanut, että juutalaiset olivat se ainut kohderyhmä ja 1941-42 heitä hävisi se 6miljoonaa saksalaisten keskitysleireissä.
Liian helposti Auschwitz:ssä vieraillessaan holokausti museo tuputtaa sen vierailijoilleen kuvaa siitä miten nämä 6miljoonaa ihmistä, tuotiin paikalle ja kaasutettiin hengiltä, unohtaen sopivasti kaikki ne epäkohdat mitä tälläinen käsittely tuona aikakauten vaati. Ympäri vuorokautista tappamista, mutta esim. dokkarissa puolalainen tohtori vähättelee zyklon-b jäämiä, perustellen että kaasutuksia tapahtuikin vain kerran vuorokaudessa n. 30min ajan ja tämä nfo siis viralliselta holokausti museo professorilta.
Tässäkin topikissa esitetty juutalais saippua väite, niin missä välissä näiden hävittämisien aikana, jokun on vielä ehtinyt aliravituista ihmiskehoista irroittamaan olematonta rasvaa, hey come on?

Jengiä kuoli ja suunnitelmat juutalaisten hävittämisestä, häkämyrkytyksillä kuoleman autoissa on olemassa, mutta se järjetön liioittelu asiasta mikä on jo valmiiksi kauhea, saa mut aloittamaan tälläisiä topikkeja ja kaikki nää natsi viittaukset ja "älähdykset" pistää vaan ihmettelemään lisää, miksei kukaan muu sitten ajattele itse ja muodosta OMIA mielipiteitään, vaan hyväksyy kaiken sellaisenaan. Missä se mun henkilökohtainen ajatusjuna menee niin metsään, että saan lukea halveksivia mielipiteitä ihan vaan kysymysten esittämisestä?

edit: ja kaikki viittaukset natsi propagandaan herättää vaan lisää kysymyksiä liittoutuneiden ja neukkujen propagandasta. Onko se todellakin niin uskomaton ajatus, että sodan jälkeen Nurmbergin oikkarissa olisi kehiin heitetty hieman xtraa voittaneen osapuolen toimesta? Molemmilla osapuolillahan oli toimiva propaganda koneista, joka esim. natsi saksassa aivopesi saksalaiset vihaamaan juutalaisia jo nuoresta asti.
Damien

Posts: 2,882

#53 • • Damien [tr3ox]

kuilu saa ehdot,
200.jpg
oli niil hyvät fotarit jo sillo sitte! ja noitahan on VAA viis! höh.

Mun argumentti on: YKSIKIN murha on kestämätön luotaessa olemisen järjestelmää.

- kysymyshymiövastaus -



Kyll mut, siis mitä nuo viisi aliravittua henkilöä todista? Että kuusi miljonaa kaasutettiin hengiltä? En edes kiistä sitä faktaa että leireillä jengiä delas tauteihin ja aliravitsemukseen, koska esim. Auschwitz:n kämppiin ängettiin 9 vankia per asuinväli, kun alkuperäisessä keskitysleiri suunnitelmassa jota Auschwitz:kin jäljitteli, vastaavissa tiloissa asui kolme vankia yksi per laavu. Tämän suunnitelman pohjalta ei voi olettaakkaan mitään muuta kuin tautien leviämisen toivomista jne. Eli ihmiset tuotiin sinne kuolemaan, mutta kerrotaan se kokototuus liioittelematta yksityiskohtia kaikin puolin.
siveys

Posts: 2,492

#54 • • siveys lovely
pitäisikö tästä topicista tehdä virallinen salaliitto-topic, jossa voitaisiin vääntää kättä myös esimerkiksi siitä romahtivatko WTC-tornit (ja se kolmas talo) oikeasti lentokoneiden törmäyksen seurauksena vai oliko kyseessä monimutkainen juoni asbestimöykkyjen alas vetämisestä räjähtein, jotta saataisiin syy lähteä sotaretkelle öljyn perään ja iso kasa vakuutusrahoja? ;)
Damien

Posts: 2,882

#55 • • Edited Damien [tr3ox]

kuilu saa ehdot, 3.3.2006 15:51:
---
Damien, 3.3.2006 15:01:
Missäs nyt sit mennään kun en pidä itseäni mitenkään vapahtaja -mallisena henkilönä?
---

Nyt ollaan siinä, että sinulla on mielestäsi esoteerista, salattua tietoa, jonka haluat tuoda tietoisuuteemme?



Mutta mikä tekee tästä julkisesta tiedosta esoteeristä? Ehkä se fakta että jos siellä sun mestoilla sanoo, ettei Auschwitz:ssä ollut kaasukammiota tai ettei se mitä siellä tänä päivänä esitellään "THE kammiona", joutuu häkkiin eikä puolustuksena voi esittää faktuaalista todistus aineistoa siitä, ettei kammio ole alkuperäisessä tilassa (vaikka se näin esitetäänkin) ja ettei se ollut sovelias mm. ovensa suhteen pitämään kaasua sisällään ja että siitä on kaadettu seiniä, jotta se saataisiin näyttämään kammiolta.
Ja oisko se siksi kans skidisti esoteerista ku jengiä on tapettu ja uhkailtu ku ne on esittäny julkisesti tälläisiä kysymyksiä, ilman sen kummempaa natsi agendaa ja vouhotusta tutkimusmielessä? Mitäs kävikään sananvapaudelle, ai nii Musilimit suuttu Muhamed piirroksista ja duunas lisää omia ja teki asiasta oman henkilökohtaisen lyömävälineen länttä vastaan...


edit: nii ja lisättänee nyt sit tähäne että mielestäni se ei ole esoteerista tietoa, mutta kun käytännön lainsäädäntö sen kyllä pakottaa joka paikassa maan alle, joten voit lukea postini erittäin esoteerissarkastiseksi.
Android

Posts: 3,908

#56 • • Android
Riippumatta mitä mieltä Holocaustista nyt on (siis missä määrin siihen uskoo tai ei), niin on pakko todeta että on pahimman luokan kaksinaismoralismia vaalia sananvapautta ja samalla vangita ihmisiä jotka kyseenalaistavat historiallisen tapahtuman tai haluavat tutkia sitä kriittisesti.

On järjetöntä väittää että maapallo on litteä, mutta en minä sentään ketään lähettäisi vankilaan sen takia että joku julkisesti niin väittäisikin.
phanatic

Posts: 1,123

#57 • • phanatic

Damien, 3.3.2006 17:28:
pistää vaan ihmettelemään lisää, miksei kukaan muu sitten ajattele itse ja muodosta OMIA mielipiteitään, vaan hyväksyy kaiken sellaisenaan.



Eli koska täällä kukaan ei hyväksy sun väitteitä sellaisenaan, niin kukaan ei ajattele itse eikä muodosta OMIA mielipiteitään, vaan hyväksyy kaiken sellaisenaan?-) Valitettavasti tuntuu, että sä olet siinä joukossa joka ei muodosta mielipiteitään laaja-alaisen tiedon valossa, vaan muutaman höperön nettisivun perusteella. Jos asia ei ole näin, niin voisitko vihdoin (taisin jo pyytää aiemmin) laittaa jotain kattavaa lähdeluetteloa väitteidesi ja epäilyjesi tueksi. Eli mitkä seikat ovat saaneet sinut epäilemään holokaustin todenperäisyyttä?

Missä se mun henkilökohtainen ajatusjuna menee niin metsään, että saan lukea halveksivia mielipiteitä ihan vaan kysymysten esittämisestä?



Koska ihmiset ovat muodostaneet OMIA mielipiteitään asiasta, ja eivät ehkä arvosta sitä, että kyseenalaistat juutalaisten kansanmurhan tapahtumisen.

edit: ja kaikki viittaukset natsi propagandaan herättää vaan lisää kysymyksiä liittoutuneiden ja neukkujen propagandasta. Onko se todellakin niin uskomaton ajatus, että sodan jälkeen Nurmbergin oikkarissa olisi kehiin heitetty hieman xtraa voittaneen osapuolen toimesta? Molemmilla osapuolillahan oli toimiva propaganda koneista, joka esim. natsi saksassa aivopesi saksalaiset vihaamaan juutalaisia jo nuoresta asti.



Miksi sun otsikko sitten on "HOLOCAUST - fact or fiction", eikä "HOLOCAUST - 4 or 6 million killed"? Haluatko pohdiskella historiankirjoituksen mahdollisia liioitteluita, vai sitä, tapahtuiko mitään joukkomurhaa alunperinkään?
phanatic

Posts: 1,123

#58 • • phanatic

Android, 3.3.2006 17:49:
Riippumatta mitä mieltä Holocaustista nyt on (siis missä määrin siihen uskoo tai ei), niin on pakko todeta että on pahimman luokan kaksinaismoralismia vaalia sananvapautta ja samalla vangita ihmisiä jotka kyseenalaistavat historiallisen tapahtuman tai haluavat tutkia sitä kriittisesti.



Täysin samaa mieltä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#59 • • Aziz Combat Fighter

Damien, 3.3.2006 17:44:
Ja oisko se siksi kans skidisti esoteerista ku jengiä on tapettu ja uhkailtu ku ne on esittäny julkisesti tälläisiä kysymyksiä, ilman sen kummempaa natsi agendaa ja vouhotusta tutkimusmielessä?



Arvon kriitikko, esittäisitkö jonkun lähdemateriaalin siitä, kuka tutkija on tapettu tutkittuaan kaasukammioita ja esitettyään tällaisia arvioita?

Vai oliks toi taas tasoa "niin, mielenkiintoisia kysymyksiä!!!!!"
Damien

Posts: 2,882

#60 • • Damien [tr3ox]

Ana-5000, 3.3.2006 18:59:
---
Damien, 3.3.2006 17:44:
Ja oisko se siksi kans skidisti esoteerista ku jengiä on tapettu ja uhkailtu ku ne on esittäny julkisesti tälläisiä kysymyksiä, ilman sen kummempaa natsi agendaa ja vouhotusta tutkimusmielessä?
---
Arvon kriitikko, esittäisitkö jonkun lähdemateriaalin siitä, kuka tutkija on tapettu tutkittuaan kaasukammioita ja esitettyään tällaisia arvioita?
Vai oliks toi taas tasoa "niin, mielenkiintoisia kysymyksiä!!!!!"



http://www.zundelsite.org/english/zgrams/zg1998/zg9809/980912.html

Ja nimiä googlettamalla saat lisää tietoa henkilöistä, mutta sekin on vain google nfoa mitään paperi matskua mulla tietenkään ei ole esittää.