World of Warcraft

2,846 posts, 143 pages, 975,513 views

Avatar
#2162 • • Galadhan Guest

ezzy, 27.7.2007 20:38:

- helvetisti addoneita -

Jätin tästä pois raid-addonit vielä :D



Phew. Tätä pelkäsinkin. Kai se on hiljalleen otettava selvää noista, jos aikoo pelata tuota raidaustasoille saakka. Kiitoksia listasta! *hymy*
ezzy

Posts: 8,060

#2163 • • ezzy Droid-pappa

Galadhan, 27.7.2007 21:34:
---
ezzy, 27.7.2007 20:38:

- helvetisti addoneita -

Jätin tästä pois raid-addonit vielä :D

---


Phew. Tätä pelkäsinkin. Kai se on hiljalleen otettava selvää noista, jos aikoo pelata tuota raidaustasoille saakka. Kiitoksia listasta! *hymy*



ja vaihtoehtojakin on aina, jos joku ei miellytä, noita ace-addoneita on aika mukava määrä jo nykyään. Itselleni toi päivitettävyys on ihan luxusta.
ezzy

Posts: 8,060

#2164 • • ezzy Droid-pappa
dodii, Solarian down ja Kael'Thas p2:ssa wipeiltiin ekalla testikerralla :P makee faitti.
Jutu

Posts: 3,054

#2165 • • Jutu Blondi
Mun mielestä addonit on ihan turhuuksia. Joo, ne helpottaa pelaamista, mutta eikö se nyt vie samalla sitä hauskuutta ja vaativuutta pelistä? Itte ainakin tykkään siitä, että täytyy ite pähkäillä eikä vaan kattoa ja käyttää jotain addonia. Ainoot addonit mitä ikinä oon suostunut käyttää on ct_raid (vaadittiin ex-killassa kaikilta raidaajilta) ja decurse (vaadittiin hiilereiltä). Nyt en käytä enää noitakaan kun ei tarvii *iloinen*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#2166 • • Galadhan Guest
Tähän mennessä on todella tarvinnut vain auctioneeriä, josta on matalilla tasoilla helkkarin suuri apu. Ei mene kaikki aika hintojen kyttäämiseen.
kosmo

Posts: 759

#2167 • • Edited kosmo TJH87

Jutu, 1.8.2007 23:44:
Mun mielestä addonit on ihan turhuuksia. Joo, ne helpottaa pelaamista, mutta eikö se nyt vie samalla sitä hauskuutta ja vaativuutta pelistä? Itte ainakin tykkään siitä, että täytyy ite pähkäillä eikä vaan kattoa ja käyttää jotain addonia. Ainoot addonit mitä ikinä oon suostunut käyttää on ct_raid (vaadittiin ex-killassa kaikilta raidaajilta) ja decurse (vaadittiin hiilereiltä). Nyt en käytä enää noitakaan kun ei tarvii *iloinen*



Ite en tosin näe hauskuutta tai ylimääräistä vaativuutta siinä että castii spellbookista, eli esimerkiksi barien osalta haluan täyttä kustomointia. Kaikki käyttää addoneja sen mukaan kuinka tärkeäksi ne kokee ja onhan se kiinni pitkälti myös pelityylistä. Itellä on ollut aina vähän sellanen minmaxaus-mentaliteetti, jotta kaikki mahdollinen hyöty käytetään. Meillä kilta teki ennen tbc:tä omat raidi-addonit koska perinteiset bossi-addonit kuten ct:n omat, ei pysyneet vauhdissa mukana. Eikä oo puhettakaan että end-game bosseja pudotettaisi ilman mitään addoneja (ainakaan ennen kunnon nerffausta).

vielä tosta pelaamisen helpottumisesta... jos ajatellaan esim. threatmetereitä joita käytettiin varsinkin naxxissa aika paljon. Tuo oli sitä aikaa jolloin lokit napsi agroja kuin sieniä sateella, koska threat-reducea ei ollut juuri tarjolla. Threatmeteri autto meitä aika paljon pitämään dps-kurissa. Toki vaativampaa olis laskea jatkuvasti omaa depsiään ja verrata MT:n vastaavaan +/- buffit/procit yms. mut threatmeterin ansiosta keskityttiin enemmän sitten sen dps:n maksimointiin, mahdollisimman pienellä määrällä manaa. Eli haastetta oli ihan yhtälailla, addonin avulla se kanavoitiin vaan niin että tulos on tehokkaampi. tjsp :)

Tässä vielä mun UI huhtikuulta. Nyt pitäis tehdä uus, pvp-ystävällisempi kunhan kerkiäis.

http://img388.imageshack.us/my.php?image=tehanuuiab1.jpg
tehanuuiab1.th.jpg
Syder

Posts: 2,255

#2168 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Jos pelaa blizzardin UI:lla ni voi sit samantien pelaa Pac-Mania (joka on ihan oikeasti hyvä peli) niin ei tarvi soitella maailman pienintä viulua liian usein. Itsehän diggailen atm siitä että maanantain alkais 1kk mittainen iltavuoroputki duunis ni ei tarvi raidaa. Vetäis jonku "fadequitin" siinä sivus ja kattois josko viel kiinnostas applyy johku numen/inner sanctum noist pve realm alliance killoist ja käydä vähä kaataa bossei joita täs tbc oikeesti alettii kaatamaa, eikä edelleenki treenailla nubuservul fathom lordil kek ;p <eof>avautuminen</eof>

--
Divida et impera.

ezzy

Posts: 8,060

#2169 • • Edited ezzy Droid-pappa

Jutu, 1.8.2007 23:44:
Mun mielestä addonit on ihan turhuuksia. Joo, ne helpottaa pelaamista, mutta eikö se nyt vie samalla sitä hauskuutta ja vaativuutta pelistä? Itte ainakin tykkään siitä, että täytyy ite pähkäillä eikä vaan kattoa ja käyttää jotain addonia. Ainoot addonit mitä ikinä oon suostunut käyttää on ct_raid (vaadittiin ex-killassa kaikilta raidaajilta) ja decurse (vaadittiin hiilereiltä). Nyt en käytä enää noitakaan kun ei tarvii *iloinen*



Toi onkin hauskaa kun esim. oot ainoa joka ei addoneita käytä, niin sut vaihdetaan hyvin äkkiä johonkin joka niitä käyttää, jos et pysy vauhdissa. Eri asia toki jos sulla on oikeasti taitoa ettet tarvi niitä. Ja on se nyt vähän eri olla käyttämättä addoneita soolotessa, kuin 25man raidissa. 24 henkeä odottaa sulta täyttä panostusta.

Tosin noitakin kuulee esim roguilta "ei sillä threatmeterillä mitään tee, kyl mä osaan pelaa" tai "ihan turha se pallypower on". Ne vaan säästää aikaa ihan hemmetisti, kun ei tarvi turhaan wipeillä tai käyttää aikaa buffailuissa.

Addonit harvemmin automatisoivat mitään (enää, koska blizzard esti moiset), vaan helpottavat vaan elämää. Itsellä oli pallylla pre-tbc macrot tyylii heal x rankin mukaan, kun sitä painoi, se katsoi emergency monitorista eniten healia tarvitsevan ja heitti healin. Tämä ei enää toimi tosin ja vaihdoin classiakin jo :) Sillon oltiin niin altavastaajana raideissa, kun vedettiin mc:tä ja bwl:ää alimiehityksellä, että oli pakko käyttää kaikki jipot.

Aika usein tosin toi addoneista piittaamattomuus on vaan laiskuutta ja tietämättömyyttä. Onhan se joo hankalaa ajaa WowAceUpdater-päivityssofta ennen kuin käynnistää pelin...

Bossmodit on kyllä jo vähän isomman luokan xiit enkä oikeastaan tajua edes miksi blizzard ei ole estänyt niiden toimintaa. Kuulemma blizzardilta on taas tulossa omia lisäominaisuuksia wowiin, jotka on kopioitu suoraan olemassaolevista addoneista, tyyliin blizzardin oma floating combat text. Aika räikeän kusipäistä imho.
Cloud

Posts: 2,162

#2170 • • Cloud Game Freak

ezzy, 5.8.2007 13:28:
Clips ja Clips



Täytyy myöntää, että itsekin olen hivenen laiska hakemaan addoneita. Tai siis olin.

Mutta kuten sanottu.. osa niistä oli munkin mielestä aina aika xiit modeja ja itse olen aina ollut kaikkia botteja ja easymodeja vastaan.

Toisaalta magella nyt oli sen verta helppoa pelata ja joku decursive oli ihan turhaa kun oikeasti itse pysty decursaa yhtä tehokkaasti.. Nostaahan se skilzia kun pitää itse harjotella olemaan hyvä ja osatakin tehdä nuo jutut itse nopeasti ja tehokkaasti.


Itse oikeastaan käytin yhtä xiitti modia pvp:ssä jos sitä nyt voi xiitiks käyttää.
Flexi barista sai joskus tehtyä semmosen, että siinä tietty nappula suureni sika isoksi kun tietty asia tapahtu.. Aina kun meni hp tarpeeks alas Potun Nappulasta tuli niin suuri että sitä clikkas varmasti aina vaikka olis ollut kuinka hektistä.. Kyllä mä tota periaattees pidän xiittinä vaikkei se suoranaisesti sitä ollutkaan ainakaan silloin.


Tuota mä en kyl kans ymmärrä et blizzu vaan kopio jotain törkeitä modeja ittelleen.. Noh toisaalta jos niille on ilmasta cooderia ja ne voi vaan rippaa niiden ideat ni sehän on biznistä.. ja toisaalta jos ei voi voittaa pitää joinaa ja näin se blizzukin ehkä ajattelee.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

kosmo

Posts: 759

#2172 • • Edited kosmo TJH87
Bossmodit on vähän kakspiippunen juttu. Varsinkin yleensä tekovaiheessa niillä paikkaillaan myös blizzardin epähuomiossa jättämiä puutteita encountterin koodiin. Usein ensimmäisten viikkojen aikana kun ensimmäiset killat uudet bossit kohtaa, pusketaan reilusti hotfixejä linjoille. Näin kävi muistaakseni esimerkiksi Thaddiuksella jossa meidän koodaaja joutu heti töihin koska thaddiuksen debuffi bugasi, perästä seurasi hotfixi. Samallalailla bosseille on lisätty huutoja, emoteja jne ilmoittamaan lähestyvästä eventistä, vastaavan toimenpiteen hoitavan addonin ilmestyttyä. Blizzardi seuraa yllättävän paljon tuoreita matseja, meilläkin muutamia kertoja ollu GMiä katsomossa.

väitän että tuo on yksi syy että bossi-addoneita voi yhä käyttää. Se osa porukasta jotka tavallaan beta-testaa uudet bossit, tarvii niitä että se olisi mahdollista (vaikea testata jos ei päästä p1:stä pidemmälle ikinä). Siinä vaiheessa kun hotfixit on tehty, encountterit nerffattu ja kaikki addonit sulautettu yhteen niin toki ne helpottaa bossin teurastusta reilusti... ajan mittaan jatkuvasti enemmän. Mutta sehän on kans bisnestä, että kaikilla olis kivaa. :)

toisaalta, onhan ne niiden mahdollisuuksia jo rajottanut ja supermacrojen teilaus oli aika kolaus allekirjottaneelle. Eli ehkä ne ei vaan vaivaudu, suurin osa kuitenkin haluaa sitä easy-modea.

xybo, 5.8.2007 20:34:
Eiköhän blizzu ole juuri sen takia tehny nuo addonit alustalähtien, että muut voi tehdä kätevät lisäfeaturet, eikä heidän tartte.



juuri näin.
siveys

Posts: 2,492

#2173 • • siveys lovely

xybo, 5.8.2007 20:34:
Eiköhän blizzu ole juuri sen takia tehny nuo addonit alustalähtien, että muut voi tehdä kätevät lisäfeaturet, eikä heidän tartte. Mitään kusipäisyyttä vaan pelkkää laskelmointia, maximoidaan voitto. Sehän on kuitenkin se pääasia.


Olisi ehkä aika herätä tähän päivään. Kyse ei ole mistään voiton maksimoinnista kuluttajaa riistämällä - bisnes vaan yleensä toimii paremmin jos tuotteet suunnitellaan asiakaslähtöisesti.

Se, että WoW on vahvasti skriptattavissa ja laajennettavissa johtuu siitä, että sillä tavoin voidaan vastata pienten kohderyhmien tarpeisiin ilman suhteettoman suuria rahallisia panostuksia ja käyttöliittymän monimutkaistamista muille pelaajille. Tämä on ollut jo pitkään yksi keskeisimmistä trendeistä isomman skaalan pelibisneksessä (ja osin muussakin softabisneksessä) koska sillä tavalla saadaan yksinkertaisesti tyytyväisempiä asiakkaita.

Sivutuotteena tässä sitten nousee esille niitä yleisimmin käytettyjä ja käyttöliittymää vähän kuormittavia parannuksia, joita kehittäjätiimit eivät vain yksinkertaisesti voisi mitenkään ennalta aavistaa ilman aktiivisen pelaajakunnan panosta, vaikka kuinka haluttaisiin tehdä paras peli ikinä. Ei ole olemassa mitään kristallipalloa, josta voisi rahaa kolikkoon tiputtamalla nähdä miten pelaajakunnan tarpeet kehittyvät - sitä on vain pakko seurata vierestä.
ezzy

Posts: 8,060

#2174 • • ezzy Droid-pappa

siveys, 6.8.2007 14:11:
---
xybo, 5.8.2007 20:34:
Eiköhän blizzu ole juuri sen takia tehny nuo addonit alustalähtien, että muut voi tehdä kätevät lisäfeaturet, eikä heidän tartte. Mitään kusipäisyyttä vaan pelkkää laskelmointia, maximoidaan voitto. Sehän on kuitenkin se pääasia.

---

Olisi ehkä aika herätä tähän päivään. Kyse ei ole mistään voiton maksimoinnista kuluttajaa riistämällä - bisnes vaan yleensä toimii paremmin jos tuotteet suunnitellaan asiakaslähtöisesti.



Jep, joka tarkoittaa, että tuote julkistetaan keskeneräisenä ja odotetaan, että asiakkaat etsivät bugit ja kehittävät selkeisiin puutteisiin lisäpalikat, kuten juuri wowin tapauksessa on tehty.
Cloud

Posts: 2,162

#2175 • • Cloud Game Freak

ezzy, 6.8.2007 14:28:


Jep, joka tarkoittaa, että tuote julkistetaan keskeneräisenä ja odotetaan, että asiakkaat etsivät bugit ja kehittävät selkeisiin puutteisiin lisäpalikat, kuten juuri wowin tapauksessa on tehty.



Mä oikeasti toivon, että juurikin tämän takia tuota Whammer onlinea pitkitetään vieläkin. Siis ettei siinä mentäisi heti tähän vaan, että se olisi edes vähän toimivampi kokonaisuus heti. (tuskin on mutta toivoa voi.)

Niin ja osittainhan sen venyminen johtuu siitä että GW ei yksinkertaisesti dikannut parin kolmen kehitysteamin tuloksista ja kyseistä peliä on palloteltu eri firmojen välillä monta vuotta.. ilman noita toilailuja peli voisi olla jo valmis ja siihenkin olisi ehkä jo kerennyt boreentua =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

siveys

Posts: 2,492

#2176 • • siveys lovely

ezzy, 6.8.2007 14:28:
Jep, joka tarkoittaa, että tuote julkistetaan keskeneräisenä ja odotetaan, että asiakkaat etsivät bugit ja kehittävät selkeisiin puutteisiin lisäpalikat, kuten juuri wowin tapauksessa on tehty.


Se on aika helppo HC pelaajan silmin sanoa, että "tässä on selkeä puute joka haittaa MUN peliäni", mutta pelin kehittäjien näkökulmasta WoW on ison skaalan softakehitysprojekti, joissa on kaikissa poikkeuksetta noin 10000 muutakin ongelmaa. Mitä marginaalisempiin ongelmiin päästään, sitä vaikeammaksi tulee etukäteen arvata mitkä ongelmista muotoutuvat niiksi, jotka käyttäjiä miellyttääkseen pitäisi korjata seuraavaksi. Kun yhtälöön vielä lisätään se, että kaikkia ongelmia ei ole vielä edes löydetty ja jokainen korjaus yhteen ohjelmiston osaseen saattaa aiheuttaa ennalta-arvaamattomia ongelmia jossakin toisessa ohjelmiston osasessa (tai tehdä aiemmin tunnetuista, mutta harvemmin esiintyvistä ongelmista yleisempiä ja vakavampia) on käsissä sellainen paketti jota ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista julkaista täysin "valmiina".

Jossain vaiheessa on aina vedettävä raja johonkin ja julkaistava peli tai lisäsisältö, tietäen, että kaikkia ongelmia ei ole vielä löydetty ja pienempiä ongelmia ei välttämättä ole vielä ehditty korjaamaan, mutta kokonaisuus vaikuttaa jo sellaiselta, että se tarjoaa suurimmalle osalle porukasta miellyttävän pelikokemuksen. Henkilökohtaisesti WoW:ia jonkin aikaa pelanneena voisin väittää, että WoW on kokoisekseen paketiksi viety loppuun todella hyvin suhteessa siihen mikä on mahdollista.

Olisi ihan jännä nähdä jotain analyysejä siitä kuinka monimutkainen WoW:in kaltainen peli on toteuttaa ja ylläpitää verrattuna esimerkiksi lentokoneen rakentamiseen. Mututuntumalta, lentokoneista aika vähän tietävänä, mutta softakehityksestä jokseenkin perillä olevana veikkaisin, että WoW:in tapauksessa ongelman kompleksisuus on moninkertainen ja se olisi hyvä ottaa huomioon tätä "valmiutta" kritisoitaessa. Kehittäjinäkin on kuitenkin vain ihmisiä ;)
vivesteri

Posts: 309

#2178 • • vivesteri karmea mörkö
Nyt loppu sitten wowi-lakko *nauru*
Peli asentuu koneelle ja perjantaina uudistuu sitten peliaika :P

Voi tätä onnea *sydän*
Avatar
#2179 • • ALIEN Guest
Voice Chat - The new Voice Chat feature is now available in game. Players will need to go into the options menu under Sound & Voice to activate it. Volume sliders are available for the microphone, speakers, and game-audio fade (which automatically lowers the game audio when a voice communication is received), as is a “push-to-talk” setting. Right-clicking on a player’s name now includes the option to mute or unmute that player. Muting another player blocks all voice chat from him or her; the ignore feature now blocks both voice chat and text chat from that player.

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/testrealm.html

- I SMITE THEE VILE FIEND!
- fuck you
- YOU'RE RUINING MY ROLEPLAYING EXPERIENCE.
ezzy

Posts: 8,060

#2180 • • ezzy Droid-pappa
viiiiitun Kael'thas ei vaan kuale :( joku 80% saatu se jo mut sit tulee joku pikkufailure...eikä saada vaan tarpeeks yrityksiä putkeen/pv ja vaihtuu jengi aina pikkasen :(