dark-raver, 6.3.2006 20:29:
Toikaan nyt vielä niin varma valinta mutta mielessä kävi kyllä...
toisaalta taas vaik druidi... tai ehkä jopa kuolematon paskiainen paladin...
Täytyy nyt nähdä sit mitä tuun tekeen, kuitenki allu varmaa, ainut millä on hordella hauska pelaa on shaman
Ensinnäkin druidi on kuolemattomampi ku paladin, druidi pääsee paikoista pois jotka on luotu ulospääsemättömiks tilanteiks, esim mustat aukot jne. Toiseksee hordella ja alliancella on ihan yhtämonta hauskaa pelattavaa ja tarpeeks monipuolista classia, just go for looks (orc warlock on iha hehkee ja ainaki mielenkiintoinen pelata). Sit jos pelaat casualina eli et ikinä aatellu ajaa aktiivisesti MC/BWL/AQ40 ni valinta on vieläkin helpompi koska ei tarvi kiinnostaa/miettiä yhtään että millaista pelaaminen on sitten isona.
Muutama sananen endgamesta (pve);
Warrior, kaikilla on näitä enemmän tai vähemmän, killalle elinehto on 3 aktiivista hyvin gearattua jotka ennenkaikkea tietää mitä tekee ja mielellää tietävät mitä muut tekevät, ilman ei voi elää;
Priest, warriorin paras kaveri, kiltojen lellikki, perse pysyy puhtaana koska nuolijoita riittää, tulet näkemään monenmuotoisia "COEM STRATT, NED HEALER" whispereitä in-game joka päivä, nämä saavat järkyttävän boostin pätsissä 1.10;
Druid, "MOTW PLYX" +healaaminen ja ennenkaikkea muutamassa flaidiksessa decurseeminen, vaatimuksena 'yleensä' restoration/balance talentit joka jättää vaihtoehtoi hieman vähän;
Shaman, jack of all trades osaa kaikkee muttei oo paras missään vaikka mitenpäin talentit kääntäis, pre 1.10 tosin parhaita healereita oikein gearattuna ja pelattuna, killoissa pääasiassa restoration shammuja jotka sijoitetaan castereiden kans samoihin ryhmiin ja casterit kiittää mana tide toteemista, monipuolinen arsenaali erilaisiin tilanteisiin, muutamia dps shamaanei näkee myös boostimassa rogujen ja dd warriorien damagea, btw Ankh self resurrection ftw;
Rogue, melee dps no. 1 hyvä aggronhallinta (-20% threat on default + feint), hiippailua pääsee harrastaa myös endgamessa nopeuttaakseen muun raidin etenemistä, painotan vielä melee dps no. 1;
Hunter, monipuolinen endgame classi toisin kuin monet väittävät easymode autoshotteriks, huntterilla voi tehdä muutakin. Ensinnäkin pelin paras aggromanagement, feign death, nollaa aggron kokonaa _kaikilta_ vihollisilta (30sec cd), tarvitaan poistamaan frenzyt, käytetään pullaamiseen usein ja _hallituin_ ranged dps;
Mage, huolimatta kaikesta water/food dispenser whinekruikkaamsesta ja olemattomasta dps:stä maget on edelleenkin AoE:n lyömättömiä kuninkaita ja burst damagessa warlockien kanssa yksinäisessä ylhäisyydessään. Iceblock maget ovat endgamessa pullaamisen kuninkaita ja yleensä iceblock on vaatimus magelle, painotan vielä AoE dps no. 1 ja the Crowd Control ("baaa-a");
Warlock, magical dps no. 1 (single target), välttämätön crowd control aka banish ja soulstone resurrection. Manadrain ok :)
Paladin, pappismies peltipurkissa, _blessings_ + healer, voidaan käyttää tankkaamiseen hädän tullen
Ei ole olemassa vain yhtä oikeaa kokoonpanoa, eikä yhtä helppoa tietä voittoon. 40 hahmon ryhmään mahtuu itse kutakin hahmoluokkaa ihan riittävästi, joihinkin matseihin tarvitaan enemmän healing powerii joihinkin enemmän dps. Mut warriorei mahtuu AINA, priestei mahtuu AINA ja druidei ei tuntuis ees olevan koko serveril tarpeeks yhteen kiltaan :) Aika yllättävää että hunttereita ja rogueita on paljon, yleensäki DPSiä on paljon, paitsi warlockei koska ne oli aikoinaan paskin classi jokasuhteessa jolla ei tehny mukamas yhtään mitään. No nykytunessa kaikki whinee siitä kuinka yyberpowah warlockit on ja kaikkee.
Welcome to the World of Warcraft.
Edit: Pvp osio tulee sitten kun Blizzard tekee toimivan pvp systeemin jotta se alkaa kiinnostaa muakin, pvp atm pelissä vaikuttaa väärällä tapaa pelin balancen kehitykseen koska classeja tasapainotetaan vain pvp aspekti huomioon ottaen jolloin tiettyjen hahmoluokkien paras terä poistuu myös PvE:stä joka siis on tällähetkellä pelin ainoa toimiva sisältö. Jos sama kehityssuunta pvp ja balanceemisen kans jatkuu niin tulee päivä jolloin kaikki skillit ja abilityt tekevät 1 pisteen edestä damagea ja se voittaa kellä on vikana healthii jäljellä. (Voimakkaat mielipiteet pvp osiota kohtaan mut ei voi mitään, ei aina voi ola neutraali ja konstruktiivinen)