Torino 2006

251 posts, 13 pages, 47,670 views

Ozie

#161 • • Ozie
Jännä nähä kyl pysyykö sitä huomenna housuissaan. Suomi - Ruotsi pelit ollu aina semmosia näytelmiä et oksat pois. Varmaan muutama ihminen huomenna illalla telkkarin ääressä *hymy*
Freja

#162 • • Freja Sihteeri
Mä vähän pelkään että huonosti käy. Yleensä oon optimisti, mutta kun katsoo sitä faktaa että montako kertaa Suomi on saanut olympiakisoissa kultaa, niin tulee totuus esiin. Aivan mahtavaa peliä he ovt pelanneet kaikki ottelut, ja olen ylpeä, ja innoissani, mutta nyt kun tulee the big game.. Sanottaisko, että oon varautunu pahempaan vaihtoehtoonkin. Mutta tottakai sitä pitää lähtee jonneki kisastuudioon, ei tota matsia voi kotonaan kattoa!! *hikoil* *iloinen* Täytyypä kaivaa Suomen pelipaita jostai kaapista ja pukea se huomenna päälle. Kyllä mä Suomee voittoon lähen kannustaan. *pepsodent* Ois se kulta ihan kiva ylläri *joo*

Poutiaisen hopea oli muuten hieno suoritus. En ois siltä ihan heti sellasta odottanut.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

tumpsi

#163 • • tumpsi rekisteröitymätön

Freja, 25.2.2006 09:43:
Mä vähän pelkään että huonosti käy. Yleensä oon optimisti, mutta kun katsoo sitä faktaa että montako kertaa Suomi on saanut olympiakisoissa kultaa, niin tulee totuus esiin.

Pilluhan täs mieles on mut hypätään nyt ensin.

Mitä välii aiemmil kisoil on?
Suomi esitti eilen sellasta peliä, et jos toi linja jatkuu,
kulta tulee kyl.
Mut saas nähdä, pidetään peukkui. :)
Freja

#164 • • Freja Sihteeri

tumpsi, 25.2.2006 10:29:
---
Mä vähän pelkään että huonosti käy. Yleensä oon optimisti, mutta kun katsoo sitä faktaa että montako kertaa Suomi on saanut olympiakisoissa kultaa, niin tulee totuus esiin.

---

Pilluhan täs mieles on mut hypätään nyt ensin.

Mitä välii aiemmil kisoil on?
Suomi esitti eilen sellasta peliä, et jos toi linja jatkuu,
kulta tulee kyl.
Mut saas nähdä, pidetään peukkui. :)

Se, että aina joutunu pettyyn, se sillä on väliä. Jos toi linja jatkuu, Suomi voittaa, kyllä. Ja oon hirveen toiveikas, mut silti.. Pelottaa vaan ettei ne voita, se ois vaa nii outoo ja harvinaista *pepsodent*

Tottakai pidetään peukkui ja varpeiki pystys ja kaikki taika- ja onnenvehkeet päällä ja mukana ja vaikka mitä! HUomisest tulee kyl niiiin jännä *jiihaa**hikoil*

Joutuu alottaa ryyppämisen jo aamusta ku matsi on jo kolmelta *känni**Tirsk*

--

Alley Cat

#165 • • Edited Alley Cat Jedi Master

Freja, 25.2.2006 10:34:
---

---

Se, että aina joutunu pettyyn, se sillä on väliä. Jos toi linja jatkuu, Suomi voittaa, kyllä. Ja oon hirveen toiveikas, mut silti.. Pelottaa vaan ettei ne voita, se ois vaa nii outoo ja harvinaista *pepsodent*

No, kyllä Ruotsi ja Kanada ja kaikki muutkin olympiakultaa joskus voittaneet maat ovat joskus joutuneet sen ensimmäisen kerran voittamaan. Nyt ois Suomella todella hyvä mahdollisuus ottaa se ensimmäinen olympiakulta. Himmeämpiä mitalejahan jo on, joten ennenkin on osattu pelata ja olisi ihan luonnollista kehitystä ottaa nyt se kirkkain. En siis ihan ymmärrä sun logiikkaa, että kun ei ennenkään ole voitettu, niin ei voiteta nytkään.

Edit: Piti vielä sanomani, että Poutiaisen ja curlingmiesten hopeat tuntuvat melkein voitoilta sen takia, että kyseisistä lajeista ei ole aikaisemmin tullut minkään värisiä olympiamitaleja. Jääkiekossa on pari pronssia ja hopeaa, joten tällä kertaa hopea olisi pettymys. Varsinkin noin upean turnauksen jälkeen, kun Suomi on ollut selvästi paras joukkue. Ei ehkä taidokkain, mutta joukkueena paras.

--
You see madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little... push.
-Joker-

Piider

#166 • • Piider Höpönpöppöö
Kyllähän Suomen yksi kultamitalikin pitäisi näistä kekkereistä saada ja lätkässä on todellakin hyvät mahdollisuudet siihen temppuun *hymy*
mikey

#167 • • mikey mielenterveys horjuva
oli kyllä hyvä peli eile.
suomel on kyl hyvät mahollisuudet kultaan...

--
AJATTELE OMILLA AIVOILLAS...

Freja

#168 • • Freja Sihteeri

Alley Cat, 25.2.2006 11:33:
En siis ihan ymmärrä sun logiikkaa, että kun ei ennenkään ole voitettu, niin ei voiteta nytkään.

Mä toivon että voitetaan. Tietenkin. Suomella on vaa tapana olla huonotuurisia, ei olisi eka kerta kun ollaan olympiafinaalissa ja hävitään se. Tai missään finaalissa, vaikka kuinka hienosti oltaisi pelattu.
Sitä ei vaan osaa ajatella.

Vertailua. Mieti, sä oot aina haaveillu lottovoitosta, mutta sitä ei oo tullu. Sä et osaa ajatella ees, että niin tapahtuis. Mutta oikeasti toivot sitä ja hartaasti.

Suomella on huippujoukkue, ja erinomaiset eväät olympiakullan voittoon. Sitä ei vaan osaa ajatella.

Mä varaudun vaa siihen jo valmiiks, että entä jos hävitään. Ei tuu sitten nii paha suru puseroon, on osannut valmistautua jo siihen. Ja jos voitto tulee, niin mikäs tuntuisi sen paremmalta, kuin että odotukset ylittyisi (vaikka se on tapahtunut jo.) *hih*

Onko tää mun ajattelutapa ny si niin väärin? Mun tuntevat tietää etten aina ajattele samalla tavalla kuin suurin osa *vink*

--

Alley Cat

#169 • • Edited Alley Cat Jedi Master

Freja, 25.2.2006 13:57:
---
Alley Cat, 25.2.2006 11:33:

Miks oot niin puolustuskannalla? Sä kerroit mielipitees, ja mä kommentoin, etten ole samaa mieltä. Ja en osaa ajatella sun vertaustas lottoon, koska en lottoa. Ja sehän on täysin arpapeliä, jääkiekko kuitenkaan ei ole. En sanoisi, että Suomella on aina ollut vaan huono tuuri ja muilla hyvä. Ei ole vaan pelattu tarpeeksi hyvin, ei ehkä ole henkinen kantti kestänyt tai jotain muuta on tapahtunut.

Jos susta on helpompi jo ennakolta valmistautua tappioon, niin tee vaan niin ihan kaikessa rauhassa. Mä en niin tee, vaan odotan leijonilta huomenna samanlaista peliä kuin eilen, ja sitä myötä kultamitalia.

Edit: Toivon totisesti, että Suomen kiekkojoukkuekaan ei ajattele niin kuin sinä (ja varmaan moni muukin, ei sun ajatukset nyt NIIN ainutlaatuisia ole). Suomalaiset ovat tunnetusti pessimististä kansaa ja takki kääntyy helposti, jos ei omat pärjää.

--
You see madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little... push.
-Joker-

Individual

#170 • • Edited Individual HYPNO!
Mielenkiintoista sinänsä, että Ruotsi johtuu mielestäni huomenna ensimmäiseen tosikoitokseen tässä turnauksessa. Höntsä-alkusarja, josta irvokkaimpana esimerkkinä Slovakia ottelun täydellinen puolivaloilla pelaaminen. Puolivälierä Sveitsiä vastaan nyt ei ollut kuin suupala hurreille, eikä IMO tsekkikään kauheata vastusta antanut, kiitos etenkin Vokounin. Joten hauska nähdä miten Ruotsi pystyy vastaamaan hurjassa tikissä olevan ja todella kovia otteluita tässä turnauksessa jo voittaneen Suomen haasteeseen, mutta toki Ruotsi on aina Ruotsi.
Verano

#171 • • Verano Merituuli
Ruotsissa valmistellaan jo kultajuhlia. Joukkue lentää (ainakin jos voittavat) Ruotsiin jo heti huomisiltana. Suuri kansanjuhla järjestetään Kungsträdgårdenissa (puisto NK:n ja about Café Operan välissä). Varalla on myös Medborgarsplatsen. Ruotsin jääkiekkoliitto alkoi suunnittelemaan kemuja jo ennen kuin Ruotsi kohtasi Tsekin. No sinänsä sanovat liitosta, että on pakko suunnitella etukäteen, jotta voidaan kemut järjestää, jos Ruotsi voittaa.

Ruotsalainen lehdistö muuten on ollut sitä mieltä, että NHL:ssä pelaavista suomalaisista "tähti toisensa jälkeen kieltäytyi olympiapestistä: Miikka Kiprusoff, Joni Pitkänen, Sami Kapanen ja Kari Lehtonen". Tähtiä (jos sitä sanaa halutaan käyttää) onneksi meillä riittää. Hyviä yksittäisiä pelaajia on monta, ja mikä tärkeintä IMO tällaista fiilistä ja voitontahtoa Suomen joukkueella ei ole ennen nähty olevan. Suomi on pelannut ehkäpä paremmin kuin koskaan.
Individual

#172 • • Individual HYPNO!

Mikä totuus? Tämä on ensimmäinen olympialainen finaali jääkiekossa Suomelle. Calgaryssä Suomi saalisti hopeaa, mutta silloin turnaus käytiin sarjamuotoisena ja eniten pisteitä saanut voitti kultaa.
Individual

#173 • • Individual HYPNO!

Verano, 25.2.2006 14:58:
Ruotsissa valmistellaan jo kultajuhlia. Joukkue lentää (ainakin jos voittavat) Ruotsiin jo heti huomisiltana. Suuri kansanjuhla järjestetään Kungsträdgårdenissa (puisto NK:n ja about Café Operan välissä). Varalla on myös Medborgarsplatsen. Ruotsin jääkiekkoliitto alkoi suunnittelemaan kemuja jo ennen kuin Ruotsi kohtasi Tsekin. No sinänsä sanovat liitosta, että on pakko suunnitella etukäteen, jotta voidaan kemut järjestää, jos Ruotsi voittaa.

No ei kyllä Suomessa jäädä pekkaa tai pitäisikö sanoa Svantea pahemmiksi:

http://www.yle.fi/urheilu/torino/jaakiekko/id32018.html

Helsingin Kauppatori valmistautuu mitalijuhliin
Verano

#175 • • Verano Merituuli
Helvetti mikä hulina siitä tulee (kävi kummin vain). -95 olin jäähallilla ja siitä autokulkueen mukana Kauppatorille *justjoo* *pepsodent*
Varsinkin jos kulta tulee niin -95 ei ollut yhtään mitään näihin karkeloihin verrattuna *hikoil*
#176 • • astaroth Guest
sit kyllä syö, jos svenssonit voittaa taas jollain hannuhanhi-mäihällään

mä en edes näe matsia nakkihomman takia. prkl rikollista :(((
Freja

#177 • • Freja Sihteeri

Alley Cat, 25.2.2006 14:39:
Miks oot niin puolustuskannalla? Sä kerroit mielipitees, ja mä kommentoin, etten ole samaa mieltä.

Puolustuskannalla? Kerroin mielipiteeni, sä kommentoit ettet ole samaa mieltä etkä ymmärtänyt logiikkaani; perustelin logiikkani.

Edit: Toivon totisesti, että Suomen kiekkojoukkuekaan ei ajattele niin kuin sinä (ja varmaan moni muukin, ei sun ajatukset nyt NIIN ainutlaatuisia ole). Suomalaiset ovat tunnetusti pessimististä kansaa ja takki kääntyy helposti, jos ei omat pärjää.

Ja en mäkään nyt NIIN pessimistisesti ajattele, ja tiedän kyllä että Leijonat lähtee voittamaan matsia, mutta niin lähtee Ruotsikin.

Mun pointti ollu se, että mahikset on 50-50.

--

Freja

#178 • • Freja Sihteeri

Individual, 25.2.2006 14:58:
Mikä totuus?

Se totuus, että Suomi on saanut kerran kultaa. Ruotsi vähän enemmän. Tämmöisissä arvokisamittelöissä. Ja kuten itekin aikasemmin sanoit; että Ruotsi on aina Ruotsi *uuh*

*hikoil* Jännittää jo niin pirusti jo nyt *uuh*

--

Freja

#179 • • Freja Sihteeri
Noin yleisesti olisin toivonut että J. Ahonen ois saanut henkilökohtasen olympiakultansa. Ja H. Manninen. Tänään laskee Palle, taitaa muuten juuri parhaillaan mennä eka lasku.. Pidetään peukkuja *hih*

Aina ei mee nii niiku toivois. Sen kullan voi viedä pienen pieni tuulenvirekin *hmph*

--

Alley Cat

#180 • • Alley Cat Jedi Master

Freja, 25.2.2006 16:05:
---

Eli olet sitä mieltä, että kun ei ole koskaan voittanut, mahdollisuudet voittoon ovat huonot. Aika mielenkiintoista. Kumma, että joka kisoissa ei silti ole aina sama voittaja. Kyllä se eka kulta on joskus otettava, ja nyt peli kulkee niin hyvin, että mahdollisuudet siihen ovat hyvät. Toivottavasti henkinen kantti kestää kuten MM-voittajajoukkueella 1995.

--
-Joker-