Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 795,030 views

lilius

Posts: 719

#1621 • • lilius

Replying to Virallinen Apple topic:

bates, 8.7.2009 13:17:
Applen iPhonet ohittavat Nokian neljän vuoden päästä



Kova on uutinen.. mut veikkaisin et kilpailu tulee olemaan kova.. Nokialta uus N97 joka ois jo pitänyt olla ulkona silloin kuin itse puhelin julkaistiin.,. eli ajallisesti auttamatta jäljessä n. 6-9 kk. Onhan tuossa hieman kirittävää tietenkin. ;)

Sanoisin et Applea parempia ns. älypuhelimia tekee tällähetkellä HTC:

http://www.htc.com/europe/product.aspx

..kun jätetään kaiken maa-ilma 'lelu' sovellukset (esim. sytkäri, pulssimittari, virtuaali kalja, jne. jne.) poijes.

Uudessa iPhonessa.. kieltämättä on yksi uusi hyvä sovellus.. nimittäin kompassi. Kun se vielä yhdistetään kartta navikointiin GPS paikannuksen lisäksi..


- jussi
ezzy

Posts: 8,060

#1622 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

Jussi Lius, 8.7.2009 13:41:
---
bates, 8.7.2009 13:17:
Applen iPhonet ohittavat Nokian neljän vuoden päästä

---


Kova on uutinen.. mut veikkaisin et kilpailu tulee olemaan kova.. Nokialta uus N97 joka ois jo pitänyt olla ulkona silloin kuin itse puhelin julkaistiin.,. eli ajallisesti auttamatta jäljessä n. 6-9 kk. Onhan tuossa hieman kirittävää tietenkin. ;)



Nämä iLelujen suosijoiden arvostelut tekevät varmaan ihan hyvin hallaa, jos joku ottaa noita tosissaan. Ei toi S6v5 nyt mikään optimaalinen käyttis ole, mutta kyllä sen kanssa ok toimeen tulee. Ihmeellistä itkua kaikesta ja kuitenkin kehuvat lähes kaikkea puhelimessa.

http://gizmodo.com/5308440/nokia-n97-review-nokia-is-doomed
juu-zo

Posts: 577

#1623 • • juu-zo *KoneHuone*
jaahas nyt taitaa tämä poika siirtyä pc maailmasta macien puolelle. eli jonkin sortin macbook on hakusessa. ei muuta kuin etsiskelemään

--
Respect is not given, it is taken

ville

Posts: 3,780

#1624 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 8.7.2009 15:35:
http://gizmodo.com/5308440/nokia-n97-review-nokia-is-doomed



Sääli nähdä arvosteluja, jotka on monesta aika onnettomastakin syystä menneet vähän pieleen. Tämäkin on lukenut pari kaveria, sitten saaneet n97 käteen ja ihmetelleet, että mitä hemmetti tuossa arvostelussa oikein puhuttiin.


Noin ylipäätään nokia ongelma on, että se ei ole karkkia, toisin kuin apple. Osa arvostelijoista rokottaa tästä vähän, osa paljon.
laite

Posts: 2,994

#1625 • • laite MastahWankah

Replying to Virallinen Apple topic:

Jussi Lius, 8.7.2009 13:41:
Uudessa iPhonessa.. kieltämättä on yksi uusi hyvä sovellus.. nimittäin kompassi. Kun se vielä yhdistetään kartta navikointiin GPS paikannuksen lisäksi..


Kompassi on kyllä kohtuu kiva keksintö ja tuo löytyy jo osasta Nokian puhelimia. Toimii myös navigoidessa.
ville

Posts: 3,780

#1627 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

Jussi Lius, 8.7.2009 13:41:
Sanoisin et Applea parempia ns. älypuhelimia tekee tällähetkellä HTC:

http://www.htc.com/europe/product.aspx

..kun jätetään kaiken maa-ilma 'lelu' sovellukset (esim. sytkäri, pulssimittari, virtuaali kalja, jne. jne.) poijes.



En olisi kyl ihan samaa mieltä.

Nykyisin puhelinmarkkinat tuntuu jakaantuvan yhä pienempiin segmentteihin, joista jokainen palvelee omaa käyttäjäkuntaansa yhä paremmin. Muutama esimerkki:

- Jos haluaa karkkia, leikkiä jollain pelillä/appsilla ja mp3 kuuntelu on todella tärkeää, mutta fyysinen qwerty, kameran laatu ja softien moniajo eivät ole tärkeitä, iphone on loistava

- Jos haluaa pikkusen karkkia, markkinoiden parhaimman qwertyn, paljon sovelluksia, toimistosovellukset mutta ei kaipaa hyvää kameraa tai 3.5mm kuulokeliitäntää, joku htc:n touch pro 2 on hyvä

- Jos haluaa mp3:a, suht laadukkaan kameran, moniajon, ok tason qwertyn ja helpon sosiaalisten medioiden jatkuvan "online tilan", mutta ei välitä karkista, heikommasta käyttöliittymästä tai "turhista" appseista, n97 on jees

=> IMO nykyisin ei ole olemassa sitä "täydellistä" puhelinta, vaan kyse on enemmän siitä mitä käyttää itse ja mitkä tarpeet kokee itselle tärkeiksi. Jengi helposti unohtaa tämän ja alkaa mainostaa yhtä luuria kaikille sopivaksi ja täydelliseksi valinnaksi.

Esim mä en ikinä voisi ottaa iPhonea koska siitä puuttuu qwertyä, kamera kusee ja laite ei kykene moniajoon. Touch pro 2 taas ei voisi olla valinta, koska muistia ei ole, 3.5mm liitäntä puuttuu ja kamera kusee. Siten omaan käyttöön Nokia n97 on toistaiseksi paras valinta, mutta ei sekään täydellinen ole. Jos saisin jotain toivoa niin näppäimistö tarvitsisi neljännen rivin, käyttistä pitäs kuorruttaa karkilla, sympparin käytettävyys tarvis upgraden ja sovelluksia voisi olla enemmän.


ps gps sovelluksessa aika standardi nykyisin on a-gps+kompassi. Löytyy myös nokioista ja jos kiinnostaa katsoa niin tämä video ja alkaa about 4 minuutin kohdalta:

ezzy

Posts: 8,060

#1628 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

laite, 9.7.2009 09:12:
---
Jussi Lius, 8.7.2009 13:41:
Uudessa iPhonessa.. kieltämättä on yksi uusi hyvä sovellus.. nimittäin kompassi. Kun se vielä yhdistetään kartta navikointiin GPS paikannuksen lisäksi..

---

Kompassi on kyllä kohtuu kiva keksintö ja tuo löytyy jo osasta Nokian puhelimia. Toimii myös navigoidessa.



Mitä jengi tekee nykyaikana kompassilla? EN o kyllä ikinä (tätä ennen) kuullut kenenkään käyttävän kompassia navigoidessa muualla kuin metsässä suunnistusharrastuksen yhteydessä O_o
laite

Posts: 2,994

#1629 • • laite MastahWankah

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 9.7.2009 13:21:
---
laite, 9.7.2009 09:12:
---
Jussi Lius, 8.7.2009 13:41:
Uudessa iPhonessa.. kieltämättä on yksi uusi hyvä sovellus.. nimittäin kompassi. Kun se vielä yhdistetään kartta navikointiin GPS paikannuksen lisäksi..

---

Kompassi on kyllä kohtuu kiva keksintö ja tuo löytyy jo osasta Nokian puhelimia. Toimii myös navigoidessa.

---


Mitä jengi tekee nykyaikana kompassilla? EN o kyllä ikinä (tätä ennen) kuullut kenenkään käyttävän kompassia navigoidessa muualla kuin metsässä suunnistusharrastuksen yhteydessä O_o


Onhan toi ihan kiva kun kävelee oudossa kaupungissa (mielellään helvetillisessä kännissä). Kartta kääntyy aina "oikein päin" joten on helppo siirtyä paikasta a paikkaan b.

Nooh, ilmankin tietty pärjää mutta on tosta ollut apuakin.
whispering

Posts: 871

#1630 • • Edited whispering Super Juusto

Replying to Virallinen Apple topic:

laite, 9.7.2009 13:24:
Onhan toi ihan kiva kun kävelee oudossa kaupungissa (mielellään helvetillisessä kännissä). Kartta kääntyy aina "oikein päin" joten on helppo siirtyä paikasta a paikkaan b.

Nooh, ilmankin tietty pärjää mutta on tosta ollut apuakin.



Eihän se sillon oo kompassi *ding* ...tai sit mul naksahti jotain päässä eikä perus logiikka enään toimi. Jos ylhäällä kokoajan pohjonen, niin sillon se kartta on samoin päin koko ajan. Jos se taas kääntää kartan menosuunnan mukaan (niinku autojen GPS), niin sillonhan se ei oo kompassi..
laite

Posts: 2,994

#1631 • • laite MastahWankah

Replying to Virallinen Apple topic:

whispering, 9.7.2009 13:34:
---
laite, 9.7.2009 13:24:
Onhan toi ihan kiva kun kävelee oudossa kaupungissa (mielellään helvetillisessä kännissä). Kartta kääntyy aina "oikein päin" joten on helppo siirtyä paikasta a paikkaan b.

Nooh, ilmankin tietty pärjää mutta on tosta ollut apuakin.

---


Eihän se sillon oo kompassi *ding* ...tai sit mul naksahti jotain päässä eikä perus logiikka enään toimi. Jos ylhäällä kokoajan pohjonen, niin sillon se kartta on samoin päin koko ajan. Jos se taas kääntää kartan menosuunnan mukaan (niinku autojen GPS), niin sillonhan se ei oo kompassi..


Niin siis toi kääntää kartan aina niin että pohjoinen osoittaa pohjoiseen.
Wert

Posts: 3,386

#1633 • • Wert Varapalkkaliukuja
iPhone 3GS 32GB


24 kk:n sopimus
22,00 €/kk + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*
528 € + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*

12 kk:n sopimus
47,00 €/kk + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*
564 € + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*

iPhone 3GS 16GB


24 kk:n sopimus
19,00 €/kk + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*
456 € + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*

12 kk:n sopimus
41,00 €/kk + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*
492 € + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*

iPhone 3G 8GB


24 kk:n sopimus
15,00 €/kk + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*
360 € + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*

12 kk:n sopimus
33,00 €/kk + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*
396 € + Minun Sonera -liittymän kk-maksu, alk. 1,99 €/kk*



http://www.sonera.fi/Puhelin%20ja%20liittym%E4/iPhone+hinnat
lilius

Posts: 719

#1634 • • lilius

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 9.7.2009 09:45:

[Täyttä asiaa...]



Itsellä käytössä ollut n. 6kk HTC Touch HD ja oon enemmän kuin tyytyväinen. Ja voisin todeta, että noi kaikki edellä mainitsemasi ominaisuudet yhdistyvät juuri tässä HTC mallissa (paitsi täydellinen QWERTY..). Suosittelen tutustumaan (myös iGO navikointiin..youtube.. auttaa siinäkin.) =)

Olet oikeassa, että kaikki valitsee puhelimensa tarpeidensa mukaan, mutta Applelaiset ovat sitten oma lukunsa. .. ;)

Mutta niin, kuin totesin aikaisemminkin niin Nokian N97 malli on auttamatta myöhässä sen 6-9kk. (IMO)

Kompassin käyttö tulee esille esim. Google Mapsiä käyttäessä juurikin tuntemattomassa kaupungissa esim. Pariisi. Tosiaan navikaattori tekee lähes saman, mutta kompassi näyttää tietenkin suunnan heti ilman edellisten pisteiden laskutoimituksen mukaan.


- jussi

ps. HTC Touch HD (iGO, Facebook, Youtube, Messenger, Streaming Media, GBA +EMU's, Accuweather, Stocks,.. jne. jne. ..ja ainiin se MP3 3.5mm plugill sekä muistia 16GB. ;)

pss. EI APP Store TAI saatikka OVI palveluita... Kaikki toimii siis muitta mutkitta. ;)
ville

Posts: 3,780

#1636 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

Jussi Lius, 9.7.2009 15:32:
Mutta niin, kuin totesin aikaisemminkin niin Nokian N97 malli on auttamatta myöhässä sen 6-9kk. (IMO)



Tätä mä en kyl allekirjoita. Jos speksejä katsoo, niin känny on itseasiassa ihan markkinoiden terävintä kärkeä, se missä ollaan jäljessä, on just toi karkkiosasto. Toisaalta karkkiosasto on sellainen, jota voi viilata jälkikäteen, jotain muistia, qwertyä tai 3.5mm plugiliintäntää on vähän hankala lisätä...
ezzy

Posts: 8,060

#1637 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 9.7.2009 20:33:
---
Jussi Lius, 9.7.2009 15:32:
Mutta niin, kuin totesin aikaisemminkin niin Nokian N97 malli on auttamatta myöhässä sen 6-9kk. (IMO)

---


Tätä mä en kyl allekirjoita. Jos speksejä katsoo, niin känny on itseasiassa ihan markkinoiden terävintä kärkeä, se missä ollaan jäljessä, on just toi karkkiosasto. Toisaalta karkkiosasto on sellainen, jota voi viilata jälkikäteen, jotain muistia, qwertyä tai 3.5mm plugiliintäntää on vähän hankala lisätä...



Snadisti ollaan n97:ssa kyllä varsinkin käyttis ja käytettävyysosastolla jäljessä HTC:ta, jos vertaa vaikka HTC Touch Pro 2:een, jota se kait on lähinnä HTC:n mallistosta

videoarvostelu:
http://www.newdawn.fi/tekno/?p=21 pt.1
http://www.newdawn.fi/tekno/?p=18 pt.2
ville

Posts: 3,780

#1638 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Virallinen Apple topic:

ezzy, 9.7.2009 20:43:
Snadisti ollaan n97:ssa kyllä varsinkin käyttis ja käytettävyysosastolla jäljessä HTC:ta, jos vertaa vaikka HTC Touch Pro 2:een, jota se kait on lähinnä HTC:n mallistosta



Käytettävyys on joo jäljessä ja tuskin sitä kukaan kieltää.

Käyttiksestä en ihan varma olisi, imo symbiania dumataan aika tavalla, mutta kun ottaa huomioon, että sillä voi pyrittää lähes 10 sovellusta samaan aikaan ja puhelin on silloin täysin toimiva ja akku kestää päivän... niin ei se nyt ihan paska voi olla. Väittäisin että pelkästään tyylikkäillä ikoneille, paremmalla käyttöliittymäsuunnittelulla ja kivoilla taustakuvilla jengin mielipide symbianista muuttuisi aika tavalla. Lyhyesti sanottuna karkki puuttuu ja ton takia jengi dumaa vaikka mahdollisuuksia kyllä olisi.


Mit HTC touch pron tulee, niin kyseessä on enemmän businesslaite: ei 3.5mm jakkia, ei kunnon levyä, kamera keskinkertainen ilman linssisuojusta, mutta näppiksessä 5 riviä. Enemmän "vapaa-aikaan" on tarkoitettu mallit joissa ei ole qwertyä, mutta näiden puute taas rampauttaa htc:n "multimedialinjaa" niin paljon, että itselle ne ei olisi vaihtoehto.
lilius

Posts: 719

#1639 • • lilius

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 9.7.2009 20:33:
---
Jussi Lius, 9.7.2009 15:32:
Mutta niin, kuin totesin aikaisemminkin niin Nokian N97 malli on auttamatta myöhässä sen 6-9kk. (IMO)

---


Tätä mä en kyl allekirjoita. Jos speksejä katsoo, niin känny on itseasiassa ihan markkinoiden terävintä kärkeä, se missä ollaan jäljessä, on just toi karkkiosasto. Toisaalta karkkiosasto on sellainen, jota voi viilata jälkikäteen, jotain muistia, qwertyä tai 3.5mm plugiliintäntää on vähän hankala lisätä...



..tuolla 6-9kk tarkoitan sitä, että liian kauan meni että päästiin tuolle tasolle sitten N95.. koska kilpailijoilla Apple ja HTC ainakin.. ovat olleet speksien mukaan jo lähes tuolla tasolla jo jonkinaikaan.. Qwertyn hypettäminen on jo hieman vanha juttu.. koska kyseinenhän näppäimistö on jo ollut sitten ensimmäisen Communicatorin.

Tässä oma henk. kohtainen plus/miinus eroavaisuudet..:

Apple
=====
+ hyvä näyttö
+ kohtalainen käyttöliittymä
- kaikki muu sitten maksaakin tai on jollain tavalla lukittu.. jne. jne

Nokia
=====
+ hyvä näyttö
+ hyvä kamera
--- käytettävyys
--- bugisuus/muut ongelmat.. myös rakenteelliset esim. parta jää puhuessa näppäimien väliin -> köyhänmiehen handsfree.. kun luuri on poskes kiinni [henk. nähty tapaus] :D
--- laturi hässäkät (töissä joutuu ihan riittävästi ihmettelemään et mikä laturi mihinkin malliin..)

HTC
=====
+ kohtalaisen hyvä ja iso näyttö
+ käytettävyys sekä muotoilu
+ toimivuus sekä app's
+ lataus SUORAAN USB eli miniUSB käy puhelimeen suoraan.. HUOM! HUOM! ;)
- uutta versiota odotellessa.. missä siis Noksumaiset muistin sekä näytön päivitykset. ;)

- jussi
lilius

Posts: 719

#1640 • • lilius

Replying to Virallinen Apple topic:

ville, 9.7.2009 20:59:

Mit HTC touch pron tulee, niin kyseessä on enemmän businesslaite: ei 3.5mm jakkia, ei kunnon levyä, kamera keskinkertainen ilman linssisuojusta, mutta näppiksessä 5 riviä. Enemmän "vapaa-aikaan" on tarkoitettu mallit joissa ei ole qwertyä, mutta näiden puute taas rampauttaa htc:n "multimedialinjaa" niin paljon, että itselle ne ei olisi vaihtoehto.



Jannuhan vetää HTC'sta ihan mutu tunteel ny.. ;D

No eipä se mitään.. jokainen valkkaa sen oman puhelimen niihin omiin tarpeisiin niin kuin itse näkee parhaakseen. *piis*

- jussi