Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 792,704 views

Karski

Posts: 6,049

#441 • • Karski Pomon kätyri

LooPy, 15.5.2007 16:16:
Hauku muakin, jooko?



Sulla on ihan kauhee tarve osallistua
keskusteluun joka on jo valmiiks menossa
väärään suuntaan, senkin hunsvotti!1

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

nuance

Posts: 1,963

#443 • • nuance cov ops, combat, sunrise
tässä on ny parisen kuukautta pyöritelty win xp:tä parallelsilla osx:n päällä. oon allokoinu sille gigan muistia ja visual studiolla taittuu kehityshommat oikein sujuvasti. uuden parallelsin coherence-ominaisuudella windowsin ikkunat irtoo vielä omasta työpöydästään eikä tarvii tuhlata näyttötonttia taskbareilla ym. tietty virtuaalikone on aina virtuaalikone ja siinä on tietty omat ongelmansa, mut en kyl pc:hen tota enää vaihtais vaikka mikkiskehittäjä oonkin. best of both worlds, sano.
villelope

Posts: 2,846

#445 • • villelope Lope of Lope & Kantola

nuance, 16.5.2007 11:10:
tässä on ny parisen kuukautta pyöritelty win xp:tä parallelsilla osx:n päällä. oon allokoinu sille gigan muistia ja visual studiolla taittuu kehityshommat oikein sujuvasti. uuden parallelsin coherence-ominaisuudella windowsin ikkunat irtoo vielä omasta työpöydästään eikä tarvii tuhlata näyttötonttia taskbareilla ym. tietty virtuaalikone on aina virtuaalikone ja siinä on tietty omat ongelmansa, mut en kyl pc:hen tota enää vaihtais vaikka mikkiskehittäjä oonkin. best of both worlds, sano.


Mä koitin pyörittää MacBook 2,0Ghz / 2 Gb / Parallels / Win XP -yhdistelmällä Photoshoppia, mutta siitä ei kyllä tullut yhtään mitään. Mutta vähemmän prossua/muistia kuluttavat softat pyörivät parallelsilla varmasti mainiosti - ainakin mitä mä olen kuullut.
nuance

Posts: 1,963

#446 • • nuance cov ops, combat, sunrise

LooPy, 16.5.2007 11:40:
Mä koitin pyörittää MacBook 2,0Ghz / 2 Gb / Parallels / Win XP -yhdistelmällä Photoshoppia, mutta siitä ei kyllä tullut yhtään mitään. Mutta vähemmän prossua/muistia kuluttavat softat pyörivät parallelsilla varmasti mainiosti - ainakin mitä mä olen kuullut.



todella omituista. mä nimittäin pyörittelen windowsissa parhaimmillaan neljääkin visual studio -instanssia, paria sql server management studiota, paikallista sql server -instanssia, outlookkia, wordia , visiota ja selainta. ts. helvetinmoinen muistitaakka, enkä huomaa mitään eroa verrattuna aikaisempaan työkoneeseeni, ibm t43 läppäriin gigan muistilla ja 1,7ghz pentium m:llä. osx:ssä on samanaikaisesti yleensä auki adium, itunes ja selain. fotariakin tossa kokeilin eikä mitään ongelmia.
villelope

Posts: 2,846

#447 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Tossa voi olla taustalla myös se, että käytin Parallelsia toisen käyttäjätilin kautta. Mutta vaikka minulla olisi ollut päällä vain tämä yksi käyttäjätili, tomi Parallels todella hitaasti.

Muistia olin lohkonut Parallelsille about ehdotetun maksimin verran. Jännää sisäänsä, että tuo alkoi tahmaamaan OSX:ääkin.

Voiko lisänäytöllä olla tekemistä tämän tahmaamisen kanssa?
nuance

Posts: 1,963

#448 • • Edited nuance cov ops, combat, sunrise

LooPy, 16.5.2007 12:16:
Tossa voi olla taustalla myös se, että käytin Parallelsia toisen käyttäjätilin kautta. Mutta vaikka minulla olisi ollut päällä vain tämä yksi käyttäjätili, tomi Parallels todella hitaasti.

Muistia olin lohkonut Parallelsille about ehdotetun maksimin verran. Jännää sisäänsä, että tuo alkoi tahmaamaan OSX:ääkin.

Voiko lisänäytöllä olla tekemistä tämän tahmaamisen kanssa?



no mä käytän toimistolla parallelsia coherence-moodissa mbp:n oman ja ulkoisen 20" teftin kanssa ongelmitta. jotain mätää tuossa nyt on.

edit: oothan asentanu windowsiin parallels toolsit?
villelope

Posts: 2,846

#449 • • villelope Lope of Lope & Kantola

nuance, 16.5.2007 12:18:
---
no mä käytän toimistolla parallelsia coherence-moodissa mbp:n oman ja ulkoisen 20" teftin kanssa ongelmitta. jotain mätää tuossa nyt on.

edit: oothan asentanu windowsiin parallels toolsit?


Pitää instata koko koko roska uusiksi. Palataan myöhemmin asiaan.

BTW: Jäi muuten sitten myös Boot Campin asentaminen vaiheeseen, sillä talosta ei löytynyt XP SP2 levyä, vaan päivitettävä SP2 versio.
nuance

Posts: 1,963

#450 • • nuance cov ops, combat, sunrise
vistakin tossa pyörii. vaik ei kyl tarttis. piece of shit.
Karski

Posts: 6,049

#451 • • Karski Pomon kätyri

nuance, 16.5.2007 12:34:
vistakin tossa pyörii. vaik ei kyl tarttis. piece of shit.



Speak of the devil and he shall cometh!

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Sallakat

Posts: 2,220

#452 • • Edited Sallakat jungle, baby !
oikeesti kyl harmittaa ihan hullusti, etten sittenkin laittanut VAIN reilu 200 euroa enemmän ja ostanut esimerkiksi verkkokaupassa reilu 800 euroa maksavan 1,83prossulla 13" :(
Piti innoissaan ja nuukuuspäissään ostaa tarjouswinskaläpyskä, mikä alkoi harmittamaan heti oston jälkeen.
thomas

Posts: 5,618

#453 • • thomas

Sallakat, 16.5.2007 14:28:
oikeesti kyl harmittaa ihan hullusti, etten sittenkin laittanut VAIN reilu 200 euroa enemmän ja ostanut 40735_01.jpg esimerkiksi :(
Piti innoissaan ja nuukuuspäissään ostaa tarjouswinskaläpyskä, mikä alkoi harmittamaan heti oston jälkeen.



ja nyt tuli vielä uudet mallit.. alk. jotain 1100e 2ghz core2duo prossulla.
meow

Posts: 1,170

#454 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "

Wert, 16.5.2007 11:36:
eilen 2G muistia tuli 1G tilalle ja eron kyllä huomaa :)
Aperture ja logic rullaa kohtalaisen sujuvasti :)



Otin kerralla 3 :D

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

meow

Posts: 1,170

#456 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "

Wert, 18.5.2007 21:15:
---
meow, 18.5.2007 20:17:
---
Wert, 16.5.2007 11:36:
eilen 2G muistia tuli 1G tilalle ja eron kyllä huomaa :)
Aperture ja logic rullaa kohtalaisen sujuvasti :)

---


Otin kerralla 3 :D

---


Hitto ku macbookkiin ei saa.. :S



Pitää olla iso ja pieni kone *pepsodent*

*hellokitty*

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

littlebig

Posts: 753

#457 • • littlebig aaat-chi kung
hopeisen omenan tietoturva keskustelu on kaikkien mäkkiä käyttävien tarpeen lukea.
itse loin palomuuri.sh filen jonka voin aktivoida terminaalilla silloin kun haluan ja kone pysyy piilossa.

--
straight ______

gay ^______^

akir0

Posts: 2,554

#458 • • akir0 idleRPG champion 2009

$, 14.5.2007 20:47:
---
akir0, 14.5.2007 20:36:
Millaisias laukkuja ihmisillä on käytössä 12" Macbookkien kanssa? Itse kaipaisin mahdollisimman pientä reppumallista, mut ei meinaa kyllä mistään löytyä tarpeeks pientä.

Skini ei oo option, semmosen kans en osaa elää.

[edit] tää vähä mietityttäis, mutta kuvan perusteella toiki on ihan kohtuuttoman iso mun tarpeisiin.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4706

---


Broidilla on tuollainen 14" versiona. Puolisen vuotta käyttänyt päivittäin ja nyt se on koetuksella Afrikassa.

Ite diggailen kyl enemmän esinahasta (Tucano).


Mulle tuli nyt toi linkissä laittamani ja lähtee palautukseen. Ihan naurettavan iso vehje verrattuna koneeseen. Samalla tuli kuitenkin myös tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16628

ja alla tuosta kirjoittamani "arvostelu"

Toi nahkainen kansi on vähän gay, mutta pakko sen kanssa on elää kun ei vastaavia löydy fiksummalla materiaalilla.

Ohessa kuvia - http://www.osasto.org/targus-xs/. Ekassa siis reppu-mallisena, toisessa reppuhihnat piilotettuna, kolmas edestä, neljäs etuluukku ylhäällä ja viidennessä kuvassa läppärivako avoinna. Juuri sopivasti tuonne toi 12" wide menee sisälle. Ja 6680 kännykän pistin mukaan, jotta saa edes jotain suhdetta siitä kuinka pieni toi on.

Testasin tuota myös pyöräillessa ja koetin heilutella kunnolla selässäni. Odotettua paremmin pysyy, koska selkähihnat on melko leveät. Lisäksi pienen koon johdosta ton saa säädettyä haluamalleen kireydelle.

Tää meni melko hehkutukseksi, mutta hyvältä toi nyt vielä vaikuttaa :) Verrokkina sanottakoon, että viimeisen 10 vuoden aikana on pyöriny nurkissa enemmän ja vähemmän laukkuja ja reppuja. Nyt on aktiivisessa käytössä ollut 2 x targuksen reppua ja 1 x dellin peruslaukku.


Pahoittelut off-topikista, mutta ajattelin jatkaa samaan threadiin, johon jo aloittelinkin. Toivottavasti tästä on mäkisteillekkin apua.
Karski

Posts: 6,049

#459 • • Karski Pomon kätyri

mku, 26.5.2007 19:17:
eikö olekin niin, että



öö... EI? *nauru*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

anniharha

Posts: 1,937

#460 • • anniharha

mku, 26.5.2007 19:17:
Tulipa mieleen.. eikö olekin niin, että Macejä mennään yleensä ihan kauppaan katsomaan ennenkuin kone ostetaan, vaikka siis olisi ollut mac käytössä ennenkin. PC taas ostetaan usein pelkkien speksien perusteella ja riittää kun koneen kotelosta näkee jonkun kuvan.



Mä ostin oman macini niin että kävelin kauppaan ja sanoin, että pistäkääs mulle yks sellainen. Kantoivat varastosta laatikon eteen ja katsoin paketin sisältöä vasta kotona *nauru*

--
and though my words could save the world they never come out right