Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 827,008 views

sts

#321 • • sts Sama pyynti aitta!
"Koska Mac Office on niin paljon vähemmän kriittinen meidän liiketoiminnallemme kuin Windows, me voimme joustavasti kokeilla uusia asioita tuotteessa ennen kuin kokeilemme niitä Windowsissa"

Jep ja tästä syystä Mac office on edelleen paras ja stabiilein office (poikkeuksena 2007)
Parker

#326 • • Parker I see music and hear lights / Wanabi LD

thomas, 7.3.2007 00:44:
http://eggdrop.ch/blog/2007/02/27/why-macosx-is-better/

Ööh.. Mitä tossa tarkalleen edes verrataan? Sitäkö että kuinka tarkka hiiri on?

PDF:n mukaan testeissä käytetään default asetuksia, joka imho on vähän typerää. Plus sekin että kun on käyttäny sopivia asetuksia pidemmän aikaan, niin alkaa hiirikäsi jotenkin löytään suoraan kohteen.

#327 • • ville olen oikeasti ujo

thomas, 7.3.2007 00:44:
http://eggdrop.ch/blog/2007/02/27/why-macosx-is-better/

http://digg.com/microsoft/Vista_s_UI_is_a_step_back_analyst_says

Jos tuota voi sanoa research projektiksi niin aika heikot on vaatimukset :D

Muutan muuten ihan hauskoja tuloksia, en yhtään ihmettele, että macci pärjää monissa asioissa paremmin, sillä käyttöliittymäsuunnittelu on vähän erilaista. Jos otetaan tuolta umpimetsästä joku urvelo, näytetään mitä pitää tehdä, niin näytti siltä, että monissa tehtävissä macissa on vähemmän vaihtoehtoja ja siten suorittamisen pitäisikin olla nopeampaa. Esim hiiren oikean napin painaminen: muistaakseni macissa vaihtoehtoja on aika paljon vähemmän ts oikean kohdan löytäminen pitää olla nopeamaan kuin windosissa.

Se mikä jäi itseäni vähän tossa ihmetyttämään on, että missää ei sanota:

- Mikä on hiiritestissä tarkkuus, tämä saattaa muuttaa tuloksia suuntaan jos toiseenkin aika rankasti

- Mikä on testattavien henkilöiden tausta omassa käytössä. Jos on tottunut toiseen käyttikseen, tämän käyttiksen testaaminen sujuu 100% varmasti tehokkaammin kuin toisen

- Oliko näyttöresoluutio ja pikselin koko sama? Tämä on ehkä oleellisin tekijä ja tätä ei kerrota missään. Testissä sanotaan:

"all mouse ---- using the same optical mouse and mouse pad"

-> Jos näyttöreso ja pikselin koko vaihtelee, sillä on rajusti merkitystä siihen, miten hyvin näppäily osuu kohdallaan. Edelleen pitäisi huomioida miten hyvin näyttöreso korrolei testaajien oman näyttöreson kanssa -> Jos kotona on vaikka tarkalleen sama kuin XP:n näyttökoko & pikselimäärä, se parantaa xp:n tuloksia.

Jos ihan oikeasti haluttaisiin mitata miten wintoosa ja mac suorituu esim. hiiritarkuus tehtäväistä, pitäisi mittaus tehdä käyttäjien omalla koneella, hiirellä ja softilla jotka on tuttuja. Vasta tällöin voidaan nähdä, onko macin tai windowsin jokapäiväinen käyttö nopeampaa ja jos on, niin mitkä tähän ovat syynä. Tällaisessa testissä tulisi jo kunnon eroja nähtävillä ja todennäköisesti macin eduksi...
daffy

#328 • • daffy duck and cover
Uaah miten te jaksatte :)

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

thomas

#329 • • thomas
kaverit hei, vitsinä mä ton pistin :)
pirpeli

#330 • • pirpeli
Miulla ois taas onkelma... :/

Jouduin tossa joku aika sitte buuttaamaan Airportin ja sainkin uuden langattoman verkon aikaiseksi. Nyt sitten kävi niin, että iTunesia päivittäessäni(7.1-versioon) kone sanoo, että "etäkaiutin "olohuone" ei tue tätä versiota". Ja mulla oli ennen tuolla Tunesissa vaihtoehtoina vain oma "Olohuone" ja "Tietokone". Nyt sinne on ilmestynyt varmaan koko lähitienoon langattomat verkot, enkä tiedä mikä niistä on mun oma "Olohuone" ja miten saan musiikin jälleen kuulumaan langattomasti kotiteatterin kautta?

Ossooko kukaan auttaa naista hädässä?

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

loremipsum

#331 • • loremipsum Furth3r
ahh .. gotta hate PC :p

ihmeellistä miten vaihtaminen ensimmäistä kertaa maciin sujui hienosti ja helposti.
ja yhtä ihmeellistä on kuinka vaikeeta on taas alkaa käyttää PCtä ...

asioita mitä vain jää kaipaamaan:

- se että avaat esm. selaimen niin se jää prosessina päälle ja voit näppärästi ottaa uuden ikkunan esiin

- finderin spacebar funktio avaamaan kansioita minne haluaa tavaraa siirtää

- screen capturet

- taustaikkunattomat softat kuten photari

- alt ctrl vs omppu ctrl ja niihin liitetyt toiminnot

- ei BSOD:ia

tuossa listaa mitä tuli mieleen... joka päivä tulee joku noista esiin ja ihmetystä miten kaikki on tehty niin vaikeaksi .. *yhy* *kyynel*
littlebig

#332 • • littlebig aaat-chi kung

pirpeli, 8.3.2007 09:19:

Jouduin tossa joku aika sitte buuttaamaan Airportin ja sainkin uuden langattoman verkon aikaiseksi. Nyt sitten kävi niin, että iTunesia päivittäessäni(7.1-versioon) kone sanoo, että "etäkaiutin "olohuone" ei tue tätä versiota". Ja mulla oli ennen tuolla Tunesissa vaihtoehtoina vain oma "Olohuone" ja "Tietokone". Nyt sinne on ilmestynyt varmaan koko lähitienoon langattomat verkot, enkä tiedä mikä niistä on mun oma "Olohuone" ja miten saan musiikin jälleen kuulumaan langattomasti kotiteatterin kautta?

Kannattaisi mennä tänne, siellä on enemmän asiantuntijoita ja vähemmän urpoja jotka tulee ivaamaan vaan koska käytät maccia. ja useimmat ongelmat mitkä kohtaat on jo joku toinen aikaisemmin ratkaissut

--
straight ______

gay ^______^

thomas

#333 • • thomas

littlebig, 8.3.2007 10:25:
---

---

Kannattaisi mennä tänne, siellä on enemmän asiantuntijoita ja vähemmän urpoja jotka tulee ivaamaan vaan koska käytät maccia. ja useimmat ongelmat mitkä kohtaat on jo joku toinen aikaisemmin ratkaissut

omenamehu.org auttaa kans mut hopeinenomena taitaa olla hieman aktiivisempi.
pirpeli

#334 • • pirpeli

Kannattaisi mennä tänne, siellä on enemmän asiantuntijoita

Jep, mä oon rekisteröitynyt, mutta sieltä ei oo vielä tullut sitä vahvistusviestiä :)

--
-Albert Camus-

loremipsum

#335 • • loremipsum Furth3r

mku, 8.3.2007 10:13:
---
loremipsum, 8.3.2007 09:27:
ahh .. gotta hate PC :p
---

Jouduin tossa yks päivä tekemään vähän hommia yhdellä pc läppärillä ja mulle tuli suurin ahdistus éxposen puutteesta.. vähänku olisi käsiraudoissa. Mutta oikeasti yllättyin ihan miten oudolta windows tuntui vain muutaman kk tauon jälkeen.

mieti millaisia ahdistuksia 4 vuoden macci duunikoneena aiheuttaa ... :p
domi

#336 • • domi Työn sankari.

---

---

Samoin ne mäkkikäyttäjät avautuu pc:n käytöstä ;) Muistaakseni teikäläinen on sen porukan etulinjassa ^_^
pirpeli

#337 • • pirpeli

mku, 8.3.2007 11:01:
Jos olet painanut siitä airportista sitä reset nappia, niin se on palauttanut tehdasasetukset. Toi firmware päivitys kannattaa tehdä joka tapauksessa ja kato sieltä airportin asetuksista että se musiikkipuoli on varmasti päällä?

Kiitos avusta^^Airportin resetointi, firmwire-päivitys ja järkevän etäkaiutinnimen asentaminen auttoi ja nyt kuuluu musiikki niinkuin pitääkin:)

--
-Albert Camus-

RiD

#340 • • RiD Nukemi
Ei tää ensipurasu macciin oikein innosta. 3 mac minia ja 2 20" imaccia tässä nyt testissä ja en kyllä oikein keksi mitään hyvää sanottavaa. Ehkä oon vaan ennakkoluulonen, mutta toi softien asentelu sunmuut vanmaukset on vähän liian nihkeen olosia mun mieleen. Kaipa jos näihin oikein paneutuis ja kunnolla opettelis käyttämään löytäis jotain hienoa ja ihmeellistä, mutta näin ensipurasulla nää on imho ihan vammasia :)

--
*super* *possu*