Mitä konesoundia kaipaisit Kuopioon?

178 posts, 9 pages, 89,253 views

KriiKS

Posts: 108

#21 • • KriiKS
Kuopiossa kun on vähän hiljaista tällä skenellä, niin sanoisin, että kaikki bileet eri tyylisuuntauksineen ovat oikein tervetulleita valtavirta musiikin joukkoon. Vaihtelu musiikin suhteen virkistäisi kummasti tätä Kuopion yöelämää.
pasik

Posts: 174

#22 • • pasik
psykeä toki.. ja tarvittaessa tästä naapurikylästä voi tulla kuopioon soittelemaankin sitä :)
Chatte

Posts: 4,085

#23 • • Chatte Team Teknolipat :)
Äänestän psykeä. Hengaillaan viikonloppuisin paljonkin Joensuussa, ja siitä ei ole liian pitkä matka Kuopioon psykebileisiin.

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Latifrons

Posts: 19

#24 • • Latifrons
Sen BPM:n, joka tuossa edellä mainittiin, edustajana tekee mieli kommentoida, että kiva on että ainakin jotkut todella kaipaavat ohjelmaa tänne Kuopioon. Niin minäkin. Ääneni meni psykelle, ehkä senkin vuoksi että se ja DnB siinä mukana(ei ehkä kuitenkaan allekirjoittaneen musaa pääasiassa) taitaa kaikkein vähiten löytää loppujen lopuksi Kuopioon.. Tosin tekno, trance ja kaikki niitä raskaammat maistuisivat.. Mutta olisi todella kiva nähdä jonkun jatkavan konebileitten järjestelyä. Ainakin mielenkiintoa olisi ihmisillä. Itselläni ei ole oikein aikaa järjestää ja taistella tätä jokseenkin keskimäärin konemusiikille vastaista ilmapiiriä vastaan (enkä tarkoita teitä hyvät lukijat ;) ), mikä ilmenee vaikeutena järjestää ravintoloihin mitään, koska Kuopion tanssiravintolat ovat nykyään lyöttäytyneet osaksi jotain suurempaa valtakunnallista ketjua, eivätkä siten paikallisia yrittäjiä enää ja näin he eivät voi päättää edesä täysin ohjelmaansakaan. Se vaikeuttaa heidän kykyään olla avoimena "Kuopiossa ei kaupalliselle -" eli konemusiikille. Heidän mielestään kaikkien pitäisi kuunnella RnB ja jos ei kuuntele, muuta pois Kuopiosta tai toinen vaihtoehto on, että yksinkertaisesti hommaa DJ kotiisi... ;)
reinoh

Posts: 818

#25 • • reinoh

blades, 26.1.2006 10:46:
Sen BPM:n, joka tuossa edellä mainittiin, edustajana tekee mieli kommentoida, että kiva on että ainakin jotkut todella kaipaavat ohjelmaa tänne Kuopioon. Niin minäkin. Ääneni meni psykelle, ehkä senkin vuoksi että se ja DnB siinä mukana(ei ehkä kuitenkaan allekirjoittaneen musaa pääasiassa) taitaa kaikkein vähiten löytää loppujen lopuksi Kuopioon.. Tosin tekno, trance ja kaikki niitä raskaammat maistuisivat.. Mutta olisi todella kiva nähdä jonkun jatkavan konebileitten järjestelyä. Ainakin mielenkiintoa olisi ihmisillä. Itselläni ei ole oikein aikaa järjestää ja taistella tätä jokseenkin keskimäärin konemusiikille vastaista ilmapiiriä vastaan (enkä tarkoita teitä hyvät lukijat ;) ), mikä ilmenee vaikeutena järjestää ravintoloihin mitään, koska Kuopion tanssiravintolat ovat nykyään lyöttäytyneet osaksi jotain suurempaa valtakunnallista ketjua, eivätkä siten paikallisia yrittäjiä enää ja näin he eivät voi päättää edesä täysin ohjelmaansakaan. Se vaikeuttaa heidän kykyään olla avoimena "Kuopiossa ei kaupalliselle -" eli konemusiikille. Heidän mielestään kaikkien pitäisi kuunnella RnB ja jos ei kuuntele, muuta pois Kuopiosta tai toinen vaihtoehto on, että yksinkertaisesti hommaa DJ kotiisi... ;)



Tämä on niin totta. Kuopion raflat on kyllä niin vaikeita kohteita että oksat pois. Viime kesänä oli hommana markkinoida canadasta suomeen saapuvaa dj:tä soittamaan ihan missä vaan kuopion raflassa, mutta homma kuitenkin osoittautui mahdottomaksi noin. 2kk varotusajalla. Yleisin vastaus oli, että "Meillä on nämä vakio/kiertävät tiskijukat ja koko kesä on täynnä). En tiedä onko sitten 2kk liian vähän, mutta ainaki helsinki ja rauma palveli kyseistä dj:tä hyvin ja saikin pari keikkaa :)

Mitä tuohon "hommaa DJ kotiisi" tulee niin tässäpä on tullu joku reilu vuosi nyt itse pyöriteltyä plättyjä kuopion nurkissa... Uskaltaakohan edes mennä kosiskelemaan keikkaa jonnekkin... *pepsodent*
Os^

Posts: 47

#26 • • Os^ Osmont
Mahtavaa! Hieno homma jos jonkinäköstä bileen tynkää tännekkin taas saataisiin, kyllä tykkäisin.*aplodit*
Musiikkityyliksi äänestin kiksua, tai voishan jotai siitä välimaastostaki progee tai jotai. Luulisin, että näin kokonaisuutena saattaisi toimia parhaiten. Ainakin orkidean 29.11 keikan perusteella tuli itelle ainaki sellanen fiilis, että onhan täälläki ees vähä elämää.. *hih* niin ja saattais upota valtaväestöön parhaiten. Porukkaaki oli ihan suht kivasti *joo* , joten jos pitäisi saada ihmiset käymään tulevissa bileissä ja jengi liikkeelle niin kyllä mä ainaki perus kiksua soittelisin, mutta tämäpä olikin vain minun mielipiteeni. *iloinen*
Indigo

Posts: 918

#27 • • Indigo

mayam, 27.1.2006 15:02:
Mä uskoisin samaa mitä Os^ tossa yllä sano, eli et perus kiksu sais varmaan parhaiten "tavisjengin" liikkeelle. Orkidean keikal oli kyl tosi kivasti porukkaa!!



Orkidean keikalla oli varmasti porukkaa jo siksi koska se oli Orkidea. Suomen suosituinta DJtä tullaan varmasti kuuntelemaan jo ihan mielenkiinnosta ja faneja on varmasti tullut muualtakin kuin vain Kuopiosta.

Ihmettelen muuten tuota analogiaa Orkidea = kiksu, koska suurin osa Orkidean keikoista joita olen viimeisen parin vuoden aikana kuullut on ollut enemmänkin progressiivista trancea kuin kiksua. Tosin semantiikan viidakko on aikamoista ryteikköä, toisinsanoen termit voidaan käsittää hyvinkin monella tavalla.
Even

Posts: 3

#28 • • Even
house sai mun äänen *joo*
yawiz

Posts: 236

#29 • • yawiz
ööööö kuopioon????
reinoh

Posts: 818

#30 • • reinoh

mayam, 27.1.2006 15:02:



mayamin muistanki orkidean keikalta *jiihaa* hyvin meiningissä mukana.

Uskosin että porukkaa saadaan liikkeelle kuhan vaan informointi kulkee hyvin. Iselläni ainaki tulee äkkisiltää jotain 7-10henkeä ketkä olis varmasti paikalla if something goes down. Ja uskon että esim. Os^ huutelee paikallisille aika kivasti kans... *vink*

Onko Indigo milloin meinannu ekaa tapahtumaa?
reinoh

Posts: 818

#31 • • reinoh

Indigo, 27.1.2006 17:38:
Ihmettelen muuten tuota analogiaa Orkidea = kiksu, koska suurin osa Orkidean keikoista joita olen viimeisen parin vuoden aikana kuullut on ollut enemmänkin progressiivista trancea kuin kiksua. Tosin semantiikan viidakko on aikamoista ryteikköä, toisinsanoen termit voidaan käsittää hyvinkin monella tavalla.



Orkidea muuten soitti viimekertasella kuopion keikalla 8h setin, että oli siinä kyllä aika "laaja" kattaus.... Ja totta "...toisinsanoen termit voidaan käsittää hyvinkin monella tavalla." *hymy*
Tytti

Posts: 126

#32 • • Tytti

twinbyte, 27.1.2006 19:48:
Orkidea muuten soitti viimekertasella kuopion keikalla 8h setin --



Ei kai sentään ihan 8 tuntia vai oliko täällä jatkot, joista ei kerrottu mulle mitään? *hih*

Henkilökohtaisesti en ehkä käyttäisi Orkidean keikasta sanaa "laaja kattaus", minusta se jakaantui lähinnä alun loistavaan puolituntiseen ja loppuajan (sen jonka siellä jaksoi olla) tylsyyteen. Siitä olen kyllä samaa mieltä Indigon kanssa, että monet Orkidean keikat ovat usein jotain aivan muuta kuin kiksua, ehkä Kuopion kohdalla on vaan huomattu, että tänne se uppoaa suurilta osin.

Ja jos Kuopiossa aletaan järkätä kiksubileitä, niin mä en tule paikalle edes kannatuksen vuoksi! *nauru* Tai no, kaipa sitä voi muutakin ohjelmaa itselleen keksiä kuin tanssiminen.. Unohdinkin mainita aiemmissa viesteissäni, että äänestin teknoa.
KriiKS

Posts: 108

#33 • • KriiKS
Tytti 28.1.2006 17:31
Henkilökohtaisesti en ehkä käyttäisi Orkidean keikasta sanaa "laaja kattaus", minusta se jakaantui lähinnä alun loistavaan puolituntiseen ja loppuajan (sen jonka siellä jaksoi olla) tylsyyteen. Siitä olen kyllä samaa mieltä Indigon kanssa, että monet Orkidean keikat ovat usein jotain aivan muuta kuin kiksua, ehkä Kuopion kohdalla on vaan huomattu, että tänne se uppoaa suurilta osin.


Samaa mieltä olen. Kuopiossa Orkidean kiksu uppoaa hyvin porukkaan. Itse olen kuullut Orkidean parhaat setit Kuopion ulkopuolella, jolloin tyyli on paljon muutakin kuin vain kiksua. Orkidean Kuopion keikat ovat olleet pettymyksiä monipuolisuuden puutten vuoksi:(

Tanssiessa parasta on musiikin monipuolisuus ja loppua kohden kaikki mehut irti kropasta musiikki. Itse äänestin Teknoa.
Tesno

Posts: 173

#34 • • Tesno

Samaa mieltä olen. Kuopiossa Orkidean kiksu uppoaa hyvin porukkaan. Itse olen kuullut Orkidean parhaat setit Kuopion ulkopuolella, jolloin tyyli on paljon muutakin kuin vain kiksua. Orkidean Kuopion keikat ovat olleet pettymyksiä monipuolisuuden puutten vuoksi:(

Tanssiessa parasta on musiikin monipuolisuus ja loppua kohden kaikki mehut irti kropasta musiikki. Itse äänestin Teknoa.



Mietin itsekin, mihin tämä radiosettien monipuolisuus häviää noista Kuopion keikoista Orkidealla...
Toi julkkarikeikka oli ehkä hitusen poikkeus, se edusti laajemmalla skaalalla julkaistun levyn sisältöä, johon sit oli lisätty muutama vanhempi legenda ja kilokaupalla tuoretta hittijuttua. 6 tuntiin mahtuisi enemmänkin vaihtelua, mutta soittajan valinta.
reinoh

Posts: 818

#35 • • reinoh
Juu. heh... 6h ois varmaan ollu se oikee numero. *blush*

Anyways kyllä kaikki kelpaa mulle mitä kuopioon joku ikinä järkkää. *aplodit*
Jimmyfi

Posts: 904

#36 • • Jimmyfi
Itse äänestin psykeä mutta kaikki konemusa on lähellä sydäntä kun sitä soittaa tekee ja jniineespäijjes :) itse aikasemmin asui maalla niin ei aina niin helposti pääsyt bileisiin mutta nyt kun asutaan täällä kaapunggisas niin pääsee pilettään, järkkään, soittaan, avustaan, stäätään ja sorkkiin jos tarvitsee bileisiin "orjaa" eiku waan viestiä :)

itse tykkäsin isosti kun Illuminationin orkidea thrillseekers tapauksesta <3 se oil ihquin ever :) mutta kaikki bileet missä ollu olleet erittäin ihania <3 paljon tuttuja ja hyvää musiikkia :)

itse järkkää ja sit koittaa saada vaikka tuotua edelästä tai pohojosesta isompia järkkkääjiä käymään täällä savossa :) ja ehkä joitain soittajiakin (isompiakin) saatas sut halvalla tulemaan ja käymään:)

eli kyllä jotain tapahtumaa vaan kaupunkiin :) *pus*

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Simo

Posts: 33

#37 • • Simo
Terve. Kyllä hyvä psyke on ultimate-tanssimusiikkia. Toki nuo muutkin maistuu.
Alimieli

Posts: 207

#38 • • Alimieli Älä oo tommonen, oo tämmönen.
KUOPIJOO!!! Hienoa yritystä, kannatan. *joo*

90-luvulla taho nimeltä Migreeni järkkäili pileitä ja ne oli hyviä pileitä. Sitten Migreenin hemmot muuttivat poijes ja pitkään oli hiljaista kunnes BPM yritti jotain. Tähdessä aikoinaan soiteltiin jotain mukavaakin muzakkia, mutta aika kuollutta tuo meininki siellä on.

Äänestin psykeä, mutta kaikki DnB:t ja muut on aina vaan plussaa *nauru* Paikaksi ehdotan jotain kierrätyskeskustyyppistä rakennusta.
reinoh

Posts: 818

#39 • • reinoh

Alimieli, 31.1.2006 08:57:
....Tähdessä aikoinaan soiteltiin jotain mukavaakin muzakkia, mutta aika kuollutta tuo meininki siellä on.



Tähdestä tulikin mieleen, että siellä oli varmaan se asiallisin meininki aina normi-iltoina. Muistaakos kukaan sitä puikkarin hassuttelua kun oli siellä vessojen takana se pikkukoppi missä uv-valot paahtoi ja strobo piiskasi all night long!? *jiihaa*

Tuolla tuli joku kerta häröiltyä ja muistaakseni tuli ihan kunnon rankasua niinä päivinä *aplodit*
Indigo

Posts: 918

#40 • • Indigo


Onko Indigo milloin meinannu ekaa tapahtumaa?



Kevääseen tai jopa kesään menee, riippuen milloin löytyy sopiva paikka ja ei-skitso ravintolapäällikkö :)