DJ Rx - Skrewdriver [DnB]

33 posts, 2 pages, 9,731 views

DJ Rx

Posts: 2,527

#21 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

Real Charly, 10.1.2006 16:27:
---
Gleba
onko tämä rumpupasso nyt jotenki "muotia" vai miten musta tuntuu, että joka paikka on sitä täynnä?

---


Et ole ainoa joka on huomannut tämän kyseisen seikan! *igor*



mitä tohon rumpu bassoon tulee nin itse alunperin tutustuin elektroniseen musaan 1994 juuri ko. musatyylin kautta, olen myös jo piiitkän aikaa tunkenu rumpu bassoa omiin setteihini ja nyt kun tossa koko syksyn aikana olen yrittänyt ihan mielenkkiinnosta tuohon rakastamaani musiikkiin alkaa asentaa myös noita rumbu basso murinoita omiin biiseihin, katsoin hyväksi luoda niille sopivan ympäristön ja tsekkaa pystynkö duunaa nykyisillä taidoilla minkään maan uskottavaa rumbubassoa.

mitä tulee tohon trendikkyyteen ja ajakohtaisuuteen, mun puolesta se aivan sama mihin suuntaa musa kehittyy kunhan se on hyvää ja jaksaa innostaa sekä artistia/dj:tä ja etenkin yleisöä. Musiikin kehittyminen on myös musiikin elinkaaren kannalta tärkeää sillä samat saudit ja ideat loppuun kulutettuna eivät jaksa kantaa pitkälle, niinkuin mielestäni on käynyt polkkaskenen kolleegoille isolla saarella. tuotetaan samaa hyväksi todettua paskaa vuodesta toiseen. kannattaa pitää mielessä että ilman minkäänlaista kehitystä musagenrestä toiseen täällä sois varmaan vieläkin junttibasso oink oink britti juusto-hh.

jes.

edit: joo ja jottei menis nyt ihan ot, nin pistän komppipuolen viel sorvin alle ja miksaan koko paskan kunnolla ku on aikaa... :)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

rec

Posts: 2,923

#22 • • rec

Rx, 11.1.2006 13:52:
---
Real Charly, 10.1.2006 16:27:
---
Gleba
onko tämä rumpupasso nyt jotenki "muotia" vai miten musta tuntuu, että joka paikka on sitä täynnä?

---


Et ole ainoa joka on huomannut tämän kyseisen seikan! *igor*

---


mitä tohon rumpu bassoon tulee nin itse alunperin tutustuin...



Lähestulkoon sama mulla.. konemusaan tutustuminen tapahtuikin hc/prodigy/jungle(dnb)/tekno -sektorilla.

mitä tulee tohon trendikkyyteen ja ajakohtaisuuteen, mun puolesta se aivan sama mihin suuntaa musa kehittyy kunhan se on hyvää ja jaksaa innostaa sekä artistia/dj:tä ja etenkin yleisöä.



Ei tässä kukaan oo sättimässä. Asia vain todettiin. Aloinhan itsekin vääntää 5 vuoden tauon jälkeen DnB:tä ihan vain siitä syystä, että huomasin ympäristössä tapahtuvan rumpubasso suuntauksen, joten kokeilin itsekin pitkästä aikaa. Ei siis kyse siitä että joku tekee ku muutkin, vaan se ilmiö, kun "kaikki alkaa tekee ekaks teknoo ja sitte ku se feidaantuu, nii sitte rumpubassoo ja sitte ku...", tjsp.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#23 • • Aziz Combat Fighter
Joo saundit täs on ainaki aika vetelät ja selkärangattomat. Tiukemmat decayt ja attackit, ja selkeempi mixdowni tohon basso/rumpu-osastolle. Efektit kuuluu taka-alalle. Mä tykkään kyllä tosta bassokuviosta, sillon ku se erottuu.

Tärkeintä rumpubassossa on mun mielestä rullaus. Tää ei oikein lähe rullaamaan missään vaiheessa, ku pikkusia jumitusfillejä tulee liian tiuhaan tahtiin. Ja toi breakdowni tuli tosi puun takaa.

Mut tiukkuutta soundeihin ja julmuutta bassoon ni avot. Elementit itsessään mukavia, arvostan tollasta pikkasen ez rollers-bassokuvio-otetta.
Damien

Posts: 2,882

#24 • • Damien [tr3ox]

Rx,
ainakin toi jäbän decapitation rokkaan helvetin hyvin ja on miksattukin erittäin hyvin :)



Miksattu ehkä hyvin ja saundit selkeitä, mut älä turhaan kumarra sitä tässä kun on enemmän svengiä ku kyseinen herrän tuotoksissa yhteensä.
Panostat pikkasen vielä tohon miksaukseen, koska muutamat efut tuli aika kovaa lujalla soitettaessa.
Hyvä fiilis, hyvä svengi, vitusti paljon parempi kuin sun edelliset freeförmit.
Mukavaa nähdä että joku vielä haluaa panostaa DnBssä siihen oleelliseen, eli meininkiin. Tuntuu vaan siltä että joku vei tämän yksinkertainen on kaunista, konemusiikissa liian pitkälle ja viime parin vuoden aikana ei oo täälläkään näkynyt kuin pellkistettyjä biittejä, joista on sielu hukassa. Tulkinta kysymyksiä lopareissa, mutta suurin yksittäinen tekijä, suhteessa siihen miksi en ole enää ostellut uusia levyjä niin paljon...
Tyranoid

Posts: 1,552

#25 • • Tyranoid FINRG
Tässä on mun mielestä paljon hyviä ideoita. Mikä noissa efekteissä häiritsee etenkin biisin alkupuolella on se, että ne on pannattu aika sivuille kun taas muu biisi on suht monoa.
Pari kohtaa tossa biitissä sais ainakin mun jalat solmuun tanssilattialla, en sit tiedä onko se hyvä vai huono juttu. Mutta yleisesti ottaen tässä on mukavan rankka ja just sopivan sekava meininki.
Cassu

Posts: 634

#26 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Sanoipa kuka mitä tahansa tai äijä ite, mut kyl tässä oli jotain todella mukaansa tempaavaa, meixi ite oon siirtyny kyl polkasta ja kiksusta ihan industrialiin. Mulle tää iski, hieman ehkä hiomista ja hienosäätöö niin kuin monilla biisillä, mut aika valmista on, vaik mie välillä oon ollu hieman nirso musan suhteen, mut täs biisis ei mul oo sellasta mitään huonoo sanottavaa
Must on kiva saada vaihtelua ja erilaista elämää musiikin kiertokulkuun. Polkkaan kyllästyy kyl aika nopeasti ja alkaa etsimään jotain uutta, samalla itsekin uudistuu. Nyt taas voi löytää jonkuu oman fiiliksen itsestään ja muistella tätä biisiä hyvällä. Ite oon ainakin muutosten kannalla, pitää haastaa itseään ja kokeilla välillä rohkeasti jotain vähän tuntematonta. Meixi vois hyvin kuunnella tätä jossain Fiilistely paikassa, ei ehkä helppo tanssittava ainakaan biitilleen, mut mikä on oikee tanssityyli tähän musaan, ja tarviiko aina tanssiakaan....voisin ite siemailla laivalta tuomia kaljoja ja kuunnella tän tyyppistä musaa, mut hei, mähän just teen niin *kippis*

-Cassu-

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

DJ Rx

Posts: 2,527

#28 • • DJ Rx FINRG Recordings
jees kiitoksia hyvistä palautteista, nopee uudelleen miksaus, fx puoli heitetty kauas taakse(tosin tossa kelailin että olisi ehkä voinu vähän keskemmälle niitä tuoda) layeröin bassoon uuden bodyn mikä avas vähän tota alapäätä, fillejä vähennetty, vielä aattelin tota komppipuolta kattoo josko sinne mahtus joku luuppi jauhaan... par ylimäärästä tuntia ois ehkä soinu vielä tohon viilaukseen mut on tää pykälän verran parempi ku aikasempi versio... :D

Rok!

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Gnizhak

Posts: 701

#29 • • Gnizhak iku

Damien, 14.1.2006 20:36:
Miksattu ehkä hyvin ja saundit selkeitä, mut älä turhaan kumarra sitä tässä kun on enemmän svengiä ku kyseinen herrän tuotoksissa yhteensä.
--clip--
Mukavaa nähdä että joku vielä haluaa panostaa DnBssä siihen oleelliseen, eli meininkiin. Tuntuu vaan siltä että joku vei tämän yksinkertainen on kaunista, konemusiikissa liian pitkälle ja viime parin vuoden aikana ei oo täälläkään näkynyt kuin pellkistettyjä biittejä, joista on sielu hukassa. Tulkinta kysymyksiä lopareissa, mutta suurin yksittäinen tekijä, suhteessa siihen miksi en ole enää ostellut uusia levyjä niin paljon...


Emmä tiedä mitä sä lasket svengiks ja meiningiks mut ehkä sillon jos särö on se sun juttus...
Musta tää on keskivertoa heikompi fiilistelyralli jossa soundit on tosi ohuet ja ainoo kohta jossa jotain huomaa on tossa breikissä (ei breikbiitissä) tapahtuva jyrinä.

Toi bassosoundi on karmivaa puuroa ja puolivälissä kaikki elementit mukana rupee selkäpiitä karmimaan ku meno on niin kaoottista ja tuntuu kun joku miksais huonosti jotain toista biisiä siihen päälle. Toi lopun stringisoundin pätkiminen kuulostaa ihan siltä kun ko. instrumentti ei toimis ihan niinku pitäs.

Ei tää ihan toivoton tapaus kuitenkaan oo, pohja (ja rakenne) on ihan hyvä mut kaikkea ei vaan oo ajateltu ihan loppuun saakka. Vedä bassosoundi ihan puhtaaks vaan huoletta ja panosta sinne alapään hieromisee, loppujenlopuks siitä tykkää kaikki. Sit vähän perkkasektioon eloa ja jotain kaiutettuja efektejä lämpimämmäks ni tulee ihan mainio.

--
Don't Just Stand There

Damien

Posts: 2,882

#30 • • Damien [tr3ox]

Gnizhak,
Emmä tiedä mitä sä lasket svengiks ja meiningiks mut ehkä sillon jos särö on se sun juttus...
Musta tää on keskivertoa heikompi fiilistelyralli jossa soundit on tosi ohuet ja ainoo kohta jossa jotain huomaa on tossa breikissä (ei breikbiitissä) tapahtuva jyrinä.

Toi bassosoundi on karmivaa puuroa ja puolivälissä kaikki elementit mukana rupee selkäpiitä karmimaan ku meno on niin kaoottista ja tuntuu kun joku miksais huonosti jotain toista biisiä siihen päälle. Toi lopun stringisoundin pätkiminen kuulostaa ihan siltä kun ko. instrumentti ei toimis ihan niinku pitäs.

Ei tää ihan toivoton tapaus kuitenkaan oo, pohja (ja rakenne) on ihan hyvä mut kaikkea ei vaan oo ajateltu ihan loppuun saakka. Vedä bassosoundi ihan puhtaaks vaan huoletta ja panosta sinne alapään hieromisee, loppujenlopuks siitä tykkää kaikki. Sit vähän perkkasektioon eloa ja jotain kaiutettuja efektejä lämpimämmäks ni tulee ihan mainio.



Svengi on svengiä ja meininki meininkiä ja tässä oli niitä molempia. Jos tarkkaan luet kommenttini uudestaan, niin siinä ei juurikaan puhuttu saundeista tai kiistelty toteutuksen onnistuneisuudesta.
Yleensä noin muutenkin ralleja kuunnellessani, kiinnitän huomioni enemmän sinne sielunmaisemaan, musiikki on ainakin minulle vielä toistaiseksi ollut yksi tärkeimmistä ihmistuntemuksien kanavista.

Tätä uutta versiota kuunnellessa pakosti huomaa miten reksi on yrittänyt pakottaa biisiään kultakorvien ehdottamaan muottiin. Suomeksi sitä elementtiä mitä perus DnB fanittaja hakee on tuotu esin, eli tuo bassolinja mikä nyt myöskin pahasti särähtää mun korvaan. Ekassa versiossa se oli enemmän taustalla ja biitit päällä, mikä anto mulle sitä svengiä ja meininkiä. Nyt tässä on sitä kaaosta mistä itsekkin puhut ja ei kuullosta enää niin menevältä omaankaan korvaan.

Se mitä koitin ekassa postissa tuoda sivuovesta julki on toi reksin ennakkoluuloton tatsi mihin olen paljolti tykästynyt. Silloin kun se tekee sitä omaa juttuaan, oli kyseessä freeformi tai junkka, niin kipaleista tulee mun korvaan erittäin "freshejä". Niissä tehdään musaa tunteella, enkä tarkota sitä tunnetta kun kelataan että:" mitäköhän ne tykkää tästä klubbarissa?".
Siihen on helppo samaistua omalta osin, kun mun ja sen ero musantekijänä on lähinnä sitä, että se kuuntelee muiden mielipiteitä ja vielä alistaakin omat kipaleensa rajuillekkin muutoksille näiden mielipiteiden perusteella ja mä vain...niin noh kaikki on varmaan tietää miten vahvasti tuen omaa näkemystä kappaleissamme.

Se ei silti tarkoita etteikö parannusehdotuksia kuunneltaisi tr3ox:kin kohdalla, IMHO musta vaan biisiä pitää parantaa sen ytimen ympäriltä ja kun omat kipaleet on enemmän tai vähemmän menneet sisältönsä puolesta yli hilseen, ei silloin ns. "parannuksetkaan" ole omassa päässä tuntuneet kuin pelkistyksiltä.
Sori karmeet OT:t mutta piti vähän purkaa ettei viesti menisi ihan harakoille
Gnizhak

Posts: 701

#31 • • Gnizhak iku

Damien, 18.1.2006 08:48:
Se mitä koitin ekassa postissa tuoda sivuovesta julki on toi reksin ennakkoluuloton tatsi mihin olen paljolti tykästynyt. Silloin kun se tekee sitä omaa juttuaan, oli kyseessä freeformi tai junkka, niin kipaleista tulee mun korvaan erittäin "freshejä". Niissä tehdään musaa tunteella, enkä tarkota sitä tunnetta kun kelataan että:" mitäköhän ne tykkää tästä klubbarissa?".


Se on varmaan sama syy miks musta freeformi on synonyymi musalle jonka tekijä on lähinnä kuuro :(

--
Don't Just Stand There

Damien

Posts: 2,882

#32 • • Damien [tr3ox]

Gnizhak,
Se on varmaan sama syy miks musta freeformi on synonyymi musalle jonka tekijä on lähinnä kuuro :(



Riippuu siitä mitä miellät sanalla FreeForm? Sitä kun on omasta puolesta soiteltu ja osteltu useampi vuosi, niin voin todeta että ymmärrän hyvin kommenttisi, jos vertailupohjanasi toimii jokin superkiksutteli vokaali tai aurajuusto supersaha mörköralli. Vielä parempi, yhdyn samaan kuoroon. Viimesin freeformi minkä levykaupasta ostin, oli PoC:n - Lush ja se ei tod. jääny käteen sen Carbonien remix:n takia ;). Sitä paitsi on se Kevin Energykin osannut tehdä hyviä biisejä usko pois.
Freeform:lle on vain sen suosion noustessa käymässä samoin mitä perus brittu HH:lle milleniumin taitteessa, se muuttuu pikkuhiljaa paskaksi.
DJ Rx

Posts: 2,527

#33 • • DJ Rx FINRG Recordings

Gnizhak, 18.1.2006 08:53:
---
Damien, 18.1.2006 08:48:
Se mitä koitin ekassa postissa tuoda sivuovesta julki on toi reksin ennakkoluuloton tatsi mihin olen paljolti tykästynyt. Silloin kun se tekee sitä omaa juttuaan, oli kyseessä freeformi tai junkka, niin kipaleista tulee mun korvaan erittäin "freshejä". Niissä tehdään musaa tunteella, enkä tarkota sitä tunnetta kun kelataan että:" mitäköhän ne tykkää tästä klubbarissa?".

---

Se on varmaan sama syy miks musta freeformi on synonyymi musalle jonka tekijä on lähinnä kuuro :(



josta tulikin mieleen aihe josta eilen puhuttiin nimittäin voiman jako. hard-dance raumbubassossahan täytyy jakaa tuo vapaana oleva tila täysin eri tavalla kuin esim. proge trancessa, just eilen puhuttiin siitä että kuinka paljon voimaa on helpompi jakaa 130 bpm proge tranceiluille kun saundeille, kickille ja bassollehan on helvetisti enemmän tilaa ja aikaa täyttää koko kaista, toisin kun esim. 170 bpm perus 4-on-the-floor biitissä..

esim. pendun pojat miksaa kannut tosi paksuiksi ja jättää voiman sinne, kun taas allekirjoittaneen kannut on miksattu flätiksi ja voima on nyt tossa basslinessä. toi pädi on helppo korjata, miksaan tota automaatioo vaan vähemmän sisään että se ei pätkäse niin pahasti.

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.