Gnizhak,
Emmä tiedä mitä sä lasket svengiks ja meiningiks mut ehkä sillon jos särö on se sun juttus...
Musta tää on keskivertoa heikompi fiilistelyralli jossa soundit on tosi ohuet ja ainoo kohta jossa jotain huomaa on tossa breikissä (ei breikbiitissä) tapahtuva jyrinä.
Toi bassosoundi on karmivaa puuroa ja puolivälissä kaikki elementit mukana rupee selkäpiitä karmimaan ku meno on niin kaoottista ja tuntuu kun joku miksais huonosti jotain toista biisiä siihen päälle. Toi lopun stringisoundin pätkiminen kuulostaa ihan siltä kun ko. instrumentti ei toimis ihan niinku pitäs.
Ei tää ihan toivoton tapaus kuitenkaan oo, pohja (ja rakenne) on ihan hyvä mut kaikkea ei vaan oo ajateltu ihan loppuun saakka. Vedä bassosoundi ihan puhtaaks vaan huoletta ja panosta sinne alapään hieromisee, loppujenlopuks siitä tykkää kaikki. Sit vähän perkkasektioon eloa ja jotain kaiutettuja efektejä lämpimämmäks ni tulee ihan mainio.
Svengi on svengiä ja meininki meininkiä ja tässä oli niitä molempia. Jos tarkkaan luet kommenttini uudestaan, niin siinä ei juurikaan puhuttu saundeista tai kiistelty toteutuksen onnistuneisuudesta.
Yleensä noin muutenkin ralleja kuunnellessani, kiinnitän huomioni enemmän sinne sielunmaisemaan, musiikki on ainakin minulle vielä toistaiseksi ollut yksi tärkeimmistä ihmistuntemuksien kanavista.
Tätä uutta versiota kuunnellessa pakosti huomaa miten reksi on yrittänyt pakottaa biisiään kultakorvien ehdottamaan muottiin. Suomeksi sitä elementtiä mitä perus DnB fanittaja hakee on tuotu esin, eli tuo bassolinja mikä nyt myöskin pahasti särähtää mun korvaan. Ekassa versiossa se oli enemmän taustalla ja biitit päällä, mikä anto mulle sitä svengiä ja meininkiä. Nyt tässä on sitä kaaosta mistä itsekkin puhut ja ei kuullosta enää niin menevältä omaankaan korvaan.
Se mitä koitin ekassa postissa tuoda sivuovesta julki on toi reksin ennakkoluuloton tatsi mihin olen paljolti tykästynyt. Silloin kun se tekee sitä omaa juttuaan, oli kyseessä freeformi tai junkka, niin kipaleista tulee mun korvaan erittäin "freshejä". Niissä tehdään musaa tunteella, enkä tarkota sitä tunnetta kun kelataan että:" mitäköhän ne tykkää tästä klubbarissa?".
Siihen on helppo samaistua omalta osin, kun mun ja sen ero musantekijänä on lähinnä sitä, että se kuuntelee muiden mielipiteitä ja vielä alistaakin omat kipaleensa rajuillekkin muutoksille näiden mielipiteiden perusteella ja mä vain...niin noh kaikki on varmaan tietää miten vahvasti tuen omaa näkemystä kappaleissamme.
Se ei silti tarkoita etteikö parannusehdotuksia kuunneltaisi tr3ox:kin kohdalla, IMHO musta vaan biisiä pitää parantaa sen ytimen ympäriltä ja kun omat kipaleet on enemmän tai vähemmän menneet sisältönsä puolesta yli hilseen, ei silloin ns. "parannuksetkaan" ole omassa päässä tuntuneet kuin pelkistyksiltä.
Sori karmeet OT:t mutta piti vähän purkaa ettei viesti menisi ihan harakoille