Ite oon käynny neljä kertaa kyproksella: Agia napassa, Limassolissa ja Protaraksessa kaks kertaa. Ensimmäisen kerran täysi-ikäisenmä ja itsekseni tänä syksynä. Olin protaraksessa, siellä rannikolla jossa ei tuota yö elämää kovin kummoisesti ole. Kävimme keskustassa muutaman kerran ja ainakin minun mielestä sieltä löytyi erittäin tunnelmallisia ja tasokkaita baareja sekä klubeja!
Sisäänpääsymaksuista en tiedä, koska tunnen paikallisia ja pääsin heidän kanssaan. Musiikki oli hyvää, eräässä baarissa kaunis nais dj lauloi itse biisien vokaalit, joka oli ainakin minusta reissun kohokohta!
Ainoa miinus puoli on törkeä hintataso. Alkoholissa hinnat ovat suomen tasoa, kauempana keskustasta hieman alempana, mutta huomattakoot että drinkeissä on triplasti enemmän viina suomeen verrattuna
Mutta ruokakaupoissa on suomen tasolla, jotkut tuotteet jopa kalliimpia!!! Hedelmät ja leivät ja vihannekset ovat tuoreita ja maukkaita, mutta melkein halvemmalla pääsee kun etsii jonkun hyvän raflan jossa saa edullisesti ruoka annoksia. Alkoholi kaupoissa on hieman halvempaa!
Itse suosittelisin kyllä menemään, koska mielestäni kypros on erittäin siisti, paikalliset ovat ystävällisiä, varsinkin suomalaisia kohtaan, sekä tunnelma on mitä mukavin. Samat edut löytyvät tietenkin muistakin paikoista että hintatasoa kannattaa miettiä.!