Kypros - Teiniparatiisiko? Hyvä mesta?

26 posts, 2 pages, 26,517 views

adrianne

Posts: 2

#1 • • adrianne
Noniin, mulla olis nyt pari kysymystä Kyproksesta.

Mikä on baarien ikäraja, onko täynnä ns. 'teinilapsosia'?
Löytyykö menoa jo Toukokuussa, kun olen kuullut että paikka heräilee siinä kesä-heinäkuussa?
Onko kenelläkään kokemuksia Kyproksesta; -Onko menemisen arvoinen? Hyviä klubeja, rantoja yms paljon? Mikä on hintasuhde; - juomat kalliita? Entä ruoka? Vaatteet?
Tälläsiä pähkäilen, kiitoksia niille jotka jaksavat vastailla! :)

- Ade
adrianne

Posts: 2

#2 • • adrianne
Ja niin, jos voisitte vielä vaikka nimetä hyviä hotelleja tai paikkoja yms.! :)
MesMeRise

Posts: 667

#3 • • MesMeRise Spinnamon
Ite oon käynny neljä kertaa kyproksella: Agia napassa, Limassolissa ja Protaraksessa kaks kertaa. Ensimmäisen kerran täysi-ikäisenmä ja itsekseni tänä syksynä. Olin protaraksessa, siellä rannikolla jossa ei tuota yö elämää kovin kummoisesti ole. Kävimme keskustassa muutaman kerran ja ainakin minun mielestä sieltä löytyi erittäin tunnelmallisia ja tasokkaita baareja sekä klubeja!

Sisäänpääsymaksuista en tiedä, koska tunnen paikallisia ja pääsin heidän kanssaan. Musiikki oli hyvää, eräässä baarissa kaunis nais dj lauloi itse biisien vokaalit, joka oli ainakin minusta reissun kohokohta!

Ainoa miinus puoli on törkeä hintataso. Alkoholissa hinnat ovat suomen tasoa, kauempana keskustasta hieman alempana, mutta huomattakoot että drinkeissä on triplasti enemmän viina suomeen verrattuna *joo*

Mutta ruokakaupoissa on suomen tasolla, jotkut tuotteet jopa kalliimpia!!! Hedelmät ja leivät ja vihannekset ovat tuoreita ja maukkaita, mutta melkein halvemmalla pääsee kun etsii jonkun hyvän raflan jossa saa edullisesti ruoka annoksia. Alkoholi kaupoissa on hieman halvempaa!

Itse suosittelisin kyllä menemään, koska mielestäni kypros on erittäin siisti, paikalliset ovat ystävällisiä, varsinkin suomalaisia kohtaan, sekä tunnelma on mitä mukavin. Samat edut löytyvät tietenkin muistakin paikoista että hintatasoa kannattaa miettiä.!
Zapa

Posts: 1,393

#4 • • Zapa Mr Wrangler
Kerran käynyt Limassolissa (v2000) ja alkukeväästä siellä ei ollut yhtään mitään. Ikinä en mee enää Kyprokselle, nimittäin meinasin päästä hengestäni tuolloin v.2000. Ei siitä sen enempää...
Jussi Soro

Posts: 6,385

#5 • • Jussi Soro choon!
Agia Napa on ainakin mun mielestä suhteellisen kamala mesta. Helvetisti brittituristeja, baarit käytännössä kaikki soittaa r'n'b / poppilinjaa, ja koko mestasta löytyi oikeestaan vaan 2 kunnon bilemestaa. Ruoka on todella kallista, kuten kaikki muukin kaupassa. Mitään muuta tekemistäkään tuolta ei oikein löydy, kuin maata biitsillä ja käydä baareissa.

En kyl menis uutta kertaa...
Avatar
#6 • • Annakins Guest
Kyprokselta pääsee laivalla Beirutiin kesäisin *pepsodent* -> Beirutissa on älyttömästi baareja ja klubeja. Tosin jos on viikon reissulla niin se ei ehkä kannata :D
Lnn Sika

Posts: 2,847

#7 • • Lnn Sika
limassolissa on tullut käytyä, ei tullut pahemmin etsittyä mitään klubitoimintaa,
mutta paikallista keo-olutta tuli ryystettyä monta tuoppia ja söin elämäni parhaan
kebabin. menisin uudestaan
NextAce

Posts: 2,505

#8 • • NextAce Alienated

JussiS, 4.1.2006 16:38:
Agia Napa on ainakin mun mielestä suhteellisen kamala mesta. Helvetisti brittituristeja, baarit käytännössä kaikki soittaa r'n'b / poppilinjaa, ja koko mestasta löytyi oikeestaan vaan 2 kunnon bilemestaa. Ruoka on todella kallista, kuten kaikki muukin kaupassa. Mitään muuta tekemistäkään tuolta ei oikein löydy, kuin maata biitsillä ja käydä baareissa.

En kyl menis uutta kertaa...



Allekirjoitan myös tämän. Ei tarvii kyl mennä toista kertaa. Kalliit hinnat ja paska musa yhdistettynä juntti britteihin.

--
-Alienation-

-----

Avatar
#9 • • ikj Guest
no jos noi britit ei hirveesti haittaa nii ayia napa on jees. helvetin upeet rannat & baareissa saa halvat kännit. musa linja oli kyl suurin osa tota r&b-garage shittii, mut kyl siel pidettii parit junkka & old skool house bileet ainakin sillon kun olin käymässä.
tosiaan olin kyl aika teini sillon nii ei varmaan enää viihtyis siel.
sune

Posts: 2,096

#10 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Täynnä brittejä ja muutenki aika paska paikka. Itse oon ollu siel joskus huhti/toukokuussa, ja sillon siel oli ainaki kaikki isommat klubit kiinni, aukee kuulemma vast joskus kesä/heinäkuussa. Ja kyllä, saatanan kallista..
En lähtis ihan ensimmäisenä sinne jos muita vaihtoehtoja olis.

--
ei kovin ihku eikä plur

evvk

Posts: 1,918

#11 • • Edited evvk
Mäkun olin kyproksella niin viinaa myytiin ruokakaupassa kello 24:00 asti ja se oli halpaa. Klubeilla soitettiin tavalista diskomusaa.
Hansu

Posts: 481

#12 • • Hansu

idi, 4.1.2006 17:10:
no jos noi britit ei hirveesti haittaa nii ayia napa on jees. helvetin upeet rannat



Etenkin Nissi Beach! Uskomattoman upea ranta. Ayia Napan ja Protaraksen puolivälissä on myös hieno paikka, Euroopan kaakkoisin kulma Cape Greco. Ayia Napasta muutama kilometri Larnacan suuntaan oli puolestaan hervottoman kokoinen vesipuisto, nimi taisi olla ihan pelkka Waterworld.

Noi kääliö-britit kyllä onnistuivat aika tehokkaasti torpedoimaan illanvieton baarissa, ja ne sisäänheittäjät saisi puolestani lopettaa jollakin mahdollisimman sadistisella tavalla.
mange

Posts: 1,913

#13 • • Edited mange Terrorcraft
Meitsi on lähdössä viikon päästä Ayia Napaan ja olisi kiva tietää paikat mitkä on ns. pakko nähdä/kokea.
Itse ainakin katselin että WaterWorld Waterpark on ehdoton setti ja sitten sukellustakin voisi lähtee heittää ja sitten jotain bileristeilyjäkin taisi olla.

Edit: En ole sittenkään menossa. Sairaana tällä hetkellä ja en viitti riskeeraa sitä että oon mestoilla sit kipeenä ja makoilen vaan hotellihuoneessa. Better luck next time.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#14 • • Jussi Soro choon!

mange, 4.9.2006 16:33:
Meitsi on lähdössä viikon päästä Ayia Napaan ja olisi kiva tietää paikat mitkä on ns. pakko nähdä/kokea.
Itse ainakin katselin että WaterWorld Waterpark on ehdoton setti ja sitten sukellustakin voisi lähtee heittää ja sitten jotain bileristeilyjäkin taisi olla.


Waterworld on kyl hemmetin kiva. Noita risteilyitä kantsii kans kiertää, niis on ihan hyvä meininki. Kauheesti muuta tekemistä tai nähtävää siel ei sit ookaan, turistikrääsäkauppoja ja baareja.

Kandee syödä ulkona, aamupalatarvikkeet on esimerkiks niin kalliita, et ravintolassa vetää samaan hintaan. Kunnollista ruoanlaittoo ei kannata ees harkita.
JR Ewing

Posts: 985

#15 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber
Tunnen muutaman kyproslaisen tyypin ja kivoja ovat. Ovat jopa tulossa pian tänne Hesaan vierailulle. Itse maasta en tiedä mitään muuta kuin kuumuuden..täytyy kysyä..
Jussi Soro

Posts: 6,385

#16 • • Jussi Soro choon!

Tontsis, 8.11.2006 11:24:
Ja ruoka kallista? No riippuu, missä käy ja mihin vertaa. Kyllä sieltä pippuripihvit saa paljon halvemmalla kuin Suomessa.


Oops, käyny ajatusvirhe tossa lauseessa. Eli siis tarkoitin kaupasta ostettua ruokaa (siis niistä "lähikaupoista"), saattoi tulla sämpylälle täytteineen hintaa ~2e.

Ravintoloissa ruoka oli tosiaankin halpaa ja pääsääntöisesti erittäin hyvää.
Lyylikki

Posts: 2,975

#17 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Itse vietin Kyproksella aikaa ihan muualla, kuin Agia Napassa tai muissakaan turistikohteissa. Syynä toki se, että kaveri oli siellä vaihdossa ja asuttiin sen luona Nicosiassa.

Kaksi kohdetta oli ylitse muiden Fontana Amarosa -luonnonpuisto saaren luoteisrannikolla, jonne pääsi vesitaksilla ja taksi tuli sieltä sitten noutamaan. Sinistä kirkasta vettä, jossa ihana sukellella lasien ja snorkkelien kanssa. Näin muun muassa meduusan, jaiks. (Samalla käytiin kattomassa se kivi, missä Afrodite tuli sieltä vaahdosta jippijaijei)

Sitten Kyproksen Turkinpuoleisessa osassa eli Kyproslaisille aina occupied area. Siellä ihan kärjessä Turtle beach, johon kilpikonnat tulevat munimaan. Saharasta kulkeutunutta erittäin hienoa hiekkaa. Ihmeellisiä hökkelimajoja, ötököitä ja muuta ihanaa.

Autonhan tuommoinen reissaaminen vaatii, mutta itse olen huomannut, että yleensäkin jos lähtee johonkin ulkomaille, niin auto kannattaa muutamaksi päiväksi vuokrata. Pääsee näkemään vähän muutakin, kuin vain sen "naapuruston". Lisäksi Kyrpoksella on vasemmanpuoleinen liikenne, johon totutteleminen on kyllä hauskaa, jos vaan rohkeutta riittää, niin suosittelen kokeilemaan.
Cloud

Posts: 2,162

#18 • • Cloud Game Freak
En sit tiedä, onko kypros teiniparatiisi. Saako sieltä halpaa safkaa. Loppujen lopuks sil oo niin välii jos hakee vaan lämpöä, oleilua ja muuta vastaavaa. Sekä halpoja lentoja sinne =P

Kyl mä voisin mennä tonne vaan oleilee viikos pariks uudelleenkin jos olis lennot halvat. Tosin vähän eri mestaan ku missä aikaisemmin olen käynyt.

Tosin luultavasti lähden taas jonnekin ihan eri mestaan, mihin nyt pääsee halval ja mis ei oo tullut käytyy. Mutta jos ei ole halpo matkoi jonnekin ja tuonne on niin miksei uudestaankin.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.