Hyviä blogeja ja mielipidekirjoituksia

89 posts, 5 pages, 48,092 views

m1kk3

Posts: 5,560

#41 • • m1kk3 no-life

Anselmi, 31.3.2008 18:44:
---
plink, 30.3.2008 14:21:
http://www.halla-aho.com/scripta/muutama_sana_uimahallivuoroista.html

melko asiallinen kirjoitus nykypäivänä yleistyvästä ilmiöstä. sanomattakin selvää, että jossain vaiheessa tulee vastaavista tapauksista oikeusjuttu ja ennakkotapaus, joka määrittää rasismin rajan suomalaisia kohtaan.

---

Melkoista menoa Jakomäessä :o


no jo on touhua :O

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Anselmi

Posts: 2,578

#44 • • Edited Anselmi And sell me

zZz, 31.3.2008 19:42:
---
Anselmi, 31.3.2008 18:53:
Tuossa vielä linkki uimahallin sivuille josta selviää että näin on:/
http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Liikuntavirasto/Liikuntapaikat/Uimahallit/Jakom%C3%A4en+uimahalli

---

selviääkö? sivulla sanottiin, että lauantaisin paikka on kiinni. eikä maahanmuuttajien lauantaisesta uintivuorosta ollut sanaakaan...(?) mistä linkistä tuon sai kaivettua?


"Puhelinnumerot

310 87454, kassa
310 87200, 050 0606653, yhteyshenkilö, laitospäälikkö Teemu Raatikainen
Maahanmuuttajien uinti, puh. (09) 310 87512, lähiöliikuttaja"
Tuo tuskin tarkoittaa mitään uimakoulua.

--
sen pituinen se

z

Posts: 1,146

#45 • • z

zZz, 31.3.2008 19:42:
---
Anselmi, 31.3.2008 18:53:
Tuossa vielä linkki uimahallin sivuille josta selviää että näin on:/
http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Liikuntavirasto/Liikuntapaikat/Uimahallit/Jakom%C3%A4en+uimahalli

---

selviääkö? sivulla sanottiin, että lauantaisin paikka on kiinni. eikä maahanmuuttajien lauantaisesta uintivuorosta ollut sanaakaan...(?) mistä linkistä tuon sai kaivettua?



löyty: http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Liikuntavirasto/Ohjattu+liikunta/Maahanmuuttajat/Maahanmuuttajat
z

Posts: 1,146

#46 • • z

Anselmi, 31.3.2008 19:48:

Tuo tuskin tarkoittaa mitään uimakoulua.


ilmeisesti juurikin sitä :) plus ettei haittaa, jos samaan aikaan äitit + siskot käy uimassa vieressä.
Anselmi

Posts: 2,578

#47 • • Edited Anselmi And sell me

zZz, 31.3.2008 19:54:
---
Anselmi, 31.3.2008 19:48:

Tuo tuskin tarkoittaa mitään uimakoulua.

---

ilmeisesti juurikin sitä :) plus ettei haittaa, jos samaan aikaan äitit + siskot käy uimassa vieressä.


Totta :o Väärässä olin: kyllä se tarkoittaa uimakoulua. Mutta rasistista sellaista:/

EDIT: vois nousta aika kohu jos Jakomäen uimahallissa olisikin tuon sijaan "vain valkoisille"
uimakoulu joka lauantaina.

--
sen pituinen se

z

Posts: 1,146

#48 • • Edited z
määritelläänhän näitä monella tavalla, mutta IMO (ja esim wikipedian mukaan) rasismin (vastaavasti kuin esim seksismin) määrittelyyn liittyy olennaisena osana kohteena olevan ryhmän vihaaminen ja/tai alempiarvoisena pitäminen. pelkkä eri ryhmien erityistarpeiden (niin kauan kuin niillä ei merkittävästi alisteta muita ryhmiä) huomioiminen ei tämän mukaisesti olisi vielä rasismia. ja jos noita erityistarpeita ei tässä tapauksessa ole, niin tuskinpa uimahallia montaa lauantaita tyhjillään auki pidetään.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#49 • • Aziz Combat Fighter

zZz, 31.3.2008 20:18:
määritelläänhän näitä monella tavalla, mutta IMO (ja esim wikipedian mukaan) rasismin (vastaavasti kuin esim seksismin) määrittelyyn liittyy olennaisena osana kohteena olevan ryhmän vihaaminen ja/tai alempiarvoisena pitäminen. pelkkä eri ryhmien erityistarpeiden (niin kauan kuin niillä ei merkittävästi alisteta muita ryhmiä) huomioiminen ei tämän mukaisesti olisi vielä rasismia. ja jos noita erityistarpeita ei tässä tapauksessa ole, niin tuskinpa uimahallia montaa lauantaita tyhjillään auki pidetään.



Vitut. Rasismia on kaikki rotuun perustuva jaottelu ja rajoittaminen. Siinä, missä vain maahanmuuttajanaisille varattu uimahallivuoro tuntuu lempeältä rakastamiselta, se on suoraan verrannollinen vain suomalaisille varattuun ravintolaan, joka taas aiheuttaa itkunsekaista kiljumista jokaisessa, joka kokee keskenään joukkotappelevat ulkomaalaiset miellyttäväksi ryyppyseuraksi.
Anselmi

Posts: 2,578

#50 • • Anselmi And sell me

zZz, 31.3.2008 20:18:
määritelläänhän näitä monella tavalla, mutta IMO (ja esim wikipedian mukaan) rasismin (vastaavasti kuin esim seksismin) määrittelyyn liittyy olennaisena osana kohteena olevan ryhmän vihaaminen ja/tai alempiarvoisena pitäminen. pelkkä eri ryhmien erityistarpeiden (niin kauan kuin niillä ei merkittävästi alisteta muita ryhmiä) huomioiminen ei tämän mukaisesti olisi vielä rasismia. ja jos noita erityistarpeita ei tässä tapauksessa ole, niin tuskinpa uimahallia montaa lauantaita tyhjillään auki pidetään.


No muokataanpa sitten muotoon: rotusyrjintää.

--
sen pituinen se

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#55 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 12.9.2008 16:07:
- Steen1: Tekstit (Tai no, lukisin mikäli päivittyisi)



Kovan tason poliitikko ku on vuoden sisällä saanu jopa kolme yhdentekevää blogilässytystä aikaseksi..

No, kommareiden listoilta harvemmin on suurtekoja suoriteltu.
Jone

Posts: 8,258

#56 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 26.9.2008 14:16:
Kovan tason poliitikko ku on vuoden sisällä saanu jopa kolme yhdentekevää blogilässytystä aikaseksi..

No, kommareiden listoilta harvemmin on suurtekoja suoriteltu.



...ja tämän sanominen antoi meille... niin, mitä? No, ainakin vähemmän kuin se mitä sanon seuraavaksi.

Mä en lue Stenkan juttuja siksi, että se edustaisi mulle jonkinlaista esikuvaa, siksi että olisin sen kanssa omasta näkökulmastani samanmielinen tai siksi että sillä olisi mun mielestäni jotain erityisen valaisevaa sanottavaa. Mä luen niitä sen takia, että mä pidän tavasta jolla se ilmaisee itseään ja koen sen asiaksi, joka antaa mullekin jotain. Jos ei muuta niin naurut.

Hyvää perjantaipäivää ja ota tästä *hali*. Aurinko paistaa ulkona ja viikonloppu on tulossa.

(edit: niitä vuoden sisään kirjoitettuja kirjoituksia oli muuten näköjään NELJÄ. YOU LIAR LIAR PANTS ON FIRE.)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#57 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 26.9.2008 14:21:
---
Ana-5000, 26.9.2008 14:16:
Kovan tason poliitikko ku on vuoden sisällä saanu jopa kolme yhdentekevää blogilässytystä aikaseksi..

No, kommareiden listoilta harvemmin on suurtekoja suoriteltu.

---


...ja tämän sanominen antoi meille... niin, mitä? No, ainakin vähemmän kuin se mitä sanon seuraavaksi.

Mä en lue Stenkan juttuja siksi, että se edustaisi mulle jonkinlaista esikuvaa, siksi että olisin sen kanssa omasta näkökulmastani samanmielinen tai siksi että sillä olisi mun mielestäni jotain erityisen valaisevaa sanottavaa. Mä luen niitä sen takia, että mä pidän tavasta jolla se ilmaisee itseään ja koen sen asiaksi, joka antaa mullekin jotain. Jos ei muuta niin naurut.

Hyvää perjantaipäivää ja ota tästä *hali*. Aurinko paistaa ulkona ja viikonloppu on tulossa.

(edit: niitä vuoden sisään kirjoitettuja kirjoituksia oli muuten näköjään NELJÄ. YOU LIAR LIAR PANTS ON FIRE.)



Jea. Mun mielestä Stenkka on varsin vastenmielinen hahmo ihan kaikin puolin, mutta saahan sen löpinöitä lukea kuka tahansa :)

*hali* vaan sinnekki!