Hyviä blogeja ja mielipidekirjoituksia

89 posts, 5 pages, 47,980 views

Jocular

Posts: 1,359

#3 • • Jocular Janni
Klubbarissa luen harvojen ja valittujen blogeja. On kuitenkin olemassa parin ihmisen blogit, joita seuraan päivittäin, tai ainakin niin usein kuin ko. henkilö mitään kirjoittaa..
Mainittakoon esimerkiksi, että pidän Jonen blogeista. Hauska lukea, mielipiteet hyvin perusteltuja, kirjoitustyyli selkeä ja aiheet yleensä vähintäänkin maankaatavan kiinnostavia *nauru* Välillä vakavampaa ja välillä vähemmän vakavaa. I Like it.
http://www.klubitus.org/blog.php?nimi=Jone

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

pirpeli

Posts: 5,533

#4 • • pirpeli
http://www.livejournal.com/users/laurakarhu/

Miellyttävä tyyli kirjoittaa elämänmakuista tekstiä, todella älykkään ja lämpimän oloinen nainen, vaimo, äiti.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Kolera

Posts: 4,256

#5 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Juhgu, 15.12.2005 19:27:
No onpas ihan kertakaikkisen ratkiriemukas ja omaperäinen jätkä tuo Fyyrer. Tässähän ihan korahtaa nauruun.


Elä perkele pilikkaa FYYRERIÄ! HAKKAAN SUT HUOMENNA LUUTOMUKS! ekan viikon jälkeen vaan jutut alko lievästi toistaa ihteään, mutta kyllä sieltä aina joskus joku hieno kielikuva hetkittäin löytyy mikä saa hihittämään suht hysteerisesti seuraavan 5-15minuuttia

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Exlex

Posts: 497

#6 • • Exlex
Itselläni on kirjanmerkeissä vajaa parikymmentä blogia joita seuraan käytännössäkatsoen päivittäin. Jonkinmoista vaihtelua blogien seuraamisessa tapahtuu riippuen esim. käsiteltävistä aiheista ja päivitystiheydestä. Klubbarin blogeja tulee seurattua vain satunnaisesti. Omaa listaa en viitsi paljastaa, mutta hyviä suomalaisia yksityishenilöiden blogeja löytyy osoitteesta http://www.blogilista.fi/
greenie

Posts: 86

#7 • • Edited greenie Mikko
Mulle ei tule muita hyviä mieleen kuin New York Timesin blogit.

<disclamer>
Seuraavassa ei ole mitään vikaa ja se on täysin OK. En vain välttämättä itse pidä siitä.
</disclamer>

Yleisesti blogeissa mua härnää se, että mua ei vaan oikeasti kiinnosta tuntemattomien ihmisten narsismi. Rehellinen kirjoittaminen vaatii musta taitoa ja useasti tulee sellainen fiilis, että ihmiset haluaa esittää vain parhaat puolensa blogeissaan. Mä pidän vain enemmän realismista - on upeaa, jos joku on esimerkiksi löytänyt itsestään hipin, mutta jättää kertomatta, että se vaati kuukausien SSRI -kuurin tai muuta vastaavaa. Jos aikoo olla rehellinen itselleen, kannattaa olla sitä myös muille.
greenie

Posts: 86

#8 • • greenie Mikko

Juhgu, 15.12.2005 20:07:
---
greenie,
Jos aikoo olla rehellinen itselleen, kannattaa olla sitä myös muille.
---


Voi itselleen ihan hyvin olla rehellinen vaikkei muille kaikista vioistaan toitottaisikaan. Tämä meidän yhteiskunta ei oikein tue itsensä rehellistä ilmaisua.



Jos on sen suhteen ongelma, voi käyttää vaikka nimimerkkiä. Parempi se, kuin itsesensuuri :)
greenie

Posts: 86

#9 • • greenie Mikko

Juhgu, 15.12.2005 20:15:
---
greenie, 15.12.2005 20:11:
---
Jos on sen suhteen ongelma, voi käyttää vaikka nimimerkkiä. Parempi se, kuin itsesensuuri :)
---


No mutta jos haluaa kuitenkin kertoa ihmisille joistain asioistaan. Kuten normaaleissa irl-keskusteluissakin.



Juuh, se on ihan OK, eikä siinä tosiaan ole sinänsä mitään vikaa, mutta en vaan diggaa lukea sellaista jutustelua. Ja kyllä - se on mun oma valinta, eikä se tuota mulle sen kummempia ongelmia, kunhan vain sanoin mielipiteeni blogeista :)
siveys

Posts: 2,492

#10 • • Edited siveys lovely

greenie,
Yleisesti blogeissa mua härnää se, että mua ei vaan oikeasti kiinnosta tuntemattomien ihmisten narsismi. Rehellinen kirjoittaminen vaatii musta taitoa ja useasti tulee sellainen fiilis, että ihmiset haluaa esittää vain parhaat puolensa blogeissaan.


Tuntuu jotenkin vieraalta, että käsittelet blogeja vain ihmisten henkilökohtaisen elämän kontekstissa jutusteluna. Suurin osa blogeista joita itse luen liittyy selkeästi johonkin tiettyyn aihepiiriin, josta kirjoittaja tietää paljon ja joka minua kiinnostaa. Yksilö blogin takana merkitsee minulle vain sitä, että kirjoitusten takana on yksi ja sama henkilö, jonka kirjoituksista olen aikaisemmin kokenut hyödyllisiksi - luotan siis siihen, että tulevatkin kirjoitukset ovat aihepiirin näkökulmasta mielekkäitä.

Harvemmassa blogissa jota seuraan edes millään tavalla viitataan yksilön henkilökohtaiseen elämään. Jos joku seuraamistani bloggaajista alkaisi tarinoimaan blogissaan aamustondiksestaan tai amerikan paikallispolitiikasta ilman, että tarjoaa minulle feedin, joista nämä kirjoitukset on filtteröity pois, minä varmaan lakkaisin seuraamasta ko. blogia yhtä aktiivisesti.


[Edit: korjasin quoteksi sen mihin oikeasti vastasin]
greenie

Posts: 86

#11 • • greenie Mikko

siveys, 16.12.2005 02:51:
---
greenie,
Yleisesti blogeissa mua härnää se, että mua ei vaan oikeasti kiinnosta tuntemattomien ihmisten narsismi. Rehellinen kirjoittaminen vaatii musta taitoa ja useasti tulee sellainen fiilis, että ihmiset haluaa esittää vain parhaat puolensa blogeissaan.

---

Tuntuu jotenkin vieraalta, että käsittelet blogeja vain ihmisten henkilökohtaisen elämän kontekstissa jutusteluna. Suurin osa blogeista joita itse luen liittyy selkeästi johonkin tiettyyn aihepiiriin, josta kirjoittaja tietää paljon ja joka minua kiinnostaa.



Blogeja alkaa tosiaan olemaan niin mielettömän paljon, että sieltä (ensimmäinen kerta kun käytän sanaa "blogosphere") on vaikea löytää muuta kuin satunnaista elämän pohdintaa ja arkipäivän askareiden purkua. Blogeissa on kyllä mahdollista välittää tietoakin (vrt. EFFi), mutta ne eroavat musta selvästi esimerkiksi asiaan vihkyityneistä sivustoista (esim. Slashdot, Arstechnica) niin sisällöin kuin tyylinkin suhteen. Blogeissa kynnys henk. koht. asioiden julkituomiseen on omasta mielestäni lähempänä, kuin muissa julkaisuissa, jos ei pakinoita ja vastaavia oteta huomioon.
Philly

Posts: 506

#12 • • Philly AIM HIGH!
http://tulkku.vuodatus.net/

Eräällä toisella foorumilla maineeseen nousseen Tulkun blogi. Blogi joka aina saa minut hymyilemään :)
akir0

Posts: 2,554

#13 • • akir0 idleRPG champion 2009
Naulan blogi, alkanut jo reilusti ennen blogi-villitystä. Varsin hämmentävää kamaa.
Jone

Posts: 8,258

#18 • • Jone Archibald Haddock

Jocular, 15.12.2005 19:32:
Mainittakoon esimerkiksi, että pidän Jonen blogeista. Hauska lukea, mielipiteet hyvin perusteltuja, kirjoitustyyli selkeä ja aiheet yleensä vähintäänkin maankaatavan kiinnostavia *nauru* Välillä vakavampaa ja välillä vähemmän vakavaa. I Like it.
http://www.klubitus.org/blog.php?nimi=Jone



OMG, WTF - Joku lukee mun blogimerkintöjäni? *ding*

Kiitoksia kohteliaisuuksista. Mulla on nykyään harmillisen vähän aikaa tehdä pitkiä kirjoituksia vaikka kirjoitettavaa sinänsä löytyisikin. Tälläkin hetkellä yksi (ei niin aikasidonnainen) blogimerkintä on ollut vaiheessa kuukauden verran. Toivottavasti jossain vaiheessa taas löytyisi muutama väli, joissa voisi kirjoittaa päässä pyöriviä ajatuksia ulos.

Itse muuten luen aina kaikki Lyylikin blogit. Musta ne on varsin kiintoisia:
http://www.klubitus.org/blog.php?nimi=Lyylikki
embie

Posts: 531

#20 • • Edited embie Shwoopsie poo
En oikeastaan lue blogeja muuta kuin täällä Klubituksessa ja suosikkejani kyllä ovat Lyylikin, Mayahin, Jonen ja Vaavun blogit. Kahdelta jälkimmäiseltä niitä vaan tulee todella harvoin, mutta kirjoitustyyli on kaikilla niin mukaansatempaavaa, että ovat jääneet mieleen erityisinä *hymy*