Replying to Mitkä asiat kiinnittää huomiosi ja kiinnostuksesi naiseen / mieheen!?:
inneah, 3.3.2010 22:17:
Itse olen ihan sulaa vahaa jos miehellä on ihanan möreä, miehekäs ääni <3
Mä kauan mietin, että olenko paha ihminen, jos toisen ihmisen äänellä on mulle suuri merkitys. Näin vain jostakin syystä on, ja nykyään hyväksyn moisen turhamaisuuden ja pinnallisuuden itsessäni. Mä olen auditiivisesti suuntautunut muutenkin (mm. oppimisessa ja nuottikorvani kanssa), niin tod näk auditiivisilla asioilla on sen vuoksi mulle suuri merkitys. :)
Äänen pitää olla miellyttävä, tai muuten ei tule mistään mitään. :P Oon välillä miettinyt, kuinka vähäpätöinen kyseinen seikka loppupeleissä on: jos kuuroutuisin, osaisin laitella asiat ihan uusiin mittasuhteisiin. Oh well, nyt on nyt, kuulevana pidän tietynlaisista äänistä. Jos toisen ihmisen ensivaikutelmassa jokin asia kovin ärsyttää, se todennäköisesti ärsyttää vielä enemmän myöhemmin. Siksi koen, että ensivaikutelman tulee olla positiivinen, myös äänen kohdalla. Mitään kovin tarkkoja ulkonäkömieltymyksiä mulla ei ole koskaan ollut eikä ole edelleenkään. Mä uskon, että jokaisella meistä on omat pinnalliset ja turhamaiset mörkömme, ja mulla tuo pinnallisuus kohdistuu sitten auditiiviseen puoleen enemmän kuin visuaaliseen, vaikka toki kiinnostava ihminen yleensä miellyttää myös silmää.
Miellyttävä ääni on tietysti vain yksi (turhamainen) juttu, astetta oleellisempia ja suurempia juttuja lienevät esim. seuraavat:
- ihminen on terveellä tavalla sinut itsensä kanssa
- aitous, ihmiseen saa aidon kontaktin
- huumorintaju
- kyky arvostaa pieniä, yksinkertaisiakin asioita
- ihmisellä on halu vanhemmuuteen
- vastuun kantaminen itsestään ja elämästään
- itsestään huolehtiminen (fyysisesti, psyykkisesti ja ulkoisesti)