hallucinogen, 4.12.2005 14:07:
Oliko toi "kyllä"? =D
37 posts, 2 pages, 13,044 views
hallucinogen, 4.12.2005 14:07:
Oliko toi "kyllä"? =D
mikkihiiri, 4.12.2005 14:40:
leffojen ziigaaminen on pannassa. Ekan katsoin, mutta se oli niin kauheata raiskausta, että pyhästi lupasin itselleni, etten enää koskaan myrkytä silmiäni niillä elokuvilla.
hallucinogen, 4.12.2005 15:37:
On suorastaan typerää edes oottaa, että kirja olisi kokonaan siirretty valkokankaalla koska sitten leffojen pituuteen oisi pitänyt laittaa yksi nolla perään lisää ja sekään ei olisi vielä riittänyt.
Tottahan toki leffoissa on joitakin hölmöjä kohtia
mutta moni pikkuriikkinen asia on esitetty kirjassa niin pitkästi monen sivun mittaisena, että sen selvittäminen elokuvassa olisi vienyt puoli tuntia joten esim saruman oli helpompi takkaa orthancin tornissa heti helmin syvänteen taistelun jälkeen eikä myöhemmin konnussa ja myöskin kirjassa olevaa ajankulua ei olisi järkevästi voinut siirtää leffaan.
Jackson on mun mielestä onnistunut todella hyvin elokuvissa kuhan katsoo ne elokuvina eikä kirjana joka on siirretty sellaisenaan valkokankaalle.
mikkihiiri, 4.12.2005 18:15:
Tunnustan, ettei niihin elokuviin oikeasti ole edes mahdollista saada kaikkia juttuja kirjoista, mutta siltikin elokuvissa on vakavia puutteita. Esim. Hautakerot on jätetty kokonaan pois vaikka juuri sieltä saadulla miekalla Pippin tappoi Noitakuninkaan Gondorin piirityksessä. Lisäksi ymmärtääkseni sinne Valkoisten vuorten uumeniin meni leffoissa pelkästään Aragorn ja Legolas sekä Gimli heivattiin jonnekin muualle. Kirjoissahan ne kaikki kolme sinne meni. Ei olis varmaankaan paljoa vaatinu juonesta laittaa kaikkia kolmea sinne?
ALIEN, 13.2.2006 12:51:
GNOME POWA!!!!
hallucinogen, 14.2.2006 10:03:
Hobitteja alien kulta, hobitteja. Gnomet on wowissa ;)
T-mu, 14.2.2006 10:16:
menee vähän aiheen vierestä mut kävin lontoossa kattomassa näihin elokuviin liittyvän näyttelyn ja täytyy kyl sanoo et oli aivan uskomaton. Eli siellä oli esillä puvustus, miekat, kulissit, tilpehöörit jne. jne.
Se näyttely kiertää nyt eri maissa ja suomeen tulee varmaan viimesten joukossa mut suosittelen jos osuu kohdalle.
hallucinogen, kun aattelee et se olis vaatinut tom bombadilia mukaan jonka rooli kirjassa ei mun mielestä oo mikään erikoinen mut ois kyllä lisänny aivan liikaa juttua leffaan :P
Cera, 14.2.2006 11:20:
MITÄ????!!!
mä ainakin petyin pahasti kun tom ei ollut elokuvassa mukana.
grr
Cera, 14.2.2006 12:21:
ja mun yks henkkoht suosikki favourite kohtauksista
ize sormustenherra kirjassa on se kun Gimlille halutaan laittaa
side silmille kun ne on menossa sinne Lothlorieen.
ieeiee.